Truffels en borstvoeding

Dromertje

Newbie
Hallo,

Beetje rare vraag misschien maar weten jullie iets over truffels en borstvoeding? Als je een klein portie neemt (max 3 gram) is er dan iets bekend hoelang het zou duren voordat het niet meer aangetroffen wordt in de borstvoeding?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hey Dromertje. Het wordt in het algemeen afgeraden om truffels te gebruiken als je borstvoeding geeft, dit staat ook duidelijk aangegeven op websites van smartshops waar ze verkocht worden. Ik zou het gewoon niet doen.

stomme eend

Bewuste gebruiker
Er is heel weinig bekend over de combinatie paddo's/borstvoeding. Dat is ook de reden waarom het wordt afgeraden.
Ik zou de gok dan ook echt niet nemen, omdat het de gezondheid van je kindje betreft. Daar wil je niet mee gokken toch?

Albedo

Wijs gebruiker
Ik weet het niet. Misschien iets voor "Vraag van de week". Je wou eerst een voorraadje kolven en dan wachten totdat het niet meer in je lichaam zit toch?

Dromertje

Newbie
Hoi Allemaal, bedankt voor de reacties! Helaas nog geen echt antwoord. Dat het wordt afgeraden had ik had ook wel gelezen, maar de vraag is natuurlijk altijd is dat omdat het gevaarlijk is of zeggen ze het omdat ze het niet weten/ zich alvast indekken. voor alcohol is er veel onderzoek gedaan en zijn redelijk duidelijke regels opgesteld. Ik hoopte dat dat voor truffels/pado's of LSD ook gedaan is maar had er zelf niets over kunnen vinden. Verder is 3 gram zeker de moeite waard. Wij doen veel aan microdoseringen en dan is drie gram al een mega portie :)

Als de baby straks nog iets groter is hoeft ze maar 1-2 voedingen per dag. Dan kunnen we misschien zelfs meerdere dagen niet voeden maar vooraf gekolfde melk geven...

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Zo lang je het niet weet kun je het beter laten toch? Of kun je niet zonder?
Neem het risico gewoon niet. Stel dat er wel tzt wat mis gaat vergeef jij het jezelf nooit meer en je kind je later ook niet.
In mijn ogen zou elke zwangere vrouw en moeder alles maar dan ook echt alles op alles moeten zetten voor hun kindje. Altijd is je kindje is nummer 1! Altijd.

Laatst bewerkt:

stomme eend

Bewuste gebruiker
Zo lang je het niet weet kun je het beter laten toch? Of kun je niet zonder?
Neem het risico gewoon niet. Stel dat er wel tzt wat mis gaat vergeef jij het jezelf nooit meer en je kind je later ook niet.
In mijn ogen zou elke zwangere vrouw en moeder alles maar dan ook echt alles op alles moeten zetten voor hun kindje. Altijd is je kindje is nummer 1! Altijd.
Maar dat vindt de topicstarter zelf vast ook :wink: en als er uit onderzoek zou blijken dat het idd schadelijk is, is dat een "makkelijker" scenario dan dat het nu maar wordt afgeraden omdat er wslk gewoon géén onderzoek naar is gegaan. Is bekend fenomeen bij borstvoeding, en soms best frustrerend. Allerlei medicijnen die worden afgeraden in combi met borstvoeding , niet omdat het niet mag, maar omdat het niet is onderzocht... snap ts' overwegingen dus wel ( maar zou de gok dus niet wagen).

(En hou rekening met dat meerdere dagen niet voeden veel invloed kan hebben op je productie ( deels afhankelijk van hoe goed je in kolven bent). Ook een risico om mee te nemen in je beslissingen)

Bovenaan