Truffels eten.

Lorki1

Experimenterende gebruiker
Binnenkort staat er nog eens een truffeltrip op het programma. Nu na x aantal keer truffels gegeten te hebben keert mijn maag al om van de smaak.
Nu is mijn vraag: hoe eten jullie je truffels?
Door er thee van te trekken, in een cup a soup, lemontek, etc... is me al bekend.
Wat zijn nog opties om deze te eten? Deel gerust jullie ervaringen.

bedankt!

Dr. Paddo!

Belezen gebruiker
Ik zou er dan thee van zetten. In het verleden heb ik ze helemaal fijngehakt op een snijplank. Een steelpannetje met wat water, dit water verhitten tot het dampt en er minibelletjes beginnen te komen. Pannetje van het gas, de finngehakte truffels er in, roeren, tien minuten wachten, filteren en klaar. Zo heb ik in 2016 thee ingevroren en recent pas deze thee opgedronken, na ruim 4 jaar was deze nog helemaal prima!

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Wat je kan doen:

koop een smoothie flesje ( innocent of iets dergelijks), gooi de gewenste hoeveelheid smoothie samen met de truffels in een blender. Blender aan.

vervolgens drink je het goedje op. Ik proef dan vaak de truffels zo goed als niet of heel kort (alleen wel als je zon lekker boertje laat).

Als ik geen thee maak, dan gebruik ik deze manier.

inner_search

Badass junkie
Binnenkort staat er nog eens een truffeltrip op het programma. Nu na x aantal keer truffels gegeten te hebben keert mijn maag al om van de smaak.
Nu is mijn vraag: hoe eten jullie je truffels?
Door er thee van te trekken, in een cup a soup, lemontek, etc... is me al bekend.
Wat zijn nog opties om deze te eten? Deel gerust jullie ervaringen.

bedankt!
Ze verspreid op dubbele keukenrol leggen in een open schoenendoos.
2 dagen afblijven, en dan eens allemaal omdraaien.
Nog 2 a 3 dagen wachten en dan zijn ze steenhard en kan je ze in de koffiemolen steken en krijg je dit als resultaat.
1603886549350175363039474743123.jpg
Naar de apotheek om de grootse capsules , en vullen maar (met weegschaal wel te verstaan..).
Voor mij is een volwaardige trip aan droge truffel rond de 2.3/2.5g , maar dat is voor ieder anders dus tast wat af..

Bovenaan