1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Truffels Hollandia - Welkom thuis

Discussie in 'Trip reports' gestart door Philosopher, 15 dec 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Malafide

Malafide Experimenterende gebruiker

Huh, nee. Wrm?

2. Philosopher

Philosopher Newbie

Is dit nou een reactie op mijn report of wou je gewoon je frustratie kwijt? Had eigenlijk helemaal geen zin om op jou te reageren, maar je quote hierboven en je opmerking over 200g in één keer opeten heeft echt totaal geen toegevoegde waarde voor dit forum.
    Hou dit soort opmerkingen lekker voor je en blijf de nuchtere persoon die je zegt te zijn :)

Fenrir vindt dit leuk.
  3. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik verheug me nu al op je tripreport. :grin:

Fenrir vindt dit leuk.
  4. Mindless

Mindless Badass junkie Tripreporter

Ik heb volgens mij nog nooit iemand gezien die zo boos is op paddo's/truffels. :tongueclosed:

Anyway, het is makkelijk om hier stoer te praten over 200 gram opeten. Het is een ander ding om het ook daadwerkelijk te doen. Veel succes met de mindloop...

Voor het geval je echt zo gek bent om dit te doen: doe het niet. Je hebt geen benul waar je aan begint. Zelfs als je een greintje respect hebt voor dit middel is het af te raden. Ik heb een keer een dikke 70 gram gedaan en dat was 1 keer, maar nooit weer.

Roze olifant vindt dit leuk.
  5. Roze olifant

Even los van dat het hier waarschijnlijk om een troll gaat (althans dat hoop ik toch voor hem), ik herken de gedachte ‘ik ben hier mogelijk te nuchter voor’ wel. Begon zo ook ooit aan mijn eerste truffeltrip, op een iets gematigder manier dan Malafide weliswaar. :wink: Ben van nature erg nuchter/rationeel, trippen heeft me echter zodanig vaak versteld doen staan dat bepaalde deuren die ik in mijn hoofd allang had gesloten simpelweg vanzelf weer open zijn gegaan. Terwijl ik rationeel weet dat alle effecten perfect psychofarmacologisch te verklaren zijn, ben ik toch al snel gaan twijfelen over de ‘volledigheid’ van dat soort kennis. Ik zie dat als iets positiefs trouwens, rationele kennis heeft zoveel gebreken... Je doet jezelf tekort door dat te ontkennen. Ratio en ervaring vullen elkaar perfect aan en zijn evenveel waard, op een andere manier.

Psychedelische ervaringen zijn mooi om zoiets te ontdekken, maar ja, of 200 gram truffels naar binnen werken dan de ideale manier is valt nog te bezien.

[Tip van de sluier: het is niet de ideale manier, luisteren naar Mindless, he knows shit.]

Mindless vindt dit leuk.
  6. Mindless

Het probleem met "heroïc doses" is dat hoe hoger je doseert, hoe eerder mind/tijdloops voorkomen. Nu ben ik bekend met verschillende soorten angst tijdens trips, maar vastzitten in een tijdloop, voor je gevoel voor altijd, is een klasse apart. Een ervaring waar sommigen voor altijd een trauma aan over houden trouwens. Ik denk ook dat Malafide aan het trollen is, maar mocht dat toch niet het geval zijn dan zou ik er eens goed over na denken voordat een paar honderd gram naar binnen worden gewerkt terwijl je niet eens ervaring hebt met trips op normale doseringen.

Ik begrijp het trouwens ook wel dat iemand met een sterk rationele instelling denkt dat hij/zij daarom niet een echte trip kan hebben, maar het spul (psychedelics) heet niet voor niets bewustzijnsverruimend. De grenzen van de (rationele) mind worden erdoor verlegd of zelfs weggenomen.

Eik vindt dit leuk.
  7. Roze olifant

Ik heb zelf nooit zulke doseringen gehad (durf ik ook echt totáál niet) en dus ook nooit een tijdloop meegemaakt, behalve vreemd genoeg op DMT. Sterk veranderd tijdbesef schijnt relatief atypisch te zijn voor DMT sub-breakthrough, maar ik kwam dus juist op DMT voor het eerst ooit in zoiets terecht - althans, dat wat ik denk dat het is. Kan me wel voorstellen dat dit heel duister kan worden, en dan duurt een DMT-trip maar een paar minuten in real time, ik durf niet de denken aan een uren durende psilotrip.

Zelf gelukkig niet als traumatisch ervaren, want dat wat ik op DMT meemaakte - reizen door poorten met hierop complexe 2D-beelden in een haaks daaropstaande 3D-wereld - was dan weliswaar totaal alien, maar opzich niet eng of naar. Maar kan me wel de 'schok' nog herinneren van het moment tijdens die ervaring dat het indaalde dat ik steeds hetzelfde opnieuw en opnieuw aan het ervaren was. Daarna ook het besef dat het nooit anders dan dat geweest was in het verleden en dat het nooit anders zou worden in de toekomst. Echt een gevoel van gevangen zitten in steeds hetzelfde moment, een eeuwige herhaling, tientallen, honderden jaren lang. Poeh. Heftig wel.

Heb jij hier herhaaldelijk ervaring mee?

Fenrir, Mindless en Eik vinden dit leuk.
  8. Philosopher

Philosopher Newbie

Ik heb dit een keer ervaren met een niet eens zo superhoge dosis. Mind/tijdloops hebben inderdaad een behoorlijke grote impact op je mentale toestand, als het al niet traumatisch is, is het zeker een ervaring die je een hele lange tijd bij je blijft dragen. Daarom hoop ik net als jij dat Malafide gewoon gefrustreerd is en loopt te vissen naar reacties, want ondanks dat hij niet echt veel punten gescoord heeft bij mij door zijn opmerkingen, gun ik niemand de hel die je gaat doorlopen met dat soort hoeveelheden.

Hoe sterk je ook in je schoenen staat of nuchter persoon je bent, de juiste trip haalt die bouwstenen stuk voor stuk onderuit en doet je heel anders in het leven staan.

Mindless vindt dit leuk.
  9. Malafide

Malafide Experimenterende gebruiker

Sorry maar ik ben niet aan het trollen. Meen dit gewoon heel serieus.

Dus jullie zeggen dit is geen goed idee? Even graag waarom dan. En wat volgens jullie wel een dosis is voor een goeie heftige trip paddos en wat ik kan verwachten

Want op dit moment ben ik echt in staat alles op te vreten

Avīci vindt dit leuk.
  10. Roze olifant

Staat hierboven al vrij duidelijk uitgelegd. Het is geen hogere wiskunde. Zo'n dosis maakt je met aardig aanwezige kans zwaar psychotisch waardoor je een gevaar kan worden voor jezelf en je omgeving. Daarnaast kun je er een levenslang trauma en zelfs PTSS aan overhouden. Neem nu gewoon aan van mensen hier die ervaring hebben met extreem hoge dosissen (en dat was dan nog lang geen paar honderd gram) dat het echt zwaar duistere hel en horror kan worden. Dit zijn risico's die je echt niet moet gaan nemen als je je eigen mentale gesteldheid een beetje serieus neemt. De werking van psilocybine is geen verzinsel van een stelletje zweefteven/kezen, maar real deal. Neurotransmitters. Die je behoorlijk loco kunnen maken wanneer verkeerd toegepast.

Daarnaast denk ik dat een paar honderd gram truffels opvreten niet getolereerd gaat worden door je maag en dat het een kotsfestijn wordt.

Normaal zou 15 gram van de smartshop al een flink stevige trip moeten geven aan iemand met weinig ervaring. Dus óf er is iets mis geweest met jouw bakje truffels, óf je bent relatief ongevoelig voor de stof. Mijn advies zou zijn om nogmaals 15 gram van een nieuw bakje te proberen. Doet dat alweer niets, dan verhoog de dosis, maar ook hier weer advies: niet met meer dan 5 gram per keer. Het effect van psilocybine is niet lineair en kan snel intensiveren met de dosis.

Fenrir en Philosopher vinden dit leuk.
  11. Philosopher

Philosopher Newbie

Mag ik vragen waarom je zo sterk gefocust bent om persé die heftige trip mee te maken?
    Ik ga er een beetje vanuit dat je van te voren het één en ander opgezocht hebt over truffels aangezien je jouw eerste trip voorzichtig begonnen bent, waarom zou je denken dat wij vinden dat 200g ineenkeer geen goed idee is?
    Dat je nu in staat bent om alles op vreten geeft mij toch een beetje het idee dat iets je dwars zit en ik vraag me af of tripmiddelen de oplossing zijn.

12. Psilocyloner

Psilocyloner Experimenterende gebruiker

Beetje lompe vraag misschien hoor, maar heeft dat gevoel van gevangen zitten in steeds datzelfde moment dan ook echt daadwerkelijk gevoelsmatig heel lang geduurd - veel langer dan de werkelijke duur van je DMT-trip - of was 't ook gewoon snel weer over? Ik heb wel'ns een mindloop gehad op truffels. Ik heb die volgens mij ook eens een keer beschreven in een forumpost ergens, weet even niet meer waar. In realtime duurde het denk ik een half uurtje, maar gevoelsmatig... weet je, ik weet het niet eens. Ik was toen gek genoeg helemaal niet met tijd bezig in de zin van duur, maar alleen met volgorde van belevenissen in de tijd en met hoop (wat feitelijk op de toekomst gericht is). Het was een rollercoaster van emoties, variërend van ontreddering en wanhoop, verdriet, verlies, ... tot verlossing, opluchting, kalmte en euforie. Positieve emoties en negatieve emoties wisselden elkaar voortdurend af. Ik liet het over me heen komen, golf na golf, rondje na rondje. Opnieuw en opnieuw. Ik hield vast aan de hoop en het vertrouwen dat na elk dal weer weldra een piek volgde. Op een zeker moment kwam ik weer wat meer in contact met de omgeving om me heen, bij het openen van mijn ogen. Toen kon ik op een gegeven moment ook weer bewegen, opstaan... toen was ik eruit. Hmm... ik deelde deze ervaring ter inleiding van een vraag, maar heb plots geen idee meer wat ik nou aansluitend nog wou vragen. Naja...

Mindless en Anunnaki vinden dit leuk.
  13. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker

Nee heel volwassen dit

Fenrir vindt dit leuk.
  14. Roze olifant

Geen lompe vraag, interessant juist. Ik vind het wel moeilijk te zeggen. Op het moment zelf leek het eindeloos te duren, echt een gevoel van tijdloosheid. Best wel even een shock-momentje: kut, ik zit hierin, ik heb hier altijd in gezeten, ik ga hier altijd inzitten. De hele tijd weer hetzelfde. Zelfde beelden, zelfde scène, zonder rem of stop. Maar het lastige van DMT is dat je al direct nadat je uit de trip komt zeer weinig van de ervaring kan terughalen. Je brein begint eigenlijk meteen met relativeren. Daardoor ben ik nu geneigd om te zeggen dat het geen drie minuten leek te duren (zéker niet), maar ook weer niet jarenlang. Terwijl het op het moment zélf wel degelijk overtuigd honderd jaar leek te duren. Daarom lijkt me dit misschien nog angstaanjagender om mee te maken op psilocybine, omdat dit toch minder met je geheugen lijkt te doen/de ervaring meer blijft 'plakken' nadien waardoor het traumatisch kan worden.

Wat jij beschrijft klinkt eigenlijk wel mooi, en constructief. Wat maakt precies dat je dit als een 'loop' ervaren hebt, als er geen sprake was van herhaling maar juist van afwisseling?

Anunnaki vindt dit leuk.
  15. Psilocyloner

Ik weet niet, maar ik zit nu heel erg te peinzen over de woorden 'eindeloos' en 'tijdloosheid'. Is dat hetzelfde? Ik zie 'eindeloos' als iets waar al dan niet gevoelsmatig geen einde aan komt of lijkt te komen. Daarbij heb je dus nog wel besef van het concept tijd. Iets wordt dan als zeer langdurig ervaren. Daarbij hoeft het moment van gevangen zitten in iets wat op dát moment voor je gevoel ogenschijnlijk eindeloos zal gaan voortduren niet daadwerkelijk eindeloos te duren. Dat was je verwachting, niet wat je feitelijk beleefde, of zie ik dat verkeerd? Bij tijdloosheid is er, zo lijkt me althans, geen notie meer van de duur van iets. Het concept van tijd is dan immers verdwenen. Hoe zou je dan achteraf kunnen zeggen hoe lang je een moment van tijdloosheid ervaren hebt? Het is dan alsof je een concept (in dit geval dat van tijd) uit je actuele bewustzijn wil inpassen in een moment beleefd in een andere staat van bewustzijn waarin het concept helemaal geen plaats heeft.

Ik wist vrijwel zeker dat ik het eens eerder ergens had beschreven. Heb het inmiddels al teruggevonden.
    Het was een 'loop' omdat het patroon van afwisseling zich continu herhaalde. Keer op keer hetzelfde rondje. Dus wél een achtbaan met alle variatie die een achtbaan kan bieden, maar dan zonder dat je eruit kan steeds weer opnieuw en opnieuw datzelfde rondje uit moeten zitten. Steeds een nieuw ritje van hetzelfde.

Laatst bewerkt: 21 dec 2018
    Eik en Roze olifant vinden dit leuk.
  16. Roze olifant

Je hebt gelijk. Eindeloosheid is een betere term. Het concept tijdloosheid klopt niet met wat we proberen te beschrijven. My bad. Goed gedachtenspinsel.

17. Mindless

Dat lijkt wat te verschillen van mijn ervaring. Bij mij was het ook een gevoel van gevangen zitten in hetzelfde moment, maar ik was me wel bewust van mijn normale omgeving. Het was alsof mijn korte termijn geheugen steeds maar tijdelijk functioneerde waardoor ik steeds een moment "wakker" werd en dan nét herinnerde dat ik in een loop zat en dat daarna weer vergat. Ik werd wakker, dacht "hee, hoe kom ik hier?", dan kwam plots het besef dat ik letterlijk al honderden, zoniet duizenden keren eerder hiervoor op deze manier steeds een paar seconden wakker was en dan alles weer vergat en de bijkomende horror dat ik deze keer te ver was gegaan en letterlijk doorgedraaid was, gek geworden. En dan vergat ik dat weer en dan werd ik weer wakker. Voor uren lang blijkbaar, besefte ik me toen ik me later herinnerde wanneer ik mijn normale bewustzijn verloor. Op een gegeven moment probeerde ik met alle macht uit te vinden wat het concept van tijd betekent om klok te kunnen lezen. Heel langzaam kwam dat vermogen terug, maar het was alsof de wijzers van de klok letterlijk stil stonden. Na wat voelde als een eeuwigheid merkte ik dat tijd weer langzaam op gang begon te komen en toen wist ik dat ik weer terug zou komen.

Het is heel vergelijkbaar met dit:

Gelukkig niet. Heb het maar 1 keer ervaren en dat is genoeg voor een lifetime. :wink:

De uitleg waarom is hier al meerdere keren gegeven. Misschien moet je het dan maar gewoon proberen en voor jezelf leren wat 'op de harde manier' werkelijk kan betekenen.

Roze olifant vindt dit leuk.
  18. Psilocyloner

@Mindless Waa, bedankt voor die video! Die zocht ik al tijden!

Ik wist dat Terence McKenna dit ook 'ns gedaan had en daar niet geweldig positief over was, maar had nog nooit een fragment kunnen vinden waarin hij erover vertelde. Ik heb dus nooit geweten waarom hij niet positief was, wat hem was overkomen. Dat wat hij zegt over die configuratie, daar was ik me toen ook zo bewust van! Echter dan wel op een iets uitgezoomd niveau. Het lijkt alsof wij met onze psilo + harmala combo eenzelfde ingang tot een zekere staat van bewustzijn hebben kunnen nemen. Ik kreeg nadat het piekmoment over was heel sterk een boodschap mee om dit niet meer te herhalen. De configuratie waar ook McKenna hier over spreekt zou namelijk blijvend en onherstelbaar verstoord kunnen raken, met ernstige gevolgen van dien. Wanneer je dan te vroeg weer uit die staat van bewustzijn treedt waarin je in contact staat met die configuratie, dan zouden ze het niet meer voor je kunnen herstellen. Het klinkt alsof het met McKenna gelukkig goed is gekomen. Bij mij evenzo, hoewel ik in mijn ervaring lang niet zo diep ben gegaan als hij. Ik kijk er zelf uitsluitend positief op terug. Het is voor mij een helende ervaring geweest, een heling van een aard die mij op dit moment in veel opzichten nog lang niet duidelijk is. Ooit zal me dit duidelijk worden, is me echter verzekerd.

Damn, wat is dit toch fascinerend! Het was dus kennelijk iets, een plek, een staat, een bewustzijn... iets dat bestaat buiten louter mijn eigen verbeelding, iets universeels, iets waar je onder de juiste omstandigheden kunt geraken. Ik ben niet de enige die 'daar' geweest is, weet ik nu.

19. Roze olifant

@Mindless gadver, dit klinkt echt als iets wat niemand ooit zou willen en moeten meemaken. Kippenvelopwekkend. :openmouth: Video kijk ik straks even als ik thuis ben.

20. Mindless

Awesome :)

Had jij er dan ook harmala bij genomen dan? Ik niet, maar blijkbaar kan 70 gram het ook voor elkaar krijgen.

Ik heb gehoord dat het blijvend kan zijn, maar is dat niet alleen zo als je er al aanleg voor hebt? Anyway, ik heb daarna nog maar max trips van 30 gram gedaan. Trips die op bepaalde manieren nog heftiger waren, maar gelukkig zonder echt vast te lijken zitten in een loop. Ik vind het te tricky, die hoge doseringen. Wat ik zoek in een trip, kan prima met normale doseringen. Neem nu altijd gewoon 15 gram.

McKenna schijnt trouwens wel een enorme bad trip gehad te hebben waardoor hij gestopt is met het hardcore trippen. Toch bleef hij zijn lezingen houden en aanraden 5 (dried) grams te doen. Iets waar zijn broer problemen mee had blijkt achteraf. Helaas denken veel mensen nu dat je voor een écht spiritueel significante trip hoog moet doseren. Grote onzin wat mij betreft. Hard trippen staat niet gelijk aan diepgang.

Ik kom er bijna altijd mee in aanraking tijdens mijn psilo trips. Gewoon op 15 gram. Het is iets wat op dat moment niet te ontkennen is. Het is ook werkelijk een soort wakker worden, maar dan val je weer in slaap en wordt het een vage herinnering. :wink:

Ik probeer het daarom ook af te raden. Maar aan de andere kant weet ik dat sommige mensen dingen toch zelf willen meemaken, omdat ik zelf ook zo ben. Maar het is het absoluut niet waard achteraf.

21. Psilocyloner

Ik heb een keer 30 gram genomen met harmala.

Nee, met blijvend refereerde ik niet naar die toestand van verwarring, maar naar die configuratie. Hoe die configuratie zich verhoudt tot het aardse leven, en of het zich überhaupt verhoudt tot het aardse leven, weet ik niet eens. Het gaat hier om iets dat het aardse overstijgt, iets wat grote significantie heeft in zichzelf, geheel los van het aardse leven dat wij hier kennen.

Ik was altijd in de veronderstelling dat dat om die trip in combinatie met harmala ging. Daarom vroeg ik me echt af wat dat nou voor hem geweest is. Of betreft het hier een andere ervaring? Anyway, hij is er nooit erg open over geweest naar het grote publiek naar mijn weten.

Ja, ik snap denk ik wat je bedoelt, dát heb ik ook bij elke trip wel. Maar die ene keer, die éne keer... dat was echt iets wezenlijk anders. Een directe 1-op-1 interactie met de spirita van de truffels zelf. Ik heb ze kunnen zien, ik heb met ze gecommuniceerd, dingen uitgewisseld. Ze hebben bovendien iets op me uitgevoerd. Een soort ingreep. Blijvende wijzigingen aangebracht met betrekking tot die configuratie. Het is een unieke gift geweest. Als ik dat fragment zo hoor klinkt het echt alsof Terence McKenna en ik beiden bij datzelfde zijn geweest, in diezelfde toestand waarin veranderingen in die configuratie mogelijk worden. Als ik het hem eens had kunnen vragen...

Je probeert het af te raden, haha. Eerlijk, verraad je daarmee niet een beetje dat het je wel degelijk ook iets gebracht heeft?

Mindless vindt dit leuk.
  22. Mindless

Ook hogere doseringen zonder harmala? En zo ja, was dat vergelijkbaar?

Oké, ik begin nu meer twijfels te krijgen over of we hetzelfde hebben ervaren. Mijn idee van wat Terence hier omschrijft is dat hij tijdens die ervaring zag hoe het cognitief proces verstoord was en dat heb ik zelf destijds ook zo ervaren. Ik zag hoe die 'configuratie' kapot was als het ware. Maar jij lijkt wel te zeggen dat het meer was dan dat. Kun je hier misschien wat meer over kwijt?

Het is een vaag verhaal. De ervaring wordt ook wel omschreven als de 'meatlocker trip', maar hij was er inderdaad niet erg open over en dat vind ik een kwalijke zaak als je zo'n grote invloed hebt op mensen met interesse in psychedelica.

Over welk moment in de video heb je het nu precies?

Klinkt enorm intrigerend. Ik heb ook meermaals schijnbaar contact met iets gehad, maar geloof eigenlijk nog steeds niet in een soort spirit van planten zelf. Kun je zeggen op wat voor manier dat contact verliep?

Van alle nare ervaringen valt te leren en in die zin vind ik het waardevol om het meegemaakt te hebben, maar dat is niet waarom ik zei 'ik probeer het af te raden' :wink: Ik zie nu dat ik het verkeerd verwoord had, ik bedoelde eigenlijk 'ik probeer iemand van het idee af te halen'.

23. Psilocyloner

Tot dusver niet meer dan 45 gram. Ik vind het lastig vergelijken, aangezien ik slechts één keer met harmala heb gedaan. Die trip was echter wel wezenlijk anders. De beleving was anders. Het helende van ayahuasca, maar dan met het typische buitenaardse van de truffels i.t.t. het aardse karakter dat meestal aan ayahuasca toegeschreven wordt. De harmala heeft z'n eigen bezieling. Het voegt daarom iets toe aan de kwaliteit van de trip; aan de energie, het gevoel. Het voegt iets toe dat meer is dan louter een versterking van het effect van de truffels. Ook voelde ik een uitgesproken zuiverend effect, iets wat ik op truffels alleen ook nog nooit zo expliciet ervaren heb. Ik was ook werkelijk ruim anderhalve kilo lichter nadien, niet te verklaren door minder te hebben gedronken of veel te hebben gezweten of iets. Overigens, even los hiervan... zelfs ayahuasca kan in de beleving verschillen, afhankelijk van hoe het is samengesteld. Naar wat ik heb gelezen geeft een traditioneel psychotria viridis + banisteriopsis caapi brouwsel een net iets andere beleving dan de doorgaans hier in de Westerse wereld gebrouwen ayahuasca op basis van mimosa hostilis + peganum harmala. Het laatste zou iets mannelijker zijn, iets harder, iets minder vergevingsgezind ook. Ik denk ook wel dat de cultuur van het groeigebied van de betreffende planten in de ziel ervan is opgenomen. Ik ken verhalen van mensen die alleen op harmala hebben getript. De hele sfeer van zo'n trip schijnt nogal Arabisch aan te doen. Men schijnt vaak een gevoel te hebben zich op een vliegend tapijt te begeven. Dat hele vliegend-tapijt-idee zoals je dat zo vaak tegenkomt in sprookjes en dergelijke zou zelfs geïnspireerd zijn door peganum harmala, zo wordt weleens beweerd.

Ik trad in contact met een groep buitenaardse entiteiten, in een of andere helende of medische setting met vergevorderde zeer complexe technologie die elk menselijk begrip overstijgt. Ik werd door hen gezuiverd en onderging een soort van medische ingreep, een heling in de vorm van een wijziging in de afstelling van kanalen welke met energiestromen en de ontvankelijkheid voor bepaalde energieën te maken hebben. Ik kreeg mij dat het echt een unieke gift was. Het zou voor hen ook min of meer een experiment zijn geweest om mij dit te bieden. Het was niet zonder risico's en ik ben opgedragen de combinatie met harmala niet meer te doen, tenzij ik in de toekomst ooit opnieuw geroepen of verzocht zou worden dit te doen. Wanneer ik het nogmaals zou doen, kom ik terug in de modus waarin soort van instellingen gewijzigd zouden kunnen worden, wat het huidige resultaat ongedaan zou kunnen maken of mij zou kunnen beschadigen. Met die modus, of toestand, komt ook dat bewustzijn van die configuratie. Het had in mijn beleving een enorm gewicht. Kennelijk is dat een bewustzijn wat je normaal gesproken niet dient te hebben, waar je doorgaans niet in hoort te komen of in dient te morrelen. Wat er precies met me is gebeurd gaat denk ik mede daardoor ook al het menselijk begrip te boven. Hoe die heling zich verhoudt tot het aardse leven en op welke manier het invloed zal hebben kan ik op dit ogenblik evenmin bevatten. Ik heb er wel degelijk ideeën over, deels ingegeven/gestuurd, deels eigen vermoedens. Echter hoef ik het niet allemaal te begrijpen. Deels ook uit respect. Ontzag en verwondering lijken mij in dezen simpelweg het meest op zijn plaats. Er is mij bovendien verzekerd dat het goed is zo. Ik kan erop vertrouwen dat de noodzaak en het uiteindelijke resultaat hiervan me vanzelf duidelijk zullen worden wanneer de tijd daarvoor is. Ik had me opengesteld, hen gevraagd mij datgene te geven wat ik nodig heb, wat dat ook moge zijn, omdat ik het zelf niet wist. Dit is wat ik gekregen heb, een gift van een beschaving vele malen verder ontwikkeld dan de onze, een beschaving waar ik al eerdere malen mee in contact ben getreden en waarvoor ik een immens ontzag en diep respect heb.

Voor de duidelijkheid, ik ervaarde dus zelf geen verstoring van iets, maar een bewustzijn van iets waarvan ik meekreeg dat het ernstig verstoord kan raken, juist in/door dat bewustzijn ervan te hebben, gelijkstaand aan het in een zekere staat te verkeren waarin soort van basale instellingen gewijzigd kunnen worden.

Ah, dat ja. Daar heeft hij ook wel enkele keren kort naar gerefereerd, maar daarbij heeft hij ook nooit echt beschreven hoe erg dit hem kennelijk heeft aangedaan. Ik deel je kritische noot. Bij de plaats die hij zich in al die jaren heeft verworven binnen de psychedelic community hoort ook een zekere verantwoordelijkheid. Hoewel ik nooit zal beweren dat hij geen verantwoordelijkheid genomen heeft, heeft hij wel iets laten liggen, zo lijkt het. Hij is altijd erg lovend geweest over psychedelica. Minder prettige ervaringen heeft hij altijd beschreven met een zekere humor, daarmee - zo vermoed ik - ontdaan van de emotionele lading, de daadwerkelijke impact, die dat soort negatieve ervaringen op hem hadden. Iets te lichtzinnig misschien. Desalniettemin was hij toch de man door wie ik al respect en ontzag voor psychedelica kreeg nog voordat ik er zelf persoonlijk ervaring mee had.

Vanaf 1.51. ''It really seemed to me... I could almost see an enzymatic... I almost had like a nano-engineers view of the problem, I could see it, the synaptic level, that the molecular machinery was lodged into some peculiar configuration''. Maar misschien hoor/lees ik er ook wel veel meer in dan hij er mee bedoeld heeft, realiseer ik me nu. Tóch voelt het zo... bekend, op een of andere manier. Alsof dit precies datgene is waar zij mij die nacht voor behoed hebben.

Ik zag ze. Niet geïntegreerd in waar ik op dat moment was (in volledige stilte en duisternis van mijn slaapkamer), maar daar waar zij zijn, daar waar ik mij nu ook begaf. Communicatie verliep middels telepathie, door directe overdracht van gedachten en gevoelens zonder taal. Vragen die in mij opkwamen werden beantwoord door een innerlijk besef. Onuitgesproken vragen werden beantwoord door mijn eigen gedachten die door hen werden ingegeven. Mijn verwondering werd beantwoord door een besef - tot op zekere hoogte - van wat gaande was, echter meer in hoe zij dit beleefden in tegenstelling tot wat het voor mij betekent. Dat laatste echter bewust, met, zoals eerder uitgelegd, een soort van geruststellende boodschap van dat het vanzelf allemaal een keer op z'n plek zal vallen, dat het in ieder geval allemaal goed is.

Ik voel die spirit van planten wel degelijk. Ik ben niet religieus, ik voel me niet sterk verbonden met een zekere religie, maar als er één het dichtst in de buurt komt sinds ik ervaring heb met psychedelica, dan is het toch het animisme. In het bos heb ik tijdens trips echt contact met bomen en andere planten gevoeld. Ook in nuchtere toestand lijk ik steeds vaker een zeker besef van een bezieling van planten te hebben. Een zekere empathie, compassie, iets dat respect afdwingt. In elk geval bezitten ze een zekere wijsheid, verkregen over meerdere levens heen, op eenzelfde manier waarop onze ziel iets in zich draagt vanuit vorige levens. Ik heb zelf een hele oude ziel. Ik heb dat zelf niet verzonnen. Het is me al talloze keren verteld. Ik heb het echter wel impliciet altijd zo gevoeld, totdat iemand het voor het eerst zij. Er viel iets op z'n plek. Opeens begreep ik dat wat ik altijd impliciet zo voelde.

Voor mij hetzelfde...:tongueclosed:

Laatst bewerkt: 24 dec 2018
    Mindless vindt dit leuk.
  24. Mindless

Wat een geweldig antwoord!

Ik geloof het graag. Een andere drug kan weer een totaal ander effect geven. Persoonlijk heb ik psilocybine ook altijd al als heel aards beschouwd (maar tegelijkertijd ook heel alien op momenten). Ik doel dan bijvoorbeeld op het thema van water wat altijd terugkomt bij mij. Realistische visuals van water en van onder water zijn. En van planten en kleine diertjes: microscopisch leven. Maar ook van het vergaan van organismen. Het ontbindingsproces en vervolgens het terugkeren naar de aarde. Het gevoel van een diepe connectie met dat natuurlijke proces van leven en dood.

Daar heb ik ook van gehoord ja.

Gek genoeg lijkt het zo te werken ja.

Wauw...

Zou je zeggen dat die heling door middel van liefde was?

Goed dat je dit zegt, nu heb ik er een beter beeld van denk ik.

Ik was vroeger eigenlijk alleen maar positief over McKenna, maar dit heeft wel een vieze nasmaak achtergelaten eerlijk gezegd. Iets laten liggen omdat het je zorgvuldig geschetste beeld over iets fundamenteel kan tegenwerken is imo gewoon niet helemaal je verantwoordelijkheid nemen. Zeker niet als je adviezen (5 dried grams voor first-timers!) mensen potentieel kunnen schaden/traumatiseren. Ik vind het nog steeds een geweldig getalenteerde spreker, maar het is onverantwoord imo.

Ik zag dit heel anders ja. :wink: Meer als diep inzicht hebben in het cognitief denkproces. Niet iets werkelijks visueels zien, maar toch een kraakhelder inzicht hebben in hoe informatieprocessen verkeerd verlopen. We projecteren toch altijd onze eigen ervaringen op wat iemand zegt. :wink:

Excuses dat ik erover door ga, maar kun je omschrijven op wat voor manier je ze zag? :wink: Op een visuele manier, waardoor je ze kunt omschrijven qua vorm? Of anders?

Ik heb ook ervaring met communicatie met "entiteiten", maar zag ze niet visueel. De meest bijzondere was een soort aanwezigheid of energieveld dat deze dimensie (3D) in kwam en precies te lokaliseren was middels intuïtie i guess. Dat klinkt alsof ik vaag iets aanvoelde, maar zo was het helemaal niet. Het was meer een presence die bijna absoluut de aandacht opeiste. Ik kon het niet ontkennen, al zou ik het willen. Toch voelde het ook bovenal goedaardig. Wanneer dit veld in contact kwam met mijn lichaam voelde ik (lokaal) dat het niet meer mijn normale lage energie was die dit lichaam animeerde, maar een veel hogere stillere energie. Dit was de communicatie zelf. Het was niet dat ik met iets aan het communiceren was, maar dat veld werd mij of ik werd dat veld (of beide). Ik kan niet zeggen wat de communicatie was, omdat wat gecommuniceerd was niet van deze wereld was. Ik weet alleen dat het middels liefde was dat niet simpelweg een gevoel was, maar waarin ik dingen "zag" die deze wereld compleet ontstegen. Het klinkt nu zo abstract, maar het was zo tastbaar als bijvoorbeeld onder de douche staan of water drinken. :wink: Het waren geen 'droge' gedachten, maar het was erg concreet en vloeibaar van aard, om het zo maar te omschrijven...

Ja nu begrijp ik beter wat je bedoeld. Ik ben het helemaal met je eens dat planten en dingen een soort wezen (of spirit) hebben op die manier. Maar ik ervaar het als dat ik het wezen (de specifieke frequentie) van iets - bijvoorbeeld een boom - ken door het te worden. Door met mijn bewustzijn buiten mijn lichaam te treden als het ware en zo te ervaren wat het is om een boom of een muur ( :tonguewink: ) te zijn. Niet zozeer als het communiceren van mijn spirit met de spirit van iets anders. Ik denk dat er maar 1 spirit is, die zich overal anders manifesteert in de wereld. Maar ja, dat is natuurlijk maar mijn opvatting/geloof.

Anyway, super fascinerende stuff! ^_^^_^

25. Psilocyloner

Dankje! Je stelt ook mooie vragen die me weer verder aan het denken zetten.

Ook voor mij is psilocybine ook zeker wel aards, in die zin dat het me zeer sterk in verbinding brengt met de aardse natuur. Aan deze aardse beleving ligt voor mij echter altijd een diepere, zeer zeker buitenaardse, aanwezigheid ten grondslag. Die aanwezigheid zelf krijg ik overigens ook vaak door in mijn gevoel middels aardse verschijnselen, zoals een opmerkelijke stilte of een windvlaag. Anyway, het is alsof op de hele beleving die ik hier op aarde onderga wordt toegezien, of, zoals ik ook meermaals heb ervaren, dat de beleving daadwerkelijk wordt aangestuurd en/of dat ik door hen word begeleid. De beleving speelt zich hier op aarde af en in sterke verbondenheid met het aardse, maar het kloppend hart van die hele beleving bevindt zich ver daarbuiten.

Door middel van liefde weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik het heb mogen ontvangen vanuit liefde. Zij gaven om mij. Ik voelde me ook echt geliefd. Ik deed ertoe. Onvoorwaardelijk, in al mijn gebreken. Nu ik erover nadenk heeft dit aspect heel veel voor me betekend. Ik ben doorgaans om tal van redenen namelijk niet bijzonder ontvankelijk voor liefde. Dat wat ik tijdens die heling voelde, is misschien wel datgene wat ik zoek. Ik gaf aan op zoek te zijn naar verbinding. Echter, nu ik erover nadenk, misschien is het gewoon liefde waar ik naar op zoek ben. Liefde is verbinding. Verbinding zit hem misschien niet eens in begrip, of wederzijds begrip. Het zit hem in een zekere grondhouding van waaruit je om iets of iemand geeft op de manier zoals zij die nacht om mij gaven... en dat is liefde. Na afloop heb ik nog een geruime week een continue aanwezigheid gevoeld die op mij toe zag, die zorg voor me droeg. Soms voel ik die aanwezigheid nog steeds, zoals ook nu weer, terwijl ik dit typ. In die aanwezigheid voel ik me veilig, beschermd. Alles is goed. Waarin dit gevoel van veiligheid en bescherming hem dan zit? Misschien wel louter in het besef dat er iets is dat onvoorwaardelijk om me geeft en dit in alles aan me toont, of dat ik in elk geval op z'n minst een rimpel teweegbreng in de oceaan der beleving van een andere ziel. Het verbindt me.

''...in silent darkness'', bovendien. Ik vind het advies eigenlijk zo slecht niet. Echter had hij daarbij moeten toelichten wanneer iemand dan wel klaar is voor een dergelijke beleving, aangezien het bij lange na geen vanzelfsprekendheid is dat iedereen dat zomaar aankan.

Daar lijkt het in dezen maar weer eens op ja. Feilbare wezens dat we zijn...

Daar vraag je me wat. Ik zag ze in een droomachtige toestand, als innerlijke visualisatie. Ik zag het gehele tafereel wel op een visuele manier ja, zij het op een minder uitgesproken manier dan waarop wij doorgaans zien. Een soort primitievere vorm van zicht zou je haast kunnen stellen. Ook mijn herinnering is in bepaalde aspecten slechts vaag, alsof die me meer en meer ontglipte naar mate ik terugkeerde in contact met de aardse buitenwereld. Het is in die zin ook wel echt te vergelijken met een herinnering aan een droom. Ik zou daarom niet meer durven omschrijven hoe ze eruit zagen. Ik heb er wel enigszins een beeld bij, maar als ik nu over zou gaan tot een concrete, woordelijke beschrijving, ben ik bang dat ik echt te veel ga invullen en een false memory ga creëren. Bovendien, op het moment zelf was ik ook eigenlijk totaal niet bezig met hoe ze eruit zagen. Zoiets als uiterlijke verschijning als functie van menselijk zicht was op dat moment echt totáál ondergeschikt aan datgene wat zich verder allemaal afspeelde. Hierdoor is dit nu wellicht ook een onderbelicht aspect in mijn geheugen.

Was het fusie, een versmelting? Werden jullie samen één, maar dan afwisselend samen jij en samen dat veld? Ik begrijp best dat het geheel veel substantiëler is geweest dan het nu in geschreven taal overkomt. Taal schiet denk ik simpelweg tekort in het beschrijven van ervaringen van een orde als deze.

Bijzonder. Wat betreft je opvatting... het zou goed kunnen. Ik heb daar tot op heden echt nog geen idee van kunnen vormen. Een van de vele mysteries die zich nog niet aan mij hebben ontvouwen.

Zeker!

Laatst bewerkt: 30 dec 2018
    Mindless vindt dit leuk.
Laden...