Truffels in je eentje

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Hola,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik me met drugs, trips e.d. bezig heb gehouden. Weinig vrienden van mij voelen hier wat voor (angst door de media?) dus wat betreft gelegenheden zit het niet echt mee om weer eens gezellig een trip te doen.
Nu heb ik waarschijnlijk van zaterdag op zondag het huis voor mezelf en wil ik, in m'n eentje, een portie truffels in thee verwerken. Ik heb wel 2 paddo trips gehad maar dat is alweer een klein jaar geleden (1 keer met z'n 2e en 1 keer met z'n 3e). Tot nu toe heeft geen enkele trip mij negatief beïnvloed, juist het averechtse.

Nu is mijn vraag in hoe verre is het nou eigenlijk verschillend of je een paddo trip met meer doet of een truffel trip in je eentje. Stel je komt in een mindfuck is deze makkelijk te sturen zonder prikkels om je heen? Ik ben niet zo zeer bang om met negatieve dingen geconfronteerd te worden, dat kan juist ook erg leerzaam zijn. Ik wil alleen doodsangst en gevaarlijke situaties vermijden. :P

Grtz!

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Ja hier was ik laatst ook benieuwd naar, de een zegt doe met sitter en de ander zegt juist van niet. Ik dacht dat als ik bad zou gaan ik er makkelijk uit zou kunnen komen door gewoon aan leuke dingen te denken etc. Maar dit bleek laatst het tegendeel toen ik bad ging van wiet(! ik weet het mieterig, maar ik was te gretig wat betreft spacecake) en bleef zo in een wazige trance en heel mijn beeld bleef letterlijk draaien, iets wat ik nog nooit eerder had meegemaakt maar alles rondom mijn beeldscherm draaide rondjes. En hier kwam ik tot mijn verbazing ook niet uit, wellicht kwam dit ook omdat ik bleef zitten en niet even iets anders ging doen maar toch. Vervolgens bijna in slaap gevallen boven het toilet, gelukkig niet gekotst.

maar het blijkt dus dat je echt niet zo makkelijk zelf uit een bad trip komt en dit alleen al bij wiet, dus laat staan bij paddo's/truffels (waar ik nauwelijks ervaring mee heb). ik ben ook benieuwd wat andere hiervan zeggen!

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Let niet op bovenstaande post. :rolleyes:

Een paddo/truffel trip is wel te sturen hoor, en een bad trip is dus geen overdose maar een slechte gedachte of gevoel. Iets waar vaste klant het verschil dus niet van kent. :P Maar je kunt wel bad gaan van overdoseren.

In je eentje kun je veel dieper in jezelf reizen, en word je trip soms ook iets waardevoller dan slechts recreatief. Kwa gekke dingen, ik denk als je de vorige trips ook niet van een flat bent gesprongen dat je het in je eentje ook niet zal doen. Neem gewoon 1 portie. Mindfucks heb je nou eenmaal, alleen of met vrienden. Denk gewoon "boeiend!" en ga je dan lekker ergens anders op focussen. :wink:
Mocht het allemaal te veel worden, ga dan gewoon lekker douchen of in bed liggen en denk dat het over een paar uurtjes voorbij is. Het is maar drugs, over het algemeen ben je 3 tot 6 uur aan het trippen. Dus zo erg is dat niet als je bad gaat, ken drugs die wel wat uurtjes meer duren waar je dus niet bad op wil gaan. :P

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Hmm ik ben niet zo zeer bang voor een bad trip, een bad trip kan juist leerzaam zijn. En ja ik hoop natuurlijk ook wel een beetje recreatieve kanten te hebben aan deze trip aangezien 5 uur filosofisch bezig zijn ook niet alles is. Maarja ik denk dat ik gewoon een portie in thee verwerk en t rustig opdrink en zie wat er van komt :)

TrippyShit

Badass junkie
Het is best leuk. Het laat een iets andere kant van trippen zien. Had keer equadoriaanse alleen gedaan. Als je wilt kan je voor afleiding zorgen doormiddel van tv ofzo, als je even wat anders wilt doen bijv. Voor de rest ga je veel meer nadenken en zijn de visuals iets minder aanwezig (in mijn ervaring dan). De visuals die er wel zijn zijn wel vet en mooi. Maar bij alleen trippen gaat het vooral om het nadenken, filosoferen, van de ene naar de andere gedachte, waarom doe ik dit, waarom doe ik dat zo, is het niet beter om.. zulke dingetjes. Je kan zo diep gaan als je zelf wilt. Op een bepaald moment van de piek wou ik wat minder diep gaan en heb ik de tv aangezet om gewoon ff beetje stom te grinniken en lelijke mensen uit te lachen :P Kan meerdere kanten op dus. Succes en veel plezier, zal wel lukken :wave:

JJJ

Bewuste gebruiker
In je eentje trippen kan geweldig zijn, zelf doe ik dat het liefst. Bereid je alleen voor op een compleet andere trip. Het zal meer in jezelf gekeerd zijn, leerzamer misschien. Er is immers geen afleiding, je kunt geen kant op en zo kun je met een hoop geconfronteerd worden. Je kunt heeeel diep jezelf in gaan. Het 'risico' is dat je in je eentje alle relativering uit jezelf zult moeten halen, je wordt niet afgeleid door anderen, dus een negatieve spiraal (ik heb er elke keer wel eentje) moet je helemaal zelf opvangen. Ik ga meestal als de trip opkomt lekker liggen muziek luisteren, zo'n beetje tot de piek, dat is meestal het 'fijnste' en meest visuele deel. Als het wat begint af te zwakken ga ik dan vaak naar buiten (als het donker is), rondlopen, kijken naar dingen en mensen, en ondertussen lekker diep nadenken.

Vaste klant

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Let niet op bovenstaande post. :rolleyes:

Een paddo/truffel trip is wel te sturen hoor, en een bad trip is dus geen overdose maar een slechte gedachte of gevoel. Iets waar vaste klant het verschil dus niet van kent. :P Maar je kunt wel bad gaan van overdoseren.

Waarom nou weer zo denigreren?
Ik heb nooit gezegd dat ik verstand had van truffels, in tegendeel: Ik zei dat ik er zelf ook wel benieuwd naar ben! En ik zei dat ik met wiet bad was gegaan en me er niet meer uit kreeg, maar daarmee zeg ik toch niet dat ik weet hoe dat met truffels zit? Ik wou alleen mijn verhaal even kwijt over dat ik bad was gegaan en toch wel geleerd had dat het voor mij moeilijk was eruit te komen, en bovendien heb ik vaak genoeg gelezen dat paddo's en truffels juist niet te sturen zijn. (nogmaals ik zeg dit niet met zekerheid, dus je hoeft niet meteen wijs te doen dat ik weer wat fout zeg)

KoxBox

Badass junkie
Ik vind alleen trippen ook best gezellig. Met jezelf als je beste vriend, het zal je nog verbazen hoe leuk je het kan hebben op je eentje onder invloed. Je hoeft je voor niemand in te houden lekker idioot in je kamer doen, doen wat je wil. Ik heb dit al een paar keer gedaan en het is altijd goed meegevallen behalve 1 keer dat ik het schitterende idee had van een dubbele portie golden teachers te nemen op men eentje... Dat is er om vragen natuurlijk, ben ik ook niet trots op maar was wel een ervaring appart. Compleet chizofreen op mijn bureaustoel zitten echt letterlijk conversaties voeren met mezelf. Toen het wat in de "bad" richting ging, ging ik gewoon wat tv kijken wat echt wel helpt als afleiding.

Als je alleen wil trippen: DOEN! Niet luisteren naar mensen die zeggen dat het onverantwoord is, als je jezelf vertrouwd en vind van jezelf dat je het aankan gewoon eten die hap en best niet meer dan een portie zou ik zo zeggen. Hoewel andere personen dat waarschijnlijk anders zien en het best wel kunnen trekken op hogere doseringen. Dat moet je voor jezelf uitmaken...

Have a nice trip!

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Nou op de laatste dag toch nog een tripmaatje gevonden dus ik heb er zin in :) Heb 2 bakjes van 10 gram in de koelkast staan dus dat gaat wel goed komen. Misschien wel een tripreportje komende dagen :stoned:

mijn ervaring met truffels is dat je niet bad kan gaan. 2 weken terug nog met een groepje gedaan. Een maat van mij durfde ze niet te eten dus heb ik dat maar voor hem gedaan. Dus heb ik 2 porties gegeten. Dat is echt aan te raden. Kheb het ook een keer in me eentje gedaan, was ook erg leuk. Volgend weekend ga ik weer truffelen en we gaan alles filmen en er een mooie compilatie van maken en een tripreport

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Het was helaas niet echt op dat niveau om een tripreport te schrijven.. De visuals vielen erg mee van wat ik gewend ben. Maar de feeling was gewoon: genieten en nergens zorgen over maken. Het was alsof de wereld een dekentje was wat je over je heen trekt, zo een gevoel was het. We probeerde een beetje t leven te tekenen enzo wel heel erg gelachen, truffels zijn echt leuk maar ik denk dat ik wel wat meer moet nemen om echt goed te trippen :P Wie weet over n tijdje weer, alles op z'n tijd :)

Witten

Newbie
ik heb laast ook truffels genomen in mijn eentje, een dosis van ongeveer 8 gram, uit de heksenketel in sluis, ik heb gewoon een filmpje gekeken, waar ik overigens niet zo veel van begrepen heb. :tongueout:
Trippen in je eentje is best wel leuk, maar trippen in groep is toch leuker denk ik

Rammelslakje

Belezen gebruiker
10 gram per persoon. Psylocibe Atlantis. Van Euphoria uit Den Haag

phy

Bewuste gebruiker
Witten zei:
Trippen in je eentje is best wel leuk, maar trippen in groep is toch leuker denk ik

Dat hangt er van af wat je zoekt denk ik. Ik trip regelmatig alleen. Ik haal heel veel kennis uit deze trips dat ik weer toepas op mijn leven. Je wil niet weten hoeveel die paddestoelen mij geleerd hebben en mijn blikveld verruimd hebben. Ik heb een paar trips met anderen gedaan en dat was wel een grappige ervaring. Maar daar mis ik de diepte.

Stel het zo:
in een groep leer je elkaar 'echt' kennen, beleef je samen een avontuur en beinvloed je elkaar.Het is een magische ervaring en je voelt je beiden uitverkorenen in een wonderlijke wereld. Je 'vliegt' niet weg maar blijft enigszins 'op de wereld'. Je voelt je daartoe verplicht. Op die manier versterk je elkaars ervaringen, maar mis je de onmetelijke diepte van een persoonlijke trip.

Alleen trippend bereik je grotere dieptes, krijg je inzichten die je kijk op de wereld permanent veranderen. Je gaat volledig op in dingen als muziek, de zin van het leven enz. Je stijgt op in een diepte die je zintuigen en rede zwaar op de proef stellen.

Dat is mijn ervaring dan.

Qua bad trips: gezamenlijke trips zijn stabieler dus gemakkelijker te controleren. Je houdt elkaar namelijk onbewust toch net iets meer bij de wereld. Maar als je mentaal sterk in je schoenen staat dan is een 'single' trip goed te doen. Maar vergeet niet dat die over het algemeen iets heftiger zijn (pas daar ook je portie op aan)

phy

Bewuste gebruiker
KapiteinKoekWaus zei:
mijn ervaring met truffels is dat je niet bad kan gaan. 2 weken terug nog met een groepje gedaan. Een maat van mij durfde ze niet te eten dus heb ik dat maar voor hem gedaan. Dus heb ik 2 porties gegeten. Dat is echt aan te raden. Kheb het ook een keer in me eentje gedaan, was ook erg leuk. Volgend weekend ga ik weer truffelen en we gaan alles filmen en er een mooie compilatie van maken en een tripreport

Wtf... :confused:
Wel eens van 'mindfuck' gehoord? Met zo'n instelling VRAAG je in ieder geval wel om een bad trip..

KoxBox

Badass junkie
phy zei:
KapiteinKoekWaus zei:

Wel eens van 'mindfuck' gehoord? Met zo'n instelling VRAAG je in ieder geval wel om een bad trip..

Och, laat de onwetende genieten tot hij zich er aan mispakt. Magische tijden :hearteyes:. Ik had dat ook in mijn eerste trips dat ik me echt totaal NIET kon voorstellen dat ook maar iemand "bad" kon gaan op paddestoelen. Totdat...

phy

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
phy zei:
KapiteinKoekWaus zei:

Och, laat de onwetende genieten tot hij zich er aan mispakt. Magische tijden :hearteyes:. Ik had dat ook in mijn eerste trips dat ik me echt totaal NIET kon voorstellen dat ook maar iemand "bad" kon gaan op paddestoelen. Totdat...

Voor mijn part mag hij met siddharta druiven snuiven op een vlonder van kronkelende paarse slangen for all i care

Maar je stopt toch ook geen balpen in je oog omdat je niet zeker weet dat het pijn doet
Common sense, people

straks hebben we weer zon amateurpiloot die dingen doet waar iedereen (behalve bepaalde conservatieven) spijt van krijgt.

phy

Bewuste gebruiker
Misshchien reageer ik wat heftig,

maar paddo's zijn geen speelgoed. Ik kan er heel slecht tegen als mensen hier zo noncha over babbelen alsof ze het over kauwgom hebben.

KoxBox

Badass junkie
phy zei:
Misshchien reageer ik wat heftig,

maar paddo's zijn geen speelgoed. Ik kan er heel slecht tegen als mensen hier zo noncha over babbelen alsof ze het over kauwgom hebben.

Misschien?? Ik denk wel dat hij beseft dat het geen speelgoed is. Naar mijn weten heb ik nog nooit iemand dat horen zeggen. Heb jij dat dan nooit gedacht hoe het kan dat mensen "bad" gaan op paddestoelen? Dat het echt ZO leuk, magisch en prachtig is dat je alleen de positieve dingen opmerkt.

Dat houd een paar trips aan tot je overmoedig wordt en het overkomt iedereen wel eens dat je overdoseert of in een slechte setting terecht komt, je denkt dat je het kan handelen maar dat dacht je dan verkeerd... Zolang het goed gaat zou ik zeggen: waarom niet? Van zodra het slecht gaat laat het dan een les zijn voor de volgende keer, en dat je de kracht van in dit geval de truffel zeker niet mag onderschatten.

Veel trip plezier!!

psych-out

Bewuste gebruiker
in je eentje op truffels trippen is zeer goed te doen, vind ik.
maar dat moet je voor je eigen beslissen of daar klaar voor bent of niet.
in iedergeval succes

Bovenaan