Truffels na een relatie

JamieT

Newbie
Hallo allemaal,

Ongeveer 2 weken geleden heeft mijn (ex-)vriendin het uitgemaakt. Ik zal jullie de details besparen maar het zijn een moeilijk twee weken geweest ondanks we redelijk goed uit elkaar zijn gegaan na 2,5 jaar. Ik heb al een paar confronterende momenten gehad die mij goed verder geholpen hebben en waardoor ik veel geleerd heb. Het is alleen nog een kwestie van loslaten en dat is makkelijker gezegd dan gedaan. De afgelopen week voel ik me elke dag een stuk beter en lukt het me steeds beter om haar los te laten en niet aan haar te denken. Maar ik heb elke dag nog behoorlijk wat momenten dat ik aan haar denken moet.
Nou ben ik van plan om donderdag truffels te gaan doen (ik heb het al ongeveer 6x gedaan), ik heb mexicana gehaald, en de verkoper in de sjamaan vertelde mij dat er zeker een grote kans is dat er een paar moeilijke/slechte vlagen gaan komen. Daarnaast zei hij dat ik vooral een goede setting moet creëren.
Ik ga het met mijn neefje doen, en ga de avond ervoor met hem alles bespreken zodat dat op de dag zelf niet meer hoeft. Mijn mobiel zal ik ook de hele dag wegleggen zodat ik daar geen last van heb, maar bij het wakker worden zal ik zeker nog aan haar moeten denken.
Zelf kijk ik er positief tegenaan omdat ik me hier al langere tijd op verheug, zeker sinds het uit is. En ik denk dat ik mezelf goed aan het gevoel overgeven kan bij een slechte, maar ook bij een goede vlaag. Toch ben ik erg benieuwd hoe andere mensen het ervaren hebben toen ze truffels gingen doen nadat hun relatie voorbij was en of jullie misschien tips hebben. Wie heeft zoiets al een keer meegemaakt en wil zijn ervaring met mij delen?

Bobsacamano

Badass junkie
Hallo JamieT,

Wat vervelend voor je, hopelijk gaat het los laten snel beter. Als het je eerste of tweede trip was geweest had ik het je erg afgeraden. Maar goed dit is het niet zo. Zelf zie ik geen mega probleem. Je lijkt namelijk niet zozeer moeite te hebben met de breakup zelf maar meer met de gewenning van haar niet meer om je heen hebben.

Als je gaat trippen neem dan sowieso niet een te grote dosis je kiest ook al voor een zwakkere truffel. Mocht je in de trip toch iets tegenkomen wat je als vervelend beschouwd probeer het dan te accepteren en te denken aan het feit dat jullie zo fijn uit elkaar zijn gegaan. Soms zijn mensen beter zonder elkaar dan met elkaar ook al hou je van elkaar. Dit heb ik zelf ook meegemaakt.

Wat ik wel heftig vond zelf met trippen toen ik nog mentaal bezig was met de breakup van mij en mijn ex was muziek. Sommige nummers triggerde me enorm. Druk meteen op next en je gaat wel weer mee met het volgende nummer :)

JamieT zei:
Hallo allemaal,

Ongeveer 2 weken geleden heeft mijn (ex-)vriendin het uitgemaakt. Ik zal jullie de details besparen maar het zijn een moeilijk twee weken geweest ondanks we redelijk goed uit elkaar zijn gegaan na 2,5 jaar. Ik heb al een paar confronterende momenten gehad die mij goed verder geholpen hebben en waardoor ik veel geleerd heb. Het is alleen nog een kwestie van loslaten en dat is makkelijker gezegd dan gedaan. De afgelopen week voel ik me elke dag een stuk beter en lukt het me steeds beter om haar los te laten en niet aan haar te denken. Maar ik heb elke dag nog behoorlijk wat momenten dat ik aan haar denken moet.
Nou ben ik van plan om donderdag truffels te gaan doen (ik heb het al ongeveer 6x gedaan), ik heb mexicana gehaald, en de verkoper in de sjamaan vertelde mij dat er zeker een grote kans is dat er een paar moeilijke/slechte vlagen gaan komen. Daarnaast zei hij dat ik vooral een goede setting moet creëren.
Ik ga het met mijn neefje doen, en ga de avond ervoor met hem alles bespreken zodat dat op de dag zelf niet meer hoeft. Mijn mobiel zal ik ook de hele dag wegleggen zodat ik daar geen last van heb, maar bij het wakker worden zal ik zeker nog aan haar moeten denken.
Zelf kijk ik er positief tegenaan omdat ik me hier al langere tijd op verheug, zeker sinds het uit is. En ik denk dat ik mezelf goed aan het gevoel overgeven kan bij een slechte, maar ook bij een goede vlaag. Toch ben ik erg benieuwd hoe andere mensen het ervaren hebben toen ze truffels gingen doen nadat hun relatie voorbij was en of jullie misschien tips hebben. Wie heeft zoiets al een keer meegemaakt en wil zijn ervaring met mij delen?

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Twee weken is echt wel heel kort, na 2,5 jaar. Persoonlijk zou ik het nog een paar weken uitstellen, maar mocht je er echt zeker van zijn dat je het wil gaan doen, gewoon doen. Zo te lezen heb je iig genoeg voorbereidingen getroffen en weet je (zo goed als) wat je te wachten staat! Ik denk inderdaad dat er nog wel wat zware momenten gaan volgen. Misschien schrijven of tekenen op zo'n moment? Inderdaad accepteren, en onthoud dat alle gevoelens, dus ook nare, altijd weer over gaan :)

PS. Damn, ik wil Jamie T nog zo graag live zien!

JamieT

Newbie
Bedankt voor de reacties! Ik heb zojuist nog met haar gebeld en 't voelt alsof het mooi is afgesloten nu, dus ik heb extra zin in de trip!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Je trip zal zo goed als gegarandeerd wel beheerst worden door je ex. Maar dat hoeft natuurlijk niet erg te zijn. Als jij alle gedachten en gevoelens die je over haar krijgt tijdens de trip gewoon over je heen laat komen dan zal het je uiteindelijk ook helpen om haar in dagelijks leven makkelijker los te laten.

Ik heb een keer getript toen ik eigenlijk al wist dat mijn relatie des tijds uit zou gaan, toen ik alle positieve en negatieve dingen over mij heen liet komen voelde dat tijdens al enorm bevrijdend. Daarna heb ik nog enorm kunnen genieten van de trip.

Bovenaan