Truffels/Paddo's.

psylocine

Newbie
ik heb 2 vragen betreffende truffels en paddo's.
paddo's zijn meestal niet meer verkrijgbaar bij smartshops als ik t goed heb maar truffels wel.
vraag 1: wat zijn de verschillen tussen truffels en paddo's?
vraag 2: hebben truffels een houdbaarheidsdatum. (als je ze zeg maar in een bakje bij de s'shop koopt)
:stoned:
Alvast Bedankt

p.s. ik heb nu heel wat antwoorden gelezen. iedereen bedankt. na een aantal dagen buiten de koelkast worden ze zwart en gaan ze stinken?(maar iemand heeft ook gezegd dat ze dan nog wel werken) in feite kan ik ze gewoon een maand wel buiten de koelkast houden -.- of houd ik dan een paar uitgedroogde stokjes over.

Tigg

Belezen gebruiker
1)
Een paddo ziet eruit als een paddestoel, een truffel groeit onder de grond en heeft een rotsachtige vorm. Beide zijn het vruchten van schimmels van dezelfde familie
Ze bevatten ook beide psilocine en psilocibine, te stoffen waar je van gaat trippen. De trips die je krijgt verschillen per soort paddo of truffel. Maar het effect blijft vergelijkbaar.
Paddo's zijn sinds vorig jaar verboden (kweken mag wel), truffels kan je legaal kopen.

Truffels zijn na het kopen ongeveer een week houdbaar in de koelkast. Het beste kan je ze dus vlak voor consumptie kopen.

KoxBox

Badass junkie
Tigg zei:
1)
Een paddo ziet eruit als een paddestoel, een truffel groeit onder de grond en heeft een rotsachtige vorm. Beide zijn het vruchten van schimmels van dezelfde familie
Ze bevatten ook beide psilocine en psilocibine, te stoffen waar je van gaat trippen. De trips die je krijgt verschillen per soort paddo of truffel. Maar het effect blijft vergelijkbaar.
Paddo's zijn sinds vorig jaar verboden (kweken mag wel), truffels kan je legaal kopen.

Truffels zijn na het kopen ongeveer een week houdbaar. Het beste kan je ze dus vlak voor consumptie kopen.

Het is psilocybine... Voor de rest klopt alles wel :wink:.

Aan de TS: had je gewoon 5sec in dit forum rondgekeken had je dit topic niet moeten aanmaken...
En het is psilocine niet psylocine... Beetje lullig om jezelf een fout geschreven naam te geven..

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Tigg zei:
1)Truffels zijn na het kopen ongeveer een week houdbaar. Het beste kan je ze dus vlak voor consumptie kopen.
Als je ze in de koelkast bewaart zijn ze inderdaad een week houdbaar. Buiten de koelkast geloof ik 2/3 dagen. Na 4 dagen worden ze zwart en gaan ze stinken. Je kunt er dan nog wel van trippen.

Delcasa88

Bewuste gebruiker
ik bewaar mijn paddo's in een filterbakje in de koelkast en die houden echt wel een maand uit hoor. Werkte perfect! :hearteyes:

Truffels bevatten een stuk minder water, dus ik denk dat als je echt moet je ze nog veel langer kan bewaren!

Het verschil in effecten tussen verschillende 'soorten' (mexicana, atlantis etc) is een marketing praatje... Gebruik 5 keer dezelfde soort en je zult echt niet 5 keer dezelfde trip hebben. Godzijndank :hearteyes: :tearsofjoy:

KoxBox

Badass junkie
Delcasa88 zei:
Het verschil in effecten tussen verschillende 'soorten' (mexicana, atlantis etc) is een marketing praatje... Gebruik 5 keer dezelfde soort en je zult echt niet 5 keer dezelfde trip hebben. Godzijndank :hearteyes: :tearsofjoy:

Inderdaad :hearteyes: !

Bovenaan