Mijn vraag is of truffels als vervanger voor MDMA gebruikt kunnen worden. Beide zorgen ervoor dat bepaalde serotonine receptoren in het brein aangesproken worden (De een via de release lichaamseigen en serotonine en de ander via een molecuul dat hier op lijkt). Wat zorgt er dan voor het verschil in werking tussen de twee? Ook heb ik gehoord dat mensen in het begin van hun MDMA trip wel eens visuals ervaren. Zou het dan kunnen zijn dat het verschil tussen het voelen van enkel euforie, interesse in de wereld, en een laag risico op een bad trip,MDMA, en nog meer euforie, visuals, en een groot risico op een bad trip bij geestelijke instabiliteit (truffels) hem enkel zit in de hoeveelheid 'serotonine' die er op dat moment bindt aan de receptoren in je hersenen, of is dit te zwart-wit gedacht?
Voor mezelf wordt dit ondersteund met ervaringen die ik heb gehad met zwakkere truffels (mexicana 10g) tegenover sterkere truffels (Hollandia 7.5/Atlantis 15g). Bij de zwakkere truffels had ik een stuk minder het gevoel dat ik elk moment slecht kon gaan zelfs als ik het probeerde. Bij sterkere truffels was dit gevoel veel meer aanwezig en kende mijn trips hoge pieken en soms diepe dalen. Nu is het doel van mijn vraag dus om te weten te komen of er mensen zijn die dezelfde ervaringen hebben gehad of dat dit puur toeval is.
Voor mezelf wordt dit ondersteund met ervaringen die ik heb gehad met zwakkere truffels (mexicana 10g) tegenover sterkere truffels (Hollandia 7.5/Atlantis 15g). Bij de zwakkere truffels had ik een stuk minder het gevoel dat ik elk moment slecht kon gaan zelfs als ik het probeerde. Bij sterkere truffels was dit gevoel veel meer aanwezig en kende mijn trips hoge pieken en soms diepe dalen. Nu is het doel van mijn vraag dus om te weten te komen of er mensen zijn die dezelfde ervaringen hebben gehad of dat dit puur toeval is.