truffles soort en dosering

Steph

Experimenterende gebruiker
Hallootjes

Ik gebruik al een lange tijd verschillende soorten drugs en heb ook al wat ervaring met psychadelics, zoals LSD, 2cb en DMT

Nu wil ik toch een keer truffles proberen om het maar eens gedaan te hebben, dit heb ik nooit eerder gedaan omdat ik een hekel heb aan alle paddestoelen/champignons en alles in die familie 😅

Wat zijn een beetje goeie truffles om te halen en een goeie dosering, ik trip gemiddeld 250/300 ug op lsd en dit vind ik ook erg fijn.

En wat is trouwens de reden dat truffles wel legaal zijn?

Leuke ervaringen op truffles zijn ook welkom om te vertellen, ik heb gehoord dat je hier nog meer primal van wordt dan op andere trip middelen

Cerberus

Wijs gebruiker
En wat is trouwens de reden dat truffles wel legaal zijn?
Omdat niemand de moeite genomen heeft ze illegaal te maken.

Ik neem bijna altijd de Hollandia truffels. Ik ben nog nooit ontgoocheld geweest van hun potentie. Maar heb ook bitter weinig ervaring met andere soorten. Als je écht zeker weet dat je LSD dosis 250/300 µg is kun je gewoon voor je eerste keer truffels een volledig pakje van 15 gram eten. Maar als je dealers blind gelooft op de dosis die ze vertellen, en je het eigenlijk niet zeker weet, pak dan voor een eerste keer 10 gram en zie waar je komt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Neem maar eens 2,5 tot 3 zegels 1p-lsd of ald-52 (van 100 ug per stuk) en kom er dan nog eens op terug dat je gemiddeld 250/300 ug LSD doet. :wink: In de regel overwaarderen dealers hun LSD enorm, mede ook omdat ze het zelf niet weten door geen mogelijkheid tot kwantificering bij het testcentrum.

Misschien inderdaad eerst even met 10 gram beginnen. Truffels/paddo's is heel anders trippen dan LSD. Wat wordt gezegd klopt: Met LSD bestuur je de raket, met psilo wordt je aan de raket vastgebonden. Van de tripmiddelen die je daar opnoemt is psilo het meest verwant aan DMT. Psilo is eigenlijk min of meer oraal actieve DMT, moleculair gezien. Toch hebben beide weer heel erg hun eigen karakter en vibe. Als je van trippen houdt kan psilo natuurlijk niet ontbreken. Het is echt 1 van de grote klassieke tripmiddelen.

Als het echt te vies is om te eten, zet er dan thee van. Dat doe ik zelf al jaren. Zo goed als geen potentieverlies, veel makkelijker in te nemen en geen zwaar gevoel op de maag.

Have fun and let us know. :)

Steph

bedankt voor de tips en info! Ik vond truffles van 25g dus ik denk dat ik die ga halen en ga testen met mijn partner, beide dan 12,5g ik denk dat, dat wel een mooi beginnetje is.

is het ook mogelijk te mediteren op deze dosis?

Cerberus

Wijs gebruiker
Ja, dat is een goeie dosis voor een begin. Zelf kan ik niet mediteren, maar ik weet van op dit forum dat er genoeg mensen het doen op zo'n dosis iig.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
is het ook mogelijk te mediteren op deze dosis?
Ja hoor.

Heb je daar nuchter ook ervaring mee? Dat maakt het makkelijker tijdens een trip. Kom je er eenmaal goed in dan is het juist veel makkelijker om te mediteren als je wat tript. In mijn ervaring dan.

Steph

Heb je daar nuchter ook ervaring mee? Dat maakt het makkelijker tijdens een trip. Kom je er eenmaal goed in dan is het juist veel makkelijker om te mediteren als je wat tript. In mijn ervaring dan.

Ja zeker! Ik mediteer regelmatig nuchter samen met mijn partner, we hebben het vorige maand voor het eerst op lsd geprobeerd en dat was een hele fijne ervaring.

dus gaan het nu dan een keer op de truffles proberen 😬

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja zeker! Ik mediteer regelmatig nuchter samen met mijn partner, we hebben het vorige maand voor het eerst op lsd geprobeerd en dat was een hele fijne ervaring.

dus gaan het nu dan een keer op de truffles proberen 😬
Ik ervaar meditatie op truffels en paddo's altijd als super intens. Het kan je trip heel snel next level maken.

Benieuwd naar je ervaring. :)

Steph

Hi!

Vraagje, hoe precies zet je truffle thee? En dan gaat het me meer om de dosis die je dan drinkt.
Ik ben van plan vanuit 15g truffles thee te maken en dit met iemand te delen. Maar stel je zet 1 kop heb je waarschijnlijk nog heel veel over. Geeft die ene kop dan ook het zelfde effect als dat je 7,5g truffles zou eten?

Of moet je meerdere koppen drinken achter elkaar? (Ik heb het nu dan ook over een standaard kop grootte)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hi!

Vraagje, hoe precies zet je truffle thee? En dan gaat het me meer om de dosis die je dan drinkt.
Ik ben van plan vanuit 15g truffles thee te maken en dit met iemand te delen. Maar stel je zet 1 kop heb je waarschijnlijk nog heel veel over. Geeft die ene kop dan ook het zelfde effect als dat je 7,5g truffles zou eten?

Of moet je meerdere koppen drinken achter elkaar? (Ik heb het nu dan ook over een standaard kop grootte)
Als je 1 kop wilt zet je gewoon water voor 1 kop. Iets meer omdat er nog wat weg kookt. Daar gooi je de 15 gram truffels in. Elk de helft van die kop en je hebt beiden 7,5 gram truffels binnen. Wil je beiden een hele kop dan zet je water voor 2 koppen thee en gooi je daar de 15 gram in.

Niet te moeilijk denken. :tonguewink:

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Ik doe tegenwoordig, omdat ik truffelthee ook al goor vind smaken :tilttearlaugh: , misschien 150-200 ml water en laat daar alle truffels in oplossen. Tot nu toe geeft dat bij mij ook nog een goed resultaat. Soms nog een smaakmaker erbij.

Steph

Nou kort verslagje, helaas niks van de truffles gemerkt...

had wel moeite met de thee drinken toch opgedronken binnen 5 minuten, ook citroensap bij gedaan maar helaas geen enkel effect

Steph

Heb je de truffels meegekookt met het water of niet?
Nee, ik heb een pan met water gekookt op laag vuur, toen van het vuur gehaald in 2 koppen geschonken en toen de truffles in een theefilter gedaan en dat in de koppen.
voor 20/30 minuten laten staan citroensap erbij, geroerd nog even de truffles uitgeperst en opgedronken.

misschien dat ik nog iets fouts heb gedaan dan? 😅

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Nee, ik heb een pan met water gekookt op laag vuur, toen van het vuur gehaald in 2 koppen geschonken en toen de truffles in een theefilter gedaan en dat in de koppen.
voor 20/30 minuten laten staan citroensap erbij, geroerd nog even de truffles uitgeperst en opgedronken.

misschien dat ik nog iets fouts heb gedaan dan? 😅

hmm gek, te heet water kan een ding zijn. Maar als het niet meer kookt zou al goed moeten zijn.

Wat had je met de truffels zelf gedaan?

Steph

Ik voelde wel wat vaags in me maag, maar daar bleef het ook wel bij.

de gene met wie ik het deed had wel een moment dat iets vervormde maar verder ook niks meer gehad.

Maarja ik ga ze volgende keer proberen te eten en dan kijken of het aan onze dosering ligt

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Is uiteraard goed om voorzichtig te zijn, maar 7,5 gram is wel heel weinig. Begrijp dat dit jullie dosis was? Daar zou ik ook amper wat van voelen behalve misschien wat stonedheid. Ik zou voor een eerste keer bijvoorbeeld 12-13 gram aanraden. Als je echt ervaring hebt met 300 ug LSD (wat ik betwijfel, om de reden die @Mindless noemt.. dit is echt een serieuze dosis!) kan 15 gram wel, want 300 ug LSD is in verhouding veel sterker.

Als je een beter referentiekader voor LSD-doseringen wil opbouwen kan je het best eens experimenteren met 1p-LSD of ALD-52 in plaats van ‘echte’ LSD. De effecten zijn niet te onderscheiden, maar je bent zekerder van de dosis.

CuriousExplorer

DF-koning
Misschien slecht advies..
Maar gewoon 15 gram nemen. Die hoeveelheid is niet voor niks wat ze is. Alles eronder resulteert altijd in net niet als ik trip reports lees.

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Als je een beter referentiekader voor LSD-doseringen wil opbouwen kan je het best eens experimenteren met 1p-LSD of ALD-52 in plaats van ‘echte’ LSD. De effecten zijn niet te onderscheiden, maar je bent zekerder van de dosis.

Beetje off-topic, maar hoe zit dat dan met het verschil in gewicht tussen LSD analogen en LSD zelf?

LSD-25: 323.4 g/mol = 100%
ALD-52: 365.5 g/mol = 113%
1P-LSD: 379.5 g/mol = 117%
1cP-LSD: 391.5g/mol = 121%
1B-LSD: 393.5 g/mol = 122%

Dat zou betekenen dat je voor een 300ug ervaring 351ug 1P-LSD weg moet kauwen. Het geheel wordt nog onoverzichtelijk wanneer je erin meeneemt dat straat-LSD-25 meestal erg onder gedoseerd is. Dus eigenlijk kun je idd beter bij 1 soort blijven.

Steph

Is uiteraard goed om voorzichtig te zijn, maar 7,5 gram is wel heel weinig. Begrijp dat dit jullie dosis was? Daar zou ik ook amper wat van voelen behalve misschien wat stonedheid. Ik zou voor een eerste keer bijvoorbeeld 12-13 gram aanraden. Als je echt ervaring hebt met 300 ug LSD

Jaa we hadden idd nu beide 7,5g genomen, we gaan over 2 weken gewoon de gehele 15g proberen beide en dat zal dan wel zeker goed moeten vallen.

de LSD is overigens niet op 1 zegel 300ug, zegels zijn gemiddeld tussen 120/150ug dus neem daar vaak 2 van als ik een beetje diepe trip wil.

Ik weet dat trouwens omdat ik vaak op de plek kom waar ze worden gemaakt en heb ze ook nog eens getest, koop vaak begin van het jaar een groot blad met zegels en doe ik heel het jaar mee 😬

Ik had trouwens hollandia truffles van zamnezia gehaald die zijn wel gewoon goed denk ik toch?

Cerberus

Wijs gebruiker
Ja die zijn goed. 7,5 is inderdaad een lage portie, maar het is nu ook niet dat het normaal is dat je niets voelt. Natuurlijk kan de ene batch sterker zijn dan de andere, maar niets voelen is wel extreem. Direct van 7,5 naar 15 gram is echter een deftige sprong, maar zoals ik reeds zei, als de LSD portie die je hebt klopt dan zal het wel te handelen zijn.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Misschien slecht advies..
Maar gewoon 15 gram nemen. Die hoeveelheid is niet voor niks wat ze is. Alles eronder resulteert altijd in net niet als ik trip reports lees.
Zelfs in de smartshop raden ze beginners vaak aan te beginnen met 7,5 gram. Nu is de TS geen beginner natuurlijk... Truffels kunnen van batch tot batch ook enorm verschillen. Als iemand die gevoelig blijkt te zijn voor de stof ook nog eens 15 gram zeer potente truffels neemt, dan kan dat mogelijk een hele nare ervaring worden.

Daarom toch meestal het advies wat lager te beginnen. Hoger doseren kun je dan altijd een volgende keer nog.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Beetje off-topic, maar hoe zit dat dan met het verschil in gewicht tussen LSD analogen en LSD zelf?

LSD-25: 323.4 g/mol = 100%
ALD-52: 365.5 g/mol = 113%
1P-LSD: 379.5 g/mol = 117%
1cP-LSD: 391.5g/mol = 121%
1B-LSD: 393.5 g/mol = 122%

Dat zou betekenen dat je voor een 300ug ervaring 351ug 1P-LSD weg moet kauwen. Het geheel wordt nog onoverzichtelijk wanneer je erin meeneemt dat straat-LSD-25 meestal erg onder gedoseerd is. Dus eigenlijk kun je idd beter bij 1 soort blijven.
Volgens mij is dit exact hoe het werkt. Maar er is hier nog geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Dus helemaal zeker weten doen we het niet. Lijkt mij wel het meest logisch/waarschijnlijk dat het zo werkt. Dat sommige mensen online alsnog zeggen dat 1-P of ALD-52 sterker is dan LSD komt doordat LSD nagenoeg altijd ondergedoseerd is vergeleken bij hoe het door dealers verkocht wordt (vaak als 200ug per zegel).

Steph

Hi vraagje, heb net weer truffles genomen ging erg goed, alleen de gene met wie ik t nam moest kotsen. En heeft na dat t binnen was vrijwel alles eruit gekotst krijg je dan nog een effect of helemaal niks meer?

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Steph ,

Hangt er een beetje vanaf hoe snel hij het na inname heeft uitgekotst denk ik. Ik zou er wel vanuit gaan dat er sowieso nog wel iets van effect zal zijn, maar wel minder dan normaal.

Alakazam

Bewuste gebruiker
Hi vraagje, heb net weer truffles genomen ging erg goed, alleen de gene met wie ik t nam moest kotsen. En heeft na dat t binnen was vrijwel alles eruit gekotst krijg je dan nog een effect of helemaal niks meer?
Ligt er aan hoe lang hij het binnen heeft gehouden maar denk niet dat hij veel effect zal ervaren. Je trip is al achter de rug toch?

Cerberus

Wijs gebruiker
Hebben jullie goed gekauwd? Dan zal er sowieso ook iets via zijn tong zijn opgenomen. Al zal het geen volwaardige trip zijn. Een van mijn vrienden kotste eens half uur na inname en had visuals. Een ander 20 minuten en ook visuals.

Bovenaan