Tripreport v/d Maand [TvdM juli '09]Drie zegels en een compleet ander mens

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Datum: zaterdag 11 juli 2009
Lokatie: thuis, in de badkamer, voor de spiegel
Drug: lsd
Hoeveelheid: 3 zegels, ik denk in totaal ongeveer 300 mics (1 shiva en 2 met iets van een "Galileo-achtig" design, ben de naam even vergeten)
Wie: Ik was gedurende de trip samen met Tyler, Rambo en de gezusters M&S, maar het moment uit de trip wat ik ga beschrijven was even alleen met "me, myself and I"....

Ik heb dit verhaal eigenlijk net al in het subforum speed geplaatst, maar toen ik klaar was met schrijven vond ik het eigenlijk toch ook wel een beetje "tripreport-waardig" en omdat het tevens zo'n belangrijke ommekeer in mijn huidige leven betekent, heb ik het dus ook nog maar even hier tussen gezet:

Vorige week zaterdag heb ik zo'n beetje de meest intense lsdtrip beleefd, die ik tot nu toe ooit in mijn leven heb gehad. Ontzettend veel interessante inzichten en heftige visuals gehad, maar hoofdzakelijk bestond de trip toch vooral uit 1 grote confrontatie met mezelf en dan betrof het met name vooral "ik vs mijn speedgebruik". Het was van te voren een beetje mijn doel geweest om deze keer wat "dieper" te gaan dan ik normaal gesproken doe, vandaar dat ik in totaal uiteindelijk op drie hele zegels zat (niet allemaal tegelijk genomen, maar ik denk dat ik zo om de 2,5 uur een zegel genomen heb).

Vanaf eind november vorig jaar was ik weer flink bezig mezelf de vernieling in te helpen met de baggertroep, die in de volksmond ook wel "speed" heet. Na eerder eerst uit een hardnekkige speedverslaving te zijn gekomen en daarna ruim een jaar eigenlijk nog maar heel sporadisch gebruikt te hebben, kwam ik plots tot de conclusie "dat ik toch echt veel beter functioneer" met "gewoon" dagelijks wat speed in mijn lijf en dus was ik maar weer begonnen met iedere dag een heel klein beetje "zelfmedicatie". Dat ging een poosje eigenlijk heel lekker, maar de laatste paar maanden begonnen toch de negatieve effecten van dit "overdoseren" weer een beetje de overhand te krijgen. Met name mijn uiterlijk kreeg het steeds zwaarder te verduren en ik merkte dat ik hier ook steeds meer commentaar over begon te krijgen uit mijn omgeving ("Gaat het wel goed met je?" "Eet/slaap je wel goed?" "Zit je weer aan de speed?"). Inmiddels had ik zelf ook wel door dat het echt niet goed meer ging zo en had ik via mijn huisarts een doorverwijzing naar het Mentrum geregeld, zodat ik nu dan eindelijk eens op ADD getest ga worden. Maar goed, daar is het druk en dus sta ik nog steeds op een wachtlijst voordat ik op de intake kan verschijnen.
Ondertussen nam ik dus wel nog steeds mijn dagelijkse dosis illegale (dex)amfetamine, want "ik functioneer immers niet zonder" :rolleyes: . Tot grote bezorgdheid en ongenoegen van mijn lief, want wij besloten in diezelfde periode ook dat ik maar eens moest gaan stoppen met de pil, want we zitten er al een hele poos aan te denken om aan ons eerste kindje te gaan beginnen en over een half jaar word ik alweer 30 en dus begint de tijd - qua mijn vruchtbaarheid - wel een heel klein beetje te dringen. Of ik dus ALSJEBLIEEEEEFT even weer een keertje wilde kappen met die kutpep - en terecht ook natuurlijk - maar dat deed ik dus niet...

Totdat ik vorige week zaterdag eindelijk en gelukkig toch het licht zag! :wave: Ik heb mezelf dus - al zwaar trippende - even letterlijk een dikke, vette spiegel voorgehouden en dat verlepte, oude wijf wat ik toen zag, WIL IK ZO GRAAG ECHT NIET (MEER) ZIJN!!! In werkelijkheid valt het gelukkig allemaal nog wel mee, maar jullie kennen ook vast allemaal nog wel die antirookcampagne van dat mooie, sprankelende meisje met die peuk in haar mond en die dan plotseling in 1x verandert in een rochelend oud wijf... Toen ik zo trippend en denkend aan mezelf even in de spiegel keek, zag ik dus net zo'n effect bij mezelf en dat was behoorlijk shockerend!

Ik had datzelfde weekend nog 2 gr verse dex voor mezelf ingeslagen, maar ik heb het de volgende dag (ik tripte toen nog steeds) door mijn lief door de plee laten spoelen. Ik kon dat zelf nog even niet over mijn hart verkrijgen, hoewel ik wel wist dat dit echt de beste keuze was, dus vandaar dat ik hem vroeg om het te doen. Hij deed dat uiteraard met alle liefde, terwijl ik op dat moment, al toekijkend, echt verschrikkelijk begon te janken. Ik had in tijden niet zo ontzettend gehuild en het heeft zeker ook nog een uur aangehouden. Daarna was ik letterlijk helemaal doorweekt van zweet en tranen, totaal uitgeput en compleet op. Ik heb vervolgens 18 uur nonstop geslapen en toen ik weer wakker werd, voelde ik me als herboren en een compleet ander mens. We zijn nu ruim negen dagen verder en nog steeds heb ik iedere dag zo'n "bevrijd" gevoel. Ik hoef - geloof ik - echt geen speed meer en heb er ook totaal geen behoefte aan gehad de afgelopen week! :wave:

Ik zal waarschijnlijk heus nog wel eens, op een lekker goed ouderwets stampfeestje, recreatief wat pep (en/of mdma gebruiken), maar dat belachelijke gedoe met die "zelfmedicatie" iedere dag ben ik klaar mee! Mijn intake bij Mentrum laat ik wel gewoon doorgaan, maar ik wil sowieso eerst zwanger zijn en een kindje krijgen, wil evt pas daarna misschien dan ooit nog eens aan de ritalin of dexedrine beginnen, maar dat zie ik dan wel weer...

Yeeeeeeeeh!!! :wave: Misschien niet helemaal een waardig tripreportje, maar dit wilde ik toch gewoon even zo met jullie delen... :P

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

bier zei:

Dank voor je begrip, maar sterkte hoef je me niet te wensen, want ik voel me dus zooooo goed de laatste 10 dg! :wave:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter

Gooi alles er maar uit ... maakt niets uit, zolang je maar voorruit gaat.

Bonie

Qocaïne

Badass junkie

Nogmaals heel veel bewondering voor de beslissing die je hebt genomen.
LSD blijft daarom toch iets heel moois :)

paddosofty

Experimenterende gebruiker

hoi, wat goed dat je dat inzicht heb gekregen nu ff volhouden en genieten van je leven.
hoop dat je gauw een klaintje krijg groetjes

wcpapier

Bizar dat je door de lsd zo'n sterk inzicht hebt gekregen op je gebruik van speed.
Ik ben zelf op het moment aan het afbouwen van dextro amfetamine (apotheek) omdat ik na 4 maanden er toch een redelijke grote tolerantie voor heb opgebouwd.

ik adviseer je zelf om gewoon naar therapie te gaan als je echt ADD hebt, dex is maar een tijdelijke oplossing, en als je het op je eigen kracht kan is het natuurlijk echt veel beter.

Goed dat je er zo'n positieve ervaring aan over hebt gehouden :)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter

Afbouwen .... das een slecht voorruit zicht.
Neem je dan een speciaal dieet of een ander middel ?

:confused:

seraphinia

Hoi Marla,

goed van je dat je gestopt bent met die shit.
Je wilt een kind krijgen en bent 30 jaar. Hoe komt het dat je aan die shit zit?
Ik hoef geen verhaal, maar ga hulp zoeken. Je stopt met speed omdat dit 'tot je kwam' in een lsd trip. Heb je drugs nodig om dit voor je te spellen?

Dat je uiterlijk naar de klote gaat kan het kindje wat je in je buik wilt hebben worst wezen.

Het feit dat je het licht hebt gezien betekent niet dat het allemaal goed en voorbij is. Het moeilijke deel moet nog komen. Sta hier nog even goed bij stil voordat je in je onoplettendheid toch rare dingen gaat doen.

Ga sporten, eet gezond, doe ook rustig aan met andere drugs. Denk aan je kindje voor motivatie en betrek je partner wat meer bij je 'gevecht tegen drugs'.

je bent fucking moderator op een drugsforum, ik adviseer je wat anders leuks te zoeken, hoe moeilijk dat ook is.

Kees Klapkaak

Bewuste gebruiker

Ik heb naast al mijn andere apartheden ook ADD..
Ik heb iedere dag zowat wel de behoefte om iets verslavends te doen

Iedere dag een uurtje sporten is het allerbeste medicijn tegen de drang om iets bedwelmends, trippends, oppeppends te nemen en ook tegen het roken overigens wat ik ook al lang niet meer doe.

Contacten die je hebt met die-hard junkies te laten doodbloeden ook..

Succes Marla met het volhouden!

300mics is een aardig dosis trouwens..

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

seraphinia zei:
Hoi Marla,

Ik hoef geen verhaal, maar ga hulp zoeken. Je stopt met speed omdat dit 'tot je kwam' in een lsd trip. Heb je drugs nodig om dit voor je te spellen?

Dat je uiterlijk naar de klote gaat kan het kindje wat je in je buik wilt hebben worst wezen.

Het feit dat je het licht hebt gezien betekent niet dat het allemaal goed en voorbij is. Het moeilijke deel moet nog komen. Sta hier nog even goed bij stil voordat je in je onoplettendheid toch rare dingen gaat doen.

Ga sporten, eet gezond, doe ook rustig aan met andere drugs. Denk aan je kindje voor motivatie en betrek je partner wat meer bij je 'gevecht tegen drugs'.

je bent fucking moderator op een drugsforum, ik adviseer je wat anders leuks te zoeken, hoe moeilijk dat ook is.

Je hoeft geen verhaal, dan hoef je mij ook geen vragen te stellen en de les te lezen, want je kent mijn situatie niet, dus je kan ook nergens over oordelen.

Ja, ik ben "f*cking" moderator op een drugsforum, ik vind het belangrijk dat jonge mensen goede voorlichting kunnen vinden over drugs en daar (anoniem) vragen over kunnen stellen. Verder wil ik in de verslavingszorg gaan werken als ik mijn opleiding heb afgerond, dus mijn werk als moderator op DF staat evt ook nog leuk op mijn cv. Ervaringsdeskundigen zijn vaak de beste hulpverleners, wist je dat?

Ik adviseer je een beetje in iemands berichtengeschiedenis in te lezen, voordat je gelijk klakkeloos je commentaar levert, hoe moeilijk dat ook is!

verneukeratief

Badass junkie

Ten eerste snap ik niet dat je een lsd-trip nodig hebt om in te zien dat je een probleem met speed hebt. Daarnaast vind ik je wat vijandige reactie op de post van seraphinia ronduit vreemd, alsof hij/zij een gevoelige snaar geraakt heeft.

seraphinia

Je hoeft geen verhaal, dan hoef je mij ook geen vragen te stellen en de les te lezen, want je kent mijn situatie niet, dus je kan ook nergens over oordelen.

Ja, ik ben "f*cking" moderator op een drugsforum, ik vind het belangrijk dat jonge mensen goede voorlichting kunnen vinden over drugs en daar (anoniem) vragen over kunnen stellen. Verder wil ik in de verslavingszorg gaan werken als ik mijn opleiding heb afgerond, dus mijn werk als moderator op DF staat evt ook nog leuk op mijn cv. Ervaringsdeskundigen zijn vaak de beste hulpverleners, wist je dat?

Ik adviseer je een beetje in iemands berichtengeschiedenis in te lezen, voordat je gelijk klakkeloos je commentaar levert, hoe moeilijk dat ook is!

Het is goed en nobel van je de jeugd hier te helpen en voor te lichten op gebied van drugs echt waar. Maar dit betekent dat je toch een aantal uur per week extra denkt aan drugs. Vergeet niet dat JIJ nu belangrijk bent , jouw leven. Voorlichting is er genoeg op het internet.
Ervaringsdeskundigen zijn vaak de beste hulpverleners, wist je dat? Ja, dat wist ik. Ervaring heb je genoeg, nu jezelf de hulp verlenen. Maar dat doe je geloof ik al goed.

Sterkte, en je hebt het wel nodig, naief om te denken van niet. Positief denken is nodig, maar houd jezelf neit voor de gek.

Ik heb gewoon graag dat je niet bij de de grote groep terugvallers gaat horen, dat is het enige.

3970

Wijs gebruiker

Ik denk dat je reactie misschien iets anders was geweest als je had gedaan wat ik dacht, en Marla schreef....

Marla Singer zei:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

verneukeratief zei:
Ten eerste snap ik niet dat je een lsd-trip nodig hebt om in te zien dat je een probleem met speed hebt. Daarnaast vind ik je wat vijandige reactie op de post van seraphinia ronduit vreemd, alsof hij/zij een gevoelige snaar geraakt heeft.

Wie de bal kaatst.... Als iemand mij vijandig aanspreekt, dan kan diegene dat ook terug verwachten toch? Verder heb jij mijn reportje niet goed gelezen/begrepen, want ik heb ook geschreven dat ik eerder al bij Mentrum heb aangeklopt en die trip heeft mij dus niet doen inzien dat ik een speedprobleem heb/had, want dat weet ik al jaren!

@ seraphinia: ik weet idd dondersgoed waar(voor) ik sta, gelukkig!! Op df rondhangen en moderaten triggert mijn gevoelens niet, want ik HOEF dus niet meer. Gisteravond nog een vriend over de vloer gehad die zelf ook speed gebruikt. Hij deed het - na eerst mijn toestemming gevraagd te hebben - in mijn bijzijn en het deed me weinig. Ik was eigenlijk wel gewoon blij, dat ik zelf dus niet zo nodig hoefde..!
:)

bier

Badass junkie

Marla Singer zei:
Dank voor je begrip, maar sterkte hoef je me niet te wensen, want ik voel me dus zooooo goed de laatste 10 dg! :wave:

haha ok, hoe gaat het nu met je? (:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

Nog steeds heel goed! Het regent buiten de pleuris, maar bij mij schijnt de zon! :wink: :)

verneukeratief

Badass junkie

Zijn/haar post was volgens mij niet echt vijandig/lullig bedoeld. Eerder wat confronterend van toon.

Wel knap hoor maar vind je dat zelf ook niet een beetje de kat op het spek binden? Weet niet hoe verslaafd je bent/was maar dit lijkt me toch wel een enorme trigger. Iemand die voor je neus gebruikt waar jij aan verslaafd bent/was.

And if you got the secret share it! :wink:

azgaza

Badass junkie

Heel mooi om te horen, ten eerste wil ik jullie nogmaals succes mensen met het krijgen van een kindje en ik vind dat echt heel leuk om te horen, hopelijk gaat alles helemaal perfect.

Verder zijn dit soort inzichten altijd mooi om te horen, ik ken het goed van hoge dosissen LSD, ik had laatst 'per ongeluk' zelf ook zo'n 300 ug genomen en ik kan me het gevoel in zo'n trip dus helemaal voorstellen (ik wilde ook eens weer goed diep trippen toen.) Op LSD kan je niet tegen jezelf liegen en dat helpt met dingen realiseren die je eigenlijk al een hele tijd vind, hopelijk lukt het allemaal goed en krijgt jullie toekomstige kind een geweldige gezonde start.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

azgaza zei:
Op LSD kan je niet tegen jezelf liegen en dat helpt met dingen realiseren die je eigenlijk al een hele tijd vind.

En daar heb je precies heel mooi de woorden gevonden en bij elkaar geformuleerd, waar ik nou de hele tijd naar zocht... Thanks!! :wave:

En ook thanks voor je lieve begrip en support!! Opvallend dat de leden die mij al wat langer en beter kennen, niet meteen zo negatief en met vooroordelen reageren (doch, ook wel logisch natuurlijk...).

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter

Als je Marla niet kent komt het wat vreemd over dat de pep zolang heeft genomen.
Maar zoals bij iedereen op dit forum heeft iedereen een geschiedenis.
Ik heb Marla ook wel vaker gezegd dat het beter zou zijn zonder pep, maar iemand moet het zelf wel willen. Dus nu is het zover, ze gaat met baby steps de problemen aanpaken en dat is goed.

Ik steun haar, niet omdat ze moderator is. Maar omdat ze het gewoon verdient !!
een beetje steun is vaak net dat wat er nodig is om iets te overwinnen.

Marla .. we love u.

:hearteyes:

mocridhe

Bewuste gebruiker

Wauw, gaaf om te lezen! Een goede beslissing, zeker met het oog op mogelijk nazaat :wink: jay! Ik word altijd zo blij van dit soort reports <3

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

lysergine25 zei:
Als je Marla niet kent komt het wat vreemd over dat de pep zolang heeft genomen.
Maar zoals bij iedereen op dit forum heeft iedereen een geschiedenis.
Ik heb Marla ook wel vaker gezegd dat het beter zou zijn zonder pep, maar iemand moet het zelf wel willen. Dus nu is het zover, ze gaat met baby steps de problemen aanpaken en dat is goed.

Ik steun haar, niet omdat ze moderator is. Maar omdat ze het gewoon verdient !!
een beetje steun is vaak net dat wat er nodig is om iets te overwinnen.

Marla .. we love u.

:hearteyes:

*kus* voor jou! Ik steun jou ook 100%, maar dat weet je ook he? :hearteyes:

Berbatov

Bewuste gebruiker

seraphinia zei:
Hoi Marla,

Ik kan me wel vinden in deze reactie. Het feit dat de topicstarter deze reactie als aanvallend beschouwt doet mij er ook aan denken dat de topicstarter zich wel in deze visie kan vinden.
Seraphinia maakt een goed punt door te zeggen dat je gelooft dat de LSD jou van de speed af heeft geholpen. Dit is echter niet de LSD die dat heeft gedaan. Dat ben jijzelf. Ik had hetzelfde met sigaretten na een LSD-trip maar nadat de heftigheid van de ervaring een beetje uit je hoofd verdwenen is komt de trek weer tevoorschijn. Jijzelf moet er mee stoppen, niet de LSD.
Je kan dan wel gaan reageren met dat hij jou niet kent en nog meer van dat soort dingen, maar als je dat op zo'n aanvallende toon doet is dat ongeloofwaardig. Ik trok naar aanleiding van dit bericht dezelfde conclusie als hem.

Succes er mee in ieder geval! Een amfetamineverslaving is erg naar.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

Berbatov zei:
seraphinia zei:
Hoi Marla,

Ik kan me wel vinden in deze reactie. Het feit dat de topicstarter deze reactie als aanvallend beschouwt doet mij er ook aan denken dat de topicstarter zich wel in deze visie kan vinden.
Seraphinia maakt een goed punt door te zeggen dat je gelooft dat de LSD jou van de speed af heeft geholpen. Dit is echter niet de LSD die dat heeft gedaan. Dat ben jijzelf. Ik had hetzelfde met sigaretten na een LSD-trip maar nadat de heftigheid van de ervaring een beetje uit je hoofd verdwenen is komt de trek weer tevoorschijn. Jijzelf moet er mee stoppen, niet de LSD.
Je kan dan wel gaan reageren met dat hij jou niet kent en nog meer van dat soort dingen, maar als je dat op zo'n aanvallende toon doet is dat ongeloofwaardig. Ik trok naar aanleiding van dit bericht dezelfde conclusie als hem.

Succes er mee in ieder geval! Een amfetamineverslaving is erg naar.

Ik snap dat jij je in die reactie kan vinden, maar het is geschreven door iemand die duidelijk totaal geen weet van mijn situatie heeft. Het zijn mooie woorden, maar niet van toepassing op mijn situatie. Ik voelde me ook niet aangevallen, maar als iemand een belerend toontje tegen mij aanslaat, dan stel ik het wel op prijs dat diegene ook weet waar hij/zij over praat.

Ik gebruikte dagelijks een kleine dosis speed tegen de chaos in mijn hoofd, ik heb hoogstwaarschijnlijk add en daar word ik binnenkort op getest. Ik gebruikte dus niet recreatief en ook geen hele grammen per dag... Toch, pleegde ik steeds wel een soort roofbouw op mijn lichaam, het blijft onzuivere, illegale zooi.

Sinds die 11 juli en die mooie lsd trip, ben ik er echter klaar mee, want ik heb een "toekomstbeeld" van mezelf gezien, waar ik erg van geschrokken ben. Confronterend genoeg om mij te laten stoppen met een slechte gewoonte, ik heb er nu nog steeds geen behoefte aan en voel me gewoon een soort van nieuw mens! :) :wave:

hodgepodge

Bewuste gebruiker

Ik heb al veel eerder van jou reacties in topics gelezen dat je wil stoppen met speed. LSD haalt misschien je onderbewuste duidelijk naar boven, maar dat je moest stoppen wist je al voor deze trip. Die reactie dat Marla LSD nodig heeft om hierachter te komen is onzin. Het is meer dat de LSD je laat zien dat je nu echt actie moet gaan ondernemen in plaats van dat je denkt dat je binnenkort moet stoppen.

Dat je moderator bent op een drugsforum heeft echt niks te maken of je een goede moeder wordt of niet. Je zegt er vrij zeker van te zijn AD(H)D te hebben en dat verklaard je speedverslaving ook enigszins. Ik heb ook ADHD en ben daarvoor ook naar zo'n introductiegroep geweest. Van de 9 mensen hebben er denk ik 6 een verslavingsverleden. Het is geen excuus natuurlijk, maar wel een verklaring. Mensen zonder AD(H)D beseffen vaak niet dat je vooral druk bent in je hoofd en veel ADHD'ers haast niet normaal tot rust kunnen komen zonder drugs of medicijnen. Wat je zegt dat je zonder speed minder goed functioneert herken ik heel erg. Ik was ook gestopt met drugs, maar zelfs na enkele maanden ging het gewoon nog steeds slechter dan toen ik nog wel dagelijks blowde en ook regelmatig andere drugs gebruikte. Ik was oa. zowat de hele dag opgefokt, kon me niet concentreren, had aan het einde van mijn geld nog steeds maand over en kon me niet aanzetten mijn studie af te maken.

Heel veel sterkte in ieder geval met het stoppen en ik hoop dat je snel een gezond kindje op de wereld mag zetten!

Mysticwarrior

LSD is in het verleden niet voor niets in veelvoud gebruikt als remedie tegen bepaalde psychiatrische en verslaving`s problemen. Echter door de propaganda werden deze successen dwars geboomd, doordat lsd verboden werd. Maar dankzij onderzoekers als Stanislav Grof, is er ruim genoeg onderzoek gedaan en heeft men enorm veel geleerd van de vele experimenten die in die tijd gedaan zijn.

Wij mensen hebben eigenlijk maar een heel beperkt bewustzijn. We kunnen onze aandacht maar beperkt richten op alle indrukken die we dagelijks mee maken. In een maatschappij waarin men niet meer mag stil staan en je altijd bezig moet zijn met de wereld om je heen, vergeten wij mensen soms net iets te vaak onze aandacht even naar binnen te richten. Het negeren van veel te veel emoties veroorzaakt ernstige problemen. Emoties zijn in feite ons kompas die we net als onze ogen, oren, neus, handen en voeten etc om ons door het leven te kunnen bewegen. Bij het negeren van emoties slaat ons emotionele kompas voorledig op hol. Emoties stapelen zich dan namelijk op, en wachten erop om uiteindelijk is gevoeld te worden. Op een bepaald moment word de stapel emoties beangstigend groot en word het steeds enger om onze aandacht nog naar binnen te richten en uiteindelijk de hele dag onze aandacht op de buiten wereld gericht houden. Dit leid ons af van de pijn en voorkomt dat we tijdelijk de pijn in ons binnenste niet waar hoeven te nemen.

Het vervelende echter, is dat emoties de motor in ons leven zijn. Emoties zijn van levensbelang en als onze emoties vanwege het onderdrukken ervan, van slag af raakt, dan slaat ons gedrag op hol, veranderd onze interpretatie van alles dat we waarnemen en maken we veel foute beslissingen. Immers dat zijn allemaal taken waar ook onze emoties bij betrokken zijn. Probeer maar is vanaf je huis, met je ogen dicht naar de supermarkt te lopen. Levensgevaarlijk toch?

Drugsmisbruik is ook een van de dingen die we met gemak onderdrukken, wanneer we ons bewust worden vanaf het eerste moment dat we door hebben dat we het misbruiken behoren we direct naar ons gevoel te luisteren en er naar te handelen, doen we dit niet uit angst voor de emoties die we moeten voelen, dan accepteren we al snel gewoontes die uiterst destructieve gevolgen kunnen hebben.

Wat moet je dan doen om deze problemen op te lossen? Nou eigenlijk is dat heel simpel, je moet namelijk gewoon de onderdrukte emoties gaan leren voelen. Maar hier ligt nu net het probleem, uit angst besluiten we namelijk met gemak om het weer opnieuw te negeren en dus uitstellen. En dit is nu het mooie van een entheogeen middel, het zorgt ervoor dat je veel makkelijker je aandacht naar binnen richt en je een goed overzicht kunt krijgen van wat er zich in ons binnenste afspeelt. Emoties dwingen ons dan om gevoeld te worden, waardoor het soms net een wilde dollemansrit is. Een entheogeen therapeutisch gebruiken, werkt het beste door het samen te doen met iemand die nuchter is en die je voorledig kunt vertrouwen. Daarnaast verduister je de kamer of zou je een blinddoek kunnen dragen. Richt je aandacht naar binnen en de meest extreme situaties zullen zich voor doen, emoties overspoelen je bewustzijn en dwingen je om hier je aandacht op te richten. Plezier, verliefdheid, pijn en verdriet, schaamte, macht en overal het tegenovergestelde, kom je tegen in een therapeutische reis. Aan het eind van de ervaring zijn we opgelucht omdat we een deel van onze emoties gevoeld hebben. Het maken van een entheogeen reisje in de juiste set & setting, zal ons vooral vanwege het verruimde bewustzijn ons er bewustmaken van pijnlijke emoties die we niet onder ogen willen zien. Een van de dingen die we onder ogen kunnen krijgen te zien is bijvoorbeeld drugsmisbruik, en je tijdens een reis daarom op een confronterende manier, opnieuw voor de keus word gesteld om door te gaan of te stoppen. Een keus maken tijdens een entheogene reis , kan grote positieve gevolgen hebben voor in ons dagelijkse leven. Maar verkeerd gebruik, hele grote negatieve gevolgen.

Sorry voor het extreem lange verhaal :P

greets,
Mystic.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

hodgepodge zei:
Ik heb al veel eerder van jou reacties in topics gelezen dat je wil stoppen met speed. LSD haalt misschien je onderbewuste duidelijk naar boven, maar dat je moest stoppen wist je al voor deze trip. Die reactie dat Marla LSD nodig heeft om hierachter te komen is onzin. Het is meer dat de LSD je laat zien dat je nu echt actie moet gaan ondernemen in plaats van dat je denkt dat je binnenkort moet stoppen.

Dat je moderator bent op een drugsforum heeft echt niks te maken of je een goede moeder wordt of niet. Je zegt er vrij zeker van te zijn AD(H)D te hebben en dat verklaard je speedverslaving ook enigszins. Ik heb ook ADHD en ben daarvoor ook naar zo'n introductiegroep geweest. Van de 9 mensen hebben er denk ik 6 een verslavingsverleden. Het is geen excuus natuurlijk, maar wel een verklaring. Mensen zonder AD(H)D beseffen vaak niet dat je vooral druk bent in je hoofd en veel ADHD'ers haast niet normaal tot rust kunnen komen zonder drugs of medicijnen. Wat je zegt dat je zonder speed minder goed functioneert herken ik heel erg. Ik was ook gestopt met drugs, maar zelfs na enkele maanden ging het gewoon nog steeds slechter dan toen ik nog wel dagelijks blowde en ook regelmatig andere drugs gebruikte. Ik was oa. zowat de hele dag opgefokt, kon me niet concentreren, had aan het einde van mijn geld nog steeds maand over en kon me niet aanzetten mijn studie af te maken.

Heel veel sterkte in ieder geval met het stoppen en ik hoop dat je snel een gezond kindje op de wereld mag zetten!

Kijk, jij snapt het tenminste ook! Ik ga nu mijn derde week zonder die dagelijkse dosis speed in en mis het nog steeds niet. Behalve op sommige momenten op werk, wanneer mijn concentratie 0,0% is, ik door alles afgeleid raak en dus echt moeite begin te krijgen met goed door te werken, alleen dan zou ik soms best een beetje lusten... Maar ja, dat zet ik dan weer snel van me af, door gewoon te gaan denken aan het feit, dat ik mijn kindje straks in een gezond lichaam wil gaan dragen en dan is die behoefte ook meteen weer weg. Ik word verder niet getriggerd door DF of door andere gebruikers in mijn bijzijn, maar het zijn dus soms echt alleen die momenten op het werk, wanneer ik continue word afgeleid door mijn talloze gedachten. Het is toch een shitbaantje, dus f*ck dat werk ook lekker, I don't even care!! :wave:

bier

Badass junkie

Mysticwarrior zei:
Wat moet je dan doen om deze problemen op te lossen? Nou eigenlijk is dat heel simpel, je moet namelijk gewoon de onderdrukte emoties gaan leren voelen. Maar hier ligt nu net het probleem, uit angst besluiten we namelijk met gemak om het weer opnieuw te negeren en dus uitstellen. En dit is nu het mooie van een entheogeen middel, het zorgt ervoor dat je veel makkelijker je aandacht naar binnen richt en je een goed overzicht kunt krijgen van wat er zich in ons binnenste afspeelt. Emoties dwingen ons dan om gevoeld te worden, waardoor het soms net een wilde dollemansrit is. Een entheogeen therapeutisch gebruiken, werkt het beste door het samen te doen met iemand die nuchter is en die je voorledig kunt vertrouwen. Daarnaast verduister je de kamer of zou je een blinddoek kunnen dragen. Richt je aandacht naar binnen en de meest extreme situaties zullen zich voor doen, emoties overspoelen je bewustzijn en dwingen je om hier je aandacht op te richten. Plezier, verliefdheid, pijn en verdriet, schaamte, macht en overal het tegenovergestelde, kom je tegen in een therapeutische reis. Aan het eind van de ervaring zijn we opgelucht omdat we een deel van onze emoties gevoeld hebben. Het maken van een entheogeen reisje in de juiste set & setting, zal ons vooral vanwege het verruimde bewustzijn ons er bewustmaken van pijnlijke emoties die we niet onder ogen willen zien. Een van de dingen die we onder ogen kunnen krijgen te zien is bijvoorbeeld drugsmisbruik, en je tijdens een reis daarom op een confronterende manier, opnieuw voor de keus word gesteld om door te gaan of te stoppen. Een keus maken tijdens een entheogene reis , kan grote positieve gevolgen hebben voor in ons dagelijkse leven. Maar verkeerd gebruik, hele grote negatieve gevolgen.

Zouden wij als mensen dan niet gewoon vaker naar ons lichaam en onze emotie's moeten luisteren, en daar ook echt even bij stilstaan, in plaats van eerst alles op te kroppen met als gevolg dissociatie en 'leeg' zijn, en dan vervolgens lsd oid te moeten gebruiken om weer bij ons gevoel te kunnen komen? Naar mijn idee zouden we gewoon een moment op de dag ons alleen maar moeten richten op wat ons lichaam ons verteld, of nog beter altijd, en dan op een moment van de dag ons helemaal naar binnen richten, door jezelf te zijn door jezelf niet te zijn. Door te mediteren bijvoorbeeld. Zou dat niet beter zijn?

Marla Singer zei:
Kijk, jij snapt het tenminste ook! Ik ga nu mijn derde week zonder die dagelijkse dosis speed in en mis het nog steeds niet. Behalve op sommige momenten op werk, wanneer mijn concentratie 0,0% is, ik door alles afgeleid raak en dus echt moeite begin te krijgen met goed door te werken, alleen dan zou ik soms best een beetje lusten... Maar ja, dat zet ik dan weer snel van me af, door gewoon te gaan denken aan het feit, dat ik mijn kindje straks in een gezond lichaam wil gaan dragen en dan is die behoefte ook meteen weer weg. Ik word verder niet getriggerd door DF of door andere gebruikers in mijn bijzijn, maar het zijn dus soms echt alleen die momenten op het werk, wanneer ik continue word afgeleid door mijn talloze gedachten. Het is toch een shitbaantje, dus f*ck dat werk ook lekker, I don't even care!!

Ik sta achter je. :)

Mysticwarrior

Zouden wij als mensen dan niet gewoon vaker naar ons lichaam en onze emotie's moeten luisteren, en daar ook echt even bij stilstaan, in plaats van eerst alles op te kroppen met als gevolg dissociatie en 'leeg' zijn, en dan vervolgens lsd oid te moeten gebruiken om weer bij ons gevoel te kunnen komen? Naar mijn idee zouden we gewoon een moment op de dag ons alleen maar moeten richten op wat ons lichaam ons verteld, of nog beter altijd, en dan op een moment van de dag ons helemaal naar binnen richten, door jezelf te zijn door jezelf niet te zijn. Door te mediteren bijvoorbeeld. Zou dat niet beter zijn?

Of course, zolang je maar iets onderneemt. Het is natuurlijk wel belangrijk dat de depressie niet door factoren om de persoon zelf heen, de aanleiding zijn van de depressie. Ik bedoel als je door je ouders mishandeld word, en je wilt zo'n depressie kunnen genezen, zul je toch echt eerst echt wat aan de factoren moeten en je ouders dus gedag te zeggen en zelfstandig gaat leven. Als alle factoren verdwenen zijn, en de depressie zorgt er echt voor dat je vast zit in een illusie die meer weg heeft van een hel. Dan zou je uiteraard het gebruik van alle middelen moeten gebruiken om er voor te zorgen dat je geneest. Alleen mediteren is niet voldoende, ook kennis van psychologie is in deze tijden haast een vereiste om sterk en geluk genoeg in het leven te hebben.. Eigenlijk is het te belachelijk voor woorden, we worden op deze wereld gepoept en zoek het maar uit jongen. Je kan het nooit goed genoeg doen of iemand loopt te klagen, of sluit je ogen er voor en doet alsof je het niet ziet. Kennis, veel kennis. Zelf hulp boeken, boeken met basis van psychologie. En ook in spirituele kennis, feiten of geen feiten, in spiritualiteit vind je veel verklaringen over aura's, chakra's. Het heeft voor veel mensen succes en verrijkt hun leven. Verder zou je moeten gaan sporten, je hersens maken dan maar serotonine aan, waardoor je jezelf op den duur ook weer beetje bij beetje beter zal gaan voelen. Blijf bewust de confrontatie aan gaan. En probeer te beseffen dat het slechts je perspectief is, waardoor je de realiteit uit het oog bent verloren en ontzield raakt.

Maar PAS OP MET PSYCHIATERS!! Lees bijvoorbeeld maar is op: http://www.zielenknijper.bl en zoals je ziet, zijn alleen dat al extreem goede redenen om een bezoekje aan de psychiater te brengen. Anti-depressiva, maakt het erger! Je emoties zijn niet realistisch, waardoor je minder goede/positieve gedachten zult ervaren.

bier

Badass junkie

Mysticwarrior zei:
Maar PAS OP MET PSYCHIATERS!! Lees bijvoorbeeld maar is op: http://www.zielenknijper.bl en zoals je ziet, zijn alleen dat al extreem goede redenen om een bezoekje aan de psychiater te brengen. Anti-depressiva, maakt het erger! Je emoties zijn niet realistisch, waardoor je minder goede/positieve gedachten zult ervaren.

Ik zit nou sinds een aantal weken zelf aan de antidepressiva, en mijn psychiater zei dat het niet verslavend is. Nu lees ik net op die site dat ad wel verslavend is, is dat waar?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

bier zei:
Mysticwarrior zei:

Ik zit nou sinds een aantal weken zelf aan de antidepressiva, en mijn psychiater zei dat het niet verslavend is. Nu lees ik net op die site dat ad wel verslavend is, is dat waar?

Dat hangt er een beetje vanaf welke antidepressiva je slikt. Er zijn zoveel soorten! Een van mijn beste vrienden, is nu langzaam aan het afbouwen, hij mag niet zomaar in 1x stoppen en is er dus wel degelijk afhankelijk van geraakt! Ik zal eens vragen welke hij slikt....

bier

Badass junkie

Marla Singer zei:
Dat hangt er een beetje vanaf welke antidepressiva je slikt. Er zijn zoveel soorten! Een van mijn beste vrienden, is nu langzaam aan het afbouwen, hij mag niet zomaar in 1x stoppen en is er dus wel degelijk afhankelijk van geraakt! Ik zal eens vragen welke hij slikt....

Citalopram, is dat verslavend?

Phyx

Newbie

Indrukwekkend verhaal!

Ik zou wel uitkijken met een kind nemen en het wat langer volhouden voordat je aan een kind begint. Jij wil immers een gelukkig kind op de wereld zetten. :)

Het is in ieder geval een goede start en ik hoop dat het voor je werkt.

Sterkte

Groetjes, D.

Drientje

DF-koning

Wat fijn om te lezen Marla!

Veel succes met alles wat jou nog in het leven te wachten staat!

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

Phyx zei:
Indrukwekkend verhaal!

Ik zou wel uitkijken met een kind nemen en het wat langer volhouden voordat je aan een kind begint. Jij wil immers een gelukkig kind op de wereld zetten. :)

Het is in ieder geval een goede start en ik hoop dat het voor je werkt.

Sterkte

Groetjes, D.

Een kind neem je niet, een kind krijg je.... Wanneer dat kindje komt, zien we wel, ik ben nu gestopt met de pil, omdat het vanaf nu gewoon van harte welkom is om te komen.We zijn volwassen, en lopen allebei tegen de 30. We hebben twee inkomens, een prachtig dak boven ons hoofd en kunnen gewoon eigenlijk prima op eigen benen staan.
We hebben ook vier gelukkige, kerngezonde katten thuis, waar we dus ook prima voor kunnen zorgen. Een kindje is natuurlijk wel weer heel wat anders, maar ik heb er alle vertrouwen in dat wij dat goed kunnen volbrengen samen. We zijn immers geen kleuters meer... :wink: Waarom zouden we nog moeten wachten? Mijn vruchtbaarheid begint al langzaam terug te lopen, misschien duurt het zelfs nog wel een jaar of langer voordat ik echt zwanger ben. Ondertussen gieren de hormonen wel door ons lichaam, want wij zijn gewoon op een leeftijd dat we sterke behoefte hebben om ons voort te planten! :wave:

Toch thnx voor je support anyway! :)

@bier: ik zou niet weten of Citalopram verslavend is, zoek anders gewoon eens op google, misschien dat je daar je antwoord vindt...

Bovenaan