Tygo in de GHB

Memento

Bewuste gebruiker
Ik vondt het vooral interessant en denk dat het geen overbodige luxe is dat dit op tv wordt uitgezonden.

Desondanks staat het nog steeds op mijn to do list:grimacing:

Lytje pole

Bewuste gebruiker
Vond het ook wel heftig.
Verslavend spulletje.

Zelf heb ik het nooit genomen, ondanks dat het mij een keer werd aangeboden. Ook niet echt de behoefte om het te proberen. Lijkt me geen lekker effect, soort van dronken maar dan helder schijnt?

Pollewop

Bewuste gebruiker
vanmiddag teruggekeken. Mooi gedaan, interessant ook. Heb zelf 2x geprobeerd maar wordt er sloom van en dat is niet wat ik zoek in een drug. Daar zou ik dan weer speed voor bij moeten nemen.
Goed dat er een docu van is gemaakt!

T

ToetjesMonster

Gast
Nou ik vond de tweede aflevering toch wel een stuk heftiger dan de eerste. Dat mensen dit spul nemen, onbegrijpelijk. Als je ziet hoe mensen ervan gaan doen, bah wat een rotzooi.

Lytje pole

Bewuste gebruiker
Nou ik vond de tweede aflevering toch wel een stuk heftiger dan de eerste. Dat mensen dit spul nemen, onbegrijpelijk. Als je ziet hoe mensen ervan gaan doen, bah wat een rotzooi.
Inderdaad, zelf ook totaal geen behoefte om het te proberen.

Iemand heeft het mij ooit geprobeerd te verkopen omdat je er beter op schijnt te seksen.

Ik vind seks eigenlijk toch maar overrated, dus GHB interesseert mij eigenlijk letterlijk geen hol. :grin:

De Rijdende Rachid

Bewuste gebruiker
Gaat de hele serie over GHB of ook over andere drugs?

Ik dacht dat de ghb hype een beetje over was tegenwoordig, waar ik woon (omgeving arnhem zuthpen in de buurt) gebruikt zowat niemand het, maar moet eerlijk zeggen werkte eerst in de achterhoek en daar was het wel heel normaal, iedereen aan de g. Gek is dat hoe het per regio verschilt, heb t idee dat het meer in kleine dorpen en buitenaf gebeurt. Maar kan t fout hebben, ben zelf tot anderhalf jaar geleden ook verslaafd geweest en woon niet in een dorp :P

V

Verwijderd lid 131925

Gast
Die rapper Sjors lookalike ook, tering. In alles wat die doet kan ik hem niet uitstaan. :tongueout:
Vind het ergens ook best sneu voor Junita/Juanita (?), volgens mij wil ze er wel graag vanaf maar zit ze er echt veel te diep in en blijft ze erin zitten door die gasten die ook next level zijn. Ze ziet er ook bijzonder slecht uit, qua gezicht dan. Aan haar lichaam is niet echt te zien dat ze al die jaren aan de ghb + pep zit. Ze lijkt me verder best een intelligente vrouw, maar ze moet daar gewoon weg.

Dat die cameraman ook zo de auto maar in stapt... dat was verrassend, wist niet wat ik zag. Kan het programma/omroep niet aansprakelijk gesteld worden voor als er wat gebeurde?!

De Rijdende Rachid

Bewuste gebruiker
Maar kan iemand me vertellen hoe het zit met g in de rest van NL want hier Gebruiken vrij weinig mensen t je moet het echt weten zegmaar. Ook iemand van de verslavingszorg zei tegen me dat t aantal aanmeldingen voor GHB record laagte was. Ze pakken het ook goed aan vind ik eerlijk is eerlijk

V

Verwijderd lid 131925

Gast
Maar kan iemand me vertellen hoe het zit met g in de rest van NL want hier Gebruiken vrij weinig mensen t je moet het echt weten zegmaar. Ook iemand van de verslavingszorg zei tegen me dat t aantal aanmeldingen voor GHB record laagte was. Ze pakken het ook goed aan vind ik eerlijk is eerlijk
Ik ga wel eens naar hardcore/hardstyle feesten en dáár zie ik het wel steeds groeien. Dit zeggen ze dan als we in gesprek zijn en bij sommigen kun je het ook echt zien. Zag een keer een jongen die echt ADHD int kwadraat was lol, die had volgens mij heel veel xtc en heel veel ghb op. Sowieso ghb, dit kreeg ik te horen van iemand die 'm kende. Raakte van alles aan en kon niet stilzitten, maakte echt de raarste bewegingen. Zoals die Junita ook zei "dan word ik een verkeersregelaar". :tearsofjoy:

Het zag er echt bizar, haast eng uit. Ook werd er op datzelfde feest iemand afgevoerd met de ambulance vanwege ghb.
Dusja op feesten is het wel een favoriet voor de meesten, en dit lijkt ook te groeien.

De Rijdende Rachid

Bewuste gebruiker
Ik kan me niet zo goed voorstellen hoe mensen t zo ver laten komen, zeker op een feest waar je op onbekend terrein bent en als je in de shit raakt en iedereen kwijt ofzo dan ben je gefucked. Ik ben met uitzondering van mezelf KO laten gaan om te slapen nooit out gegaan, niet om stoer te doen, wel echt op de grens gezeten dat als je gaat zitten zak je weg. Lijkt me verschrikkelijk, overgeleverd zijn aan de goede bedoelingen van andere mensen 100 km van huis en niemand om je heen. Nooit gaat me dat gebeuren, brr

Laatste feestje was ground zero en daar zag ik het niet om eerlijk te zijn. Wel 99 procent strakke pep koppies:tongueclosed:

V

Verwijderd lid 131925

Gast
Nope gaat mij ook echt veel te ver. Nog nooit gedaan en daar hou ik het ook echt bij. Vertrouw het voor geen meter lol.
Die Kevin uit die docu zei in de vorige aflevering dat ghb net alcohol is maar dan zonder de vervelende bijwerkingen als misselijkheid/duizeligheid. Ehhhh ja maar daar krijg je wel andere bijwerkingen voor terug die nog veel gevaarlijker zijn. Die valt trouwens ook weer terug in z'n gebruik de volgende aflevering, zwaar onder invloed is die dan ook. Zonde!

De Rijdende Rachid

Bewuste gebruiker
Sorry als ik off topic ga, maar is naar aanleiding van dit (goede) programma.:innocent: Wil je topic niet kapen Techneut. maar zit met steeds grotere verbazing te kijken. Wist wel dat t erg was maar zo erg ? Heb het ook vies misbruikt in een slechte periode binnen een half jaar tijd naar de laatste 2 maanden 24/7 en alles wat erbij hoort, wakker worden om de 2 uur etc. Maar ben nooit me zo idioot gaan gedragen, gekke geluiden maken en shit. Werd bij te hoge dosissen of te snel pakken alleen bijna oncontroleerbaar moe, de neiging om gewoon even te gaan liggen en slapen. Wel met moeite altijd kunnen tegenhouden, knikkebollen tijdens het personeelseten op werk etcetera.

Misschien omdat zij in een groepje gebruiken en in de "feestsetting" ofzo ? Of is er een bepaalde grens ofzo dat je echt de controle verliest en juist extreem druk wordt?

En die net alchohol opmerking klopt ergens wel maar eigelijk ook helemaal niet. Vond t gevoel wezelijk verschillen maar snap de vergelijking wel. En dat meisje dan, vloeibare speed en G ?? Dacht dat ik wel zon beetje alles had gezien maar deze kende ik nog niet :P En de wijkagent die rustig op de koffie komt. En die rolluiken, de hele 45 minuten dacht ik WTF????

T

ToetjesMonster

Gast
Dat die cameraman ook zo de auto maar in stapt... dat was verrassend, wist niet wat ik zag. Kan het programma/omroep nie
Precies dat dacht ik dus ook al, gaat hij hier nou seieus bij instappen? De autorit vond ik ook beangstigend om aan te zien. Ik denk dat ze de terugweg ook maar zijn gaan lopen dat laatste stukje. Lui deden me toch raar in de supermarkt. Ben ook wel vaak onder invloed in de supermarkt geweest, maar dit sloeg echt alles. Je zet jezelf zo te kakke met dat spul op.

Hier in de twenterand wordt het veel gebruikt, heel veel. Ook in mijn naaste omgeving en sommige vriendenkringen. Mensen moeten zich echt eens gaan beseffen dat dit geen goedje is waar je mee moet gaan zitten rotzooien, echt levensgevaarlijk.

Op hardstyle feesten kom je ook gegarandeerd ghb gebruik tegen. Heb er wel eens wat gesproken die dat op hadden. Feesten van andere muziekgenres wordt het eigenlijk helemaal niet gebruikt.

Laatst bewerkt door een moderator:

Rebell

Wijs gebruiker
Wat een programma het lijkt er op dat buiten de randstad daar in het zuiden weten veel mensen echt totaal niet wat ze aan het doen zijn!
(Geen belediging aan iedereen hoor)
Maar wat een idioten.

Je moet natuurlijk doseren, precies doseren!
Ken wel 100 mensen die GHB gebruik maar heb nog nooit gehoord dat iemand out gaat in de supermarkt!
Of dit soort dingen gezien of gehoord.
( Wel een beetje op dit forum dan maar niet hier in Amsterdam om mij heen)
Vind je het gek dat er zo slecht over GHB word gedacht als je zulke dingen ziet.

Man man man..

Flikker er even een paar buizen in!
Dit komt op het zelfde neer als je een pak coke koopt en het in 5 minuten op snuift.
Of 10 pillen koopt en ze allemaal in een keer er in gooit.

Begin nu ook wel te begrijpen waarom mensen zo angstig zijn voor Ghb op dit forum buiten de verslaving om.
Gewoon normaal doseren en net als MDMA niet elke week gebruiken.
En eigenlijk ook niet binchen, wat ik wel doe maar daar voor kies omdat ik niet blijf hangen en mezelf ken.

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Heb beide afleveringen vandaag gezien. Jammer dat er tegenwoordig in zo'n format een bekende Nederlander die ooit eens GHB gedaan heeft wordt ingezet, zijn inbreng komt niet verder dan 'ik voel me hier niet zo gemakkelijk/ik heb deze mate van gebruik nog nooit gezien'. Dat plaatsnamengegoochel met hier en daar wat aandikken vind ik niet zo'n probleem. Blijft over een interessante inkijk in een wereld die ik gelukkig alleen maar van Drugsforum ken.

De Rijdende Rachid

Bewuste gebruiker
Is er niemand op DF die daar uit de buurt vandaan komt en kan bevestigen of ontkennen dat het echt zo erg is? Zou een heel dorp nou echt zo dom zijn dat er bij helemaal niemand opkomt is op zn minst te googelen voordat je een buisje in je kanaal drukt en achteraf ook niet? :P Op onverwachtse avonden kan vanalles gebeuren, maar als je lichamelijke afkickverschijnselen krijgt en nog steeds geen idee heb waardoor 't komt ben je niet bijzonder snugger

Laatst bewerkt:

Conjo

Bewuste gebruiker
Ik heb wel eens pep+GHB gedaan 1 x! mijn ding was toch Coke+GHB en wat mij opviel!
Is Dat je echt achterlijk hoog/dubbel Dosis GHB moest nemen met pep voelde je GHB niet... wat ik niet had met Coke... normaal dosis met coke was voor mij 45-60 min 3 ML genoeg met pep op soms 6-7 ML Peruur....

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Conjo
Typisch, want het omgekeerde is bij mij het geval, ik voel nauwelijks iets van GHB, behalve die paar keer dat ik het in de coming down van speed deed. De combi coke+GHB heb ik dan wee nog nooit gedaan.

@Zwijgrecht
Ik ben zelf van Noord Brabant maar dan van de stad, en GHB is hier niet zo heel populair, ik ken geen structurele gebruikers en als je er aan wil komen moet je nog goed zoeken...

Maar toevallig (of juist niet toevallig) was ik begin van t jaar bij een dealer in west Brabant voor wat speed, en die vroeg of ik nog wat anders nodig had, doe maar 2 gram keta er bij dan. Wil je ook GHB? Och, doe maar wat er bij, want ik kom het anders zelden tegen. 'Hoe veel? kwart litertje, halve liter, of wil je een hele liter?', bleek die gast dus een pallet GHB in de schuur te hebben staan. En dat was dus in een gehucht op een steenworp van Zevenbergen, het dorp waar die Juanita dus woont, en een kilometer of acht van het gewraakte Sint Wilibrord.

heb toen 250ml meegenomen en heb het toen een paar keer geprobeerd om er achter te komen dat GHB niet echt mijn ding is. Ik heb nog een ruime 200ml in de koelkast staan waar ik niks mee doe.

Conjo

Bewuste gebruiker
250 ML kopen en 50 ML verbruiken... jij kan mij niet wijs maken? eerst paar keer dat je op GHB sliep juist heerlijk waren ?
En maar 50 Ml verbruiken en dan tot conclusie (paar dagen) dus 2 dagen? Ten eerste ben ff bezig met de juist dosering te vinden en genot en out gaan ligt gevaarlijk dichtbij.... Dan vraag ik echt af? hoe kan je het nou?niet lekker vinden ? Was setting niet goed ? Zulke dingen doe begin thuis met vrienden! Effect geeft je een mellow relax ontspannen roes! als er nog goeie upper erbij komt! Zit je helemaal in de wolken.
Je beschrijft wel dat het niks vindt maar waarom? 50 ML gebruiken is vergelijkbaar. als je ontmaagd wordt ,wel spannend oeioei !maar niet lekkerste sex partij. Als je ghb serieus lekker wilt vinden pak hoog dosis na een uur halve dosis van u vorig dosis. Maar ik raad je het niet aan GHB is nogal verslavend en jij bent enigste prins niet lekker vindt!
Gevaarlijkste goedje

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Conjo
Ik ben niet de enige die GHB weinig aan vindt, er zijn er hier meer. Dan heb ik ook geen 2 dagen binge gehad, maar heb een keer of 7 afzonderlijk verschillende doseringen geprobeerd, allemaal in een fijne thuissetting. En dan moet ik constateren dat ik GHB niet zo heel erg interessant vind, behalve dan in de comedown van de speed want dan voel ik A er het meeste van en B zo geil als boter (ik ben al geil in de comedown van speed en dat wordt dus nog versterkt door GHB.

Je moet echt van dat 'wat ik voel van drugs geldt voor iedereen' idee af, Conjo. Echt, iedereen reageert anders op de verschillende drugs, wat voor jou opgaat kan voor een ander weer anders zijn. En daarom hou jij bijvoorbeeld vooral van GHB en coke terwijl ik die maar zozo vind en ik mijn eigen favorieten heb in psychedelica en speed en weer een ander vooral van opiaten houdt.

Maar goed, ik wou mijn GHB in de eerste instantie weggeven aan iemand die het wel kan waarderen, maar omdat het voor veel mensen dus uiterst link spul is toch maar niet gedaan, straks help ik nog iemand met mijn welbedoelde kadootje een vervelende verslaving in, en wil ik uiteraard niet. Dus laat ik het maar in de koelakast staan, komt nog wel een keer van pas (denk dan vooral aan vrouwelijk gezelschap).

pelgrim

Bewuste gebruiker
Heb gisteren de afleveringen (2 dacht ik??) gezien op youtube...Was indd leuk om te kijken. Heb ook een kort fragment gezien van undercover in Nederland waar Alberto's collega in een dealer zen auto stapt die dozen oxazepam & temazepam bij heeft. Heb gezocht voor de volledige aflevering maar helaas...Iemand soms een link??

De Rijdende Rachid

Bewuste gebruiker
Wie o wie heeft de nieuwe aflevering gezien, staat nog niet online. Hoe gaat het met ons aller geliefde Juanita?????:thinking:

EDIT

https://www.npostart.nl/tygo-in-de-ghb/10-12-2018/VPWON_1290749

Veel kijkplezier !!!

edit 2 : heeft zwaar indruk gemaakt op mij deze aflevering zien, ben niet gevoelig ofzo maar de mate waarin drugs mensen kapot kunnen maken hakt er wel in. Vooral dat meisje op die boerderij...
Dat is naar om te zien. Tuurlijk heeft iedereen zijn oordeel klaar over betreffende personen, Kevin, Juanita en iedereen die er in voorkomt maar uiteindelijk zijn het voor zover je kan oordelen geen slechte mensen. Dat ze dit op tv laten zien en opnemen (vooral in die tuin met kevin) vond ik best dapper, zou jij je in zo'n kwetsbare situatie laten filmen en zo eerlijk zijn???

Laatst bewerkt:

Rebell

Wijs gebruiker
Ik ben niet de enige die GHB weinig aan vindt, er zijn er hier meer. Dan heb ik ook geen 2 dagen binge gehad, maar heb een keer of 7 afzonderlijk verschillende doseringen geprobeerd,

Dat is ook wel het probleem met GHB de eerste 4 buisjes vind ik ook saai en hoe langer ik bezig ben hoe lekkerder het word als ik het vanaf nuchtere staat doe en dag 2 is het lekkerst. Na 3 dagen ga je alleen nog maar nemen om je goed te voelen. Dus dan is het moment om te stoppen.
Ik zie het ook echt als een 3 dagen drugs.

Dus laat ik het maar in de koelakast staan, komt nog wel een keer van pas (denk dan vooral aan vrouwelijk gezelschap).

2 a 3 buisjes met vrouwelijk gezelschap is ook zeker niet saai dat is hoe je het eigelijk het beste kan gebruiken als je niet echt van ghb houd.
Want de geilheid die er vanaf komt is gewoon niet te ontkennen...
:hearteyes:

Techneut

Bewuste gebruiker
Jullie gaan wel erg offtopic? Volgens mij gaat dit topic over het programma Tygo in de GHB....

@Zwijgrecht Net de aflevering gezien, heel bizar hoe Kevin in de tuin zat, helemaal van de wereld. Misschien is dit wel een stok achter de deur voor hem om voor altijd van z’n verslaving af te komen. Jezelf zo terug zien op tv... Kan bijna niet erger. Hij denkt ik heb toch niks meer te verliezen.

Ook die vrouw op de boerderij was heftig ja, je merkt gewoon aan haar doen en laten dat langdurig drugsgebruik zeker zijn schade achter laat. Mentaal en lichamelijk.

Rebell

Wijs gebruiker
Zou zo iemand uit dit dorp kunnen zijn :nomouth: bij wijze van. Erg, en niemand wist toen nog exact wat GHB inhield en zum kotsen dat sommige mensen nog zo bijdehant doen tegen een moeder die haar kind kwijt is, bah

Ja ziek he deze topic al, al ben ik voorstander van GHB dit is gewoon bizar hoe mensen hier reageerde. Moest er ook wat van zeggen.

Raver

Badass junkie
Er zijn weinig docu's over GHB die het wereldje zo goed laten zien als deze. Goed gedaan.

Ik ben na de aflevering van gisteren afgehaakt. Ik krijg er enorm trek van, voor sommige misschien lastig te begrijpen. Maar m'n reptielenbrein laat me nog steeds geloven dat het prettig was. Natuurlijk zat er een fijne kant aan maar voor mij weegt dat totaal niet op tegen de nadelen.

Bas

Wijs gebruiker
Er zijn weinig docu's over GHB die het wereldje zo goed laten zien als deze. Goed gedaan.

Ik ben na de aflevering van gisteren afgehaakt. Ik krijg er enorm trek van, voor sommige misschien lastig te begrijpen. Maar m'n reptielenbrein laat me nog steeds geloven dat het prettig was. Natuurlijk zat er een fijne kant aan maar voor mij weegt dat totaal niet op tegen de nadelen.
Als je hiermee om kan gaan, klasse man! Confrontaties zijn niet te mijden uiteraard, tis ook beter dat je die af en toe hebt zolang je je sterk houd. Wordt je alleen maar beter en sterker van! (:

Techneut

Bewuste gebruiker

Vind ik niet raar hoor dat je trek krijgt, heb ik zelf misschien ook wel een beetje. Geen trek in GHB maar wel naar andere dingen. Blijft raar dat zoiets kleins als kijken naar een documentaire over drugs je gewoon kan triggeren om weer te gaan gebruiken, terwijl als je er een uurtje over heen laat gaan is het gevoel waarschijnlijk weg.

Bovenaan