spacelord zei:
Jij snapt het helemaal

Maar dat psychose gedoe was enkel tijdens mijn trip zelf, valt te vergelijke met een soort softe bad trip. Het was iets heel erg vreemd, hoop het ook niet meer mee te maken. Mijn vrees is enkel dat ik door DMT niet meer ga kunnen genieten van lichtere tripmiddelen. Ik probeer al een hele tijd de complete grip op realiteit te verliezen maar zelfs met salvia ben ik daar niet in geslaagd. DMT zal dat kunnen waarmaken (dat hoop ik tenminste toch

morgen volgt er wel een trip report van mijn eerste ervaring)
Ik ken het wel hoor, die psychose angst. Die is er toch ergens onbewust ingepompt

Ik had het ook regelmatig tijdens mijn ayahuascatrips. Dan dacht ik ergens halverwege: "ok, now i've done it. Dit was de druppel. Het is fantastisch, maar ik ga nu nooit meer normaal kunnen functioneren. Nu ben ik echt in een andere wereld. Mijn toekomst bestaat er nu uit dat ik opgenomen ga worden, en de hele dag gelukzalig voor me uit ga staren, en dat ik elk weekend wordt bezocht door mn kinderen"
Het is natuurlijk vrij funest om tijdens een trip steeds bij jezelf te checken: zou ik nu al psychotisch zijn? Ik heb onlangs ook met iemand gesproken die een psychose had, en ook met een antroposofische arts. Ik vond het volgende perspectief wel interessant: de psychose is in feite een mislukte inwijding. De krachten die vrijkomen bij wat je een inwijding in een andere realiteit zou kunnen noemen, zijn dezelfde in de ingewijde als in de psychoticus. De psychoticus wordt er alleen door overspoeld, de ingewijde durft kopje onder te gaan maar raakt niet in paniek en blijft vertrouwen. De psychose heeft in grote lijnen best veel gemeen met ayahuasca ervaringen: het voelen van de wereldziel, wezens die met je communiceren, de perfecte samenhang die tussen alles bestaat die zo ver gaat dat je niks kunt doen zonder dat het buiten die orde valt. Deze dingen ervoer de persoon die een psychose had gehad ook. Ik heb ze ook ervaren, alleen ik ben niet psychotisch. Is ook het jammere van onze cultuur, dat ze alleen de zieke variant van de inwijding kent en de rest als onzin bestempelt....
Tja, de complete grip verliezen. Dat gaat wel lukken met DMT denk ik.

Hoewel het soms lastig schijnt te zijn om voldoende binnen te krijgen. De tweede teug binnenhouden he
Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar je trip report van DMT.