• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ultimate LSD: Het Pad Der Waanzin

KoxBox

Badass junkie
Drientje zei:
LSD vind ik juist heel stuurbaar, als ik aan iets denk wat mij op een negatieve manier prikkelt denk ik gewoon aan iets anders.
Feit, dit ervaar ik ook. Bij paddenstoelen daarentegen... Bij LSD zit jij aan het stuur, maar bij paddo's ben je maar de co-piloot.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
KoxBox zei:
Drientje zei:
LSD vind ik juist heel stuurbaar, als ik aan iets denk wat mij op een negatieve manier prikkelt denk ik gewoon aan iets anders.
Feit, dit ervaar ik ook. Bij paddenstoelen daarentegen... Bij LSD zit jij aan het stuur, maar bij paddo's ben je maar de co-piloot.

Dat heb ik dus ook, bij paddestoelen kan alles zo enorm chaotisch zijn, wel fijn chaotisch maar wat een chaos soms :P Bij LSD heb ik de teugels in handen. Daarbij komt nog dat ik bij mijn laatste trip sterk merkte dat LSD zich aanpast aan de omgeving. Stond ik bij een drukke groep mensen begon ik het lichtjes benauwd te krijgen, zo van van wow rustig aan allemaal. Zat ik dan 5 min. later weer in de bus was alles weer rustig.

beasy

Newbie
Die proberen relativeren door gewoon tegen mijn eigen te zeggen dat het door de LSD komt en dat die gedachtes even rap weggaan dan ze komen. Dat is één manier, hoe kan ik je nu zeggen hoe je een negatieve gedachte moet aanpakken? Dat is zodanig persoonlijk, het ligt er maar aan hoe sterk je bent, hoe je in het leven staat, enz...

Dit is nou net hoe ik het doe.
Negatieve gedachten opzich heb ik niet, soms wordt het me gewoon effe teveel. Als ik kleine hoeveelheden neem heb ik dat ook nooit. Heb al genoeg lsd ervaringen achter de rug om te weten dat dit door de drug komt. In mijn ogen bestaat een bad trip ook niet.
Peace

spacelord

Wijs gebruiker
beasy zei:
Best wel grappig uitleg na je verhaal gelezen te hebben, je zegt dat je je trip kan sturen en toch ga je bad? :rolleyes:
Als ik één ding heb geleerd over LSD dan is het net dat je er totaal geen controle over hebt, en dat je gedachten jou sturen en dat je je niet moet laten overnemen door die gedachtes.

Je wou "het bereiken" vind ik zo absurd. Sry hoor maar wat wil je dan?

hee man ik heb nergens in mijn trip vermeld dat ik bad gegaan ben, zoals ik al zei ga ik nooit bad (je moet doorhebben hoe een trip werkt dan gebeurt dat niet meer), ik zei dat ik het plezier in trippen kwijt was en gewoon de trip beleelfde en mijn omgeving zag zoals ik kijk naar mijn omgeving als ik nuchter ben, gewoon op een neutrale manier.

En dat 'het' kan ik enkel deftig beschrijven als ik trip, het is de grootste mindfuck die je kan krijgen met een overdonderende ontlading en nog zoveel meer..

spacelord

Wijs gebruiker
beasy zei:
Die proberen relativeren door gewoon tegen mijn eigen te zeggen dat het door de LSD komt en dat die gedachtes even rap weggaan dan ze komen.
Peace

Zo simpel was het deze keer niet, het kwam er uiteindelijk allemaal op neer dat we ons afvroegen wat er nu eigelijk leuk aan trippen is. We vonden geen enkel argument wat er nu leuk aan was en dat het allemaal maar neerkomt op 'je zintuigen voor de gek houden en that's it no magic just brainfuck'.
Uiteindelijk is het wel wat meer dan dat aangezien je er wel nog wat van kan leren.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
OT: Leuk geschreven en een goede trip ook, alleen jammer dat je de sterkte niet weet. Zolang het voor jou de goede zijn die een leuke trip geven lijkt me dat je dan maar op je gevoel moet afgaan. Toffe trip!

Arthur King zei:
spacelord zei:
Heb het zelf niet meegemaakt maar de persoon bij wie ik mijn zegels haal, gebruikt Panoramix zelf. Ben ze ook al op een goa tegegekomen, maar meer dan van horen zeggen weet ik er ook niet van :wink:
Sowieso zullen er vast nog wel sterke zegels gemaakt worden, hoe komt het eigenlijk dat de zegels van vroeger sterker waren (jaren '60)?

OF: Toen was het bij de apotheek te krijgen en waren de zegels, dots,liquid overal doordrenkt inderdaad een stuk sterker.
Ik denk dat het komt doordat de lsd scene even ingestort was (omdat we niet zo mogen denken van de overheid...) maar godzijdank heeft het alles overleefd en zal het nog lang blijven het prachtige stofje :hearteyes:
Ik ga maandag weer een ouderwtste trip doen om het zo maar te noemen. rond de 1200mics(1.2mg toch?:wink: staat op het programma voor maandag, lekker naar universe 99 zonder tripsitter doe het liever alleen zo een hoge dosis voor de eerste keer boven de 1000mics
Mijn tante heb ik 2 mayas zegels gegeven want dat wou ze weer eens doen na veele jaren...
(klinkt raar maar waar ze schildert en was volop actief in de hippie scene dus die weet er veel van) Ze had een leuke trip vertelde ze mij, maar het was ze zei ook dat die tripjes echt vele malen lichter waren. Dossisen van 1500 mics wat voor haar vrienden van de tijd als normaal werd beschouwd is het meest wat ze ooit heeft genomen, wat niet als bizar hoog werd gezien in die kringen waar ze mee leefde.

KoxBox

Badass junkie
Is het niet zo dat als je boven de zoveel mics (dacht 500) neemt dat het niet meer toeneemt in intensiteit maar dat je gewoon veel langer tript?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Elk lichaam werkt anders het zou kunnen dat je boven de 500mics niet intenser word maar langer.
Vorige keer toen ik ongeveer 800mics deed ging ik zelf in ieder geval een stuk heftiger dan op rond de 450-500 mics. Dus ik kan geen goed antwoord geven behalve het zelf eens te ervaren mocht je in interesse hebben bij hoge doseringen. De trip was heftiger en een aantal uur langer met 800mics. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring.
Misschien heb je er iets aan. :wave:

KoxBox

Badass junkie
Mathijs zei:
Elk lichaam werkt anders het zou kunnen dat je boven de 500mics niet intenser word maar langer.
Vorige keer toen ik ongeveer 800mics deed ging ik zelf in ieder geval een stuk heftiger dan op rond de 450-500 mics. Dus ik kan geen goed antwoord geven behalve het zelf eens te ervaren mocht je in interesse hebben bij hoge doseringen. De trip was heftiger en een aantal uur langer met 800mics. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring.
Ik heb mijn portie harde trips al gehad. Maar ik had het ooit ergens eens gelezen dat het niet intenser werd boven een bepaald aantal mics, vandaar dat ik het vroeg. :)

DutchCookie

Bewuste gebruiker
Mathijs zei:

800 mics? weet je dan nog wel zeker of je niet op het plafond loopt? :P

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Haha nee dat wist ik nog net wel, maar wel uren waanzin/erg vreemde idieen en inzichten bood het me tussen de grote chaos! Trip duurde ongeveer 20 uur voordat de comedown kwam maar daar had ik toch al rekening mee genomen:). Zolang er maar geen ingewikkelde hoeft te doen en van te voren koken etc. voor het gemak even buiten de boekjes denken voor me problemen. Heerlijk stofje vind ik persoonlijk :hearteyes:

spacelord

Wijs gebruiker
Mathijs zei:
Haha nee dat wist ik nog net wel, maar wel uren waanzin/erg vreemde idieen en inzichten bood het me tussen de grote chaos! Trip duurde ongeveer 20 uur voordat de comedown kwam maar daar had ik toch al rekening mee genomen:). Zolang er maar geen ingewikkelde hoeft te doen en van te voren koken etc. voor het gemak even buiten de boekjes denken voor me problemen. Heerlijk stofje vind ik persoonlijk :hearteyes:

pfff 20 uur man, ik heb het wel gezien na een 6tal uur. Daarmee dat ik ook liever paddestoelen gebruik. Ben een keer 18 uur hard gegaan op acid, helemaal geen bad trip maar de extase en lol is er gewoon af bij mij na 6 uur. Dan begin je je te vervelen en te ergeren op de hallucinaties :tongueout:. Natuurlijk denkt bijlange niet iedereen hier zo over, die 6 uur breng ik ook wel door met enorme hoeveel heden wiet en lachgas :stoned:

Drientje

DF-koning
KoxBox zei:
Vervelen tijdens het trippen? Dude... :grin: That's like, impossible!
Van mij mag het nog wel wat langer duren.

Alleen jammer dat mijn ogen het niet trekken. Ik kan op een gegeven moment niets meer zien van de moeheid.

spacelord

Wijs gebruiker
Ja na een tijdje heb ik het wel gezien allemaal, maar dat ligt denk ik aan het feit dat ik de laatste tijd nogal intensief getript heb en de 'magic' kwijt ben. Ik stap voorlopig over op DMT :tongueout:

Drientje

DF-koning
spacelord zei:
Ja na een tijdje heb ik het wel gezien allemaal, maar dat ligt denk ik aan het feit dat ik de laatste tijd nogal intensief getript heb en de 'magic' kwijt ben. Ik stap voorlopig over op DMT :tongueout:
Ja want dat is namelijk een hele zachtaardige stof....

Pfff, je weet niet waar je het over hebt.

spacelord

Wijs gebruiker
Drientje zei:
spacelord zei:
Ja want dat is namelijk een hele zachtaardige stof....

Pfff, je weet niet waar je het over hebt.

wie denk jij wel niet dat je bent om mij dat te zeggen. What the fuck heeft een zachtaardige stof te maken met mijn post??? je weet zelf niet eens waar je het over hebt. Ik weet heel goed waar ik mee bezig ben en laat de tripmiddelen die ik tot nu heb gebruikt even aan de kant liggen om the ultimate experience te beleven, mag het zo even ja?

cheiron

Bewuste gebruiker
spacelord zei:

Je zult vast weten waar je het over hebt, dat geloof ik zeker. Het klinkt alleen wat lastig navolgbaar, moet ik zeggen. Als je tijdens je LSD trip het idee hebt psychotisch te zijn geworden enzo, om dan te zeggen van ik stap ff over op DMT. Maar misschien is het juist je idee dat je door middel van DMT dat ultieme "Het" weer kunt bereiken?

spacelord

Wijs gebruiker
cheiron zei:
spacelord zei:

Je zult vast weten waar je het over hebt, dat geloof ik zeker. Het klinkt alleen wat lastig navolgbaar, moet ik zeggen. Als je tijdens je LSD trip het idee hebt psychotisch te zijn geworden enzo, om dan te zeggen van ik stap ff over op DMT. Maar misschien is het juist je idee dat je door middel van DMT dat ultieme "Het" weer kunt bereiken?

Jij snapt het helemaal :) Maar dat psychose gedoe was enkel tijdens mijn trip zelf, valt te vergelijke met een soort softe bad trip. Het was iets heel erg vreemd, hoop het ook niet meer mee te maken. Mijn vrees is enkel dat ik door DMT niet meer ga kunnen genieten van lichtere tripmiddelen. Ik probeer al een hele tijd de complete grip op realiteit te verliezen maar zelfs met salvia ben ik daar niet in geslaagd. DMT zal dat kunnen waarmaken (dat hoop ik tenminste toch:tongueout: morgen volgt er wel een trip report van mijn eerste ervaring)

cheiron

Bewuste gebruiker
spacelord zei:
Jij snapt het helemaal :) Maar dat psychose gedoe was enkel tijdens mijn trip zelf, valt te vergelijke met een soort softe bad trip. Het was iets heel erg vreemd, hoop het ook niet meer mee te maken. Mijn vrees is enkel dat ik door DMT niet meer ga kunnen genieten van lichtere tripmiddelen. Ik probeer al een hele tijd de complete grip op realiteit te verliezen maar zelfs met salvia ben ik daar niet in geslaagd. DMT zal dat kunnen waarmaken (dat hoop ik tenminste toch:tongueout: morgen volgt er wel een trip report van mijn eerste ervaring)

Ik ken het wel hoor, die psychose angst. Die is er toch ergens onbewust ingepompt :) Ik had het ook regelmatig tijdens mijn ayahuascatrips. Dan dacht ik ergens halverwege: "ok, now i've done it. Dit was de druppel. Het is fantastisch, maar ik ga nu nooit meer normaal kunnen functioneren. Nu ben ik echt in een andere wereld. Mijn toekomst bestaat er nu uit dat ik opgenomen ga worden, en de hele dag gelukzalig voor me uit ga staren, en dat ik elk weekend wordt bezocht door mn kinderen"

Het is natuurlijk vrij funest om tijdens een trip steeds bij jezelf te checken: zou ik nu al psychotisch zijn? Ik heb onlangs ook met iemand gesproken die een psychose had, en ook met een antroposofische arts. Ik vond het volgende perspectief wel interessant: de psychose is in feite een mislukte inwijding. De krachten die vrijkomen bij wat je een inwijding in een andere realiteit zou kunnen noemen, zijn dezelfde in de ingewijde als in de psychoticus. De psychoticus wordt er alleen door overspoeld, de ingewijde durft kopje onder te gaan maar raakt niet in paniek en blijft vertrouwen. De psychose heeft in grote lijnen best veel gemeen met ayahuasca ervaringen: het voelen van de wereldziel, wezens die met je communiceren, de perfecte samenhang die tussen alles bestaat die zo ver gaat dat je niks kunt doen zonder dat het buiten die orde valt. Deze dingen ervoer de persoon die een psychose had gehad ook. Ik heb ze ook ervaren, alleen ik ben niet psychotisch. Is ook het jammere van onze cultuur, dat ze alleen de zieke variant van de inwijding kent en de rest als onzin bestempelt....

Tja, de complete grip verliezen. Dat gaat wel lukken met DMT denk ik. :rock: Hoewel het soms lastig schijnt te zijn om voldoende binnen te krijgen. De tweede teug binnenhouden he :)

Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar je trip report van DMT.

Bovenaan