Uppers en uitdroging

anhaedra

Belezen gebruiker
Hoe zit het nu precies met uppers en uitdroging?

Ik pak regelmatig een feestje, en ben naderhand zonder uitzondering compleet uitgedroogd, het scheelt altijd 1,5 tot 2 kilo. 2 à 3 dagen later zit dit er weer aan.

Hierbij maakt het echt geen drol uit of ik op het feestje veel of weinig water drink. Ik ben daarom ook wat minder overdreven water gaan drinken. Uitgedroogd raak ik toch.

Maar wat ik niet helemaal begrijp is het volgende. Ik drink tijdens zo'n feest sowieso veel meer dan ik normaal zou doen. Je zweet misschien wat maar ik sta niet non-stop als een malle te stampen. En plassen doe je bijna niet. Hoe kun je dan zo uitgedroogd zijn naderhand?

Als ik thuis kom, bovendien, zorg ik altijd voor goed herstel. Dus ik drink letterlijk liters vocht in de vorm van water en thee. Toch werd ik ondanks enorm slaaptekort afgelopen weekend gewoon wakker van de uitdroging (hoofdpijn, snellere hartslag).

Hoe zit dit nou precies en wat kun je eraan doen?

Mijn standaard recept is een of meerdere uppers (bijv. 3-MMC, 4F, coke, benzo fury, en afsluitend wat keta). Dus wel combi's maar daarom nooit idiote doseringen.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Wat je kan doen is je luchtig kleden. Trek een sportshirt aan, die neemt het vocht beter op en droogt sneller dan katoen. Doe geen hoofddeksel op. En ga regenmatig afkoelen buiten of in de chill out.
En drink isotone drankjes. Daarin zitten zouten, je verliest veel zout als je vocht verliest. Sowieso zou ik 1 glas vocht per uur drinken, niet meer ivm watervergiftiging en even goed drinken voordat je gaat slapen.

Zweet je erg veel?

anhaedra

Belezen gebruiker
Nee, dat is het punt, ik ben niet zo'n zweter en pak ook geen doseringen waarvan je oververhit raakt.

Ik drink alleen water de hele dag, en eet vlak voor of tijdens een feestje ook meer dan genoeg.

Daarom kan ik het niet verklaren. Maar alles wijst wel op uitdroging.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Ik denk dat je onder invloed van uppers toch meer zweet dan je denkt. Zweet verdampt in principe. Waarschijnlijk zweet je wel degelijk, ook al word je niet letterlijk nat van het zweet. Waarschijnlijk is de zweetproductie toch urenlang verhoogd, wat gewoon logisch is bij uppers, zonder dat je zichtbaar zweet maar wel zodanig dat je in die uren aanzienlijk wat vocht verliest. Let wel, drie serotonineslurpers gecombineerd, ook nog eens met cocaïne, is niet niks, ook al doseer je bescheiden!

Neo-Shulginist

Badass junkie
De bijwerkingen die je noemt (hoofdpijn en hoge hartslag) hoeven niet per se te maken te hebben met uitdroging. Je merkt het beter aan de kleur van de urine of je uitgedroogd bent of niet. Als je plas (donker) geel is dan heb je weinig water gedronken. Is de urine kleurloos dan heb je veel water gedronken.

Hoofdpijn, hoge hartslag en voortijdig wakker worden zijn klachten die veroorzaakt kunnen worden door de stimulerende effecten van uppers. Dus dat hoeft niet per se te maken te hebben met de hoeveelheid water die je drinkt.

anhaedra

Belezen gebruiker
Dat weet ik. Maar het is altijd hetzelfde liedje: ik word de eerstvolgende ochtend wakker, heb hoofdpijn, drink flink water en thee en alle klachten verdwijnen als sneeuw voor de zon, binnen het kwartier. Bovendien drink ik letterlijk liters op zo'n ochtend, en hoef ik niet of nauwelijks te plassen naderhand. En m'n ochtendurine is inderdaad donkergeel. En dat ik in 2 dagen tijd 2 kilo afval en weer aankom duidt ook duidelijk op vochtverlies.

Dit was overigens de eerste keer dat ik midden in de nacht al wakker werd en ook een hogere hartslag had (vandaar mijn ontwaken waarschijnlijk).

Begrijp gewoon niet waar al dat water blijft dat ik //extra// drink op een feestje. En ik heb deze klachten uren of dagen later nog, als de stimulerende middelen al uitgewerkt moeten zijn.

anhaedra

Belezen gebruiker
Ik denk dat je onder invloed van uppers toch meer zweet dan je denkt. Zweet verdampt in principe. Waarschijnlijk zweet je wel degelijk, ook al word je niet letterlijk nat van het zweet. Waarschijnlijk is de zweetproductie toch urenlang verhoogd, wat gewoon logisch is bij uppers, zonder dat je zichtbaar zweet maar wel zodanig dat je in die uren aanzienlijk wat vocht verliest. Let wel, drie serotonineslurpers gecombineerd, ook nog eens met cocaïne, is niet niks, ook al doseer je bescheiden!
Mogelijk.

Bedoelde overigens niet dat ik al die middelen gelijktijdig combineer, haha! Hooguit 2 verschillende uppers op een hele dag, en dan achter elkaar, niet door elkaar.

Gezelligheid

Experimenterende gebruiker
Wat je kan doen is je luchtig kleden. Trek een sportshirt aan, die neemt het vocht beter op en droogt sneller dan katoen

Wat bedoel je daarmee?
Ik koop alles van kartoen en juist geen polyester want dat neemt je zweet juist niet op en dan blijft het aan je lichaam plakken.
Ik vind dat heel erg vies!
Kartoen is juist heerlijk als je zweet!
Toch?

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Wat bedoel je daarmee?
Ik koop alles van kartoen en juist geen polyester want dat neemt je zweet juist niet op en dan blijft het aan je lichaam plakken.
Ik vind dat heel erg vies!
Kartoen is juist heerlijk als je zweet!
Toch?

Katoen neemt het zweet wel goed op maar blijft nat. Sportkleding is van polyester en is ademend en sneldrogend. Het proberen waard! Bij Decathlon bijvoorbeeld.

Gezelligheid

Experimenterende gebruiker
polyester en is ademend en sneldrogend. Het proberen waard! Bij Decathlon bijvoorbeeld.

Ik ontwijk alle kleding met polyester.
Je zweet blijft tussen je kleding en huid hangen.
Als ik een polyester trainingspak koop dan zweet ik op mijn benen.
Als ik kartoenen trainingspakken koop zweet ik nooit nooit op mijn benen.
Als ik sokken koop van 30% polyester en 70% kartoen dan krijg ik stink voeten als ik 90% kartoenen sokken koop dan heb ik dat niet.
Ben het dus niet met je eens.

Beddengoed ook dat moet 100% kartoen zijn anders ga je vies zweten.

Ik let daar al jaren op.
Bij ghb gebruik ga je vies zweten en ik had van die nike trainingspakken van 40% polyester en 60% kartoen.
Ik voel me dan vies en zweet bij mijn benen.
Nu alles van kartoen gekocht en heb daar dus geen last meer van.

Purplext

Badass junkie
Als ik door de regen ga met mn sportoutfit ben ik binnen een uur weer opgedroogd. Met een katoenen outfit duurt dat een hele dag.

Je moet echte sportkleding hebben, niet kleding die er sportief uitziet en maar een klein percentage polyester bevat.

Bovenaan