Vaccin tegen het Coronavirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ah. Ja dat verband zag ik niet. Ik vind het zelf wel een vergaande maatregel. I mean, ik begrijp het wel vanuit het verzuim perspectief, maar ik sta er niet achter.
Ieder z'n perspectief. Ik zie van dichtbij hoe het gaat bij grote, deels publieke bedrijven. Er wordt nog steeds flink misbruik van corona gemaakt op verzuim gebied.

Rivalrie

Badass junkie
Ah. Ja dat verband zag ik niet. Ik vind het zelf wel een vergaande maatregel. I mean, ik begrijp het wel vanuit het verzuim perspectief, maar ik sta er niet achter.
Vanuit verzuim perspectief is het eigenlijk beter om mensen op een natuurlijke manier te besmetten (mits zij geen chronische ziekte hebben). De kans op een herbesmetting is bij gevaccineerden namelijk 700% tot 2400% groter dan bij een ongevaccineerde.

Gevaccineerden worden in ernstige wellicht minder erg ziek, maar als je het totaal bij elkaar op zou tellen dan verlies je met gevaccineerden veel meer uren. Ook gevaccineerden moeten namelijk in quarantaine.

Ape

Badass junkie
Vanuit verzuim perspectief is het eigenlijk beter om mensen op een natuurlijke manier te besmetten (mits zij geen chronische ziekte hebben). De kans op een herbesmetting is bij gevaccineerden namelijk 700% tot 2400% groter dan bij een ongevaccineerde.

Gevaccineerden worden in ernstige wellicht minder erg ziek, maar als je het totaal bij elkaar op zou tellen dan verlies je met gevaccineerden veel meer uren. Ook gevaccineerden moeten namelijk in quarantaine.
Waar haal je deze cijfers vandaan?

Rivalrie

Badass junkie
Heb de bronnen hier in dit topic vast wel een keer geplaatst :tongueout:

Daarnaast werkt m'n vriendin bij de grootste verzuimdienstverlener van Nederland op de Risk management afdeling. Zij analyseren alle ziekte data om werkgevers te ondersteunen. Een verhoogd ziekteverzuim bij gevaccineerden is ook wat zij zien.

Rivalrie

Badass junkie

Rivalrie

Badass junkie
Het bewijs uit de grootste studie tot toe ten aanzien van bescherming dmv vaccineren en natuurlijke besmetting.

In deze studie komen ze uit op een betere bescherming via natuurlijke besmetting van tussen 600% en 1300% ten opzichte van vaccineren.

Gevaccineerden hebben tevens 800% meer kans om in het ziekenhuis te belanden ten opzichte van niet gevaccineerden.

Feiten liegen niet

• Like
Waarderingen: Ape
L

Lid 153446

Gast
Het bewijs uit de grootste studie tot toe ten aanzien van bescherming dmv vaccineren en natuurlijke besmetting.

In deze studie komen ze uit op een betere bescherming via natuurlijke besmetting van tussen 600% en 1300% ten opzichte van vaccineren.

Gevaccineerden hebben tevens 800% meer kans om in het ziekenhuis te belanden ten opzichte van niet gevaccineerden.

Feiten liegen niet

Heb je een inlogcode voor ons om het hele artikel over dit onderzoek in Qatar te kunnen lezen/downloaden?

In de samenvatting (abstract) waar je naar linkt zag ik zo in de gauwigheid niet de percentages die je noemt.

Dat je na een infectie, een bescherming hebt tegen een virus als je lichaam dat heeft kunnen opruimen is bekend. Geldt trouwens niet voor virale infecties die wel (latent) aanwezig en actief blijven in je lichaam.
Wordt een lastige om met dat gegeven een slimme lijn uit te zetten, aangezien niet iedereen maar een stevig aantal mensen wel heel ziek kunnen worden van Covid-19 en er aan kunnen overlijden door long-falen etc.
Dan krijg je het ook nooit meer, dat dan weer wel natuurlijk.

Rivalrie

Badass junkie
Zo gaat het mis met gevaccineerden en de QR pas. Helaas is de QR pas er niet voor de veiligheid van mensen. Dubbel gevaccineerden maken anderen ziek waardoor de besmettingen enorm oplopen.

Trippy langkous

Badass junkie

Ape

Badass junkie
Zelfs in het nieuws weten ze niet dat testen wel gratis is 🤦‍♀️
Indirect niet voor iedereen. Soms kan je niet in je eigen dorp testen, en zul je ergens heen moeten reizen. Wat geld kost

Zanza

DF-koning
Zo gaat het mis met gevaccineerden en de QR pas. Helaas is de QR pas er niet voor de veiligheid van mensen. Dubbel gevaccineerden maken anderen ziek waardoor de besmettingen enorm oplopen.

Je kunt inderdaad wel ziek worden na vaccinatie en dus anderen aansteken, maar gevaccineerden worden juist niet ernstig ziek. Het klopt dus inderdaad als je beweert dat de qr code schijnveiligheid creëert, maar 95 procent van de covid patienten die in het ziekenhuis terechtkomen zijn niet gevaccineerd. Laat je vaccineren, indien mogelijk. Hoe hoger de vaccinatiegraad hoe minder de druk op de ziekenhuizen.

• Like
Waarderingen: Eik

Rivalrie

Badass junkie
Het RIVM blijkt niet eerlijk te zijn over vaccinaties en ziekte.

90% van de ernstig zieken in het ziekenhuis blijkt gevaccineerd te zijn. Aldus het ziekenhuis zelf.

@Zanza heb je dit gelezen ? 90% van de ernstig zieken is gevaccineerd

Zanza

DF-koning
@Zanza heb je dit gelezen ? 90% van de ernstig zieken is gevaccineerd
Nee, ik kan dat artikel niet volledig lezen. Maar als het er inderdaad staat, staat dat haaks op andere berichten in de media. Ik ben zelf werkzaam in een groot ziekenhuis en daar is het precies andersom. Ik verbaas me dan ook over het artikel wat je post.

Rivalrie

Badass junkie
Nee, ik kan dat artikel niet volledig lezen. Maar als het er inderdaad staat, staat dat haaks op andere berichten in de media. Ik ben zelf werkzaam in een groot ziekenhuis en daar is het precies andersom. Ik verbaas me dan ook over het artikel wat je post.
Oke, er staat dat 9 van 10 opgenomen COVID patiënten dus gevaccineerd is. Wat opzich logisch zou zijn aangezien 96% al beschermd is.

Zanza

DF-koning
Ziekenhuizen slaan alarm: operaties afgezegd door grote toestroom coronapatiënten, te weinig plek op ic

Zanza

DF-koning
Ziekenhuizen slaan alarm: operaties afgezegd door grote toestroom coronapatiënten, te weinig plek op ic

Hier staat dus precies het tegenovergestelde, gek genoeg.

Rivalrie

Badass junkie

Interessant dat het hier het omgekeerde is. Vraag mij af waarom het zo verschilt.

Brakka Mang

Badass junkie
Je kunt inderdaad wel ziek worden na vaccinatie en dus anderen aansteken, maar gevaccineerden worden juist niet ernstig ziek. Het klopt dus inderdaad als je beweert dat de qr code schijnveiligheid creëert, maar 95 procent van de covid patienten die in het ziekenhuis terechtkomen zijn niet gevaccineerd. Laat je vaccineren, indien mogelijk. Hoe hoger de vaccinatiegraad hoe minder de druk op de ziekenhuizen.
Ja en dan gaan ze kinderen inenten zodat ze ‘veilig naar oma kunnen’ 🐑

Rivalrie

Badass junkie
Het is nu bijvoorbeeld ook op het NOS journaal, dat juist niet gevaccineerden in het ziekenhuis liggen.
Klopt. Toch zou dat statistisch gezien niet kunnen kloppen (zie Israël als voorbeeld). Wellicht tellen ze 1 prikje als niet gevaccineerd.

Bijlagen

• Israel-ernstig-zieken-naar-vaccinatie-graag-13-3.jpg
    Israel-ernstig-zieken-naar-vaccinatie-graag-13-3.jpg
    92,1 KB · Weergaven: 4

Zanza

DF-koning
Klopt. Toch zou dat statistisch gezien niet kunnen kloppen (zie Israël als voorbeeld). Wellicht tellen ze 1 prikje als niet gevaccineerd.
Terwijl daar volgens mij juist velen al dubbel of zelfs driedubbel gevaccineerd zijn in een vroeg stadium. Wel is daar al veel eerder gestart met vaccineren en kan het vaccin minder werkzaam zijn geworden. Daar is natuurlijk nog niet zo veel over bekend

Blaatschaap

Bewuste gebruiker
Dat staat er dan ook helemaal niet:

"In Maastricht voelen ze dezelfde spanning. Zeker omdat het ziekenhuis deze week opeens weer veel opnames ziet. De afdeling waar chirurgische patiënten zijn opgenomen, is nu weer voor de helft ingericht als corona-afdeling. Tien mensen, bijna allemaal boven de 80 jaar, zijn hier opgenomen. Of ze zijn gevaccineerd? Twee vrouwen knikken ‘ja’. Van de tien coronapatiënten op de afdeling, hebben ten minste negen een vaccin gehad. Ze hoeven niet naar de ic worden gebracht, maar zijn wel zo ziek dat ze de zorg van de artsen en verpleegkundigen in het ziekenhuis nodig hebben."

Dus van de 10 mensen, waarvan de ruime meerderheid 80+, in dat specifieke ziekenhuis zijn er 9 gevaccineerd maar hoeven ze niet naar de IC.

Beetje nuance dus. Tevens vind ik 'ernstig ziek' misplaatst, als je op de IC ligt ben je ernstig ziek. Sterker nog, 'ernstig ziek' wordt überhaupt niet in dat artikel genoemd.

Zanza

DF-koning

"In Maastricht voelen ze dezelfde spanning. Zeker omdat het ziekenhuis deze week opeens weer veel opnames ziet. De afdeling waar chirurgische patiënten zijn opgenomen, is nu weer voor de helft ingericht als corona-afdeling. Tien mensen, bijna allemaal boven de 80 jaar, zijn hier opgenomen. Of ze zijn gevaccineerd? Twee vrouwen knikken ‘ja’. Van de tien coronapatiënten op de afdeling, hebben ten minste negen een vaccin gehad. Ze hoeven niet naar de ic worden gebracht, maar zijn wel zo ziek dat ze de zorg van de artsen en verpleegkundigen in het ziekenhuis nodig hebben."

Dus van de 10 mensen, waarvan de ruime meerderheid 80+, in dat specifieke ziekenhuis zijn er 9 gevaccineerd maar hoeven ze niet naar de IC.

Beetje nuance dus. Tevens vind ik 'ernstig ziek' misplaatst, als je op de IC ligt ben je ernstig ziek. Sterker nog, 'ernstig ziek' wordt überhaupt niet in dat artikel genoemd.

Dit nuanceert het inderdaad behoorlijk en komt meer overeen met hetgeen ik aangeef.

Overigens kom je ook pas op de ic terecht met covid wanneer je echt in dreigend levensgevaar bent en bijvoorbeeld beademd moet worden via een beademingsapparaat. Op reguliere covidverpleegafdelingen kom je te liggen wanneer je zieker bent dan je gewoonlijk zou zijn van een dergelijke infectie en je daardoor extra zorg nodig hebt. Denk hierbij aan het toedienen van extra zuurstof (dit is iets totaal anders dan beademd worden)

Rivalrie

Badass junkie

Ze zijn zo ziek dat ze zorg van artsen nodig hebben.

Hoezo is dat niet ernstig? :P

Zanza

DF-koning
Ze zijn zo ziek dat ze zorg van artsen nodig hebben.

Hoezo is dat niet ernstig? :P
Als je je been (gecompliceerd) gebroken hebt, lig je ook dagen in het ziekenhuis. Ik wil je niet afvallen, maar er zijn meerdere vormen van 'zo ziek' zijn. En in dit geval gaat het kennelijk om ouderen, waarbij de gezondheidssituatie snel kan omslaan wegens ouderdom en de daarbij horende minder goed functionerende lichaamsonderdelen, om het zo maar ff te noemen.

Ik bedoel aan te geven dat zorg van verpleegkundig personeel niet altijd meteen mega ernstig is, maar ook gewoon voort kan komen uit voortschrijdend inzicht van de individuele situatie.

Edit: ik begrijp je punt wel, maar het is wat minder zwartwit dan je nu stelt

Rivalrie

Badass junkie
Als je je been (gecompliceerd) gebroken hebt, lig je ook dagen in het ziekenhuis. Ik wil je niet afvallen, maar er zijn meerdere vormen van 'zo ziek' zijn. En in dit geval gaat het kennelijk om ouderen, waarbij de gezondheidssituatie snel kan omslaan wegens ouderdom en de daarbij horende minder goed functionerende lichaamsonderdelen, om het zo maar ff te noemen.

Ik bedoel aan te geven dat zorg van verpleegkundig personeel niet altijd meteen mega ernstig is, maar ook gewoon voort kan komen uit voortschrijdend inzicht van de individuele situatie.

Edit: ik begrijp je punt wel, maar het is wat minder zwartwit dan je nu stelt
Hoe ziek ze zijn is niet heel relevant eigenlijk. Het gaat er om dat 90% van de opgenomen patiënten gewoon gevaccineerd is.

Blaatschaap

Bewuste gebruiker
Hoe ziek ze zijn is niet heel relevant eigenlijk. Het gaat er om dat 90% van de opgenomen patiënten gewoon gevaccineerd is.
Dat is zeker wel relevant, net als het feit dat het 70 en 80 plussers zijn. Zonder vaccinatie lagen ze hoogstwaarschijnlijk op de IC of onder de grond.

Bewijst maar weer dat de vaccinatie effectief is tegen de ernstigere ziekte symptomen.

Rivalrie

Badass junkie
Dat is zeker wel relevant, net als het feit dat het 70 en 80 plussers zijn. Zonder vaccinatie lagen ze hoogstwaarschijnlijk op de IC of onder de grond.

Bewijst maar weer dat de vaccinatie effectief is tegen de ernstigere ziekte symptomen.
Niemand ontkent dat vaccineren effectief kan zijn voor mensen met een zwakke gezondheid of ouderdom.

Helaas ziet iedereen wat hij/zij wilt zien en is een discussie ten aanzien van dit onderwerp nagenoeg onmogelijk.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Het RIVM blijkt niet eerlijk te zijn over vaccinaties en ziekte.

90% van de ernstig zieken in het ziekenhuis blijkt gevaccineerd te zijn. Aldus het ziekenhuis zelf.

Op één verpleegafdeling van één specifiek ziekenhuis waarover in dit artikel wordt gesproken liggen 10 coronapatienten. Van die coronapatienten is 90% gevaccineerd, maar ook 90% 80+.

Op basis van dit artikel is geen enkele uitspraak te doen, behalve over deze afdeling in het ziekenhuis in Maastricht. Een steekproef van 10 personen op één afdeling is bij lange na niet genoeg om uitspraken te doen over de 546 mensen die op dat moment vanwege corona in het ziekenhuis lagen.

Hooguit insinueert het dat vaccinatie voor ouderen minder goed werkt dan voor jongeren, of dat corona bij gevaccineerde ouderen wellicht wel de ernst verminderd maar ze alsnog in het ziekenhuis kunnen belanden.

Hier staat dus precies het tegenovergestelde, gek genoeg.
Dat is dus eigenlijk ook niet waar. Het ene artikel gaat over één verpleegafdeling in Maastricht, het andere artikel gaat over het Radboud in Nijmegen. In het ene artikel wordt ook niet gezegd dat 'de meeste mensen die in het ziekenhuis belanden gevaccineerd zijn', enkel dat op dit moment van de 10 patiënten v op één afdeling er 9 gevaccineerd zijn, en dat 9 van de 10 80+ zijn. De conclusie dat 90% van de ziekenhuisopnamen wegens corona gevaccineerden betreft is de gekleurde blik van Rivalrie zelf.

Helaas ziet iedereen wat hij/zij wilt zien en is een discussie ten aanzien van dit onderwerp nagenoeg onmogelijk.
Maar zie je ook in dat jij dit ook in behoorlijke mate doet? De meeste van jouw berichten over corona zijn flink gekleurd. Zie bovenstaande voorbeeld waarin je één alinea uit een artikel pakt en neerzet als 'dit is hoe het is, 90% van alle opnames is gevaccineerd', terwijl dat een uitspraak is die je op basis van dit artikel helemaal niet kunt doen, en het ook helemaal niet de essentie van het artikel is. Wat is je doel daarmee?

En nee, ik ga geen discussie met je aan op de inhoud verder, daar verdoe ik m'n tijd niet aan (dan moet ik opeens onderzoek doen naar m'n eigen mening en de onderbouwing daarvan, ik heb al lang besloten dat ik me daar helemaal niet druk om ga maken. Ik verdoe m'n tijd liever aan gekleurde berichten van hun kleur ontdoen 😁). Objectief-ish zijn is veel leuker.

Rivalrie

Badass junkie
Maar zie je ook in dat jij dit ook in behoorlijke mate doet? De meeste van jouw berichten over corona zijn flink gekleurd. Zie bovenstaande voorbeeld waarin je één alinea uit een artikel pakt en neerzet als 'dit is hoe het is, 90% van alle opnames is gevaccineerd', terwijl dat een uitspraak is die je op basis van dit artikel helemaal niet kunt doen, en het ook helemaal niet de essentie van het artikel is. Wat is je doel daarmee?
Klopt. Dat doe ik bewust om te laten zien dat vaccineren, de maatregelen en de coronapas niet de oplossing zijn :).
Veel onderzoeken (en mijn eigen beeld) wijzen uit dat de huidige aanpak en situatie voorkomen hadden kunnen worden.

Edit: ik ontken niet dat vaccineren kan werken voor de zwakkeren in maatschappij en ben dus geen antivaxxer of wappie zoals sommige willen laten geloven.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan