Het RIVM blijkt niet eerlijk te zijn over vaccinaties en ziekte.
90% van de ernstig zieken in het ziekenhuis blijkt gevaccineerd te zijn. Aldus het ziekenhuis zelf.
Vanwege alle inhaalzorg stond de druk er al vol op in het Maastricht UMC. Afgelopen week nam ook het aantal corona-opnames op de afdelingen opeens weer sterk toe.
www.ad.nl
Op één verpleegafdeling van één specifiek ziekenhuis waarover in dit artikel wordt gesproken liggen 10 coronapatienten. Van die coronapatienten is 90% gevaccineerd, maar ook 90% 80+.
Op basis van dit artikel is geen enkele uitspraak te doen, behalve over deze afdeling in het ziekenhuis in Maastricht. Een steekproef van 10 personen op één afdeling is bij lange na niet genoeg om uitspraken te doen over de 546 mensen die op dat moment vanwege corona in het ziekenhuis lagen.
Hooguit insinueert het dat vaccinatie voor ouderen minder goed werkt dan voor jongeren, of dat corona bij gevaccineerde ouderen wellicht wel de ernst verminderd maar ze alsnog in het ziekenhuis kunnen belanden.
Hier staat dus precies het tegenovergestelde, gek genoeg.
Dat is dus eigenlijk ook niet waar. Het ene artikel gaat over één verpleegafdeling in Maastricht, het andere artikel gaat over het Radboud in Nijmegen. In het ene artikel wordt ook niet gezegd dat 'de meeste mensen die in het ziekenhuis belanden gevaccineerd zijn', enkel dat op dit moment van de 10 patiënten v op één afdeling er 9 gevaccineerd zijn, en dat 9 van de 10 80+ zijn. De conclusie dat 90% van de ziekenhuisopnamen wegens corona gevaccineerden betreft is de gekleurde blik van Rivalrie zelf.
Helaas ziet iedereen wat hij/zij wilt zien en is een discussie ten aanzien van dit onderwerp nagenoeg onmogelijk.
Maar zie je ook in dat jij dit ook in behoorlijke mate doet? De meeste van jouw berichten over corona zijn flink gekleurd. Zie bovenstaande voorbeeld waarin je één alinea uit een artikel pakt en neerzet als 'dit is hoe het is, 90% van alle opnames is gevaccineerd', terwijl dat een uitspraak is die je op basis van dit artikel helemaal niet kunt doen, en het ook helemaal niet de essentie van het artikel is. Wat is je doel daarmee?
En nee, ik ga geen discussie met je aan op de inhoud verder, daar verdoe ik m'n tijd niet aan (dan moet ik opeens onderzoek doen naar m'n eigen mening en de onderbouwing daarvan, ik heb al lang besloten dat ik me daar helemaal niet druk om ga maken. Ik verdoe m'n tijd liever aan gekleurde berichten van hun kleur ontdoen 😁). Objectief-ish zijn is veel leuker.