Vaccin tegen het Coronavirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Maar dat excuus is van alle tijden. Vroeger kwam gewoon de arbo arts bij je thuis. Vandaar dat de generatie van onze ouders altijd thuis bleef bij een ziekmelding.
Jawel maar nu met Corona is het wel heel erg. Veel meer. Kost klauwen met geld plus dat wij wel werkenden ons de t*fus kunnen werken.

Eve's drop

Badass junkie
Bij mij op werk zijn er ook “corona neppers”. Niet ziek maar als excuus liegen zodat ze thuis kunnen blijven. Ik begrijp @Ganggang💯 wel…

Nou ik ken de tijden nog wel dat ik met bevende knieën en 40 graden koorts gewoon kon opdraven om het werk te komen doen,

Gellukig dat het vandaag de dag wel wat meer gerespecteerd word als men ziek is.

Maar nu komt er een nieuw fenomeen om de hoek kijken dus, boze collega's die andere collega's gaan beschuldigen van nepziek haha.

Hilarisch!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Nou ik ken de tijden nog wel dat ik met bevende knieën en 40 graden koorts gewoon kon opdraven om het werk te komen doen,

Gellukig dat het vandaag de dag wel wat meer gerespecteerd word als men ziek is.

Maar nu komt er een nieuw fenomeen om de hoek kijken dus, boze collega's die andere collega's gaan beschuldigen van nepziek haha.

Hilarisch!
Ik werk normaal ook altijd door. Zelfs met longontsteking toen. Is ook niet goed.
Ik vind dat nep ziek melden niet hilarisch. Naaien van collega’s. Wij werken in teams. Bv 1 chauffeur en 2 beladers achterop. Met 1 belader mag niet van de arbo dus kan een hele route niet gedaan worden of een ander team moet er 2 doen.

Druktemaker

DF-koningin
Dit zit hem vooral in het ‘wanneer meld je, je ziek’. De een meld zich bij wijze van ziek om een zere teen, terwijl een ander doorgaat tot hij/zij er bij neervalt. De definitie van ziek is voor iedereen weer anders.

Rivalrie

Badass junkie
Jawel maar nu met Corona is het wel heel erg. Veel meer. Kost klauwen met geld plus dat wij wel werkenden ons de t*fus kunnen werken.
Wanneer meld iemand zich nep ziek? Juist als het werk niet leuk is of je wanneer je werkgever een eikel is.

De schuld ligt naar mijn idee bijna altijd bij de werkgever. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen...

@Ganggang💯 is typisch voorbeeld van slecht werkgeverschap. Weinig vertrouwen in het personeel. Controle over gezondheid willen hebben, en de gezondheid gegevens van je medewerkers op drugs forum delen (namelijk de vaccinatie status). Als ik een medewerker van zijn bedrijf zou zijn dan had ik hier liever niet gewerkt. Ik was naar de rechter gestapt.

Druktemaker

DF-koningin
Wanneer meld iemand zich nep ziek? Juist als het werk niet leuk is of je wanneer je werkgever een eikel is.

De schuld ligt naar mijn idee bijna altijd bij de werkgever. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen...

@Ganggang💯 is typisch voorbeeld van slecht werkgeverschap. Weinig vertrouwen in het personeel. Controle over gezondheid willen hebben, en de gezondheid gegevens van je medewerkers op drugs forum delen (namelijk de vaccinatie status). Als ik een medewerker van zijn bedrijf zou zijn dan had ik hier liever niet gewerkt. Ik was naar de rechter gestapt.
Nep ziek kan ook komend door andere collega’s, want pesten onderling is ook iets (van wat ik lees en hoor) regelmatig gebeurd.

Hoeft niet altijd te komen door een werkgever, ook die ziet niet altijd wat er op de werkvloer gebeurd. Wel kan bij het signaleren van het probleem het handelen van de werkgever wel doorslaggevend zijn of iemand binnen een bedrijf wilt blijven.

De conclusie dat ganggang een slechte werkgever is, is wel erg kort door de bocht. We kunnen dat niet vertellen na het lezen van een aantal berichten, of heb je hem op de werkvloer gezien? Ook betwijfel ik ok hij daadwerkelijk de status van zijn werknemers weet n.a.v. Vaccinatie en weet hij dit wel dan zullen zij daar open over zijn geweest. Er is geen privacy geschonden natuurlijk. De hele controle m.b.t de gezondheid van de medewerkers vind ik daarentegen wel ongezond, het ontbreekt schijnbaar op dat vlak we aan vertrouwen. Daar zou hij maar eens het gesprek over aan moeten gaan.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Mee oneens! Als je een kut baan hebt of een kut baas ga je weg. Dan zoek je ander werk. Je hoeft niet te blijven en werk te doen wat je niet leuk vind. Je hebt een keuze.
Tegenwoordig heb je steeds minder mensen die ECHT willen werken en niet klagen.
Hier ook, wij werken buiten met vies afval, nou geloof me, vacatures zat maar vooral de jongere generatie voelt zich er te goed voor.

Edit: en wat een aannames over @Ganggang💯 . Je kent m niet eens…

Laatst bewerkt:

Druktemaker

DF-koningin
Het liefst slapend rijk worden. 😅

Wel is de boel ongelooflijk slecht verdeeld als ik kijk naar de verschillende werkdruk bij bedrijven en de daarbij bekomende salarissen. Er is altijd wel wat te klagen, maar dat is toch wel een dingetje waar ik mij zo nu en dan over kan opvreten.

Rivalrie

Badass junkie
Nep ziek kan ook komend door andere collega’s, want pesten onderling is ook iets (van wat ik lees en hoor) regelmatig gebeurd.

Hoeft niet altijd te komen door een werkgever, ook die ziet niet altijd wat er op de werkvloer gebeurd. Wel kan bij het signaleren van het probleem het handelen van de werkgever wel doorslaggevend zijn of iemand binnen een bedrijf wilt blijven.

De conclusie dat ganggang een slechte werkgever is, is wel erg kort door de bocht. We kunnen dat niet vertellen na het lezen van een aantal berichten, of heb je hem op de werkvloer gezien? Ook betwijfel ik ok hij daadwerkelijk de status van zijn werknemers weet n.a.v. Vaccinatie en weet hij dit wel dan zullen zij daar open over zijn geweest. Er is geen privacy geschonden natuurlijk. De hele controle m.b.t de gezondheid van de medewerkers vind ik daarentegen wel ongezond, het ontbreekt schijnbaar op dat vlak we aan vertrouwen. Daar zou hij maar eens het gesprek over aan moeten gaan.

Mee oneens! Als je een kut baan hebt of een kut baas ga je weg. Dan zoek je ander werk. Je hoeft niet te blijven en werk te doen wat je niet leuk vind. Je hebt een keuze.
Hier ook, wij werken buiten met vies afval, nou geloof me, vacatures zat maar vooral de jongere generatie voelt zich er te goed voor.

Edit: en wat een aannames over @Ganggang💯 . Je kent m niet eens…
Slecht werkgeverschap is een juridische term uit het burgerlijk wetboek en in deze context juist. Wellicht hebben jullie een andere connotaties met deze term.

Ik zeg niet dat hij alles slecht doet.

Zie onderstaande link voor de uitleg over slecht werkgeverschap.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Het liefst slapend rijk worden. 😅

Wel is de boel ongelooflijk slecht verdeeld als ik kijk naar de verschillende werkdruk bij bedrijven en de daarbij bekomende salarissen. Er is altijd wel wat te klagen, maar dat is toch wel een dingetje waar ik mij zo nu en dan over kan opvreten.
Dat is waar. In bepaalde sectoren is salaris drama…

SneeuwStorm

Wijs gebruiker

Ik verwacht niet dat er tijdens de sollicitatie een werkzame en werkbare klik ontstaat. Maar je weet het nooit. Een toetsenbord geeft soms een scheef beeld.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Slecht werkgeverschap is een juridische term uit het burgerlijk wetboek en in deze context juist. Wellicht hebben jullie een andere connotaties met deze term.

Ik zeg niet dat hij alles slecht doet.

Zie onderstaande link voor de uitleg over slecht werkgeverschap.

Dan nog sta ik achter mijn punt. Bevalt het je niet? Lekker weg gaan en iets gaan doen wat je leuk vind.
Kan altijd, ik zelf ben dit jaar gewisseld van baan en sector. 50+ en aangenomen.
Is voor jezelf toch ook niet leuk als je dagelijks met een baklap van hier tot gunter naar je werk gaat?
Ook leuk voor je collega’s zo een saggo mede collega…

Rivalrie

Badass junkie
Dan nog sta ik achter mijn punt. Bevalt het je niet? Lekker weg gaan en iets gaan doen wat je leuk vind.
Kan altijd, ik zelf ben dit jaar gewisseld van baan en sector. 50+ en aangenomen.
Is voor jezelf toch ook niet leuk als je dagelijks met een baklap van hier tot gunter naar je werk gaat?
Ook leuk voor je collega’s zo een saggo mede collega…
Ik heb het over het illegaal verkrijgen van gegevens van je medewerkers.....

Druktemaker

DF-koningin
Ik denk dat we langs elkaar heen praten.
Ik heb het nergens over wetten of illegale gegevens gehad.

(why did i do it again? Me bemoeien in een Corona topic… 🙈🙈🙈🤐 )
Haha dat laatste; same!
Ik zat gisteren nog aan iemand te verkondigen dat ik echt géén behoefte heb om me om welke manier dan ook te meningen in iets over corona. Dat station ben ik wel gepasseerd.

L

Lid 153446

Gast
Ik krijg niet de indruk dat, dat aan de orde is 🤭
Illegaal is wat sterk gezegd. Informatie over de gezondheid, vaccins incluis, hoef je als werknemer niet te delen met je werkgever. Het recht op privacy (recht op je persoonlijke leven) is sterker.
Dat de werkgever dingen wil weten, was voor Corona ook al redelijk logisch aangezien ze een doorbetalingsplicht van twee jaar Ziektewet hebben, een re-integratieverplichting etc. Nu met Corona nog tandje er bij.

Rivalrie

Badass junkie
Ik denk dat we langs elkaar heen praten.
Ik heb het nergens over wetten of illegale gegevens gehad.

(why did i do it again? Me bemoeien in een Corona topic… 🙈🙈🙈🤐 )
Niet lullig bedoeld, maar je springt vaker midden in gesprekken terwijl je eigenlijk niet weet waar het over gaat. En ja je bent in het corona topic :tongueout:

Stiekem ben je gewoon verslaafd aan corona :wink:

Rivalrie

Badass junkie
Nee dat snap ik, maar in dit geval weten wij niet wie de persoon achter ganggang is en wie zijn werknemers zijn. 🤷🏻‍♀️
Nee maar hij wel :tongueout: en hij weet de vaccinatie status van al z'n medewerkers en wij ook. Het enige dat wij niet weten (maar wel kunnen achterhalen) is om welk bedrijf dit gaat. Als je het bedrijf kent dan heb dus ook medische gegevens over de medewerkers.

Ape

Badass junkie
Niet lullig bedoeld, maar je springt vaker midden in gesprekken terwijl je eigenlijk niet weet waar het over gaat. En ja je bent in het corona topic :tongueout:

Stiekem ben je gewoon verslaafd aan corona :wink:
We zitten allemaal in die tweestrijd van er niet over willen praten en er wel over willen praten.

Ik zeg zo vaak tegen mensen die er over beginnen “ik wil niet over Corona praten” maar hier duik ik ook in de discussie.

fuck dat

Druktemaker

DF-koningin
Nee maar hij wel :tongueout: en hij weet de vaccinatie status van al z'n medewerkers en wij ook. Het enige dat wij niet weten (maar wel kunnen achterhalen) is om welk bedrijf dit gaat. Als je het bedrijf kent dan heb dus ook medische gegevens over de medewerkers.
Ik vindt dit wel heel ver gezocht hoor, maar hé daarin kunnen we beide een andere kijk hebben.

Rivalrie

Badass junkie
Weet je? Als het zo gaat, laat dan maar.
Ik heb het echt gelezen hoor. Aannames.. Jij moet gelijk hebben he? Bij deze: je hebt gelijk hoor.
Fijne dag!
Waarom heb je toch altijd het gevoel dat er iets te winnen valt ? Een mening of een discussie is geen wedstrijd.

Ik deel mijn mening en jij deelt jouw mening. Ik probeer te kijken naar feiten en als ik iets zie dat gewoon niet klopt dan zeg ik dat.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Waarom heb je toch altijd het gevoel dat er iets te winnen valt ? Een mening of een discussie is geen wedstrijd.

Ik deel mijn mening en jij deelt jouw mening. Ik probeer te kijken naar feiten en als ik iets zie dat gewoon niet klopt dan zeg ik dat.
Weer aannames.. “Waarom heb je altijd het gevoel dat er iets te winnen valt?” Je weet nu ook al wat ik voel. Ken je Jomanda nog?
Je hebt gelijk!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Jouw woorden, mij boeit het niet…
Blijkbaar wel hahaha.

Lama weer. Ik ben alweer klaar mee. Elke keer hetzelfde liedje in topics als deze.
idd, beter blijf ik hier weg. Nadeel is dat er zoveel onzin word uitgekraamd hier soms dat ik het lastig vind er niets van te zeggen.

Ik ga nog beter mijn best doen me er niet meer mee te bemoeien. Heeft geen nut, vermoeiend, nutteloos.

Druktemaker

DF-koningin
Blijkbaar wel hahaha.

Lama weer. Ik ben alweer klaar mee. Elke keer hetzelfde liedje in topics als deze.
idd, beter blijf ik hier weg. Nadeel is dat er zoveel onzin word uitgekraamd hier soms dat ik het lastig vind er niets van te zeggen.

Ik ga nog beter mijn best doen me er niet meer mee te bemoeien. Heeft geen nut, vermoeiend, nutteloos.
Snap je frustratie, maar je kan er zoveel aandacht aan geven als je zelf wilt 😊 (voordeel van online een gesprek voeren 😂).

Rivalrie

Badass junkie
Weer aannames.. “Waarom heb je altijd het gevoel dat er iets te winnen valt?” Je weet nu ook al wat ik voel. Ken je Jomanda nog?
Je hebt gelijk!
Je zegt dat ik altijd gelijk moet hebben. Dan valt er toch iets te winnen?

Waarom zou ik anders altijd gelijk willen hebben volgens jou?

Flualhamdulillam

Badass junkie
Nadeel is dat er zoveel onzin word uitgekraamd hier soms dat ik het lastig vind er niets van te zeggen.
Ik snap het, dat is echt precies wat het voor heel veel mensen zo verleidelijk maakt. Ik heb ook vaak de neiging om er wat van te zeggen als ik onzin lees op het internet. Maar ik heb hier op dit forum toch eindelijk geleerd dat het ‘t vaak niet waard is, en dat mensen laaaang niet altijd mijn visie nodig hebben om iets op juistheid te beoordelen.

Zeker over Corona bestaat zo veel onduidelijkheid en twijfel. Dat maakt het dat iemand iets kan uitkramen wat jij en ik idioot vinden klinken, maar we kunnen het niet ontkrachten op een andere basis dan: ‘dit klinkt krankzinnig’. Hoe kut het ook is, meer kan je er niet mee. Daarom, beter maar laten gaan en hopen dat iedereen hun eigen gezonde verstand gebruikt (mits aanwezig hahaha).

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Je zegt dat ik altijd gelijk moet hebben. Dan valt er toch iets te winnen?

Waarom zou ik anders altijd gelijk willen hebben volgens jou?

Dit wordt een welles - nietes spelletje, zijn we die leeftijd niet gepasseerd? 😜

Ik snap het, dat is echt precies wat het voor heel veel mensen zo verleidelijk maakt. Ik heb ook vaak de neiging om er wat van te zeggen als ik onzin lees op het internet. Maar ik heb hier op dit forum toch eindelijk geleerd dat het ‘t vaak niet waard is, en dat mensen laaaang niet altijd mijn visie nodig hebben om iets op juistheid te beoordelen.

Zeker over Corona bestaat zo veel onduidelijkheid en twijfel. Dat maakt het dat iemand iets kan uitkramen wat jij en ik idioot vinden klinken, maar we kunnen het niet ontkrachten op een andere basis dan: ‘dit klinkt krankzinnig’. Hoe kut het ook is, meer kan je er niet mee. Daarom, beter maar laten gaan en hopen dat iedereen hun eigen gezonde verstand gebruikt (mits aanwezig hahaha).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan