Vaccin tegen het Coronavirus

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

Lid 153446

Gast
Plaats eens een stukje tekst dan of een screenshot van het stuk over het RIVM en COVID sterfte.
Nee, dank je wel. Dat is niet mijn rol in dit debatje. Zoals ik al zei: Degene die de stelling aanvoert, is degene die de onderbouwing aanlevert.

Bovendien:
Ik plaats geen stukjes tekst, omdat dit ingewikkelde materie is en door te selecteren zou ik data uit het verband kunnen halen. Daarmee zou ik mezelf ongeloofwaardig maken. Voor screenshots geldt hetzelfde.

Blaatschaap

Bewuste gebruiker
Het aantal gemeldde besmettingen is ook een onderrapporrage omdat dat beperkt wordt door testcapaciteit/bereidheid. Dus ik zie niet in waarom dit ook niet voor sterfgevallen kan gelden.

Klinkt voor mij nog steeds aannemelijker dan dat er massaal mensen dood gaan door het vaccin en dat geen enkel medisch instituut dit door heeft of dat ze het stiekem achterhouden.

Rivalrie

Badass junkie
Het aantal gemeldde besmettingen is ook een onderrapporrage omdat dat beperkt wordt door testcapaciteit/bereidheid. Dus ik zie niet in waarom dit ook niet voor sterfgevallen kan gelden.

Klinkt voor mij nog steeds aannemelijker dan dat er massaal mensen dood gaan door het vaccin en dat geen enkel medisch instituut dit door heeft of dat ze het stiekem achterhouden.
Hoeft toch ook geen van beiden te zijn? Het is sowieso speculeren want op dit moment weet niemand het nog.

Rivalrie

Badass junkie
Gevaccineerden "moeten" zich nu ook laten testen na contact met een besmet persoon.

We gaan de goede kant op. Nu nog opnieuw de 1.5meter regel invoeren en de coronapas afschaffen. Of iedereen verplicht testen voor binnenlocaties.

Don Draper

Badass junkie
Hey dat is een interessante bevinding.

Coronapas was ingevoerd zodat anderhalf meter weg kon gaan. Nu hebben we een coronapas en anderhalf meter 😂

• Like
Waarderingen: ljuv
L

Lid 153446

Gast
Hey dat is een interessante bevinding.

Coronapas was ingevoerd zodat anderhalf meter weg kon gaan. Nu hebben we een coronapas en anderhalf meter 😂
Op een dag er achter komen dat je het eens bent met de SGP...
(Over die pasjes en deel van de maatrelen).

Als is het als een kapotte klok, die staan ook 2 keer per dag goed, toch een een beetje raar voor een QueerMan. :flushed:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Nice:) geen getest ..

Ja scheelt gedoe! En belangrijker, geen vaccin.. 😋

Volgens mij lees ik al best vaak in dit topic dat men OF vind dat ze geen vaccinatie willen uit principe of om andere standvastige redenen geen qr code, geen testen of andere maatregelen willen en er dus niet aan mee zouden doen.
Of men is juist vooral voor vaccineren, testen, (qr code daar gelaten want ik zelf ken niemand die daar echt vóór is.)

Nu lees ik hier al een aantal keren van meerdere mensen (niet alleen de 2 geciteerden hoor, dus niets persoonlijke naar jullie!) toch een bewijs willen op wat voor manier dan ook.
Gevaccineerden "moeten" zich nu ook laten testen na contact met een besmet persoon.

We gaan de goede kant op. Nu nog opnieuw de 1.5meter regel invoeren en de coronapas afschaffen. Of iedereen verplicht testen voor binnenlocaties.

Dat is goed! Dat gevaccineerden ook moeten testen straks.
Zo oneerlijk anders en creëert juist verdeeldheid, ruzie, uitsluiting. Valse qr codes gebruiken of op andere manier alsnog mee doen met die kut test/qr maatschappij. Terwijl men zo tegen was. Snap pen jullie?( Iedereen he..)

Ik heb me wel laten vaccineren maar ik doe niet mee met die corona check app en heb nog geen qr code aangevraagd of gebruikt.
Als straks IEDEREEN zich moet laten testen dan ga ik m pas aanvragen en gebruiken.

Laatst bewerkt:

Flualhamdulillam

Badass junkie
Volgens mij lees ik al best vaak in dit topic dat men OF vind dat ze geen vaccinatie willen uit principe of om andere standvastige redenen geen qr code, geen testen of andere maatregelen willen en er dus niet aan mee zouden doen.
Ik wil geen vaccinatie, ben tegen de aanhoudende massale vaccinatie van elke bevolkingsgroep èn ik hoef geen QR-maatschappij.
Maar je kan straks nergens meer heen zónder, en dan is het toch wel handig om niet te hoeven testen voor bezoek aan bijvoorbeeld een museum of sportschool.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik wil geen vaccinatie, ben tegen de aanhoudende massale vaccinatie van elke bevolkingsgroep èn ik hoef geen QR-maatschappij.
Maar je kan straks nergens meer heen zónder, en dan is het toch wel handig om niet te hoeven testen voor bezoek aan bijvoorbeeld een museum of sportschool.
Eens met je, tis makkelijker met qr ja.
Maar ik lees bij mensen hier (wederom niet persoonlijk) en zie ook op Tv en hoor onder jongeren dat ze eerst vanaf het begin “helemaal Tegen waren, onzin, discriminatie, doe er niet aan mee, echt geen gif in min lijf” en al dat.

En nou gaan er velen van die keiharde NEE roepers ineens wel een prik halen, laten testen, qr nemen etc. Alleen maar om bv de bioscoop, horeca, vakantie, festivals of andere niet noodzakelijke winkels/dingen te “kunnen” doen.
Imo vind ik dat wat hypocriet. Als je echt zo erg tegen alles bent dan moet je imo ook dat standpunt vast houden. Ongeacht de consequenties.

Dat jonge grietje laatst op tv: al 1,5 jaar een “tegen strijder” met de grootste muil dat “wij” schapen zijn etc.
Nou ging ze toch en prikkie halen omdat ze anders niet meer naar de Mac kon met der vriendinnen..

Slappe hap dan toch?

Flualhamdulillam

Badass junkie
En nou gaan er velen van die keiharde NEE roepers ineens wel een prik halen, laten testen, qr nemen etc. Alleen maar om bv de bioscoop, horeca, vakantie, festivals of andere niet noodzakelijke winkels/dingen te “kunnen” doen.
Ik pik er dan even tussenuit wat wel betrekking heeft op mij en reageer daar op 😋
Want die prik zou ik nooit halen, ik sta bij wat ik eerder zei, ik val nog liever dood neer. Klinkt extreem, maar er is gewoon by far niet genoeg grond om mij te dwingen dit vaccin te nemen! Als ik hem toch zou nemen, dan zou het onder dwang moeten, en dat is een teken dat er iets niet aan de haak is (gezien het feit dat het nergens op slaat om alles en iedereen te (blijven) vaccineren), lichtjes gezegd.

Die QR code vind ik ook een absurd verregaande maatregel en overbodig. Maar ik gebruik hem wel, om zoveel mogelijk ongehinderd door het leven te gaan (wat op zich een doel is in mijn objectie naar sommig beleid). Nu heb ik een herstelbewijs, en daarvoor ben ik 1 keer gaan testen voor een QR code om naar een festival te gaan. Testen voor toegang vond ik ook te doen, het was immers nog veiliger dan ongetest maar gevaccineerd/genezen toegang krijgen. Alleen vind ik die veiligheid überhaupt overbodig. Een herstelbewijs is dan veel handiger en in mijn perspectief niet beter of slechter dan testen.
Imo vind ik dat wat hypocriet. Als je echt zo erg tegen alles bent dan moet je imo ook dat standpunt vast houden. Ongeacht de consequenties.
Ik snap hoe je daarop komt en veel mensen stellen zich ook hypocriet op in dit verhaal. Maar als je zegt ergens tegen te zijn, vind ik het niet hypocriet als je eraan deelneemt, zolang je het niet ondersteund of in stand houdt. Een QR code gebruiken om ergens binnen te komen kan gewoon, zonder dat je ook maar iemand het idee geeft: ‘QR code’s zijn goed bezig, mooi initiatief!’. Een QR code gebruiken (of misbruiken, zoals een bewijs kopen) is naar mijn idee geen steun aan het concept.

Zeggen dat je tegen drugsafval dumpen bent maar wel drugs gebruikt, of tegen genocide zijn maar wel een Chinese Huawei rocken, dàt is tenminste enigszins hypocriet. En dat is iedereen wel eens maar, iedereen moet er wel aan blijven werken het niet te zijn.

Dat jonge grietje laatst op tv: al 1,5 jaar een “tegen strijder” met de geootste muil dat “wij” schapen zijn etc.
Nou ging ze toch en prikkie halen omdat ze anders niet meer naar de Mac kon met der vriendinnen..
Dan is ze nu (volgens eigen zeggen) zelf een schaap, dat is hypocriet ja 😂

Maar, als zij nu van mening is dat vaccineren het wel waard is, is zij geen hypocriet. Ze is van mening verandert. Dan is ze echter nog wel een idioot die zichzelf goed voor lul heeft gezet met haar gebrek aan discipline 😂

Als ik me ergens voor laat prikken, zou McDonalds het laatste zijn.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik pik er dan even tussenuit wat wel betrekking heeft op mij en reageer daar op 😋
Want die prik zou ik nooit halen, ik sta bij wat ik eerder zei, ik val nog liever dood neer. Klinkt extreem, maar er is gewoon by far niet genoeg grond om mij te dwingen dit vaccin te nemen! Als ik hem toch zou nemen, dan zou het onder dwang moeten, en dat is een teken dat er iets niet aan de haak is (gezien het feit dat het nergens op slaat om alles en iedereen te (blijven) vaccineren), lichtjes gezegd.

Die QR code vind ik ook een absurd verregaande maatregel en overbodig. Maar ik gebruik hem wel, om zoveel mogelijk ongehinderd door het leven te gaan (wat op zich een doel is in mijn objectie naar sommig beleid). Nu heb ik een herstelbewijs, en daarvoor ben ik 1 keer gaan testen voor een QR code om naar een festival te gaan. Testen voor toegang vond ik ook te doen, het was immers nog veiliger dan ongetest maar gevaccineerd/genezen toegang krijgen. Alleen vind ik die veiligheid überhaupt overbodig. Een herstelbewijs is dan veel handiger en in mijn perspectief niet beter of slechter dan testen.

Ik snap hoe je daarop komt en veel mensen stellen zich ook hypocriet op in dit verhaal. Maar als je zegt ergens tegen te zijn, vind ik het niet hypocriet als je eraan deelneemt, zolang je het niet ondersteund of in stand houdt. Een QR code gebruiken om ergens binnen te komen kan gewoon, zonder dat je ook maar iemand het idee geeft: ‘QR code’s zijn goed bezig, mooi initiatief!’. Een QR code gebruiken (of misbruiken, zoals een bewijs kopen) is naar mijn idee geen steun aan het concept.

Zeggen dat je tegen drugsafval dumpen bent maar wel drugs gebruikt, of tegen genocide zijn maar wel een Chinese Huawei rocken, dàt is tenminste enigszins hypocriet. En dat is iedereen wel eens maar, iedereen moet er wel aan blijven werken het niet te zijn.

Dan is ze nu (volgens eigen zeggen) zelf een schaap, dat is hypocriet ja 😂

Maar, als zij nu van mening is dat vaccineren het wel waard is, is zij geen hypocriet. Ze is van mening verandert. Dan is ze echter nog wel een idioot die zichzelf goed voor lul heeft gezet met haar gebrek aan discipline 😂

Als ik me ergens voor laat prikken, zou McDonalds het laatste zijn.
Ik beantwoord dit lange bericht strakjes even. Even nog met iets bezig en als ik nu uitgebreid ga zitten met de tablet op schoot dan gaat mijn focus daar weer op.

Trippy langkous

Badass junkie
Eens met je, tis makkelijker met qr ja.
Maar ik lees bij mensen hier (wederom niet persoonlijk) en zie ook op Tv en hoor onder jongeren dat ze eerst vanaf het begin “helemaal Tegen waren, onzin, discriminatie, doe er niet aan mee, echt geen gif in min lijf” en al dat.

Dat jonge grietje laatst op tv: al 1,5 jaar een “tegen strijder” met de grootste muil dat “wij” schapen zijn etc.

Slappe hap dan toch?
Dit vind ik dus ook!

Rivalrie

Badass junkie
Positieve tests
Meer dan 12.000 coronabesmettingen zijn in de afgelopen dag aan het licht gekomen. Dat is het hoogste aantal dit jaar. Alleen op drie dagen in december vorig jaar waren er nog meer positieve tests op één dag geregistreerd.

Toch apart... zoveel meer besmettingen dan vorig jaar, terwijl toen niemand gevaccineerd was. Ik denk dat het immuunsysteem bij veel mensen toch aangetast is en dat het virus zich makkelijker verspreid.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Toch apart... zoveel meer besmettingen dan vorig jaar, terwijl toen niemand gevaccineerd was
De horeca enzo is open, in tegenstelling tot december vorig jaar. Maar toch, die vaccinaties hebben kwa besmettelijkheid blijkbaar niet echt het gewenste effect… Wederom blijkt de werkelijkheid anders dan de beloftes die gedaan werden en de suggesties die gewekt zijn.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
die prik zou ik nooit halen, ik sta bij wat ik eerder zei, ik val nog liever dood neer. Klinkt extreem, maar er is gewoon by far niet genoeg grond om mij te dwingen dit vaccin te nemen!
Sorry for late reply!! 🙏🏼

Daar heb ik echt respect voor! Als je dan iid ECHT tegen bent, om allerlei voor jou plausibele redenen en dat ook “van de daken schreeuwt” moet je ook echt voet bij stuk houden!
Ik ben bv (dubbel) gevaccineerd EN 2x corona gehad maar ik probeer mij gelijk te stellen met iedereen, gevaccineerd of niet. Ik heb nu bv nog geen corona check app, geen qr code aangevraagd etc. Zolang de regels voor ongevaccineerden anders zijn als voor gevaccineerden of herstelde personen doe ik niet mee. Dan maar geen bios, kroeg, restaurant etc.Als de regels qua testen etc gelijk worden DAN download en gebruik ik wel mijn qr code.

Al moet ik wel eerlijk toegeven dat als die qr verplicht wordt in essentiële winkels of voor mijn werk ik wel zal moeten. En als ze dat écht zouden doorvoeren hier denk ik dat er mega veel boze mensen, rechtszaken, stakingen, grote protesten komen. Wat logisch is want dat kan ECHT niet imo… Discriminatie!

gezien het feit dat het nergens op slaat om alles en iedereen te (blijven) vaccineren
ook mee eens. Ik ga wel weer een (3e) prik halen tzt omdat mijn persoonlijke redenen daar voor niet veranderd zijn op dat gebied. Maar elk jaar iedereen prikken is imo ook niet dé oplossing.

Die QR code vind ik ook een absurd verregaande maatregel en overbodig. Maar ik gebruik hem wel, om zoveel mogelijk ongehinderd door het leven te gaan (wat op zich een doel is in mijn objectie naar sommig b
Ik probeer juist zo lang mogelijk die qr-check en onderscheid te vermijden.
Als het op mijn werk verplicht zou worden (gisteren na die nepmail) naar de hoogste baas op onze locatie gegaan en die zei dat daar nog 0 sprake van is en als het aan hem ligt dat daar NOOIT komt. Dan blijven namelijk misschien wel een kwart of meer collega’s thuis. En hoe een puinhoop denk je dan dat de wijken worden? Geen afval opgehaald, ondergrondsen worden niet geleegd of gerepareerd en etc.

Ik snap hoe je daarop komt en veel mensen stellen zich ook hypocriet op in dit verhaa
Eens!

Maar als je zegt ergens tegen te zijn, vind ik het niet hypocriet als je eraan deelneemt, zolang je het niet ondersteund of in stand houdt.
Nee dan ondersteun je het en houdt je het juist in stand als je mee doet. Of je nou een echte of nep qr code gebruikt. Zo zie ik het. Systeem moeten we boycotten tot zo ver als dat kan (en dan wel met heeeeeel veel mensen anders werkt het niet). Als je er vrijwillig aan mee doet, ga je er imo dus mee akkoord.
Ik heb totaal geen probleem met mensen die er wel aan mee doen en die er niet aan mee doen. Ieder zijn/haar keuze.
Ik heb alleen wel moeite met dat zo vreselijk veel mensen meelopers zijn in deze kwestie. Dat geldt voor zowel de “wappies”, de “schapen” als de middenmoot/neutralen.

Zeggen dat je tegen drugsafval dumpen bent maar wel drugs gebruikt, of tegen genocide zijn maar wel een Chinese Huawei rocken, dàt is tenminste enigszins hypocriet. En dat is iedereen wel eens maar, iedereen moet er wel aan blijven werken het niet te zij
Dat eerste in het laatste citaat ben ik met je eens en ik voel me daar ook zeker mede verantwoordelijk voor… Zo een dilemma ding, snap je?
Maar dat van genocide en mobiel vind ik niet zo een correcte vergelijking. In Ontiegelijk veel landen op de wereld (Nederland incluis) worden de mensenrechten ernstig geschonden ten behoeven van onze luxe wensen.. De meeste fossiele producten voor bv telefoons worden door kind slaven in Afrika uit mijnen gedolven, de goedkope kleding ook door Indiase kinderhandjes. Dat kun je eigenlijk niets meer “gewetenloos” kopen. Zelfs onze groente en fruit, koffie etc zou je dan moeten laten.
Natuurlijk kun je van gedachte en je mening veranderen, doet iedereen wel eens. Maar net zoals toen met die FamkeLouise die alleen van gedachte veranderde omdat het haar te heet werd onder de voeten, vind ik dat Mac meisje ook hypocriet. Mag ik vinden toch?
Maar dat is weer een heel andere discussie en heb vandaag weinig zin en tijd echte discussies te voeren.😜😜😜

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
hier een hypocriet forumlid.
Ja ik eet vlees maar ben tegen doden van dieren. Moest iedereen zijn eigen dier slachten , dan at ik gewoon geen vlees meer.
heb wel al twee dieren zelf gedood die afzagen en gewond waren…..pfff.

Ja ik ben gevaccineerd , alhoewel ik luid riep in t begin …dat gif komt niet in mijn lijf ( AZ) maar dan is je datum daar en je MOET wel want toen zei men niet dat het later nog altijd kon en met vaccin dat je wou. Dus ging ik overstag. Voel me er trouwens veiliger bij nu ik gevaccineerd ben.

ik ben geen heilige, gewoon een mens….

Rivalrie

Badass junkie
hier een hypocriet forumlid.
Ja ik eet vlees maar ben tegen doden van dieren. Moest iedereen zijn eigen dier slachten , dan at ik gewoon geen vlees meer.
heb wel al twee dieren zelf gedood die afzagen en gewond waren…..pfff.

Ja ik ben gevaccineerd , alhoewel ik luid riep in t begin …dat gif komt niet in mijn lijf ( AZ) maar dan is je datum daar en je MOET wel want toen zei men niet dat het later nog altijd kon en met vaccin dat je wou. Dus ging ik overstag. Voel me er trouwens veiliger bij nu ik gevaccineerd ben.

ik ben geen heilige, gewoon een mens….
Fijn dat het voor jou werkt. Ben je niet bang dat het vaccin schade aangebracht heeft aan je immuunsysteem?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Wisten jullie ook al dat het vaccin slechts 8 maanden werkzaam is ?
Vond dat een tegenvaller toen ik het hoorde een tijdje terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan