Vaccin tegen het Coronavirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

ljuv

DF-koningin
Heb ik ergens gezegd dat ik tegen testen ben? Ik heb zelfs gezegd dat wat mij betreft ook gevaccineerden meer moeten testen.
Rip d66

Edit: sorry, citeerfoutje. Hier moest zeker @Rivalrie's reactie "links, ik dacht D66" staan. Vergeeft mij.

Bijlagen

• Screenshot_20211114_195424.jpg
    Screenshot_20211114_195424.jpg
    152,9 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Haha ja op sommige vlakken wel. Hoewel ik wel proef dat je linkse gedachten hebt.
Ik ben net als jij voor cultuur, voor milieu en tegen discriminatie. Ik ben een beetje links en mega progressief. Ik ben absoluut faliekant tegenstander van deze regering maar ik ben wel voor vaccinatie en ook voor een overheid die doet wat nodig is… ook als het impopulair is (zoals klimaat en coronamaatregelen).

Dat maakt me dus ook meteen een anti-populist en anti-fascist. Vandaar ook dat ik zoveel moeite met FvD heb.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ps Ben normaal gesproken ook echt heel erg voorstander van individuele vrijheid en recht op eigen keuzes. Ben niet voor niets mod op een drugs forum. Alleen zijn er in mijn ogen heel af en toe dusdanig dwingende redenen dat je daar vanaf kunt wijken. Een wereldwijde pandemie valt daaronder.

Als de overheid om onzinnige redenen individuele vrijheid beperkt (zoals bij het Nederlandse drugsbeleid het geval is) dan sta ik net als jullie op de barricaden!

Zanza

DF-koning
Jij bent echt zo'n rechtserd volgens mij, strak in uniform het volkslied zingen elke morgen. Ben jij niet de maker van de facebookgroep "Nederland mijn Vaderland"?
En dit is dus precies wat er fout is aan hoe over rechts gedacht wordt. Al proef ik ook wel enige overdrijving in je tekst.

Edit: VVD stemmer. Maakt me dat rechts? Heb zonnepanelen en een warmteboiler op het dak, scheidt netjes mn afval. Maar rij wel een bak die 1 op 8 rijdt. In sommige dingen vind ik progressieve ideeën goed, want zonder is er geen vooruitgang, en andere zaken mogenbijven zoals ze zijn, wat mij betreft.

Zanza

DF-koning
Ja…

maakt je dat meteen een slecht persoon? Nee!

vind ik Zanza nu nog steeds een tof lid? Ja!
Ik vind het eerder, zeker hoe vvd zich de laatste jaren heeft gepositioneerd, tegen het midden aan zitten. Er is m.i. ook geen alternatief op rechts, als je tenminste nog enig fatsoen in je kop hebt. Dat is het jammere

Rivalrie

Badass junkie
En dit is dus precies wat er fout is aan hoe over rechts gedacht wordt. Al proef ik ook wel enige overdrijving in je tekst.

Edit: VVD stemmer. Maakt me dat rechts? Heb zonnepanelen en een warmteboiler op het dak, scheidt netjes mn afval. Maar rij wel een bak die 1 op 8 rijdt. In sommige dingen vind ik progressieve ideeën goed, want zonder is er geen vooruitgang, en andere zaken mogenbijven zoals ze zijn, wat mij betreft.
Ik ben bijna 20 jaar VVD stemmer geweest. Ik snap je probleem :tongueout: maar het komt wel goed. Zodra je het ziet begrijp je het.

ljuv

DF-koningin
Ik vind het eerder, zeker hoe vvd zich de laatste jaren heeft gepositioneerd, tegen het midden aan zitten. Er is m.i. ook geen alternatief op rechts, als je tenminste nog enig fatsoen in je kop hebt. Dat is het jammere
Ja wel eens dat er weinig liberaals aan de VVD is overgebleven. Die ideologie is meer verplaatst naar "kijken hoe lang Rutte kan blijven zitten voor iedereen hem echt zat is in Den Haag, want dat trekt stemmen en verder zoveel mogelijk doen (of juist niet doen) wat stemmers niet wegjaagt".

P.s. 😜

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik vind de VVD nog steeds behoorlijk rechts hoor. Als in… vooral de belangen van de rijken behartigen. Verder houd ik de vvd verantwoordelijk voor het kapotbezuinigen van de zorg en het achterop lopen van Nederland in de klimaatcrisis.

Een goede maat van me is ook VVD stemmer… altijd veel discussie mee maar nooit ruzie. Hij vind gewoon andere dingen belangrijker dan ik. Hij is het overigens volledig met me eens dat de VVD veel te weinig aan het klimaat doet.

Zanza

DF-koning
Zoooooo ongezellig weer. En dat alleenmaar omdat mijn hart sneller gaat kloppen van links(e) lullen! Als jullie zo doorgaan mag helemaal niemand meer op mijn feestje komen en eet ik al die vlaaien alleen op 💔
Blijf je wel voor me samenvatten nu je weet dat ik een benzineslurper rij?

Ik lees nu pas de laatste pagina's overigens. :tilttearlaugh: gaat weer lekker hier

Zanza

DF-koning
Te lang samen met de CDA regeren heeft ze conservatief gemaakt op gebieden zoals bijvoorbeeld drugsbeleid…
Ze hadden en hebben geen andere keus. Met fvd en ome geert wordt het een zooitje en vvd met linkse partijen.. dat lukt natuurlijk nooit. Ik vind die vent xie vroeger bij de lpf zat nog wel sympathiek overigens. Maar speelt een te kleine rol om wat toe te voegen nu

ljuv

DF-koningin
Blijf je wel voor me samenvatten nu je weet dat ik een benzineslurper rij?

Ik lees nu pas de laatste pagina's overigens. :tilttearlaugh: gaat weer lekker hier
Jawel! Zolang ik er een tegenprestatie voor krijg van je Zanza, vroeg ik je vannochtend ook al!

Ik heb overigens OOK veel VVD vrienden, 1 staat zelfs op de gemeentelijke kieslijst. Dus ik kan het wel hoor, als ze aardig genoeg voor me zijn.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ze hadden en hebben geen andere keus. Met fvd en ome geert wordt het een zooitje en vvd met linkse partijen.. dat lukt natuurlijk nooit. Ik vind die vent xie vroeger bij de lpf zat nog wel sympathiek overigens. Maar speelt een te kleine rol om wat toe te voegen nu
Ik zie een mooie oplossing… leuke mensen zoals jij en die maat van mij stoppen met VVD stemmen en gaan ook gewoon links stemmen. Dan hoeft de VVD ook niet meer met links samen te regeren want dan kan links het zonder de vvd. Iedereen gelukkig toch?!😍

(Behalve de grote multinationals die dan opeens belasting moeten gaan betalen… but who cares?!)

Zanza

DF-koning
Jawel! Zolang ik er een tegenprestatie voor krijg van je Zanza, vroeg ik je vannochtend ook al!

Ik heb overigens OOK veel VVD vrienden, 1 staat zelfs op de gemeentelijke kieslijst. Dus ik kan het wel hoor, als ze aardig genoeg voor me zijn.
Doe me een voorstel en dan neem ik het in beraad. Overigens heb je alweer wat voor me samengevat, ondanks de eerdere vermaning van openstaande facturen. Dus je administratie is ook niet op orde.

ljuv

DF-koningin
vvd met linkse partijen.. dat lukt natuurlijk nooit
Nah hier geloof ik geen klap van, zeker gezien PvdA en GroenLinks allang zo links niet meer zijn als het ooit was. Wat ik wel geloof is dat het vvd electoraat daar niet zo blij mee zal zijn, en dat ze het daarom ook niet aandurfde.

ljuv

DF-koningin
Doe me een voorstel en dan neem ik het in beraad. Overigens heb je alweer wat voor me samengevat, ondanks de eerdere vermaning van openstaande facturen. Dus je administratie is ook niet op orde.
Dat is omdat mijn linkse hart graag uitdeelt aan mensen die het minder hebben, zoals een mindere kennis van begrijpend lezen... Is er eentje van het huis😘

Zanza

DF-koning
Ik zie een mooie oplossing… leuke mensen zoals jij en die maat van mij stoppen met VVD stemmen en gaan ook gewoon links stemmen. Dan hoeft de VVD ook niet meer met links samen te regeren want dan kan links het zonder de vvd. Iedereen gelukkig toch?!😍

(Behalve de grote multinationals die dan opeens belasting moeten gaan betalen… but who cares?!)
Sorry eik. Ik wacht tot er een goede, fatsoenlijke, liberale rechste partij bij komt waar we wat aan hebben. Daar zit het gat momenteel. Laat links maar lekker brullen in de kamer en de boel een beetje opnaaien.

• Haha
Waarderingen: ljuv

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Sorry eik. Ik wacht tot er een goede, fatsoenlijke, liberale rechste partij bij komt waar we wat aan hebben.
No worries mate!

Ik hoop oprecht dat er ook een rechtse groene partij komt. De klimaatcrisis is iets dat ons allemaal bedreigd. zou goed zijn als rechtse mensen ook de optie zouden hebben om “groen” en toch rechts te kunnen stemmen.

Dirkdirk

DF-koning
No worries mate!

Ik hoop oprecht dat er ook een rechtse groene partij komt. De klimaatcrisis is iets dat ons allemaal bedreigd. zou goed zijn als rechtse mensen ook de optie zouden hebben om “groen” en toch rechts te kunnen stemmen.
Als je rechts wilt moet je naar Amerika verhuizen, daar hebben ze niet zoiets als Jesse klaver. Daar heb je rechts, en extreem rechts.

links is daar een soort urban myth.

ljuv

DF-koningin
Doe me een voorstel en dan neem ik het in beraad.
Hier denk ik even over trouwens! Ik twijfel nog tussen een heul grote berg sos, of rijstevlaai met chocoladevlokken. Het een heeft wel een hogere straatwaarde maar moet ik waarschijnlijk delen met leden hier, het ander kan ik tenminste voor mezelf houden...
Ach wat lief van je! Ik pak morgen de fiets. Deal?
Deal!

Laat links maar lekker brullen in de kamer en de boel een beetje opnaaien.
Oeeeee, dit kan ik, dit kan ik!!!!!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Als je rechts wilt moet je naar Amerika verhuizen, daar hebben ze niet zoiets als Jesse klaver. Daar heb je rechts, en extreem rechts.

links is daar een soort urban myth.
True… vandaar ook dat je daar praktisch geen overheid, geen belastingen en geen sociaal stelsel hebt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan