Voor die groep met een verzwakt immuunsysteem vind ik het nogal wat om 70% van de bevolking te gaan vaccineren ...
Er zijn mensen die
niet tegen zonlicht kunnen, heel erg vervelend voor hen, maar er is niets aan te doen, ze moeten zichzelf beschermen door de zon te vermijden.
Er zijn mensen die niet tegen corona beschermd kunnen worden, heel erg vervelend voor hen, maar er is niets aan te doen, ze moeten zichzelf beschermen door risico's te vermijden... Het lijkt mij ook dat Corona niet hun enige gevaar is, alles dat hen probeert te infecteren is in pricipe potentieel levensgevaarlijk...
Toevoeging: Ik doe het dan ook voor anderen EN voor mezelf, ik ben een altruïstische egoïst...
... een vaccin waarvan we de lange termijn bijwerkingen niet weten.
Er is weinig waarvan we de lange termijn goed kunnen voorspellen.
Ik heb geen glazen bol, maar ik zie geen lange termijn risico's in dit vaccin, wat we nu zien is een tijdelijke reactie van je lichaam op een vijandig eiwit. Zolang ons functioneren niet afhankelijk is van dit eiwit, lijkt dit mij geen probleem. Als dit wel problemen zou veroorzaken, hadden we dit inmiddels wel gezien..?
Wat we wel kunnen voorspellen is dat dit virus vrijwel zeker zal gaan
muteren, des te meer mensen vol zitten met virusdeeltjes, des te groter deze kans wordt. Op de lange termijn zou dit een vaccinatie kat-en-muis spel kunnen worden, het is vanuit dat oogpunt belangrijk om weinig kans op mutaties te laten bestaan.
Toch wordt het dan weer een ethische kwestie bij kinderen, die hier niet zelf over kunnen beslissen.
Tja, maar aan de andere kant is de kans om gezond volwassen te worden enorm toegenomen sinds dat we mensen op jonge leeftijd vaccineren...
Als je dit over geloof had gezegd had ik je 100% gelijk gegeven...
Maar het is lastig inderdaad...