BraboF
Badass junkie
Waarom gebruiken we onze laboratoria in Brabant niet om meer vaccins te produceren?
De productie van vaccinaties tegen het coronavirus gaat volgens velen niet snel genoeg.
speld.nl
speld.nl
Bedrijven, de horeca en scholen mogen mensen die niet zijn gevaccineerd tegen corona weigeren.
Wat vinden jullie hiervan?
Doodeng.Bedrijven, de horeca en scholen mogen mensen die niet zijn gevaccineerd tegen corona weigeren.
Hun recht in theorie. Iedereen mag over hun eigen zaak de regels van toegang bepalen of zo zou het moeten zijn. Maar in de praktijk is het probleem dat "overheid die alle zaken dichtgooit als 'de cijfers' stijgen" als een zwaard van Damocles boven hen hangt waardoor die zaken/bedrijven misschien regels doorvoeren waar ze zelf niet achter staan of in het algemeen nooit zouden doorvoeren. In een ideale wereld sluit overheid geen zaken of verbiedt deze geen evenementen om redenen als "er is een virus" maar bepaalt iedereen zijn eigen risico. En in die wereld is het dan ook logisch dat een zaakvoerder kan beslissen dat iedereen die zijn zaak binnenkomt gevaccineerd moet zijn, of dat niet uitmaakt voor hem. Dus dan zou ik het er helemaal mee eens zijn. Maar in de situatie dat we nu zitten (overheid die lockdown oplegt), kan je geen perfect antwoord geven op die vraag dus. Maar in principe: JA bedrijven mogen dit bepalen maar TEGELIJK moet overheid stoppen met al hun onethische interventies anders werkt het niet.Bedrijven, de horeca en scholen mogen mensen die niet zijn gevaccineerd tegen corona weigeren.
Bedrijven, de horeca en scholen mogen mensen die niet zijn gevaccineerd tegen corona weigeren.
Is ook nog onbekend ja. Je kunt mogelijk nog gewoon besmettelijk zijn na vaccinatie.Laat ze eerst maar eens vaststellen of een gevaccineerd persoon ook niet meer verspreid (daar heb ik nog geen officiële berichten van gezien). Als gevaccineerde mensen het alsnog kunnen verspreiden dan heeft daarop controleren/weigeren ook geen toegevoegde waarde.
Ik zou het een wel een fel kleurtje geven, zodat het beter opvaltHelemaal mee eens, na wat denkwerk heb ik zelfs een systeem bedacht, en een tekening gemaakt.
Alle ongevaccineerde krijgen dit symbool op hun kleding:
Bekijk bijlage 15653
De volgende stap is het plaatsen van ongevaccineerde in aparte wijken.
Kan er zelf wel om lachen, maar dit vinden ze hier op DF niet kunnen en wordt waarschijnlijk weggehaald. Ik zeg het maar even.Helemaal mee eens, na wat denkwerk heb ik zelfs een systeem bedacht en een tekening gemaakt.
Alle ongevaccineerde krijgen dit symbool op hun kleding:
De volgende stap is het plaatsen van ongevaccineerde in aparte wijken.
disclaimer:
(dit is natuurlijk grappend over de gelijkenis voor de mensen die dat niet snappen)
Het is ook helemaal niet grappig eigenlijk, dat is het hem nou juist. Het is juist grappig eng als je het gaat vergelijken. Als het wordt weggehaald dan is dat zo.Kan er zelf wel om lachen, maar dit vinden ze hier op DF niet kunnen en wordt waarschijnlijk weggehaald. Ik zeg het maar even.
Heb je gelijk in. Het is juist eng en daarom vind ik persoonlijk ook dat we dit soort vergelijkingen toch moeten kunnen maken, ook al komen ze natuurlijk niet helemaal overeen.Het is ook helemaal niet grappig eigenlijk, dat is het hem nou juist. Het is juist grappig eng als je het gaat vergelijken. Als het wordt weggehaald dan is dat zo.
Straks kun je nergens meer boodschappen doen zonder vaccinatiebewijs![]()
![]()
Dat is echt nazi shit. Dat is gewoon, geen vreten meer als je geen prik hebt laten zetten.... omg, waar gaan we naartoe..
tis een complot; in de vaccin zitten nanobots die ons nog meer veranderen in makke schapen. het enige wat we mogen doen is een vak leren en onszelf voortplanten.

Wat willen ze doen dan, maandelijkse boetes geven tot je je vaccineert?In België is de discussie aan het oplaaien of de overheid de vaccinatie niet verplicht moet maken. Is toch nog een stap verder.
Het is maar een discussie, maar de gedachtengang is schrikbarend.Wat willen ze doen dan, maandelijkse boetes geven tot je je vaccineert?
Ik vind persoonlijk dat de etniciteit van degene die het argument maakt er niet zoveel toe doet.
Dat de discussie er überhaupt is, is schrikwekkend ja.Het is maar een discussie, maar de gedachtengang is schrikbarend.
Door dit soort uitspraken ontstaan er labels als 'wappie', waar dan vervolgens iedereen die kritisch is op de maatregelen voor aan wordt gezien. Waar is het bewijs dat er nanobots in het vaccin zitten?tis een complot; in de vaccin zitten nanobots die ons nog meer veranderen in makke schapen.
En andersom? Kinderen moeten nu verplicht naar school maar wat als die ouders die niet durven te laten gaan? Jammer verplicht. Is toch ook niet normaal in deze tijdBedrijven, de horeca en scholen mogen mensen die niet zijn gevaccineerd tegen corona weigeren.
En andersom? Kinderen moeten nu verplicht naar school maar wat als die ouders die niet durven te laten gaan? Jammer verplicht. Is toch ook niet normaal in deze tijd
Moeilijk te peilen bij jou. Het ene moment ben je heel serieus en doordacht, het andere moment ben je alleen maar onzin aan het praten.Niet, ik lul maar wat zweefteef
Scholen blijven dicht in februari. Mijn zoontje zou vandaag beginnen maar het is onmogelijk voor scholen om te voldoen aan de maatregelen. Hij krijgt nu een half uurtje online les.niet verplicht hoorde ik op een nieuwsprogramma.. mogen online les blijven volgen als ze de ouders dat willen.
Alleen als het echt niet kan...Tja. Kansloos
![]()
Gezondheidsraad: vragen naar vaccinatiebewijs alleen als het echt niet anders kan
Dat staat in een nieuw advies. De Gezondheidsraad liet zich ook uit over welke keuzes de overheid moet maken bij het stimuleren van mensen om zich te laten vaccineren.nos.nl
Kom op. Een beetje respectvoller mag wel! Bovendien is @Mindless zijn officiele aanspreektitel "Zweefkees"Niet, ik lul maar wat zweefteef
Ik wou er niet moeilijk over doen en kan ook echt wel tegen een geintje, maar vond het niet overkomen als geintje.Kom op. Een beetje respectvoller mag wel! Bovendien is @Mindless zijn officiele aanspreektitel "Zweefkees"![]()
Het is goed man.
Hahaha! Ik geloof dat ik daar (mede)verantwoordelijk voor ben 😅Zweefkees ja, daar kom ik nooit meer vanaf.![]()
Ik heb hem al lang geleden helemaal omarmd en het is ook gewoon best waar.Hahaha! Ik geloof dat ik daar (mede)verantwoordelijk voor ben 😅
Geloof het of niet... maar je bijnaam is met genegenheid gegeven 😉
Als maatschappij worden we meer en meer robotisch, minder menselijk.
Dat is haar hoofdpunt denk ik ja.Interessant filmpje @Mindless
Als ik het goed begrijp dan is haar hoofdpunt dat we teveel eenzijdig met onze ratio objectief naar zaken proberen te kijken. Hierbij onderwaarderen we als maatschappij het subjectieve en de menselijke intuitie.
Ik denk ook niet dat ze dat laatste beweert. Ze is notabene zelf arts en heeft te maken met objectieve data.Als ik dit zo juist interpreteer dan ben ik het eens met haar algemene punt. Ik denk ook dat we als maatschappij doorschieten in het objectieve, het vastleggen van alles in regeltjes en het continu controleren. Volgens mij zou er vaak meer ruimte moeten zijn om experts bevoegd te maken op basis van kennis, ervaring en intuitie keuzes te maken. Maar hieruit volgt ook meteen dat ik denk dat het om een balans gaat. Alles doen op basis van "gevoel", "intuitie" en het subjectieve is volgens mij net zo verkeerd als alles doen op basis van "data" en het objectieve.
Nou ja, een vaccinatiepaspoort is natuurlijk een voortvloeisel van een maatschappij die intensief bezig is met data verzamelen en implementeren. Steeds meer moet vastgelegd worden, steeds meer moet inzichtelijk gemaakt worden. Maar toegegeven, de link is niet heel sterk en het ging vooral om het hoofdpunt dat jij ook benoemde hierboven.Kortom ik ben het eens met haar algemene betoog dat we als maatschappij wat doorschieten in het objectieve maar ik vind de link met het vaccinatiepaspoort vrij zwak. Volgens mij zouden we als maatschappij gebaat zijn bij een goede balans tussen subjectief (intuitie/gevoel) en objectief (ratio, data).