Vaccin tegen het Coronavirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martinus

Wijs gebruiker
Ik vind zelf vaccinatie onnodig. Ik ben van de mening dat je de natuur het beste zijn ding kan laten doen. Dan komt er vanzelf balans.

Maar ik maak me niet druk om vaccinatie. Ik vertrouw mezelf net zo goed dat die vaccinatie me ook niks kwaat doet. En als een prikje me vrijheid geeft dan whatever.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
hopelijk is hier een hoop geld aan te verdienen door Big Pharma..

anders verdwijnt dit gewoon als sneeuw voor de zon.. om even in 's-lands sferen te blijven..

Super mooi nieuws. Maar er lijkt geen interesse te zijn in geneesmiddelen voor covid. Er moet en zal gevaccineerd worden. Er zijn ook al zoveel vaccins geproduceerd, waar Big Pharma natuurlijk geld voor terug wil zien.

Ik zie het niet gebeuren dus... Althans niet op massale schaal. Het gaat allemaal lang niet alleen om mensen te genezen maar bovenal om geld.

Cerberus

Wijs gebruiker
Het is niet echt vaccin, maar ik vond deze wel relevant hier:
Wetenschappers ontwikkelen neusspray die 24 uur tegen corona werkt: “Oplossing voor reizen of concert”

BraboF

Badass junkie
Bekijk bijlage 17832
Hugo: "de problemen ontstaan ná het prikken en niet dóór het prikken'......

Dus: "ik werd dronken ná het zuipen, niet dóór het zuipen" ah ha! Die houd ik erin.

Jaja Hugo, kijk eens wat je vorige week zei?!!!

Dansen in de kamer

Experimenterende gebruiker
Ik heb morgen mijn 2e prik van Pfizer. Ik ben er toch wel enorm blij mee.
Gevoel van ergens licht aan de tunnel kwa maatregelen, en zodra beiden geprikt weer bij de eenzame oudjes op bezoek.

Natuurlijk alle respect voor alle keuzes in wel of geen vaccin. Iedereen moet gewoon lekker doen waar hij zich goed bij voelt lijkt mij.

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
Ik schreef altijd en luidskeels verkondigend...die rommel niet in mijn lijf....nu weet ik het niet meer hoor. Ik ga toch proberen van zo vlug mogelijk er eentje te bekomen, teveel slechte berichten van mensen uit mijn omgeving die Covid al kregen en er nu slecht uitkomen. Is écht geen cado die Covid 🥺

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
Ik heb morgen mijn 2e prik van Pfizer. Ik ben er toch wel enorm blij mee.
Gevoel van ergens licht aan de tunnel kwa maatregelen, en zodra beiden geprikt weer bij de eenzame oudjes op bezoek.

Natuurlijk alle respect voor alle keuzes in wel of geen vaccin. Iedereen moet gewoon lekker doen waar hij zich goed bij voelt lijkt mij.
Had je direct erna geen reacties ....? Pfizer is wel beter vind ik .

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
Zo werkt het niet. As je gevaccineerd bent heb je nog steeds een kleine kans om het te krijgen. Pas als 80% of meer van de bevolking gevaccineerd is, is er sprake van groepsimmuniteit en kan het virus zich onmogelijk nog verspreiden. Dus als er teveel mensen zoals jij zijn die op basis van een 'gevoel' weigeren gevaccineerd te worden en zich alsnog vrolijk onder de mensen gaan mengen blijft het virus overleven en zullen er ook mensen blijven sterven. Maar jouw ongefundeerde mening is belangrijker, toch?

En als je de vergelijking zelf ook walgelijk vindt, maak hem dan niet.
🤔. 👍

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat jij 'zonder enige bewijs' noemt is gebaseerd op consensus binnen de medische wetenschap. Degenen die er jaren voor gestudeerd hebben. Ik heb niet de illusie dat mijn mening op dit gebied ook maar iets betekent tegenover die van hen.
Beetje erg late reactie maar zag deze nu pas door een recent citaat.

Probleem is dat er ook vele mensen zijn die er jaren voor gestudeerd hebben en tegen het massaal vaccineren met een experimenteel vaccin zijn. Die consensus is er slechts binnen een bepaalde groep, ook al is dat misschien de grootste.

Iedereen maakt uiteindelijk een keuze gebaseerd op gevoel. Dat is menselijk. Je laat je leiden door je gevoel en gaat dan argumenten zoeken waarom dat gevoel juist is. Mensen zijn bovenal emotionele wezens. Je gaat dan bevestiging zoeken van de keuze die je eigenlijk al gemaakt had.

Zo maken velen nu een keuze uit angst. (Ook best begrijpelijk) Die angst bepaald de keuze. Vervolgens moet die keuze gerationaliseerd worden. En dan helpt het dat de consensus in de medische wetenschap is dat het verantwoord is massaal te vaccineren met experimentele vaccins en even te negeren dat er ook veel wetenschappers zijn die het daar totaal mee oneens zijn. En daarnaast om te vergeten dat er druk staat op wetenschappers en medisch personeel om mee te gaan in dit alles. Lonen en banen zijn er van afhankelijk.

Wat wel een feit is: dit is een experimenteel vaccin. Wat je ook beweerd, er is geen jarenlange testfase geweest. Die testfase is nu en eenieder die nu vaccineert is een van de test subjects. Om dan te stellen dat degenen die dit experimentele vaccin weigeren, anderen in gevaar brengen vind ik persoonlijk niet zo netjes. En zeker nu er verhalen zijn van complete uitbraken onder mensen die twee keer gevaccineerd zijn, moet dit vaccin in mijn ogen helemaal niet gepusht worden. Althans, dat is mijn mening erover.

Rivalrie

Badass junkie
Het corona paspoort is er. Je kunt straks nergens meer naartoe als je niet meedoet met dit achterlijke spel.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het corona paspoort is er. Je kunt straks nergens meer naartoe als je niet meedoet met dit achterlijke spel.

Zooo voorspelbaar. Maar alsnog ongelofelijk en diep triest.

Dat wordt voor mij dus een toekomst van overal uitgesloten worden.

Rivalrie

Badass junkie
Zo'n sfeertje hangt er nu wel.

Dit is mijn Nederland niet meer, dat weet ik wel. Dit is niet hoe het hoort.
Mijn eerste gedachte was: waar kan ik een ruitje ingooien? Tweede gedachte: emigreren naar Zweden? Derde gedachte: mijn kinderen mogen straks niet op zwemles, schoolreisje en musea.....

Waarom schrijft de media niet over dit onderwerp?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mijn eerste gedachte was: waar kan ik een ruitje ingooien? Tweede gedachte: emigreren naar Zweden? Derde gedachte: mijn kinderen mogen straks niet op zwemles, schoolreisje en musea.....

Waarom schrijft de media niet over dit onderwerp?
Mijn god wat ben ik blij dat ik geen kinderen in deze wereld heb gebracht.

Maar als ik ze had, had ik soortgelijke ideeën als jij gehad. Voor mezelf kan ik ermee leven dat ik veel van dat soort dingen niet kan doen als niet-gevaccineerde (al kunnen daar straks meer dingen bij komen), maar je eigen kinderen die buitengesloten worden... Dat is écht niet oké. We krijgen dus gewoon echt zo'n samenleving als er nu in Israël is, met twee klassen mensen. Straks Kaag de minister president en ze rollen gewoon lekker Build Back Better over ons uit. En slaafs Nederland ziet het nog stééds niet. Dat is nog het meest ongelofelijke.

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
Beetje erg late reactie maar zag deze nu pas door een recent citaat.

Probleem is dat er ook vele mensen zijn die er jaren voor gestudeerd hebben en tegen het massaal vaccineren met een experimenteel vaccin zijn. Die consensus is er slechts binnen een bepaalde groep, ook al is dat misschien de grootste.

Iedereen maakt uiteindelijk een keuze gebaseerd op gevoel. Dat is menselijk. Je laat je leiden door je gevoel en gaat dan argumenten zoeken waarom dat gevoel juist is. Mensen zijn bovenal emotionele wezens. Je gaat dan bevestiging zoeken van de keuze die je eigenlijk al gemaakt had.

Zo maken velen nu een keuze uit angst. (Ook best begrijpelijk) Die angst bepaald de keuze. Vervolgens moet die keuze gerationaliseerd worden. En dan helpt het dat de consensus in de medische wetenschap is dat het verantwoord is massaal te vaccineren met experimentele vaccins en even te negeren dat er ook veel wetenschappers zijn die het daar totaal mee oneens zijn. En daarnaast om te vergeten dat er druk staat op wetenschappers en medisch personeel om mee te gaan in dit alles. Lonen en banen zijn er van afhankelijk.

Wat wel een feit is: dit is een experimenteel vaccin. Wat je ook beweerd, er is geen jarenlange testfase geweest. Die testfase is nu en eenieder die nu vaccineert is een van de test subjects. Om dan te stellen dat degenen die dit experimentele vaccin weigeren, anderen in gevaar brengen vind ik persoonlijk niet zo netjes. En zeker nu er verhalen zijn van complete uitbraken onder mensen die twee keer gevaccineerd zijn, moet dit vaccin in mijn ogen helemaal niet gepusht worden. Althans, dat is mijn mening erover.
Je hebt gelijk, is een experimenteel vaccin. Maar wel in verschillende labos overal ter wereld zijn ze op de kar gesprongen tegen de Covid. En ok we weten niet 100% duidelijk wat op lge termijn. Maar op de korte termijn, de huidige zie ik , hoor ik, weet ik, van te eel doodzieke mensen ook jongeren nu, en mensen die nadien gehandicapt blijven. Dus welke keuze maak ik ? De onbekende en hopen op terug horeca open en muziek en dansen en vanalles wat nu niet meer mocht. . Of toch al ietske in die richting . Moeilijk hoor want ik ben gezond en wil feitelijk geen rommel in mijn lijf steken, maar ja....😟

Buffelaartje

Bewuste gebruiker
Als ik door de vaccinatie meer vrijheid krijg? Ja

Als ik door de vaccinatie veilig ben voor mijn omgeving ? Ja

Ja dus🥳

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Je hebt gelijk, is een experimenteel vaccin. Maar wel in verschillende labos overal ter wereld zijn ze op de kar gesprongen tegen de Covid. En ok we weten niet 100% duidelijk wat op lge termijn. Maar op de korte termijn, de huidige zie ik , hoor ik, weet ik, van te eel doodzieke mensen ook jongeren nu, en mensen die nadien gehandicapt blijven. Dus welke keuze maak ik ? De onbekende en hopen op terug horeca open en muziek en dansen en vanalles wat nu niet meer mocht. . Of toch al ietske in die richting . Moeilijk hoor want ik ben gezond en wil feitelijk geen rommel in mijn lijf steken, maar ja....😟
Je koopt eigenlijk de vrijheden die je al had, terug. Door iets te doen waar je eigenlijk twijfels over hebt. En je geeft de overheid de bevoegdheid om deze vrijheden elk moment weer in te trekken. Die bevoegdheid hebben we ze eigenlijk al gegeven. Het volk heeft de echte macht maar realiseert zich dit niet. Als we dit verhaal massaal niet accepteren, staan we morgen al te dansen op festivals, zijn de winkels weer open, etc. Maar we vestigen onze hoop liever op een overheid die al een jaar lang compleet het tegenovergestelde doet van wat het steeds zegt. Tja... Good luck with that.

Ziektes horen trouwens bij het leven. Natuurlijk zijn er ernstig zieken, maar wat zijn de cijfers? De percentages? Stapelen de lijken zich in de straten op? Is het beleid proportioneel met de werkelijkheid van deze pandemie?

Mijn mening maar hoor.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Capel over huidig vaccineren: "Dat is met de ogen dicht en hopen dat het goed gaat."

Flualhamdulillam

Badass junkie
@Mindless hoe denk jij over het Jansen vaccin? Die zou ik in tegenstelling tot de anderen nog willen overwegen, ondanks ik het vaccineren atm nutteloos vind aangezien het Corona virus gewoon blijft muteren en de consensus is dat deze elk jaar terug blijft komen. Elk jaar vaccineren dan? No thanks, doen we met de griep ook niet voor iedereen!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Mindless hoe denk jij over het Jansen vaccin? Die zou ik in tegenstelling tot de anderen nog willen overwegen, ondanks ik het vaccineren atm nutteloos vind aangezien het Corona virus gewoon blijft muteren en de consensus is dat deze elk jaar terug blijft komen. Elk jaar vaccineren dan? No thanks, doen we met de griep ook niet voor iedereen!
Had er van gehoord maar heb me er nog niet voldoende in verdiept.

Maar ik ga sowieso niet vaccineren, omdat dit anders inderdaad een terugkomend iets is door mutaties. We moeten denk ik juist uit dit hele sfeertje van "corona verslaan" komen. Daarnaast vind ik corona ook gewoon niet gevaarlijk genoeg om me ervoor te vaccineren.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Had er van gehoord maar heb me er nog niet voldoende in verdiept.

Maar ik ga sowieso niet vaccineren, omdat dit anders inderdaad een terugkomend iets is door mutaties. We moeten denk ik juist uit dit hele sfeertje van "corona verslaan" komen. Daarnaast vind ik corona ook gewoon niet gevaarlijk genoeg om me ervoor te vaccineren.
Same! Vooral niet omdat in vele gevallen, mensen die extra risico lopen, dit deels zelf in de hand hebben.

Hiyou

Bewuste gebruiker
Voor mij donderdag de eerste prik van pfizer, zo lang getwijfeld om het te doen ja of nee. Ik heb amper spuiten gekregen in mn leven omdat ik als baby gereageerd heb met een hersenvliesontsteking op een spuit. Ik heb een pijnlijk lichaam en drager van astma maar ik ben weinig ziek... corona is nog niet tot bij mij geraakt dus ik weet niet hoe ik zal zijn moest ik dit hebben. Ik sta er niet volledig achter om de spuit te doen maar zal met een klein hartje toch gaan. Als je nadenkt mensen, alle dokters en verplegers zijn eerst gegaan als beurt. Moest dit vaccin zo een risico zijn voor onze gezondheid zou dit toch niet gaan? dan leven we id toekomst met zieke dokters en verplegers volgens de fantasie van sommigen hier. Ik hoop dat ik de juiste stap zet.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Ik snap de angst van mensen over bijwerkingen van vaccins sowieso, en twijfel over de ernst voor jonge en gezonde mensen. Zijn er ook mensen die bang zijn voor genetische manipulatie van mensen?

Het is een lastig onderwerp maar het is dus weldegelijk mogelijk! Sommige virussen kunnen zich van nature nestelen in het menselijk DNA, zonder schade aan te richten (zoek maar op: lysergene cyclus).

Als iemand interesse heeft, ik heb een video gezien over iemand die zichzelf genetisch manipuleerde met een zelf gecreëerd virus. Hij maakte zichzelf lactose tolerant door een virus tot zich te nemen die zich nestelde in cellen in zijn ingewanden, die er voor zorgde dat deze het enzym lactase(wat lactose afbreekt tot glucose, waar je lichaam gebruikt voor energie) aanmaakte, wat voorheen dus niet gebeurde. Super goed doel in dit geval, maar je ziet dat het vatbaar is voor slechte doeleinden.

Ik zie zelf geen manier voor een kwaad doel, maar ik weet er dan nog lang niet genoeg over. Weet iemand hier meer over, of is iemand hier bang voor? En waarom dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan