Vaccin tegen het Coronavirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rivalrie

Badass junkie
Zat net even op reddit. Volgens mij is reddit overgenomen door pro vaccinatie mensen 🤣
Ze deleten actief antivax comments.

Het voelde net alsof ik comments las van een soort wetenschap cult. Die niet een heilig boek volgen, maar whatever de wetenschappelijke norm van het moment roept.

vind het allemaal maar creepy.
Lol Reddit is van de CIA :openmouth: wow

ljuv

DF-koningin
Hoogopgeleid zegt niet zoveel. Ik heb genoeg mensen meegemaakt met een WO diploma die toch echt niet goed kunnen nadenken.
Hahaha die heb ik ook helaas vaak genoeg ontmoet, bedoelde er vooral mee aan te geven dat mijn hele omgeving heel erg voor vaccinatie is. Is namelijk wel zo dat in die omgevingen de vaccinatiebereidheid groter is (bijvoorbeeld).

Wat hoor je eigenlijk minder? Dat mensen de vaccins niet willen nemen? Dat is toch logisch? 85% is gevaccineerd.

Super logisch, maar hierdoor hoor ik nooit de andere kant van het verhaal en dat vind ik jammer. Ook al kan ik er een andere visie op na houden, wil ik graag ook horen wat mensen die niet zoals ik denken beweegt. Vandaar dat ik het interessant en leerzaam vind om andere visies in dit topic te lezen en er naar te vragen, cest ca.
Je zou eigenlijk verwachten dat linkse mensen tegen discriminatie zijn.
Dat ben ik ook met uitstek en ik ben het ook zeker niet altijd eens met wat ik om me heen hoor. Mag wel hopen dat dat geen links-rechts ding hoeft te zijn.

Zo heb ik laatst nog een superleuk en interessant Prive gesprek gevoerd met een lid dat op FvD heeft gestemd. Een stem die in mijn omgeving bijna gezien wordt als een stem op de Nazi partij. Dit was voor mij een heel verhelderend, respectvol en leuk gesprek waar ik zeker van geleerd heb.
Ja ik heb voor de verkiezingen met oude klasgenoten van de basisschool gedmt die fvd zouden stemmen, vond ik ook mega interessant en die ik heb gesproken ook zeker respectvol. Blijft wel lastig, want beide partijen moeten daar voor openblijven staan en zich niet meteen persoonlijk aangevallen voelen worden.

Rivalrie

Badass junkie
Dat ben ik ook met uitstek en ik ben het ook zeker niet altijd eens met wat ik om me heen hoor. Mag wel hopen dat dat geen links-rechts ding hoeft te zijn.
Bedoel er ook niks mee :) heb zelf vaak VVD gestemd en de laatste keer GroenLinks.

Mijn partner en ik zijn niet gevaccineerd, hoog opgeleid en hoog intelligent. Mocht je vragen hebben voor een "wappie" dan wil ik graag je vragen beantwoorden hoor :tongueout:

• Like
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
Mocht je vragen hebben voor een "wappie" dan wil ik graag je vragen beantwoorden hoor :tongueout:
Hahaha fijn, weet je te vinden! Ga eerst dit 52 pagina lange topic maar goed doorspitten vanavond. Zal wel wat citaten verzamelen voor andere lezers met dezelfde vragen en dezelfde luiheid als ik😂

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
Zat net even op reddit. Volgens mij is reddit overgenomen door pro vaccinatie mensen 🤣
Ze deleten actief antivax comments.

Het voelde net alsof ik comments las van een soort wetenschap cult. Die niet een heilig boek volgen, maar whatever de wetenschappelijke norm van het moment roept.

vind het allemaal maar creepy.
Creepy is dat je over een contactgel begint en de pipo onder je over 'vaccins' doorlult. Nog geen reactie mogen ontvangen, dus.

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
Vraag 1: als je een buitenlandse mogendheid bij al je inwoners in de neus laat boren dan neem ik
aan dat je de stokjes waarmee dat gebeurt eerst uitgebreid aan labonderzoeken onderwerpt, als
wetenschappelijk georienteerde bestuurder? Nou, laat die labresulaten maar eens zien dan.
Of willen jullie beweren dat die lui zonder enige test van onze zijde in ieders neus mogen boren?

Rivalrie

Badass junkie
Vraag 1: als je een buitenlandse mogendheid bij al je inwoners in de neus laat boren dan neem ik
aan dat je de stokjes waarmee dat gebeurt eerst uitgebreid aan labonderzoeken onderwerpt, als
wetenschappelijk georienteerde bestuurder? Nou, laat die labresulaten maar eens zien dan.
Of willen jullie beweren dat die lui zonder enige test van onze zijde in ieders neus mogen boren?
Ik vraag mij af of men niet juist sneller ziek wordt door die staafjes in je neus. Zelf heb ik in 66% van de gevallen een bloedneus gehad.

Cerberus

Wijs gebruiker
Waar heb je het over? De PCR test? Je weet dat dat gewoon een stokje is (kan ieder land produceren) en niets te maken met de chemicaliën van de test zelf hé?

ljuv

DF-koningin
Ok, gezien het mij ongeveer 5 uur heeft gekost alles te lezen en er wellicht mensen zijn die OOK geinteresseerd zijn maar niet alles terug kunnen lezen, hier een aantal quotes uit dit topic (ik had het ook een beetje beloofd maar geen idee of iemand er op zit te wachten haha).

Antwoorden op mijn eigen vraag "
Blijf het toch wel interessant vinden hoe veel mensen op dit forum heel veel middelen tot zich nemen die helemaal niet getest, want illegaal zijn, maar heel bang zijn een wetenschappelijk goedgekeurd vaccin tot zich te nemen. Ben erg benieuwd hoe men daar tegenaankijkt
" :

Ik alleen nog 1p lsd. Heb wel rc's gekocht maar vind het risico te groot.
Geef mij maar gelijk een spuitje, als het vaccin al "ongezond" zou zijn dan is het nooit slechter als al die vage research chemicals die ik gebruik.
een vaccin is veel gecompliceerder dan een chemische drug.
sommige drugs kun je zelfs van producten uit de bouw/supermarkt maken!..
en die bevaten geen dna en muterende factoren etc.
Dit is echter zover ik weet/ overgtuigd ben niet waar; er is geen kans dat ons dna wordt aangetast door een RNA-vaccin.
Ga mijzelf denk ik wel laten vaccineren, maak wel eens de grap dat ik obscuurdere dingen in mijn lichaam heb gestopt.
Het is geen goede vergelijking omdat die RC gebruikers het effect van de RC willen, maar gerust zijn in het effect van een vaccinatie omdat ze doorgaans geen schrik hebben voor corona. De risk-reward ratio van een RC ligt dus beter voor hen dan dat van een vaccinatie, waar ze geen reward aan vinden. Daarbij heb je gradaties aan RC gebruikers. Diegene die echt het allerlaatste nieuwe tot zich nemen zijn nog een veel meer nichegroep dan zij die dingen zoals 3-mmc nemen die al in 2012 ofzo bestonden en dus al 8 jaar aan ervaringen heeft. Als het coronavaccin 8 jaar bestond, was de groep die bang was van het coronavaccin misschien ook veel kleiner? Zelf wil ik het coronavaccin ook niet maar ik ben wel ingeënt tegen vanalles en nog wat inclusief hepatitis A & B, gele koorts, ... allemaal intentingen die de meeste mensen niet hebben, maar wel al lang bestaan en ik geen schrik voor heb. Ik ben dan ook wel niet echt into RC's
Ik geloof jouw gerust dat 3mmc schadelijker KAN zijn maar daar gaat het niet om. Het is een risico-opbrengst afweging. Een goeie gok is er ene waar mogelijke opbrengst groter is dan mogelijk verlies maal de kans dat je dat verlies leidt. En voor mensen die niet meegaan in de coronahysterie is "mogelijke opbrengst" een getal dat enorm dicht bij nul ligt dus zal risico maal de kans dat de verlies leidt altijd groter zijn.
Het coronavaccin ga je maar 2 keer doen en als je het meer gaat moeten doen gaat het niet meer dan 1x in de 3 maand zijn zoals ook hoort bij 3mmc :wink: (of wat de exacte aangeraden max frequentie ook is, ik zeg nu 3 maand omdat het oa op je serotonine werkt)

Je antwoord is dus een beetje naast de kwestie want de ontkrachte stelling was "mensen die RC's doen maar geen vaccin nemen zijn 'motherfucking hypocriet'", niet "RC's zijn veiliger dan het coronavaccin".
Ik schreef altijd en luidskeels verkondigend...die rommel niet in mijn lijf....nu weet ik het niet meer hoor. Ik ga toch proberen van zo vlug mogelijk er eentje te bekomen, teveel slechte berichten van mensen uit mijn omgeving die Covid al kregen en er nu slecht uitkomen. Is écht geen cado die Covid 🥺
Zelf heb ik met opzet maar een paar RC's gebruikt en dan met name LSD analogen die vrij veilig worden geacht. Ik heb geloof ik zelf verder alleen 6-APB gedaan qua RC's en dat vind ik achteraf ook niet zo slim.

Het probleem met de vaccins is dat áls die een ernstige lange termijn bijwerking hebben, dan kan dit miljarden treffen.
Er is een zekere hypocrisie maar ik meende ook dat @Cerberus ergens op DF een goede reden gaf waarom de vergelijking niet helemaal opgaat, maar ik kan die helaas niet terugvinden of herinneren wat de reden was.

Andere interessante of grappige voor- en tegenargumenten:
Nee. Onkruid vergaat niet dus niet nodig
twijfelen aan de effectiviteit van het vaccin.
Mijn laatste vaccin voor de griep is van 2005. Ik ben amper zo ziek en grieperig geweest als dat jaar.
Allemaal factoren die mij wel even doen stilstaan bij een gezonde werking van het vaccin. Ik pas liever.
verder ben ik nooit ergens voor ingeënt. Ik zie nog geen reden om dat nu wel te doen tenzij ik in de toekomst op plekken geweigerd ga worden waar ik naar toe wil.
Het virus lijkt me dodelijk genoeg. Maar als jij nog steeds wilt geloven dat het allemaal wel meevalt en een soort griepje is dan moet je dat vooral doen. Ik zeg dit allemaal niet om jou te overtuigen. Ik zeg dit om de stille lezers van het forum te laten zien dat er naast het perspectief van de "andersdenkenden" (om maar het woord complotdenkers te vermijden) ook mensen zijn die wel geloven dat Corona een gevaarlijk virus is en dat de maatregelen, hoe vervelend ook, gewoon nodig zijn.
Ik zou wel wat meer libertarisme in de politiek willen zien:

- Mensen zijn vrij om zich wel of niet te laten vaccineren
- Mensen zijn vrij om welke drug dan ook tot zich te nemen
Vind het sowieso frappant dat het elke keer zo gedraaid wordt dat als je er voor kiest het wel te nemen dat je dan niet geïnformeerd zou zijn of dom of een schaap.
alleen gelijkgestemden in je omgeving wordt het best saai
materialisme is de grote boosdoener hier
Dit topic gaat maar door, de discussie ook. Terwijl het niet over hetzelfde gaat. De ene partij heeft vrijheid in gedachten terwijl die zijn argumenten op het forum spuugt en de ander heeft gezondheid als hoogste goed terwijl er letters op het toetsenbord gekotst worden.
Dit laatste vond ik echt een super interessante conclusie! Zou heel goed een oorzaak kunnen zijn waarom men zo langs elkaar heenpraat.

Was interessant en leuk om te lezen, op een aantal niet sjieke vergelijkingen naar het verleden na. Ga dit topic nu wel een tijd ontwijken want my brain is potato-ing. Hoop dat, mocht dit topic niet stil komen te vallen zoals stilletjes gehoopt wordt door velen:tonguewink:, er meer geluisterd (gelezen) en minder verweten wordt, want we hebben elkaar nodig :redheart: Lieeeeefs.

Ape

Badass junkie
Ok, gezien het mij ongeveer 5 uur heeft gekost alles te lezen en er wellicht mensen zijn die OOK geinteresseerd zijn maar niet alles terug kunnen lezen, hier een aantal quotes uit dit topic (ik had het ook een beetje beloofd maar geen idee of iemand er op zit te wachten haha).

Antwoorden op mijn eigen vraag "

" :

Dit is echter zover ik weet/ overgtuigd ben niet waar; er is geen kans dat ons dna wordt aangetast door een RNA-vaccin.

Andere interessante of grappige voor- en tegenargumenten:

Dit laatste vond ik echt een super interessante conclusie! Zou heel goed een oorzaak kunnen zijn waarom men zo langs elkaar heenpraat.

Was interessant en leuk om te lezen, op een aantal niet sjieke vergelijkingen naar het verleden na. Ga dit topic nu wel een tijd ontwijken want my brain is potato-ing. Hoop dat, mocht dit topic niet stil komen te vallen zoals stilletjes gehoopt wordt door velen:tonguewink:, er meer geluisterd (gelezen) en minder verweten wordt, want we hebben elkaar nodig :redheart: Lieeeeefs.
Holy shit, je hebt je best gedaan. Respect hoor 😜

Ben het helemaal eens met je laatste zin

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Wel blijven prikken. Anders raak jij je QR code kwijt.

Dit is uit de Telegraaf, mainstream media. Die geloofde jij toch niet? 😜 (S)

Flower123

Badass junkie
Ooohw, hoeveel (s) (s) (s) 😜😜 moet ik er bij schrijven om te snappen dag het een grapje was? 😜

@Flower123 , dat (S) werkt ook niet.. 😜😂😂😂
Het werkt alleen als het op de juiste manier gebruikt wordt wahhaah,
Dat stadium zijn we allang voorbij, vrees ik.
BUT THIS WAS NOT MY FAULT, stelletje grapjassen die het een beetje ingewikkeld maken..... Tssss.... 🤬 (S) 😜

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Het werkt alleen als het op de juiste manier gebruikt wordt wahhaah,
Dat stadium zijn we allang voorbij, vrees ik.
BUT THIS WAS NOT MY FAULT, stelletje grapjassen die het een beetje ingewikkeld maken..... Tssss.... 🤬 (S) 😜
Gelukkig loopt het met een sisser af… (S) 😜

ljuv

DF-koningin
Off topic: Damn you @ljuv Ik was uit van hier
Woeeeeeeps hier heb ik 0 seconden over nagedacht bij het citeren van wie dan ook hahaha. Excuses aan iedereen die het zelfde voelt.

Maar Casaan, kreeg bij jouw geciteerde bericht wel echt even een eureka momentje, dus toch bedankt😂

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Dat is het laatste ook waar je op moet letten denk ik, zeg vooral wat je wil zeggen, dat kan hier.
Stuff happens.

Hankalender

Experimenterende gebruiker
Vaccinatie kan niet worden gegeven voor virale infecties. het was helemaal theatraal, ze hadden gerepeteerd in varkens- en vogelgriep. toen deden ze het niet op wereldschaal omdat er landen en regeringen waren die ertegen waren. Maakt niet uit, ze zetten mensen in slaap door covid te zeggen. De redenen voor deze problemen zullen snel beter worden begrepen wanneer ideeën over een mondiale regering en supranationale governance ons worden voorgelegd.

Hankalender

Hoe kom je hier bij? Kan je dat onderbouwen?

De griep wordt zwakker als hij muteert. elke keer worden ze onschadelijker. Omdat virussen niet willen doden, willen ze zichzelf in leven houden. Er kunnen geen vaccins worden ontwikkeld voor dingen die voortdurend muteren. het is ook duidelijk dat deze kandidaat-vaccins gentherapie zijn. Grafeen en zware metalen daarin kunnen zeer schadelijk zijn voor de mens.

Hij is hiertegen, samen met Marone, de uitvinder van mRNA-technologie, en Montaigner, die bekend staat als de vader van virologen. U kunt veel artikelen en onderzoek vinden op alternatieve pagina's.

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
De griep wordt zwakker als hij muteert. elke keer worden ze onschadelijker.
Gelijk bij deze regel begon ik te twijfelen aan wat je wilde zeggen.
Omdat virussen niet willen doden, willen ze zichzelf in leven houden
Met deze regel impliceer je dat virussen een eigen wil hebben? Daar zou ik graag onderbouwing van zien. Tegelijkertijd vraag ik me af waarom een virus doodt als jij zegt dat virussen niet willen doden?
Er kunnen geen vaccins worden ontwikkeld voor dingen die voortdurend muteren.
Deels waar, een vaccin ontwikkelen voor een virus dat voortdurend muteerd is (denk ik) erg moeilijk. Daarom worden vaccins ontwikkeld voor virussen zoals die op dit moment bekend zijn. Wanneer een groot deel van de bevolking zich daar dan mee vaccineert heeft de betreffende mutatie van het virus minder kans om te infecteren.
Het klinkt heel gek misschien.... wanneer er dus geen infectie is kan er ook geen mutatie plaats vinden.
het is ook duidelijk dat deze kandidaat-vaccins gentherapie
Wil je mij eens uitleggen wat gentherapie is en waarom dat potentieel een probleem zou kunnen zijn?
Grafeen en zware metalen daarin kunnen zeer schadelijk zijn voor de mens.
Hier maak je zeker een discussie wakker.
Hij is hiertegen, samen met Marone, de uitvinder van mRNA-technologie, en Montaigner, die bekend staat als de vader van virologen. U kunt veel artikelen en onderzoek vinden op alternatieve pagina's.
Wie is hij? En waarom vertel je mij dat ik zelf artikelen op alternatieve pagina's moet gaan vinden?
Leg het mij aub uit wanneer ik het niet snap.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Vaccinatie kan niet worden gegeven voor virale infecties. het was helemaal theatraal, ze hadden gerepeteerd in varkens- en vogelgriep. toen deden ze het niet op wereldschaal omdat er landen en regeringen waren die ertegen waren. Maakt niet uit, ze zetten mensen in slaap door covid te zeggen. De redenen voor deze problemen zullen snel beter worden begrepen wanneer ideeën over een mondiale regering en supranationale governance ons worden voorgelegd.
Maar je gelooft niet in complottheorieën?
Gelijk bij deze regel begon ik te twijfelen aan wat je wilde zeggen.

Met deze regel impliceer je dat virussen een eigen wil hebben? Daar zou ik graag onderbouwing van zien. Tegelijkertijd vraag ik me af waarom een virus doodt als jij zegt dat virussen niet willen doden?

Deels waar, een vaccin ontwikkelen voor een virus dat voortdurend muteerd is (denk ik) erg moeilijk. Daarom worden vaccins ontwikkeld voor virussen zoals die op dit moment bekend zijn. Wanneer een groot deel van de bevolking zich daar dan mee vaccineert heeft de betreffende mutatie van het virus minder kans om te infecteren.
Het klinkt heel gek misschien.... wanneer er dus geen infectie is kan er ook geen mutatie plaats vinden.

Wil je mij eens uitleggen wat gentherapie is en waarom dat potentieel een probleem zou kunnen zijn?

Hier maak je zeker een discussie wakker.

Wie is hij? En waarom vertel je mij dat ik zelf artikelen op alternatieve pagina's moet gaan vinden?
Leg het mij aub uit wanneer ik het niet snap.
Verder eens met jou!

Ikbeneenfiets

Wijs gebruiker
Ik denk dat hij niet probeert te zeggen dat virussen bewust zijn. Slechts dat een virus dat zijn hele host-populatie uitmoord zelf ook gedoemd is tot uitsterven. Omdat een heel virulent virus dus toekomstige infectie mogelijkheden dwarsboomt, doordat er nou eenmaal minder hosts zullen zijn, zal evolutie op langere tijdschalen selecteren tegen hele virulente virussen. Dit is waarom virussen over het algemeen minder schadelijk worden over langere tijd. Verder ben ik het trouwens helemaal niet met zijn commentaar eens.

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Ik denk dat hij niet probeert te zeggen dat virussen bewust zijn. Slechts dat een virus dat zijn hele host-populatie uitmoord zelf ook gedoemd is tot uitsterven. Omdat een heel virulent virus dus toekomstige infectie mogelijkheden dwarsboomt, doordat er nou eenmaal minder hosts zullen zijn, zal evolutie op langere tijdschalen selecteren tegen hele virulente virussen. Dit is waarom virussen over het algemeen minder schadelijk worden over langere tijd. Verder ben ik het trouwens helemaal niet met zijn commentaar eens.
Dat is een mooie gedachte, Daar kan de mensheid nog wat van leren.

Benim ifade etmeye çalıştığım buydu.
Burada Hollandaca konuşalım mı?

Hankalender

Ja, dat is precies wat ik probeerde te zeggen. Ook de censuur van dissidenten in de media en op internet stoort me. Waarom is er zoveel censuur? Als ik niet denk dat het juist is om elke tegenstem in diskrediet te brengen door ze een samenzwering te noemen of met andere namen (, gevaccineerd - niet-gevaccineerd) of (wetenschap - anti-wetenschappelijk) (rechts-links), denk ik dat het systeem dat mensen maakt niet met elkaar kunnen praten heeft voor ons geen toegevoegde waarde. verdeel en heers wordt helaas overal gebruikt. Het is heel triest om te zien dat mensen elkaar de afgelopen jaren niet hebben getolereerd.

Big Dipper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan