Van hasj badtrip nog na 5 weken last

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Yassin ik wil je graag helpen maar je blijft in hetzelfde riedeltje hangen. Je blijft vragen hoe dit kan gebeuren en dat weet ik niet.

En als zelfs de doktoren dat niet weten dan moet er een punt komen dat je voor jezelf die drang naar dat te willen weten opgeeft en je focust op andere dingen. Grote kans dat je klachten afnemen als je het niet steeds zoveel aandacht geeft.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Laat ik een gok doen:

Je hebt een vervelende ervaring gehad en die is er behoorlijk ingeslagen en daar maak je je nog steeds druk om zodat je nu nog steeds rusteloos bent.

Hoe zo iets als astma ontstaat is voor jou niet relevant, wat wel relevant is, hoe je er mee omgaat en daar kan de dokter je mee helpen.

Verder denk ik dat je hier geen streep verder komt met je probleem.

Yassin

Experimenterende gebruiker
Laat ik een gok doen:

Je hebt een vervelende ervaring gehad en die is er behoorlijk ingeslagen en daar maak je je nog steeds druk om zodat je nu nog steeds rusteloos bent.

Hoe zo iets als astma ontstaat is voor jou niet relevant, wat wel relevant is, hoe je er mee omgaat en daar kan de dokter je mee helpen.

Ja het was zeker een vervelende ervaring, dat ik zelf fobieën heb om het vliegtuig in te kunnen stappen alles wat ik normaal deed ging niet meer maar alleen angst is nu aanwezig, het moment toen het fout ging zei ik nog wacht wacht en toen voelde ik als het ware een klap in m'n hoofd en stond ik lijn recht op met de adem in m'n keel en moest ik gelijk lopen sindsdien niet kunnen slapen nachtmerries hele dag moe tintelingen bij de benen ademhaling steeds hoog

Yassin

Laat ik een gok doen:

Je hebt nergens meer lol aan je bent 24 uur in je lichaam getrokken met de klachten.

Yassin

Ik heb wat zitten dubben of ik de volgende info zou delen, op zich is die nuttig maar probeer er niet verder in de stress door te schieten.

Ik vind het wel wat hebben van depersonalisatie, lees het volgende eens:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Depersonalisatie

en

https://nl.wikipedia.org/wiki/Depersonalisatiestoornis

Als je je hier een beetje in herkent, ga niet nog meer lopen piekeren maar meteen door naar de huisarts er mee.

Ben al lang naar de huisarts geweest, longarts neuroloog, internist, acupunctuur, dermatoloog heb ze allemaal gehad maar wat is dit dan heb je daar medicijnen voor of gaat dat vanzelf over

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Yassin

Ik neem aan dat de omschrijving duidelijk is? Heb je het wel gelezen? Ik krijg de indruk dat werkelijk waar helemaal niks wat wij hier zeggen tot je doordringt.

Depersonalisatie is een term uit de psychiatrie die zou kunnen worden vertaald als zelfvervreemding. Het is het gevoel buiten de werkelijkheid te staan. Voor iemand die aan depersonalisatie lijdt, lijkt het of hij een andere rol in de wereld speelt, vaag, als in een droom, onbelangrijk. Een patiënt ervaart een scheiding tussen zichzelf en de wereld, zijn identiteit of lichamelijkheid. Mensen die deze gemoedstoestand hebben ervaren, beschrijven het leven vaak alsof het een film is, onecht of wazig. Het besef van de eigen persoonlijkheid wordt minder (vandaar de naam). Wie de symptomen heeft en in de spiegel kijkt, lijkt een onbekende te zien, maar is tegelijkertijd op de hoogte van zijn identiteit.

De oorzaak van depersonalisatie ligt vaak in een psychisch trauma en dat zou zo maar een hele slechte ervaring met drugs kunnen zijn.

Depersonalisatie wordt namelijk in stand gehouden door twee elementen: stress en twijfel. Wanneer de achterliggende stress en/of de twijfel over de aard van de aandoening weg wordt genomen, is de kans groot dat de klachten verminderen of verdwijnen. De aandoening begrijpen is de sleutel tot verlossing ervan.

Als je dit gelezen hebt en er gaat geen lichtje branden dan kan je deze in ieder geval afvinken.

Overigens heb ik dit zelf meegemaakt na jarenlang XTC misbruik. Na een houseparty waar ik helemaal fout ging heb ik hier naast angst-paniekaanvallen en een ontregelde serotonine-huishouding zowat een jaar last van gehad. Maar het is gelukkig weer goedgekomen. :)

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Maak eens een afspraak bij een psycholoog Yassin. Die kan jou vast wel helpen. Het is echt niks om je voor te schamen. Je maakt jezelf helemaal gek joh, is niet goed voor je.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Eens met @De Dunne

Je moet het (denk ik) niet in het lichamelijke zoeken maar in het geestelijke. Geest en lichaam staan met elkaar in verbinding, en geestelijke problemen (stress/angst bijvoorbeeld) kunnen ook weer leiden tot lichamelijke klachten.

Die astma zal er wel niks mee te maken hebben, die is gewoon toevallig nu boven water gekomen omdat je jezelf hebt laten onderzoeken.

Dus op naar de psycholoog, zou ik zeggen.

Yassin

Heb een hele vervelende ervaring meegemaakt 3 maanden geleden, na een kleine 15 min hasj (shira) te hebben gerookt voelde ik wat opkomen in m'n hoofd een klap was het waardoor m'n adem naar m'n keel schoot en lijnrecht moest opstaan en vol angst moest lopen ik had geen controle over mezelf en was heel paniekerig. Ik nam wel diepe haaltjes, sindsdien heb ik last van slapeloosheid tintelingen bij de benen en hoog ademen het is adrenaline wat maar blijft doorgieren in je lichaam en maar niet ophoudt met een onwerkelijk gevoel. Ik durfde zelfs niet meer auto te rijden en kon zelfs niet meer het vliegtuig in ik had opeens ook last van fobieën en had ook nergens meer zin in de dagen en weken vliegen je neus voorbij. Wie kan me hieruit helpen of weet wat dit kan zijn

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik denk dat je alleen jezelf hier mee kan helpen. Irreele angst en paniek leiden tot tal van klachten. En dan moet je niet naar die klachten kijken maar naar de oorzaak, angst en paniek dus, en die moet je proberen weg te nemen. Stop met je druk te maken en je zal zien dat het beter zal gaan.

Het spammen van hetzelfde bericht (je probleem) lost niks op en zal uiteindelijk als onwenselijk ervaren worden op dit forum, hoe vervelend wij het ook vinden dat je deze problemen ervaart.

Yassin

Ik denk dat je alleen jezelf hier mee kan helpen. Irreele angst en paniek leiden tot tal van klachten. En dan moet je niet naar die klachten kijken maar naar de oorzaak, angst en paniek dus, en die moet je proberen weg te nemen. Stop met je druk te maken en je zal zien dat het beter zal gaan.

Het spammen van hetzelfde bericht (je probleem) lost niks op en zal uiteindelijk als onwenselijk ervaren worden op dit forum, hoe vervelend wij het ook vinden dat je deze problemen ervaart.

Ja maar is dit een gedachte of is er iets mis in de hersenen waardoor de adrenaline maar doorgiert het houdt niet op, ik zit ook niet voor de lol hier over te praten het beheerst m'n hele leven nu vandaar dat ik op zoek ben

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Je hebt wel al je antwoorden. Al meerdere keren. GA NAAR DE HUISARTS. En laat je door verwijzen naar een psycholoog. Je maakt jezelf gek en paranoïde. Het zit in je hoofd en je praat jezelf ziek.
Het is je al vaak verteld. Wij zijn geen dokter.
En dan stel je mij in een PB voor de 4e of 5e keer dezelfde vraag. Dan krijg je voor de 4e of 5e keer hetzelfde antwoord.
De antwoorden veranderen echt niet als je de vraag steeds opnieuw stelt. Het is geen antwoord dat je wil horen maar het is wel het enige juiste antwoord: huisarts en psycholoog. Echt dat zal je goed doen!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Maar waarom dan die tintelingen en de hoge ademhaling
#zucht# psychosomatische klachten. Hyperventilatie. Dat is het. En hup, nu niet meer jezelf gek maken! Ophouden hoor! Niet voor ons maar voor jezelf. Zolang jij jezelf zo aanpraat hoe erger het wordt. Het is nog vrijdag overdag, tijd genoeg om nu je huisarts te bellen voor een gesprek. Hup hup pak die telefoon en bellen. Succes!

http://www.allesoverhyperventilatie.nl/hyperventilatie-symptomen

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik wil best wel over mijn ervaring vertellen.

Een feestje met XTC liep uit op een bad trip en een onwerkelijk gevoel dat dus aan bleef houden. 2 dagen later zat ik thuis op de bank en dacht ik dat ik dood ging, maar het was dus een paniekaanval gecombineerd met hyperventilatie. Ik was er van overtuigd dat ik 'iets' had overgehouden na die bad trip, net als jij, maar volgens de dokter en de psychiater praatte ik het mezelf maar aan en kwamen de lichamelijke klachten door de paniek en de onrust. Het heeft maanden geduurd voor ik een beetje ben gaan geloven dat ik mezelf gek ben gaan maken maar de klachten werden toen wel wat minder en uiteindelijk verdwenen die klachten.
Ik denk dat er bij jou nu iets soortgelijks speelt.

Yassin

Ik wil best wel over mijn ervaring vertellen.

Een feestje met XTC liep uit op een bad trip en een onwerkelijk gevoel dat dus aan bleef houden. 2 dagen later zat ik thuis op de bank en dacht ik dat ik dood ging, maar het was dus een paniekaanval gecombineerd met hyperventilatie. Ik was er van overtuigd dat ik 'iets' had overgehouden na die bad trip, net als jij, maar volgens de dokter en de psychiater praatte ik het mezelf maar aan en kwamen de lichamelijke klachten door de paniek en de onrust. Het heeft maanden geduurd voor ik een beetje ben gaan geloven dat ik mezelf gek ben gaan maken maar de klachten werden toen wel wat minder en uiteindelijk verdwenen die klachten.
Ik denk dat er bij jou nu iets soortgelijks speelt.

Maar had je een bepaalde hoeveelheid xtc ingenomen want hasj hoor je bijna niemand daarover qua bad trip , was namelijk bij een arts geweest en die had het over zenuwen dat daar iets mis mee zou zijn we hebben er 12 die de ademhaling regelt de hart en long etc..

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Het gaat niet om welke drugs, het gaat er om dat je er na een slechte ervaring van overtuigd bent dat je er iets aan over hebt gehouden en je daar zo druk om maakt dat je allerlei lichamelijke klachten krijgt.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Maar had je een bepaalde hoeveelheid xtc ingenomen want hasj hoor je bijna niemand daarover qua bad trip , was namelijk bij een arts geweest en die had het over zenuwen dat daar iets mis mee zou zijn we hebben er 12 die de ademhaling regelt de hart en long etc..
Het is wel een bekende klacht bij cannabis. Cannabis staat er om bekend dat het psychische klachten, paranoia, paniekaanvallen etc kan triggeren.
Ga je nou niet nog meer sappel maken Yassin. Daar help je jezelf niet mee. Bel voor het weekend de dokter even. Je gaat echt geen ander antwoord krijgen. Hoe vaak je ook de vraag stelt.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Het gaat ook om je eigen eigenwijsheid. Je bent er zo van overtuigd dat je iets lichamelijks hebt opgelopen dat je nog alleen maar genoegen neemt met een bevestiging en al het andere meteen naast je neer legt.

Sofia87

Gast
Jouw klachten zijn een schoolvoorbeeld van 'angst voor de angst'. Zoals anderen hiervoor al zeiden: Je houdt jouw klachten in stand. Stop daarmee.

Yassin

Jouw klachten zijn een schoolvoorbeeld van 'angst voor de angst'. Zoals anderen hiervoor al zeiden: Je houdt jouw klachten in stand. Stop daarmee.

ja ik snap wat je bedoelt maar de reactie die ik erop gaf was heel heftig dat ik gewoon letterlijk 3 tellen iets voelde opkomen in m'n hoofd waardoor ik een klap kreeg met de ademhaling in m'n keel en gelijk moest lopen nu last van hoge ademhaling en onrust en slecht slapen waarom gebeurt dit gaat dit stoppen

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
En nog steeds luister je niet. Je gelooft niet dat je mbv denken dit in stand aan het houden bent.

Het kán stoppen (beteren eerder) wanneer jij ophoudt met piekeren.

Sofia87

Gast
ja ik snap wat je bedoelt maar de reactie die ik erop gaf was heel heftig dat ik gewoon letterlijk 3 tellen iets voelde opkomen in m'n hoofd waardoor ik een klap kreeg met de ademhaling in m'n keel en gelijk moest lopen nu last van hoge ademhaling en onrust en slecht slapen waarom gebeurt dit gaat dit stoppen

Je beschrijft net enkele lichamelijke klachten van een (opkomende) angstaanval. Zo simpel is het.

Het is heel belangrijk dat je tot jezelf blijft herhalen en herhalen en herhalen dat het slechts 'angst voor de angst' betreft. Dat je NU veilig bent en er geen reden meer is tot schrik of paniek. Begrijp je?

Yassin

Je beschrijft net enkele lichamelijke klachten van een (opkomende) angstaanval. Zo simpel is het.

Het is heel belangrijk dat je tot jezelf blijft herhalen en herhalen en herhalen dat het slechts 'angst voor de angst' betreft. Dat je NU veilig bent en er geen reden meer is tot schrik of paniek. Begrijp je?

Ja ik snap het, maar de onrust die blijft de adrenaline giert door je lijf met hartkloppingen en de ademhaling het put je uit omdat de adrenaline maar niet wil stoppen ik wil echt niet zo blijven leven want het maakt veel kapot maar m'n lichaam blijft in die stand staan

Sofia87

Gast
Ja ik snap het, maar de onrust die blijft de adrenaline giert door je lijf met hartkloppingen en de ademhaling het put je uit omdat de adrenaline maar niet wil stoppen ik wil echt niet zo blijven leven want het maakt veel kapot maar m'n lichaam blijft in die stand staan
Neeeeee Yassin, je reactie bewijst alweer dat je het niét snapt ....

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Lichaam en Geest staan met elkaar in verbinding. Als je constant stress en angst hebt (en die heb jij) dan uit zich dat onder andere in lichamelijke klachten (die je dus ook hebt nu)

Dus kort gezegd, stop met je druk te maken, dan verdwijnen de klachten vanzelf, terwijl jij nu de instelling hebt:'ik stop pas met me druk te maken als de klachten weg zijn', en dat is dus een verkeerde volgorde.

en dan ga jij weer reageren zo van: 'ja, maar ik heb dit en dat, wat is het en hoe gaat het over?' terwijl dat al tig keer gezegd is en blijven we hier ronddraaien in een vicieuze cirkel.

Sofia87

Gast
Weet je wat je doet? Je moet niet geloven wat wij hier zeggen. Probeer het gewoon zelf eens uit en zie wat het met je doet. Dus, stop een tijdje met erover te piekeren. Baadt het niet, dan schaadt het niet, toch?

Yassin

En nog steeds luister je niet. Je gelooft niet dat je mbv denken dit in stand aan het houden bent.

Het kán stoppen (beteren eerder) wanneer jij ophoudt met piekeren.
Weet je wat je doet? Je moet niet geloven wat wij hier zeggen. Probeer het gewoon zelf eens uit en zie wat het met je doet. Dus, stop een tijdje met erover te piekeren. Baadt het niet, dan schaadt het niet, toch?

Is goed bedankt

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Misschien een idee om aan de huisarts te vragen of je een doorverwijzing naar een psycholoog kunt krijgen. Uit je verhaal krijg ik namelijk de indruk dat je eigenlijk meer last van psychische klachten hebt ipv fysieke klachten.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Omdat ik nog steeds het antwoord niet heb is dat erg vraag me af of dit over gaat dat adrenaline gevoel houdt niet op en als je me kan helpen graag daar is dit forum voor..
Opzich is doorblijven vragen niet erg, maar 3 topics ervoor openen is niet nodig. Ik zal ze wel even samenvoegen, maar dat blijf ik natuurlijk niet doen.

Overigens heb ik in een van je andere topics gezegd dat je misschien beter naar een psycholoog kunt gaan en de dunne had dit in weer een ander topic ook al voorgesteld. Wellicht daar dus iets mee gaan doen, ipv het hier te blijven vragen en de goedbedoelde antwoorden volledig te negeren.

chipmunk

Belezen gebruiker
Ondanks er al meer als genoeg antwoorden zijn gegeven, deel ik toch ook nog mijn ervaring.

Wat ik trouwens recent nog in andere topics heb gepost, maar het is hier nu van toepassing dus ik hoop dat je geen troll bent;

Ik heb mezelf maanden voorgehouden dat ik een blijvende kaakspanning voelde na het gebruik van 4fmp; ik wist niet meer of ik mijn tanden 'in rust' op elkaar moest houden of open, ik was er zo van overtuigd dat het drugsgebruik mij permanente schade had veroorzaakt terwijl ik de komende dagen eigenlijk nergens last van had.
Nu klink het compleet belachelijk en de irrritatie aan mijn kaak komt omdat ik chronische sinusitus heb die ik in die periode niet goed aan het behandelen was.
Ik had dit gevoel vroeger ook al aan mijn kaak voordat ik af en toe drugs gebruikte dus kon ik toen die link niet maken.
Zowat de hele zomer heb ik mij slecht gevoeld, en eigenlijk waren het mijn persoonlijke problemen zoals geen werk en relatie enz. die de lichamelijke klachten veroorzaakten.
Je kan op allerlei manieren stress ervaren waardoor je je onrustig gaat voelen.
Er is als tip gegeven om te sporten, let verder op je voeding en als je ervoor open staat kan ik je aanraden om yoga oefeningen een kans te geven. Dit kan je zeker helpen om de spanning uit je lichaam te halen en weer op een goede manier te leren ademhalen.

Het is pas door zoveel over de nadelen en klachten die sommige mensen van 4fmp ervaren te lezen dat ik deze zogezegde na-effecten heb ervaren.
Ik ben er zeker van als ik constant bad trips over xtc lees en hier mee in mijn hoofd blijf zitten, dat ik tijdens een xtc trip ook deze dingen zal ervaren omdat ik het mezelf aanpraat.

Waar ik van mening ben dat de meeste mensen in mijn omgeving die drugs gebruiken geen flauw benul hebben van wat in de drugs zit en hoe dit op je lichaam werkt, denk ik dat te veel informatie opnemen over de bijwerkingen dus ook een negatief effect kan hebben.
Goed ingelezen zijn is belangrijk, maar ik doe mijn best om niet dagelijks op drugsforum in te loggen want dan ben ik er te veel mee bezig. :)

chipmunk

Belezen gebruiker
^^ Waarom steek ik mijn tijd hierin?

Ik denk dat we met zekerheid kunnen stellen dat dit een troll is, ik heb ook een interessante pb ontvangen " hey man ".

dacide

Als ik dit topic zo doorlees, en de klachten van hem lees, dan is het eerste dat bij mij opkomt: Paniekaanval/hyperventilatie.

Yassin

Ondanks er al meer als genoeg antwoorden zijn gegeven, deel ik toch ook nog mijn ervaring.

Wat ik trouwens recent nog in andere topics heb gepost, maar het is hier nu van toepassing dus ik hoop dat je geen troll bent;

Ik heb mezelf maanden voorgehouden dat ik een blijvende kaakspanning voelde na het gebruik van 4fmp; ik wist niet meer of ik mijn tanden 'in rust' op elkaar moest houden of open, ik was er zo van overtuigd dat het drugsgebruik mij permanente schade had veroorzaakt terwijl ik de komende dagen eigenlijk nergens last van had.
Nu klink het compleet belachelijk en de irrritatie aan mijn kaak komt omdat ik chronische sinusitus heb die ik in die periode niet goed aan het behandelen was.
Ik had dit gevoel vroeger ook al aan mijn kaak voordat ik af en toe drugs gebruikte dus kon ik toen die link niet maken.
Zowat de hele zomer heb ik mij slecht gevoeld, en eigenlijk waren het mijn persoonlijke problemen zoals geen werk en relatie enz. die de lichamelijke klachten veroorzaakten.
Je kan op allerlei manieren stress ervaren waardoor je je onrustig gaat voelen.
Er is als tip gegeven om te sporten, let verder op je voeding en als je ervoor open staat kan ik je aanraden om yoga oefeningen een kans te geven. Dit kan je zeker helpen om de spanning uit je lichaam te halen en weer op een goede manier te leren ademhalen.

Het is pas door zoveel over de nadelen en klachten die sommige mensen van 4fmp ervaren te lezen dat ik deze zogezegde na-effecten heb ervaren.
Ik ben er zeker van als ik constant bad trips over xtc lees en hier mee in mijn hoofd blijf zitten, dat ik tijdens een xtc trip ook deze dingen zal ervaren omdat ik het mezelf aanpraat.

Waar ik van mening ben dat de meeste mensen in mijn omgeving die drugs gebruiken geen flauw benul hebben van wat in de drugs zit en hoe dit op je lichaam werkt, denk ik dat te veel informatie opnemen over de bijwerkingen dus ook een negatief effect kan hebben.
Goed ingelezen zijn is belangrijk, maar ik doe mijn best om niet dagelijks op drugsforum in te loggen want dan ben ik er te veel mee bezig. :)

Is dit blijvend is we
Als ik dit topic zo doorlees, en de klachten van hem lees, dan is het eerste dat bij mij opkomt: Paniekaanval/hyperventilatie.
Als ik dit topic zo doorlees
Als ik dit

Ja maar waarom gebeurt dat?? Ik voelde letterlijk een tik in mijn hoofd en stond met de adem in m'n keel verstijfd vol angst op

Bovenaan