van het begin, tot het stoppen...

Yoro

Bewuste gebruiker
Ha Ra,

betreft de vakantie: Enkel de eerste 5 dagen ben ik nog belast met de anwezigheid van moeder en partner in huis. Dan vertrekken ze en ben ik gelukkig helemaal alleen thuis.
Die eerste dagen zal ik het dan maar houden op "griep" om ze van mijn rug af te houden.
Eenmaal weg heb ik het rijk alleen.
Zodra ik op nul sta en ik voel me bekwaam ga ik naar Parijs.
Ik kan daar bij mijn neef blijven slapen.
Als ik me echt goed genoeg voel rijden we met zijn 2en door naar zuid-frankrijk.
Mijn tante heeft daar een huisje bij Montpelier.
Staat al wel allemaal in de planning, maar dat is dan wel in het gunstigste geval dat ik niet doodziek blijf.
Naar Parijs ga ik hoe dan ook.
Al is het maar een klein weekje dat ik daar ben.
Een weekje Zuid-Frankrijk zou natuurlijk nog beter zijn! :)

Ik heb vanmorgen trouwens mijn functioneringsgesprek gehad op het werk.
Mijn beste ooit!!
Ik ben daar 2 maart in mijn nieuwe functie begonnen binnen het bedrijf.
De dag daarvoor heb ik mijn laatste folietje bruin gerookt.
Vanaf werkdag 1 tot nu heb ik dus in mijn afkickperiode gezeten.
Desondanks heb ik het wonder boven wonder gepresteerd om de beste resultaten ooit te behalen.

Mijn sterk punten waren:

onder alle omstandigheden altijd rustig
bewaart de rust in de groep
Analytisch sterk
Grote kennis
duidelijke goede structuur in mijn werk
Communiceert zowel schriftelijk als mondeling correct en duidelijk naar klanten.
zeer betrokken
collegiaal
zet zich volledig in
pro-actief
doortastend
komt door doorvragen tot de kern van het probleem en lost het daarna goed op

enigste aandachtspunt: (op tijd) hulp vragen

EIndconclusie verbeterpunten: Blijf zo doorgaan! :)

Uiteraard was dit een goede aanleiding om opslag te vragen.
Bij het beoordelingsgesprek aan het einde van het jaar ben ik de eerste die aan de beurt is.
Heeft hij me schriftelijk toegezegd.'
Goede inzet en veel overuren maken, maar er geen schrijven waren de genoemde redenen.

Toch wel fijn dat het gewaardeerd word. Geeft voor mij ook wel hoop voor de toekomst.
Wanneer ik een tijdje op nul sta en weer helemaal helder en goed in mijn vel zit, kan het alleen maar nog beter gaan. Ik sta nu binnen het bedrijf goed op de kaart.

En dat voor iemand die 10 jaar harddrugsverslaafd is,
en maar nét zijn mavo diplamo behaald heeft. :grin:

Mijn week kan niet meer stuk :)

Sarori

Bewuste gebruiker
Nou Yoro, je bent me een wonderbaarlijk mannetje :)
Al afkickend tot zo'n goede beoordeling komen, dat doen er niet veel je na!
Ook wonderbaarlijk dat niemand kennelijk iets aan je merkt, want je gaat door een lichamelijk en geestelijk zware periode heen.
Je vakantie heb je dadelijk dubbel en dwars verdiend. Ik hoop dat je lichamelijk ook zo goed in je vel zit, dat het écht een vakantie mag worden.
:wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Inderdaad erg vreemd ja, blijkbaar presteer ik zelfs midden in de afkick nog beter dan toen ik die afkickproblemen niet had. De reden is hoogstwaarschijnlijk omdat ik daarvoor hele dagen zo duf, stoned en futloos was dat dát nog erger was.
Het tussen de middag op het werk in de wc of in de auto folietjes bruin roken, en dan de avonden ook alleen maar stoned in de bank hangen waren dus meer funest dan de 4 maanden afkick. Vooral daarom is het waarschijnlijk ook onopgemerkt gebleven.
Ik zat er dan wel ziek van de afkick, maar wél helderder dan ooit.
Ook hoor ik de laatste tijd steeds meer dat ik er beter uitzie.
Gezonder, meer kleur, zelfs dat ik ben aangekomen.
Was voor mij erg tegenstrijdig want zo voelde ik me absoluut niet.
Ik voelde me juist harstikke ziek.

Maar goed, nu er op terug kijkend is het wel zo belonend geweest :)
Is echt het moeilijkste geweest wat ik tot nu ooit heb moeten doen, maar
daar tegenover staat dan ook het mooist mogelijke resultaat.
Nog een week methadon, anderhalf weekje bupe, en deze jongen is eindelijk clean :)
Ik ben er dus nog niet helemaal, maar de 100% overtuiging dat ik het gvd gewoon ga doen is er nog zeer zeker!

r@r@

Wijs gebruiker
Hé Yoro,

Gefeliciteerd met je mooie beoordeling!
Ik denk dat je nu gewoon veel kracht, zelfvertrouwen én doorzettingsvermogen ("schouders eronder!") uitstraalt.
Je bent dus eigenlijk in een flow van voortdurend boven de pijn uitstijgen gekomen én je houdt dat vol; dat vind ik nog steeds erg knap!

Bij mij waren goede beoordelingen in het verleden weleens een valkuil, want zo had ik een excuus zo van:"Ik slik 10 mg. Meet per dag, gebruik af en toe bruin en ik doen mijn werk goed, mét een goede beoordeling. Zie je wel, op deze manier houd ik het best vol!"
Over jezelf voor de gek houden gesproken! :wink:

Thanx voor "PéEmmetje", jij zat dus ook Independence Day te kijken. Voor mij was het echt wel héél zielig, want ik heb 'm gewoon op DVD! :grin:

Nou, bijna over op de Temgesic, maak je er maar geen zorgen over.
Ik kan natuurlijk alleen praten over mijn ervaring ermee, maar zoals ik het ervoer is dat het staartje Tem relatief meevalt.
Het wordt vervolgens weer zwaarder als je echt op nul staat (bij mij laatste jaar 4x gedaan en dat duurde 3 weken: ziek wakker worden, diarree, koud zweet en met name spierpijn). Nogmaals, zo ging het bij mij, hoeft voor jou niet zo te zijn.

Ik hoop dat het voor jou niet zo lang duurt, maar er komt sowieso een dag dat je wakker wordt met de gedachte: "Hé, krijg nou wat! Er is iets veranderd, ik ben niet meer ziek!"

Slaap lekker en werkse morgen!

Groetjes, R@ :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Zucht... eerst het k*tweekend, en dan vandaag ook weer een rotdag...

Ik heb de afgelopen week mezelf zo uit de naad gewerkt, ik was doodop.
Na mijn goede beoordeling vrijdag ben ik die avond, én zaterdag beide dagen met de kids van mijn broer in de weer geweest. Gaan fietsen, naar de speeltuin, voetballen in de tuin, spelletjes doen, en ik was al zo kapot. Ik was zaterdagavond dan ook echt helemaal op.
Tóch vond ik dat ik na al dat werken het wel verdiend had om er eens tussenuit te gaan.
Ik ben dan ook de stad in gedoken en heb mezelf aardig klem gezopen.
Heel gezellig hoor, maar.... je raad het misschien al.
De verradelijke zatte valkuil kwam gvd weer om de hoek.
Ik heb mijn stapmaat thuis afgezet (ja ik weet het, niet echt slim om met de auto te rijden)
En had nog precies een briefje van 20 euro in m'n zakken zitten....tja.
Normaal had de drempel van het niet voorhanden hebben van een telefoonnr van de dealer me tegengehouden, maar ik ben diezelfde avond een oude bekende tegengekomen waar ik een telefoonnr van gekregen heb.
Hij verkoopt bruin en wit.
Het goede nieuws is dat ik geen seconde getwijfeld heb om bruin te halen.

Het slechte nieuws is dat ik wél 3 strepen wit gehaald en opgesnoven heb.
F*ck wat ben ik (achteraf) pissed off...op mezelf natuurlijk.
Wat was dát een lompe actie.
Ik was al hélemaal gebroken, en toen ook nog eens de hele nacht geen oog dicht kunnen doen van die teringwit. Net nu ik mijn slaap zo hard nodig had.
De zondag dus een flinke kater, overal spierpijn en nog niet eens genoeg fut om langer dan 10 seconden op mijn benen te staan. zeg maar de bekende after-sos-depri-dip in combi met de afkick. Ik ben dus meteen keihard afgestraft.
Vandaag voelde ik het nog steeds.
Gisterennacht ook weer maar 3 uurtjes geslapen, en toen ik vanmorgen naar mijn werk moest stond ik echt op instorten... ik heb het beetje energie wat van onder uit mijn tenen moest komen bij elkaar geraapt om te gaan werken.
Het is immers mijn laatste week en ik wil mijn projecten goed overdragen.
Tot overmaat van ramp was het een drama-dag op het werk.
Vanaf het moment dat ik binnen kwam totdat ik om 18 uur naar huis ging, niets anders dan gezeik. van klanten, uitvoerders, aannemers, de hele mikmak.
Tering wat een k*tdag.

Ik zit nog steeds in die flow van voortdurend boven de pijn uitstijgen, dus het ritje uizingen tot ik op nul sta staat nog steeds als een huis. Maar ik heb het mezelf onnodig moeilijker gemaakt.
En nu boet ik.
Ik wist dat ik niet bekwaam was, maar ben tóch mezelf klem gaan zuipen, met alle gevolgen van dien. Dat kleine beetje twijfel die ik had dat ik het wel aankon, gaan stappen zonder verleidingen te weerstaan, is nu helemaal weg.
Ik ben weer bijgeschaafd wat zelfkennis betreft. The hard way, maar toch.
Ik heb mezelf dan ook verboden nog zulke stomme dingen te doen.
Of het nou drugs is of alcohol, ik ben er simpelweg niet voor bekwaam.
Dat blijkt wel weer...

Wat betreft de opiaten ben ik al een hele tijd goed bezig, nu de rest nog.
Hoe moeilijk en haast onmogelijk het ook lijkt, ik stop volledig met andere dugs, én alcohol.
Als het me lukt van de opiaten clean te raken, moet dat ook te verwezelijken zijn.
Dan zo snel mogelijk een zieleknijper opzoeken om de achterliggende gedachte aan te pakken.
Iets in mij heeft op zo'n moment schijt aan alles en iedereen en kan het allemaal niet gek genoeg. Hoe vager hoe beter, niet stilstaand bij de gevolgen.
Wat nou de aanleiding is voor dat destructieve gevoel waar ik op het moment zelf zo veel genot en zelfvoldoening uithaal, daar weet ik nog steeds de vinger niet op te leggen.
Dat o zo bekende gevoel die ik de afgelopen 10 jaar al zo vaak heb op voelen komen is echt ziekelijk. Dat is dan ook het eerste waar ik aan wil werken, zodra ik op nul sta en ik voel me weer een beetje mens.
Tot die tijd iig geen wilde avonden alcohol meer voor Yorrie-boy, en dus ook geen drugs what so ever!
Ik probeer vanavond op tijd naar bed te gaan, en hopelijk wat slaap te pakken.
Dan zie ik het morgen misschien weer wat zonniger in!

Sarori

Bewuste gebruiker
Was dat even schrikken Yoro!

Je hebt denk ik wel de juiste conclusies getrokken en je de juiste vragen gesteld. Dat is dan weer winst. Probeer er het positieve maar van in te zien.

Je bent al maanden ongelooflijk sterk bezig en oogst hier van alle kanten bewondering...en dan op een zwak moment....maar je hebt niets verloren, je bent weer wat zelfkennis rijker.

Welke wandelaar verstuikt nooit eens zijn voet op een moment van onoplettendheid? Welke chauffeur blijft zijn gehele leven altijd tussen de lijntjes?
De wandeling gaat door en de chauffeur kruipt weer achter het stuur. Allebei nu een beetje wijzer. En beiden rekenen op een behouden vaart.

Morgen zie je het vast allemaal weer zonniger in. Je hebt je doel al haast bereikt. Dat je daar aangekomen niet onbekommerd achterover kunt leunen wist je al. En weet je nu ook heel zeker. Des te meer reden om nu de blik weer op vóóruit te richten. Behouden vaart!

Welterusten voor straks.

r@r@

Wijs gebruiker
Lieve Yoro,

Wat moet jij je verschrikkelijk kut voelen, zeg.
Ik snap dat het voelt als falen, maar zie het maar als een uitglijder die je weer doet beseffen hoe broos alles is en dat je altijd alert moet blijven.
En dat is dan weer de positieve kant:
"When life puts stones in your way, never give up trying to build something nice out of them..."
Deze stenen waren korrels wit, maar ook daarvan kan je iets moois bouwen, nietwaar? Al was het maar een kasteeltje "ervaring".

Zorg dat je in die flow blijft, als je nu de moed laat zakken door te gaan doemdenken ben je straks nog verder van huis.

Als je het nummer van die dealer niet uit je hoofd kent: gooi het dan weg!

Goed dat je geen bruin hebt gebruikt! Dat vind ik erg knap van je hoor; je bent al zó lang ziek, al maanden inmiddels, geloof me; zelfs nu vind ik het nog knap wat je allemaal hebt gepresteerd de laatste maanden.

Houd die lange adem, blijf boven de pijn (en nu ook de teleurstelling van afgelopen weekend) uitstijgen!

Ik hoop dat je vannacht lekker hebt geslapen en dat het op het werk ook uit te houden was.

Zou het helpen om (tijdelijk!) de Oxazepam iets te verhogen?
En misschien even niet meer uitgaan? Ik denk dat de alcohol ook behoorlijk heeft meegespeeld, dat heeft veel invloed gehad op de mate van alertheid. Aleen thuis drinken dan maar?

Ik wens je heel veel suc6, ik denk aan je, echt waar!, en hoop dat dat iets helpt.

Ga idd onderzoeken waardoor het kwam, maar blijf op de weg (zoals Sarori het zo mooi verwoordde).

Over 5 dagen slik je je laatste Meet. Dan heb je DIE chemische troep vaarwel kunnen zeggen; the final countdown! Zet 'm op!

Dikke zoen en zet-'m-op-knuffel,
R@ :wave:

fuller

Experimenterende gebruiker
deze thread (zo heet dat toch he?) is zozeer een groepsgesprek tussen 4 geworden, dat ik haast niet durf te posten. ik doe het toch maar.

Alcohol is om twee redenen link. Het verlaagd je grenzen, zeker voor dingen die je hebt voorgenomen. Er zijn veel terugvallen geweest onder invloed van Alcohol. Je bent nou eenmaal kwetsbaarder als je dronken rondloopt om iets te doen wat je niet wilt doen.

Daarnaast heeft een afkickende, en zeker een afbouwende een grote kans op Cross-addiction. De ene drug gaat de andere vervangen, alcohol zou heel goed belangrijker voor je kunnen gaan worden. In zekere zin doet de drug iets soortsgelijks als Heroine: het maakt je bestand tegen gevoelens en invloeden waartegen je eigenlijk niet bestand bent. Het geeft je daarmee een vertrouwen in jezelf, een zekere mate van controle. Het is heel logisch, dat een Opiaat-afkicker graag naar de fles grijpt.

Ik ben in zekere zin "jaloers" op je, zou best zin hebben in een glas wijn. Maar ik doe het niet, eigenlijk al 6 maanden niet. Het was twee weken kut. afzien. Daarna vond ik het meevallen.

Join me, yoro. Do not drink :rock:

Yoro

Bewuste gebruiker
nou, gisterennacht eindelijk toch weer wat uurtjes slaap te pakken gehad hoor :)
Was hard nodig en doet dan toch weer goed.
Ik ben uit de afterdip gekropen, en ben me bewust waar het verkeerd gegaan is.

De enige conclusie waar ik toe kan kan komen: niet drinken.
Dat valt bij mij in het zelfde straatje als alle andere drugs die ik zo veelvuldig gebruikt heb.
Zodra dat eerste lijntje, dat eerste pilletje, zelfs die eerste glas alcohol binnen is begint het.
Die onweerstaanbare drang om alles naar de klote te helpen en niet te kunnen stoppen tot ik er van achteruit ga lopen. Die drang kan ik niet winnen, dat heeft me deze laatste keer wel duidelijk gemaakt. even letterlijk met mijn neus in ... de feiten gedrukt :wink:
Het enige wat ik daar nu aan kan doen is zorgen dat het zo ver niet hoeft te komen.
De pillen, de wit, ghb, paddo's, maakt niet uit wat, die kan ik echt prima opzij zetten.
Kost me vrijwel geen moeite meer. Maar zodra er alcohol om de hoek komt kijken vervalt dat direct. Dan word die drempel direct een kuil die me naar al deze drugs toe trekt.

Het is dus niet eens dat ik bang ben alcoholist te worden, want drank op zich kan ik prima een paar weken in de kast laten staan, doet me helemaal niets.
Maar wanéér ik dan ga drinken, loopt het uit de hand.
Er zit dus niets anders op dan ook de drank vaarwel te zeggen: bye bye :wave:

Ik zie het dan ook maar (zoals jullie me allemaal moed inspreken) als een uitglijder.
Een laatste wijze les voordat ik op nul kom te staan.

Ik heb vandaag mijn laatste dosis methadon opgehaald. 12 pilletjes symoron van 5mg/st om precies te zijn. Met die van vanmorgen er al afgerekend heb ik er nog 11 te gaan :)

Op het werk is het flink aanpoten.
Ik heb na die drastische maandag vanmorgen meteen mijn leidinggevende even onder 4 ogen gesproken. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat er iets moest gebeuren als ik alles in goede orde over wil dragen aan mijn collega's voordat ik vrijdag mijn laatste werkdag heb voor de vakantie. Zoals eerder werd daar prima op gereageerd, en direct naar gehandeld.
Ik heb mijn telefoon tot aan de vakantie doorgeschakeld naar mijn collega.
Ik krijg hulp van 2 collega's op mijn afdeling, en ook nog eens van 2 collega's van een andere afdeling. Vandaag ben ik dan ook flink opgeschoten.
Wel is mijn collega die mijn telefoon overgenomen heeft aan het eind van de dag haast overspannen naar huis gegaan.
Mijn woorden waren: "welkom in mijn wereld" :grin:
Weten ze ook eens wat ik allemaal op een dag op me af krijg!
Met al deze hulp moet ik mijn laatste drie werkdagen deze week wel vol kunnen maken, en met een beter gevoel de vakantie in gaan. Dat lucht op.

5 daagjes methadon, waarvan 3 daagjes werken en dan eindelijk de overstap en bupe, en de laatste afbouw naar nul. :)

Ohja Ra, ik heb dat telnr van de dealer direct die nacht toen ik niet in slaap kon vallen uit mijn gsm gewist hoor, weg ermee!! na 1 keer bellen ken ik 'em ook niet uit mijn hoofd,
dus weg = weg

En Fuller, het lijkt inderdaad wel een vast groepgesprek hier, maar hoe meer zielen...
Het is een forum, dus hoe meer mensen hun ervaringen en hun meningen geven hoe beter.
Dus houd je niet in om te posten!
En wat je zegt slaat de spijker aardig op zijn kop hoor.
Dus ik stap idd over de streep, aan de niet-drinkers kant.

Maandag heb ik om 11 uur afspraak met de arts om m'n temgesics op te halen (en oxazepammetjes, alle uurtjes slaap zijn nu nog puur natuur)
Dan wil ik ook de nazorg gaan bespreken.
Niet alleen de lichamelijke dmv naltrexon tabletten, maar vooral de geestelijke nazorg.
word vervolgd dus...

Bedankt voor de steun allemaal :)

r@r@

Wijs gebruiker
fuller zei:
deze thread (zo heet dat toch he?) is zozeer een groepsgesprek tussen 4 geworden, dat ik haast niet durf te posten. ik doe het toch maar.

Hoi Fuller,

Goed dat je dat tóch hebt gedaan, daar is idd een forum voor. Hoe meer zielen, hoe meer ervaringen en daar komen we toch allemaal voor?

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, had ik in het begin ook hoor. Dan dacht ik: zij kennen elkaar kennelijk al zo goed, wie ben ik dan om daar doorheen te gaan lullen.

Maar gelukkig liet ik me, net als jij, toch niet weerhouden. Het doet mij enorm goed dit forum, en jou hopelijk ook.

r@r@

Wijs gebruiker
Yoro zei:
Ik ben uit de afterdip gekropen, en ben me bewust waar het verkeerd gegaan is.
De enige conclusie waar ik toe kan kan komen: niet drinken.

Hé Yoro,

You go Yoro!!! (Nee, niet naar de dealer, maar overdrachtelijk bedoeld, uiteraard :wink: )

Niet meer drinken dus en nu op naar de Temgesic!

Slaap lekker! :wave:

p.s. Ik herken wel heel erg wat jij schreef. Als ik eenmaal na een tijd clean weer met bruin begon dacht ik: "Zie je wel, ik kan niet eens behoorlijk clean blijven, wel worden, maar niet blijven. Krijg ook allemaal de vinket*ring, blablabla..."
Dat laat ik niet meer gebeuren (en jij ook niet, anders kom ik je achterna met m'n mattenklopper :grin: ).

r@r@

Wijs gebruiker
r@r@77 zei:
Bij mij waren goede beoordelingen in het verleden weleens een valkuil, want zo had ik een excuus zo van:"Ik slik 10 mg. Meet per dag, gebruik af en toe bruin en ik doen mijn werk goed, mét een goede beoordeling. Zie je wel, op deze manier houd ik het best vol!"
Over jezelf voor de gek houden gesproken! :wink:

Had jouw alcoholgebruik van afgelopen weekend (en wit als gevolg daarvan) iets met je goede beoordeling te maken? Of dronk je om die goede beoordeling te vieren ("Nu heb ik wel een beloning verdiend"?).

Yoro

Bewuste gebruiker
omg :openmouth: Ra met de matteklopper achter me aan :grin:

En de reden van het op een zuipen zetten met het witte toetje achterop...
Ik heb wel een beloning verdiend... da's denk ik de voornaamste reden.
Een slopende werkweek met hele lange werkdagen, de goede beoordeling, en twee dagen braaf in de weer met mijn neefje en nichtjes waarna ik echt helemaal op was.
Na dat alles had ik zoiets van: en nu even tijd voor mezelf!
De beoordeling op het werk is dus niet de enige reden, maar wel één van de redenen.
In ieder geval wel de aanleiding.
Maar wanneer die eerste drankjes achter in de keel gegoten zitten krijgt het een wending.
Dan speelt alles wat tegen zit ook weer op.
Momenteel privé weer eens niet echt in rustig vaarwater.
De stress van het vooruitzicht op de afkickperiode...
Ook omdat ik tijdens die periode een aantal verplichtingen heb.
Verjaardag van mijn neefje (word 6 jaar).
Ik en zijn moeder brengen hem en zijn schoolvriendjes naar de bioscoop.
We gaan geloof ik Mega Mindy kijken ofzo.
Vind ik echt superleuk om te doen hoor, maar ben gewoon bang dat ik dan erg ziek ben.
Afzeggen is dan niet makkelijk, en om daar dan toch met mijn zieke kop de hele dag tussen die kinderen te zitten, daar heb ik stress van.
Dan de dag daarna is mijn broer jarig.
Gaan we brunchen en daarna bowlen en weet ik het allemaal nog meer.'
Wederom heb ik daar echt wel zin in, maar natuurlijk niet als ik daar midden in de afkick tussen zit!
Dan mijn vakantie naar Frankrijk.... die loopt ook al aardig in de soep.
Ik zou daar rustig een week naar mijn Neef toe gaan, beetje relaxen.
Blijkt het daar weer een familiedrama op het moment.
Hij woont op zolder bij onze oma, maar die ligt al weken op een ziekenhuisbed in de woonkamer.
Gaat heel slecht met haar. veel ziekenhuisbezoeken, testen etc. ze is heel ziek maar ze weten niet precies wat. ze kan niets meer zelf, aankleden, wassen etc.
Dan de moeder van mijn neef daar (mijn tante dus) is het allerlabielste persoon die ik ken.
Die heeft ruzie met haar partner, en moet vóór 1 augustus haar appartement uit.
Ze zal waarschijnlijk ook bij mijn oma intrekken.'
Je kunt wel raden wanneer haar spullen dan allemaal verhuisd moeten worden en door wie....
Precies in die laatste week vakantie, zucht.
Het zit allemaal lekker tegen en zoals ik al eens een tijd terug zei:
God doet er alles aan om het me zo moeilijk mogelijk te maken.Álles wat hij kan gooit hij me voor de voeten. Wordt echt nog een zware tijd...
Wanneer die tante er is draait het altijd uit op krijsende tot slaande ruzie met dreigementen en zelfs daadwerkelijke pogingen tot zelfmoord en alles erop en eraan.
Mijn moeder en haar partner gaan ook naar die oma toe om ze wat te helpen in huis, en dus mijn labiele tante wat te verlichten. Zij is nu namelijk degene die vrijwel dagelijks mijn oma helpt met de dagelijkse dingen.

Het allerliefst zou ik de laatste anderhalve week van mijn vakantie naar zuid-frankrijk rijden.
Mijn andere tante, (de enige stabiele in de familie) woont daar vlak aan de zee.
Ze werktdaar in de zomer op kraampjes van de campings en het strand om prulletjes en sierraden te verkopen. Daar zou ik dus wél tot rust kunnen komen, en ik ben er van harte welkom. Het enige wat me tegenhoud.... geen geld voor.

Ik heb best wat financiële tegenslagen gehad waardoor het simpelweg op is.
Nu kan ik best een paar eurotjes rood staan, maar eer ik dat weer aangevuld heb ben ik minstens 3 maanden verder. En de bedoeling is dat ik toch ook weer op niet al te lange termijn een eigen stekkie wil vinden. Dat gaat ook geld kosten, en ik heb nog niets kunnen sparen.
Ik heb tot nu toe alleen maar schulden afgelost en schade beperkt.
Alle schulden zijn nu wel afgelost op 1 na, daar los ik de komende 2 jaar nog maandelijks 100 euro voor af.
Ik zou dus de 2e helft van het jaar eindelijk kunnen beginnen wat geld te sparen.

Ik moet dus een overweging maken waar ik maar niet in kan beslissen...

Op vakantie naar Zuid Frankrijk, lekker tot rust komen en pas een paar maanden later kunnen beginnen met sparen voor een eigen huisje....wat dus ook wil zeggen dat ik nóg langer bij mijn moeder en partner moet blijven wonen, wat dus absoluut een minpunt is.

Of nu al beginnen met sparen voor een huisje, maar een helse afkick doorbrengen tussen gekrijs, ruzie, drama alom...

De uitglijder van afgelopen weekend heeft hierin dus ook wel een rol in gespeeld.
Niet bewust in de aanleiding, maar wel in de manier waarop het dan uitloopt op TE veel drinken en de coke daarop volgend...

sorry hoor, weer een hele lap tekst, maar zoals je leest zit me e.e.a dwars.

r@r@

Wijs gebruiker
Hé Yoro,

Kan het niet allebei? Dus naar Zuid- Frankrijk (alles heel goedkoop houden) én elke maand in elk geval een beetje sparen? Want dan heb je toch het gevoel dat je met elke euro die je spaart, hoe weinig dan ook, iets meer het huis verlaat...
Of dan maar niet naar Frankrijk en de vakantie iets dichterbij huis zoeken?
En bij die halfgare (sorry) tante zitten lijkt me nu voor jou niet echt ontspannen.
Ik zou zeggen: beslis nu nog niet, eerst maar kijken hoe lang die afkick duurt en hoe heftig het wordt.

Ik snap dat je graag bij verjaardagen van neefjes etc. wil zijn, maar ga gewoon, kijk hoe het gaat en gaat het niet, dan ga je gewoon.
Je bent echt ziek. Ziek zijn is niet hetzelfde als zielig doen of geen verantwoordelijkheid nemen.
Neem jezelf in acht, je hoeft niets te bewijzen, behalve dat je je consequent moet blijven houden aan je belofte aan jezelf omtrent gebruik.
Al het andere is nu ondergeschikt.
Ik snap dat je met je familie wilt zijn. Juist ook nu je op de goede weg bent en juist nu wil je zó graag alle verloren tijd inhalen.

Weet je wat een goede vriend tegen mij zei toen ik in 2004 naar de Emilie Hoeve moest en niet wilde vanwege mijn kinderen (die ik toen nog helft van de week en helft vakanties zag) die ik dan nog maar 2x 1 uur p.w. zou gaan zien? Dat ik dan maar moest denken aan dat praatje wat stewardessen in een vliegtuig houden. Als je zuurstofmaskers moet gebruiken: eerst jezelf, dan pas je kinderen.

Dat geldt ook nu: word eerst maar eens clean. Ga naar die verjaardag, maar als het niet gaat, ga je naar huis. Je zegt clean te blijven, en ik geloof je, dus dan heb je nog zoveel verjaardagen met familie voor de boeg.

Probeer te focussen op jouw herstel en maak al het andere (tijdelijk) ondergeschikt. Des te sneller kan je weer helemaal ome Yoro zijn.

Dikke zoen,

Yoro

Bewuste gebruiker
r@r@77 zei:
Hé Yoro,
Kan het niet allebei? Dus naar Zuid- Frankrijk (alles heel goedkoop houden) én elke maand in elk geval een beetje sparen? Want dan heb je toch het gevoel dat je met elke euro die je spaart, hoe weinig dan ook, iets meer het huis verlaat...
Of dan maar niet naar Frankrijk en de vakantie iets dichterbij huis zoeken?
En bij die halfgare (sorry) tante zitten lijkt me nu voor jou niet echt ontspannen.
Ik zou zeggen: beslis nu nog niet, eerst maar kijken hoe lang die afkick duurt en hoe heftig het wordt.

Dat was ook mijn idee, mijn neef in Parijs oppikken, dan met zijn 2en doorrijden naar zuidfrankrijk en de vervoerskosten delen.
Ik heb net eens wat op de routeplanner aan het rommelen geweest.
Als we tolweg vermijden duurt het zo'n 8 uur om vanuit Parijs naar het zuiden te gaan.
totaal met mijn reis naar Parijs is het zo'n 200 euro gedeeld door twee man is zo'n €100 p/p

Verblijfskosten hebben we dan niet want we kunnen voor nop daar in haar huis blijven.
Overdag lekker op het strand kost ook geen drol, alleen daar op het terras wat drinken en het eten. Een verblijf van een week zijn dan de enige kosten, maa hoeven ook niet veel te zijn.
Zeg dat we de man zo'n €300 kwijt zijn alles inbegrepen.
Op zich toch nog wel te overzien dus.
Ik zal mijn neef wel eens mailen of hij het wel ziet zitten om mee te gaan.
Hij heeft namelijk maar 1 week vakantie.
Al zou ik alleen gaan vermaak ik me nog prima hoor, maar dan kan ik de vervoerskosten niet delen wat het dan toch weer wat duurder maakt.
En met zijn tweeën is toch ook wel leuker.

Ergens in Nederland op vakantie is dus de minste optie, als je voor het zelfde geld in het zonnige zuidfrankrijk kan zitten aan het mooie strand van Valras-Plage....
Dan heb ik wel het maximale vakantiegevoel, omringd door mooie vrouwen, strand zee, en last but not least: rust!

Hoe langer ik er over bezig ben hoe aanlokkelijker het klinkt!

r@r@77 zei:
Ik snap dat je graag bij verjaardagen van neefjes etc. wil zijn, maar ga gewoon, kijk hoe het gaat en gaat het niet, dan ga je gewoon.
Je bent echt ziek. Ziek zijn is niet hetzelfde als zielig doen of geen verantwoordelijkheid nemen.
Neem jezelf in acht, je hoeft niets te bewijzen, behalve dat je je consequent moet blijven houden aan je belofte aan jezelf omtrent gebruik.
Al het andere is nu ondergeschikt.

Ik snap dat je met je familie wilt zijn. Juist ook nu je op de goede weg bent en juist nu wil je zó graag alle verloren tijd inhalen.Probeer te focussen op jouw herstel en maak al het andere (tijdelijk) ondergeschikt. Des te sneller kan je weer helemaal ome Yoro zijn.

Dikke zoen,

Zo ga ik het doen, ik ga, en probeer het gewoon.
En gaat het niet, dan ga ik weg.
Ze zullen het zelf dan ook wel zien als ik ziek ben.
En ze kennen me nu goed genoeg om te weten dat ik er maar wat graag bij ben.
En als ik dan ziek naar huis ga dat dit dan niet zonder goede reden is.

thx Ra, alles weer wat beter in perspectief :)

r@r@77 zei:

Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, het is de simpele waarheid.
Het mens spoort niet, en zou hier in Nederland allang ergens opgenomen zijn.
In Frankrijk werkt dat helaas niet helemaal hetzelfde en gaat dat daar allemaal niet soepel.
Toen ik hoorde dat zij daar heel mijn vakantie op ons lip zou gaan zitten, én dan ook nog eens mijn moeder en partner... da's vragen om problemen.
En dat kan ik dan gewoon écht niet hebben.
dat gaat 'em dus echt niet worden.

Ik zal eerst eens eea overleggen met Neef en Tante uit Zuidfrankrijk.
Ik heb weer wat hoop :)

Yoro

Bewuste gebruiker
Weten jullie nog dat ik zei: God zal al het mogelijke voor mijn voeten gooien om het me zo moeilijk mogelijk te maken... nou hier komt ie dan hoor.

Gisterenavond rond 18.00 uur heftig auto ongeluk gehad.
Uit de bocht gevlogen, over een sloot in het weiland.
los grind op de weg en een onverwacht haakse bocht...
Anderhalve keer zijwaarts over de kop, en kwam uiteindelijk op mijn rechterzijkant tot stilstand op het akker van een boer. Midden in de polder, geen kip te bekennen, lag ik daar op mijn zijkant in mijn auto gefrommeld vast in de modder...

Na wat moeite losgekomen, en geprobeerd uit de auto te komen.
De ene deur zat tegen de grond, dus dat ging niet.
De andere deur was zo opgevouwen dat die met geen mogelijkheid openging.
Gelukkig kreeg ik mijn electrisch raam aan de praat en ging die langzaam sputterend open.
Langs het raam naar buiten geklommen en daar zat ik dan in de modder naast mijn auto van nog geen jaar oud, zucht. mijn broer gebeld en de takelwagen...
Met 5 man de auto terug op zijn 4 wielen geduwd.
Toen toch even een foto gemaakt.

Auto helemaal total loss. helemaal in elkaar, as van wiel afgebroken spiegels eraf, dak in elkaar beide zijkanten van voor tot achter helemaal verrot.

Wonder boven wonder ben ik er zelf met een kleine bult op mijn voorhoofd, en kleine schrammen vanaf gekomen. Uiteraard gepaard met een ongekende spierpijn over mijn hele lijf.
Maar dat is dan ook alles. Gelukkig ook goed verzekerd.
Vandaag al een vervangende auto opgehaald en maandag komt de verzekerings schade-expert vaststellen dat de auto daadwerkelijk total loss is. Maar daar zal geen twijfel over zijn...
Als het een beetje meezit over 2 weken een nieuwe auto.
En tegen die tijd is hopelijk die f*cking spierpijn ook ver over.

Zet je wel aan het denken.
De dingen weer meer relativerend.
Lekker belangrijk die vakantie, had ik ook op de IC door kunnen brengen, of zelfs gewoon helemaal niet. Had ik dit niet eens kunnen posten.... maar goed, ik ben er nog!

De afkick gaat gewoon door.
Laatste twee dagen waren zo heftig dat ik nog geen seconde de tijd heb gehad om me ziek te voelen van de afkick. Maandag gaat de afspraak om 11 uur dus gewoon door.
Nog twee dagen methadon en dan zoals gepland de overstap op bupe.

Betreft de vakantie, ik laat het even voor wat het is.
Eerst het allerbelangrijkste: clean worden, tot rust komen, mijn zaken regelen met de verzekering en zorgen dat alles geregeld is.

Ik heb in ieder geval 3 weken vakantie nu.
Even het weekend bijkomen van de knal, en dan verder knallen in de afkick.
Ik laat me er niet onder krijgen.
Al doet God nog zo zijn best, geen heroine meer voor deze jongen!

Bijlagen

• wrak.jpg
    wrak.jpg
    142,3 KB · Weergaven: 541
  • wrak op zijkant.jpg
    wrak op zijkant.jpg
    194,7 KB · Weergaven: 542
  • wrak andere kant.jpg
    wrak andere kant.jpg
    199 KB · Weergaven: 542

Yoro

Bewuste gebruiker
p.s. dat van God bedoel ik natuurlijk niet letterlijk hé.
T'is niet zo dat ik een oude man met een grijze baard de schuld geef van dit alles hoor :wink:
Ik bedoel alleen te zeggen dat ik wel erg veel tegenslagen te verwerken krijg tijdens deze toch al zo moeilijke periode.
Uiteraard zat ik zelf achter het stuur, dus kan ik bij een éénzijdig ongeval niemand anders de schuld geven. :wink:

r@r@

Wijs gebruiker
That's the spirit! Maakte me al beetje zorgen, maar gelukkig is alles goed met je.

Die auto mag dan total loss zijn, jij hebt alles goed op een rijtje!

Slaapse!

R@r@ :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Thx Ra, iig geen terugval betreft gebruik :)
Morgen mijn laatste dag Methadon, yoehoeeee!! :grin:
My body hurts like hell, but hé, je kunt niet alles hebben!
Ook de onrust is weer terug, kon natuurlijk niet uitblijven...

Betreft mijn vakantieplannen heb ik goed en slecht nieuws gehad.
Eerst het goede:

Mijn broer gaat eind augustus voor 2 weken lang naar zuid-frankrijk.
Vanmorgen heeft hij me laten weten een extra studio geboekt te hebben zodat ik ook een week daar kan komen. Eindelijk eens lekker met normale mensen een week op vakantie.
Zon zee strand, samen met neefje en nichtjes. Heerlijk. Kan nu al niet wachten!
En tegen die tijd ben ik al meer dan een maand clean, dus kan ik met een goed gevoel de vakantie in!!

Het slechte nieuws komt van het Franse deel van de familie.
Is echt weer aan het uitlopen op een drama.
Oma is heel ziek en zou me verbazen als ze het einde van het jaar zou halen.
Daarom komt mijn frans nichtje van 17 jaar daar ook 2 weken met de vakantie.
Ik heb geloof ik wel eens over haar verteld hier.
Zij is het meisje dat al heel jong weeskind was. Haar vader (mijn oom dus) overleden aan een o.d. hero. en haar hiv besmette moeder een jaar later in een auto ongeluk.
Ze is dus grootgebracht door mijn oma, en die gestoorde tante van me waar ik het pas over had.
m'n nichtje is 3 jaar geleden na een enorme ruzie vertrokken uit Parijs, en bij haar half-zus gaan wonen in zuid-frankrijk. Ze zou niet meer te handhaven zijn, foute vrienden, etc.
Uiteindelijk heeft ze mijn tante beschuldigd van sexueel misbruik en is toen vertrokken.
Het word dus de eerste keer in 3 jaar dat ze terugkomt voor haar oma.
Dat word dus een gespannen sfeertje.
'Tot overmaat van ramp wil mijn moeder met haar partner, én mijn zus die zelfde periode naar mijn oma toe gaan. Allemaal in die week dat ik ook zou gaan...
Da's echt vragen om problemen. Toch zeker omdat mijn oma nu erg zwak is.
Ze ligt in een ziekenhuisbed in de woonkamer, kan zichzelf niet meer wassen, of zelf meer eten.
Nu is er dus een ruzie ontstaan tussen mijn moeder en mijn tante.
Mijn moeder wil per sé komen, en denkt mijn oma er een allerlaatste plezier mee te doen door met de hele familie met haar bij elkaar te zijn.
Mijn tant en haar zoon (mijn neef dus) willen absoluut niet dat mijn moeder komt.
Dat zou te vermoeiend zijn voor mijn oma omdat er dan toch altijd heftige discussies volgen.(ook al is 9 van de 10 keer zijzelf die de aanstichter is, maar goed)

En wie zit er weer tussenin... je raad het al: ikke.
Aangezien ik de enige in de familie ben die normaal logisch nadenkt, en waar je mee kunt praten zonder elkaar in de haren te vliegen, ben ik dus: "the negotiator"

Het lijkt echt hoe langer hoe meer dat iedereen er een sport van maakt om me het juist nu zo moeilijk mogelijk te maken. en dan zelf ook nog met de auto over de kop rijden helpt er dan ook niet aan :wink:

Gelukkig heb ik nog steeds mijn doel helder voor ogen, en daar laat ik niemand me van af brengen, al doen ze nog zo hun best.
Een jaar geleden had ik nu allang stikkestoned mezelf van de wereld gerookt voor een paar dagen, en als er dan nog geen vooruitgang was, dan gewoon nog eens een paar dagen er achterop. Ik ben dus gelukkig een heel stuk veranderd de afgelopen tijd.
Nog steeds geen seconde getwijfeld om een keertje heroine te gebruiken.
Dat alleen al is voor mij een grote overwinning.
Als ik over 2 weken dan ook nog eens volledig opiaatvrij ben...!!!! :)

Sarori

Bewuste gebruiker
Soms zit het mee, soms zit het tegen Yoro. Dat is op jou nu wel van toepassing.
Gelukkig ben je er zonder kleerscheuren vanaf gekomen en is je auto goed verzekerd. Wel balen natuurlijk, maar het is niet anders. Een auto is gelukkig maar blik en vervangbaar.

Tof dat je toch nog een (rustige) vakantie hebt kunnen regelen in Zuid-Frankrijk. Dat heb je dadelijk dubbel en dwars verdiend.
Als ik jou was zou ik mij wel nog even achter de oren krabben over die week bij je oma met al die spanningen. Kun je je bezoekje aan je oma niet combineren met je vakantie in Zuid-Frankrijk? Is iedereen weer weg en heb jij tenminste je rust, zonder familieleden die elkaar de tent uitvechten. Daar wordt niemand vrolijk van en daar is ook niemand mee gebaat.

Vandaag je laatste meet-dag. Een hele prestatie, want je meet-schema is nu helemal groen. Gefeliciteerd dat je het al zover hebt kunnen brengen!! En nu op naar de laatste loodjes met bupe. Laat je niet van de wijs brengen door al het gelazer om je heen en blijf je focussen op dat waarin je de laatste tijd zo goed bent geweest: volhouden en dóórgaan met een ijzersterke motivatie.

Heel veel succes!

Yoro

Bewuste gebruiker
Sarori zei:
En nu op naar de laatste loodjes met bupe. Laat je niet van de wijs brengen door al het gelazer om je heen en blijf je focussen op dat waarin je de laatste tijd zo goed bent geweest: volhouden en dóórgaan met een ijzersterke motivatie.

Heel veel succes!

Thx Sarori, dat is precies wat ik ga doen.
Alles en iedereen aan de kant.
De komende weken kan er maar één ding met stip bovenaan de prioriteitenlijst staan.
En dat is natuurlijk zorgen dat ik clean raak, hoe dan ook.
Ik probeer dan ook alles van me af te laten glijden wat daarin een belemmering kan zijn.
Op dit moment focus ik me dan ook alleen daar nog maar op.
Al het andere is bijzaak. verjaardagen, vakanties, familieperikelen, allemaal onbelangrijk nu.
Voor het eerst in héle lange tijd stel ik mezelf voorop nu.
Ik zal toch wel ziek worden dus is dat het ideale excuus om onder al dat andere nu uit te komen.
Ziek is ziek, dat kan ieder mens begrijpen.
Of dat nu afkickziek is of een flinke griep, als je ziek bent vervalt al het andere.
Als ik me dus niet bekwaam voel, of merk dat het gewoon beter is van niet:
Dan ga ik simpelweg niet naar de verjaardagen, en niet die week naar frankrijk.

Pas wanneer ik mezelf weer op orde heb kan ik pas aan andere dingen/mensen denken.
Zo'n koprol in de auto heeft me daarin alleen maar versterkt.
Wat als ik minder mazzel had gehad... in het ziekenhuis, of zelfs naar het hiernamaals...
Dan had het leven voor anderen ook gewoon doorgegaan zonder mij.
Voor hetzelfde geld had ik dan ook niet naar de verjaardagen gekunnen, of op familiebezoek naar Frankrijk. Dat is nu dus allemaal helder alleen maar bijzaak.

Er is nu maar één ding belangrijk: ikzelf.
De rest komt allemaal later wel.

Ik ben er helemaal klaar voor hoor.
Vanavond om 23 uur mijn aller aller aller-laatste pilletje methadon...
Daar heb ik 4 en een halve maand op moeten wachten, maar nu is het eindelijk zover!
Morgenochtend 11 uur de temgesic-kuur ophalen en door naar de laatste ronde!!
9 dagen verder EINDELIJK totally clean :)

Ter voorbereiding heb ik al een berg met series en films klaarliggen zodat ik me niet hoef te vervelen. Laptop binnen handbereik om hier lekker mijn gal te spuwen... bring it on!!!

p.s. nog ff for the record hieronder een update van m'n schema.

Bijlagen

• yoro.gif
    yoro.gif
    98 KB · Weergaven: 568

r@r@

Wijs gebruiker
Hé lieve Yoro!

Ik kijk even rechtsonder op m'n scherm... nog 4 uur en 25 minuten en dan (tatatatataaaaa...)

LAATSTE MEET ever! :rock: :rockband: :rockband: :rockband:

Ik kan er niks aan doen, maar ik leef erg met je mee, WOW, wat een prestatie. Zoals de Eend al zei: "De lange adem!"

Het zal komende week waarschijnlijk relatief meevallen allemaal, de onrust zal ook minder worden door de Bupe. Pas als je op nul zit, moet je weer even alle zeilen bijzetten, maar ook dát gaat je lukken!

Tip: de komende week kan je elke keer vlak na innemen van de Bupe wellicht al gaan nadenken over jouw nazorg. Is DF afdoende of wil je misschien één op één gesprekken? Kan je misschien met de arts bespreken? Want als je eenmaal op nul staat, heb je al je energie nodig voor het afkicken (zeker in combinatie met het werken, wat ook gewoon doorgaat, toch?).

En nog een tip: als het na nul niet gaat op je werk, meld je dan ziek.
Zoals ik al zei: ziek zijn is niet hetzelfde als geen verantwoordelijkheid willen dragen, zeker in dit geval niet! Plus: je kan het je veroorloven, omdat je zo'n goeie beoordeling hebt gehad!

Plus: je moet voorkomen dat je zóveel van jezelf vergt, dat je denkt: "Nu heb ik wel weer een beloning verdiend" (drinken leidde tot coke etc.).

Neem jezelf alsjeblieft in acht, je hoeft niemand iets te bewijzen, enkel maar trouw aan jouw doelen blijven: clean worden én clean blijven.

Maak er een mooie verwenperiode voor jezelf van; met films, goede muziek, misschien elke keer na Bupe even bij je zus en neefje langsgaan om weer een energiekick te krijgen? Nou ja, je weet zelf wel heel goed wat voor jou werkt.

Ik hoop dat ik niet te betuttelend over kom, is goed bedoeld hoor!

Dikke zoen,

Yoro

Bewuste gebruiker
r@r@77 zei:
Ik hoop dat ik niet te betuttelend over kom, is goed bedoeld hoor!

Dikke zoen,

Alles behalve dat hoor Ra. Niets dan de beste bedoelingen en goede tips!
wordt juist zeer gewaardeerd :)

Betreft de nazorg, ik den nog steeds dat één op één gesprekken geen overbodige luxe zouden zijn en me best op weg zou kunnen helpen om clean te blijven.
Dat ga ik dan ook morgen met m'n arts bespreken.
Uiteraard heb ik altijd nog het DF wat me de afgelopen maanden al zóveel heeft geholpen!

Ook je tip om niet teveel hooi op mijn vork te nemen, neem ik van harte.
Het gevaarlijke gevolg van het "belonen" van al dat harde werken in de vorm van drank en daarop volgend drugs is een valkuil die ik ten alle tijden moet zien te voorkomen.
I'll keep it in mind :wink:

Ook de tips om eens op het helderst moment van de dag (na inname bupe dus) gauw even langs familie te gaan, even naar mijn neefje en nichtjes vind ik een goed idee.
Had ik nog niet over nagedacht maar dat zou voor mij idd een energieboost geven.

En na de nul ben ik idd nog steeds niet direct helemaal fit.
Daar kan ik zeker in de eerste weken nog het meeste last van hebben.
Mocht het dan nodig zijn kan ik me idd ziek melden.
Wanneer ik weer begin zit ik de eerste 2 weken toch nog in de bouwvak.Dan is het in verhouding heel erg rustig en kan het dus ook niet veel kwaad om me ziek te melden.

Ik weet nu dat er maar één ding het allerbelangrijkst is, en dat alles en iedereen er op de lange termijn profijt van heeft als het me lukt. zowel thuis als op het werk.
Alles zal nu dus moeten wijken om mijn doel te behalen: clean worden én blijven!

Stap voor stap: eerst over een kleine 4 uurtjes mijn laatste meet slikken, dat is voor mij al een hele grote overwinning. Na zo'n 5 jaar dagelijks die zooi te slikken, vanaf morgen dus:
NIET meer!!! :rockband:

r@r@

Wijs gebruiker
Zo, die laatste Symoron heb je achter je kiezen, gefeliciteerd! :rock:

Wat moet jij je nu ontzettend blij voelen, zeg! Ik wens je een héle fijne en opgeluchte nachtrust toe!

Nog een dikke zoen van mij, vanwege deze mijlpaal. Op naar de volgende over 9 dagen!

Hoi! :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Thx Ra :)

Daar ging tie dan, klokslag 23:00 uur de allerlaatste symoron-methadon tablet van 5 mg:

Hap, slik, weg!

Zoals je zegt, op naar het laatste temgesic-buprenorfine tablet van 0.2mg!
Over 9 dagen gaat het dan echt gebeuren, dan mag ik me clean noemen :)

:rockband: :rockband: :rockband:

Bijlagen

• laatste!!.jpg
    laatste!!.jpg
    11,4 KB · Weergaven: 735

r@r@

Wijs gebruiker
Als ik foto's had gemaakt van elke keer dat ik voor de áller-echt-állerlaatste keer gebruikte, zou die post meer Gieg bevatten dan welke pc dan ook zou aankunnen :grin:

Maar goeie actie, ik wou dat ik het had gedaan op die allerlaatste dag, maar eerlijk gezegd had ik op dat moment nog niet genoeg vertrouwen in mezelf dat het ook echt de allerlaatste keer was.

Over 9 dagen dan ook jouw échte allerlaatste foto van de állerlaatste opiaatinname, ok?

Truste! :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Als ik een foto moest maken van de allerlaatste keer dat ik heroine zou gebruiken, zou die evens aardig wat gigabytes, zo niet terrabytes in beslag nemen :grin:

Nu dat het me toch zo'n vier en halve maand gelukt is,
(da's het langst ooit, naast hooguit een paar dagen van mijn vorig record)
heb ik genoeg vertouwen om het met een foto vast te leggen.

Ik ga nu ook mijn oogjes dichtknijpen.

Slaap lekker!

Yoro

Bewuste gebruiker
Poehee, wat een ziek dagje vandaag zeg.
Voorproefje cold turkey!

Na gisterenavond 23 uur mijn laatste pilletje meet in te nemen heb ik vandaag de hele dag niets op. Om 11 uur had ik afspraak bij de arts, laat ie me daar toch gvd schrikken die eikel.
Zegt ie: we hebben een probleempje, je temgesictabletten zijn niet binnen!
Gelukkig zouden ze later die dag alsnog binnen moeten komen.'
Nieuwe afspraak gemaakt dus om 16u30.
Ik wéér daar naar toe, en gelukkig waren ze nét binnen.
Ik heb nu voor 1 dag meegekregen, en het receptje voor de oxazepam heb ik ook opgehaald.

De eerste 2 tabletten temgesic van 0.2mg heb ik net om 18 uur onder de tong gelegd.
Hopen maar dat ik me beter ga voelen, en niet nóg slechter.
Zou volgens de arts mee moeten vallen, ff afwachten maar.
Voor nu lijkt het te verbeteren...

Vandaag was het echt een drama, vanaf het moment dat ik om 7 uur wakker werd, tot zojuist aan één stuk ziek, superonrustig, en dat gevoel van tegen de muur omhoog willen lopen.
rillingen, en héél veel gapen en geeuwen. klam van het zweet, you name it.

Ik ben na de afspraak van 11 uur een hele tijd door het bos gaan lopen om toch dat onrustige eruit te krijgen.
Stilzitten was gewoon ff onmogelijk.
Al die tijd in mijn eentje door het bos gelopen, wat foto's gemaakt van de natuur,

proberen op te warmen in de zonnestralen, alles om maar die tijd vol te maken tot aan die tweede afspraak om half 5. Gvd wat kan de tijd dan langzaam voorbij kruipen.
Die paar uur leken voor het gevoel wel een paar dagen.
Maar goed, eindelijk mijn dosis temgesic opgehaald.
Vanavond rond 23 uur de volgende inname.
Dan morgen opnieuw een afspraak met de arts, om 15.00 uur.
Ging niet helemaal vlekkeloos, maar het begin is gemaakt. :)

En ik moet zeggen, nog wel even onder voorbehoud want de dag is nog niet om, maar het lijkt er op dat de overstap op bupe best redelijk gaat.
Nu een uurtje verder na het slikken is een deel van de onrust weg, veel minder klam, geen gegaap en gegeeuw en de rillingen zijn ook haast weg.
so far so good :)

Bijlagen

• Afb010666.jpg
    Afb010666.jpg
    229,4 KB · Weergaven: 549

r@r@

Wijs gebruiker
Hé Yoro,

Mooi! het begin is gemaakt! Wat apart trouwens dat jij niet 24 uur hoefde te w8en na de laatste Meet; ik tel er bij jou 24-5= 19?

Je moet hem idd onder de tong laten smelten en na 30- 60 minuten voel je dat ze gaan werken.

Als je eenmaal écht op nul zit, zal je merken dat je dag 1-3 helemaal clean nog niet zo heel erg ziek bent, maar na 3-5 dagen na laatste Tem begint het hoogtepunt (of eigenlijk dieptepunt).

Althans, zoals ik (en anderen van wie ik het heb gezien op de Detox) het heb beleefd; kan bij jou uiteraard anders zijn.

Heb je met jouw arts nog gesproken over evt. nazorg in de vorm van gesprekken?

Groetjes, R@ (en veel slaap toegewenst!) :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
1 uurtje geleden weer 2 tabletjes bupe onder de tong gelegd.
Als afsluiting van vandaag nog eens de update, nog 8 dagen te gaan :)

Omdat ik op zo'n lage dosis methadon stond, én omdat ik het ambulant doe hoeft er niet 24 uur tussen. Uiteraard is het hoe langer er tussen hoe beter, maar daarbij vergroot je de kans op terugval tijdens die zieke periode. Ze zijn nogal preventief en érg voorzichtig hiermee.
Blijkbaar ben ik één van de weinigen die het hier in de regio ambulant mag proberen.
Ook heb ik vorige week een UC moeten doen.
Daarin hebben ze natuurlijk geen enkel spoortje heroine aangetroffen :)
Wel werd ik er op gewezen dat ze sporen van cocaine hadden gevonden, tja...
Dat had ik gelukkig ook al eerlijk verteld op de methadonpost.
Was ook geen probleem, maar er werd toch nog even op gehamerd dat het gebruik van cocaine een flinke risicoverhoger is tot terugval naar heroine.

Verder bevalt de bupe me tot nu toe prima.
Zeker na zo'n cold turkey begin van de dag is het een hele verademing om me weer een stuk beter te voelen! Zoals ik me nu voel is niet slechter dan de afgelopen weken op methadon.
Met enige voorzichtigheid durf ik zelfs te zeggen, nog beter.

Daarom denk ik ook dat je gelijk hebt Ra.
De grootste klap moet waarschijlijk nog komen wanneer ik eenmaal een paar dagen op nul sta.
Maar dat zijn zorgen voor morgen, eerst maar eens zorgen dat ik op nul kom te staan!
De oxazepam die ik vanavond mag nemen sla ik vanavond over.
Ik probeer het gewoon zonder. Op die manier houd ik ook wat over wanneer straks die klap komt. Dan zal ik die oxazepam waarschijnlijk harder nodig hebben.
Ook heb ik 6 extra tabletjes van 10mg overgenomen van een ander, kun je maar achter de hand hebben toch!

Ik ben trouwens helemaal vegeten te vertellen wat er nog gebeurd is bij het eerste bezoek van 11 uur vanmorgen aan de arts! Ik moest daar een kwartier wachten in de wachtkamer, en wie komt daar binnen: een oud medegebruiker waar ik vorig jaar vaker mee gehaald en gerookt heb.
Hij vroeg aan me: hoe is het? ik zeg: goed bezig. Hij zzegt ben je clean? ik zeg: zo goed als!
Zegt hij: ikke niet hoor en ik ga het niet proberen ook!
Hij jat van dag tot dag zijn dagelijkse dosis bruin bij elkaar, en doet dat zo al jaren.
Nog geen halve minuut later: Ey, kun je met mij naar Rotterdam rijden om te halen?
Ik zeg letterlijk: Nee man gek!
Zegt hij O ja, jij bent gestopt hé.
Weer 30 seconde later zegt hij: Sow ik heb nu in Rotterdam een goed adresje man, 20 euro voor een hele gram bruin, en is echt supergoeie. Echt zonde man, hier betaal ik er 40 euro voor en is tie maar half zo goed...
Ik zeg lachend terug: Je moet er wat voor over hebben jongen!
Toen begon hij zenuwachtig op en neer te lopen en liep naar buiten.

Zo, alweer een close encounter weerstaan :)
Nog steeds zonder te blikken of blozen heb ik nee kunnen zeggen.
Zelfs toen ik al goed ziek was, en dat was ik om 11 uur!
Allright!! :rock:

Betreft het één op één gesprek: ik ben er over begonnen tegen mijn arts.
Hij gaf zelf al toe daar de ballen verstand van te hebben.
Ik kon dit beter met de vrouw van de methadonverstrekking verder bespreken.
Is voor mij prima hoor, ik ken ze al 5 jaar en kan het goed met haar vinden.
Morgen zou zij er ook zijn, dus morgen meer info hierover.

nog ff for the record: ik heb met mijn arts in mijn dossier gekeken vandaag, en mijn intakegesprek erbij gezocht. 4 November zou het precies 5 jaar geleden zijn dat ik met methadon ben begonnen.
Na bijna 5 jaar ben ik daar nu eindelijk helemaal mee gestopt!! feels good!

8 dagen te gaan, en ik mag me helemaal clean noemen :)

Bijlagen

• yoro.jpg
    yoro.jpg
    231,3 KB · Weergaven: 549

Yoro

Bewuste gebruiker
Ik ben pas na 4 uur vanacht in slaap gevallen dit omdat ik eerst nog op jacht moest naar m´n plaagmug. nadat ik deze na 2 uur lang zoeken en opwachten geëlectrocuteerd heb :grin:
Ben ik gaan slapen. Ik moet zeggen: wat een opluchting!
Goed geslapen, en zeker zo belangrijk: goed wakker geworden!
Omdat ik pas zo laat in slaap ben gevallen had ik m'n wekker maar gezet om toch om 7 uur volgens schema m'n dosis bupe in te nemen.
Waar ik normaal ziek wakker werd, nu haast niet!!
Het ging zo goed dat ik de bupe niet eens heb ingenomen en terug ben gaan slapen.
Om half 10 werd ik uit mezelf wakker, nog steeds zónder dat klote zieke gevoel wat ik met methadon al 5 jaar had! ik ben echt overrompeld.
om half 10 toch alsnog de eerste dosis bupe ingenomen.
Volgens schema had ik om 13 uur de volgende dosis moeten hebben.
Die neem ik nu maar een uur later, ik voel me nog steeds best goed.
Enige symptoom die ik tot nu toe vandaag ervaren heb is de onrust in mijn benen.
Verders geen gapen/geeuwen, geen rillingen, geen warm-koud.
Ik zal dit ook tegen de arts vertellen straks om 15 uur, kijken wat hij zegt.
Misschien kan de dosis wat omlaag, om zo de afbouw makkelijker te maken??
Ik heb geen idee of dat zo werkt, maar klinkt mij logisch in de oren.
Of misschien is dit enkel de eerste reactie en krijg ik het morgen pas moeilijk ofzo?
Uiteraard zorg ik dus wel dat ik ze gewoon meekrijg om ze achter de hand te hebben.

Ik ga zo m'n 2e dosis van vandaag innemen en dan om 15 uur naar de arts.

Word vervolgd :)

r@r@

Wijs gebruiker
Hé Yoro,

Fijn dat je zo goed geslapen hebt!

Ik zou me echter gewoon aan het schema houden (is moeilijk, dat begrijp ik, nu je je zoveel beter voelt dan met de Meet).

Als je nl. in één keer met Tem stopt, komt de echte "klap" (minder groot dan na Meet) pas na 3-5 dagen (zie: dossier Bupe op internet!).

Ik had al wel eens geschreven dat ik stopte met de Bupe en na 1,5 dag d8: "Krijg nou wat! Ik ben niet meer ziek!"
Maar na zo'n 72 uur, 3 dagen dus, werd ik alsnog ziek. Ik heb toen het hele internet overhoop gehaald om hier antwoorden op te vinden en stuitte toen dus op dat dossier, waar het letterlijk staat.

Je bent nu al zó lang met zoveel geduld bezig, je bent nog maar net clean van de Meet en Bupe helpt dus ook tegen de opiatentrek/- onrust. Het is dus logisch dat je je zo goed voelt.

Sowieso werkt Bupe ook goed tegen depressies, al weten onderzoekers nog niet precies hoe dat komt. Ik werd er ook altijd erg blij en tegelijkertijd rustig van.

Nou ja, goed, kijk maar. Ik ben benieuwd wat je arts zegt...

Yoro

Bewuste gebruiker
Wederom geeft rara goede raad :)

Arts zei namelijk precies hetzelfde.
Ik ga me dus gewoon aan de dosis houden volgens schema.
Zoals je zegt moet ik dat beetje geduld ook nog wel op kunnen brengen.
En ik weet ook nog heel goed dat jij toen in het begin zo blij was dat je jezelf goed voelde, en toen toch ineens die klap achteraf kreeg toen je eenmaal een paar dagen op nul stond.
Met dat in het achterhoofd ben ik iig voorbereid en hoef ik er niet zo van te schrikken zoals jij gedaan hebt. Wetenschap, zeker uit eigen ervaring, vooraf scheelt denk ik al een heel stuk.
Dus thx Ra!

Volgende week maandag de volgende afspraak met de arts.
Volgende week woensdag een afspraak gemaakt met een vrouw van de methadonpost voor de nazorg. Helaas niet de vrouw die ik had gewild ivm haar vakantie, dus in het laatste heb ik weinig vertrouwen gekregen. Ik ga dus de komende dagen zelf maar e.e.a in gang zetten en uitzoeken.
Toch tijd zat nu in de vakantie. Dan laat ik de afspraak wel staan voor de lichamelijke nazorg.
Maar voor de geestelijke nazorg ga ik toch alvast eens verder kijken.

Al bij al mag ik niet klagen. De overstap op bupe is uitzonderlijk goed verlopen.
Hopelijk de afbouw daarvan deze komende week net zo.
Nu ben ik al zo dichtbij, en heb ik al zo'n lange weg achter de rug, dat ik die zieke dagen die nog komen gaan met vertrouwen tegemoet zie.

m'n schema wordt groener en groener :grin:

r@r@

Wijs gebruiker
Yoro zei:
Wederom geeft rara goede raad :) Arts zei namelijk precies hetzelfde.

Dat is dan 45,- euro alsjeblieft :grin:

Mooi dat je het advies hebt opgevolgd en mooi dat je van de Tem ook weer af wilt. Ik weet nog dat mijn 0,6 mg. me zó goed beviel dat ik meerdere keren d8: "Wtf, wat maakt zó'n lage dosis nou eigenlijk verschil? Waarom al die moeite doen?" (Maar dat d8 ik natuurlijk toen ik helemaal op nul stond en strontziek was :wink: ).

Dus: spaar deze week je krachten, rust goed uit en maak je, net als een beer vlak voor winterslaap, klaar voor de finale. Want het wordt nog echt zwaar.

Sowieso omdat je straks helemaal op nul staat (vergelijk: 4 maanden geleden op 125 mg. Meet!), maar ook omdat de trek/onrust weer terug kan komen door gebrek aan Temgesic.

Ik wil je niet ontmoedigen hoor, het gaat gewoon lukken met jou, maar blijf reëel; het is gewoon nogal wat wat jouw lichaam heeft gepresteerd de laatste maanden en een (pschychische en/of lichamelijke) klap aan het eind lijkt mij helemaal niet zo vreemd.

Heb je ook een soort van noodnummer van die arts voor als je volgende week bijv. ineens Oxazepam extra nodig hebt?

Je kan wel merken dat wij allebei vakantie hebben nu, zo vaak als de laatste dagen heb ik nog nooit gepost! :grin:

Enne: je kan ook nog naar mijn posts van rond 3 mei kijken, dan herken je misschien veel? Dan voel je je als het ware niet de enige afkicker (en weet je dat dat je het veel rustiger aanpakt dan ik destijds :wink: )

Hoi! :wave:

Tot slot nog een kopie van wat Fnea heeft gepost over Bupe (hele tijd geleden) en wat ik in november 2008 heb gekopieerd:

DIT HEB IK OP DEZE SITE GEVONDEN, SUC6!!!

Over Buprenorfine
door Fnea

Hoe buprenorfine werkt in het brein

Buprenorfine is een partiële agonist op de µ-opiaatreceptoren. Buprenorfine bindt zich aan deze receptoren, maar activeert ze maar heel licht. Door het binden aan de receptoren verdwijnt trek in opiaten als sneeuw voor de zon, maar omdat de µ-receptor maar licht gestimuleerd wordt, krijg je slechts een nauwelijks voelbaar dopey-gevoel.

De κ-opiaatreceptoren worden met rust gelaten, en in hogere doseringen zelfs geantagoneert. Deze receptoren zorgen, bij activering door bv. een agonist zoals methadon, naast een deel van de analgesie (pijnstilling) voor de bijwerkingen sedatie (sloomheid, slaperigheid) en verkleining van de pupillen. Deze receptoren worden dus niet geactiveerd c.q. geblokkeerd – bij behandeling met buprenorfine zal je dus geen last hebben van sedatie en verkleinde pupillen.

De µ-receptoren, die dus licht geactiveerd worden door buprenorfine, zorgen ook voor een deel van de analgesie, maar ook voor euforie en ademhalingsdepressie. Tevens is het de µ-receptor die fysieke afhankelijkheid bij gebruik van morfinomimetica veroorzaakt – wegens de geringe stimulering van deze receptor is dit bij buprenorfine een veel minder groot probleem dan bij bijvoorbeeld heroïne of methadon.

Nog een belangrijke eigenschap van buprenorfine, die je kan zien als voordeel of juist als een nadeel, is dat het zéér sterk bindt aan de µ-receptoren – sterker dan morfine, methadon en zelfs heroïne. Als je heroïne zou gebruiken tijdens een behandeling met buprenorfine, heeft het geen effect. Morfine (en waarschijnlijk ook heroïne) heeft voor alle vier de bekende types opiaatreceptoren affiniteit – het zal dus ook aan de σ-receptor binden, terwijl het binden aan de µ-receptor niet lukt, en er zullen dan waarschijnlijk enkel bijwerkingen optreden, kenmerkend voor de σ-receptor: dysforie en hallucinaties.

Buprenorfine heeft nog een eigenschap die altijd mooi meegenomen is: een antidepressief effect. Dit is erg interessant, omdat het op een volledig andere manier werkt dan alle antidepressiva die tot nu toe op de markt zijn! Buprenorfine is namelijk ook een (partiële?) agonist op de orphan opioid receptor (ORL 1). Op http://en.wikipedia.org/wiki/Nociceptin kun je meer over deze, en de andere opiaatreceptoren lezen.

Buprenorfine wordt op verschillende manieren gemetaboliseerd (afgebroken), maar de belangrijkste metaboliet – norbuprenorfine – wordt gevormd door afbraak via CYP3A4. Norbuprenorfine heeft een werking die lijkt op die van buprenorfine, maar of dit klinisch relevant is, is niet bekend.

Wat je kunt verwachten van buprenorfine

* Je hebt geen of sterk verminderde last van craving (zucht, trek) naar heroïne.

* Je wordt niet suf, zoals bij methadon.

* Je voelt je niet super-euforisch, wat bij methadon het geval kan zijn.

* Je voelt je gewoon normaal: niet als verslaafde, maar ook niet als ex-verslaafde.

* Mogelijk heb je baat bij het bewezen antidepressieve effect van buprenorfine.

* Mogelijk heb je ook baat bij het anxiolytische effect van buprenorfine.

* Veel mensen geven aan dat buprenorfine, in tegenstelling tot het versuffende methadon, zelfs een mild stimulerende werking heeft.

* Als je opiaatagonisten zoals heroïne gebruikt tijdens behandeling met buprenorfine, merk je ofwel niks ofwel alleen de bijwerkingen.

* Veel mensen die met een behandeling met buprenorfine voor opiaatverslaving zijn begonnen, geven aan dat ze veel helderder kunnen denken dan toen ze volledige agonisten zoals heroïne of methadon gebruikten.

* Je kunt je eindelijk weer richten op je studie of werk, op sociaal gebeuren, op leuke dingen (en ervan genieten), op je hele leven eigenlijk, omdat je niet suf bent van de methadon (of heroïne), en je vrijwel geen last hebt van craving door de buprenorfine. Je kan echt weer LEVEN!

Yoro

Bewuste gebruiker
thx Ra, je hebt idd een verhelderend stuk tekst opgezocht.
Zal niet alleen voor mij, maar vast ook voor anderen die dit lezen een stukje duidelijkheid geven wat buprenorfine precies inhoudt.

€45,- voor een advies... tja, als de arts het durft te vragen, waarom jij niet :wink:
En als ik niet betaal kom je zeker met de mattenklopper achter me aan :grin:

Nog ff for the record, 4 maanden geleden stond ik al op 75mg/dag methadon.
125mg/dag was eind vorig jaar, inmiddels 8 maanden geleden.
Tijdens de afbouw van 125mg naar 75 mg heb ik wel veel bijgebruikt.
Om de paar dagen haalde ik 5 gram bruin ineens, met een paar bolletjes wit om te basen.
Met de afbouw naar 75mg heb ik steeds de mindering van de methadon opgeheven door extra heroine te gebruiken. Echt ziek zoals de afgelopen 4 maanden ben ik daar dus niet van geweest.
Als ik me ziek voelde worden gooide ik gewoon gauw wat bruin op een folietje.
De eerste 50mg methadon afbouwen waren voor mij dus nog het makkelijkst, maar alleen omdat ik heroine bij gebruikte. vanaf het moment dat ik op 75mg stond en mijn laatste keer heroine gebruikt had (1 maart) is het voor mij pas echt begonnen.

Dus: van 125mg/dag methadon met gemiddeld zo'n grammetje p/dag bijgebruik, naar nul
in 8 maanden. nu 4 en een halve maand geen heroine meer gebruikt, en over 7 dagen ook op nul met de buprenorfine, en dan dus eindelijk volledig opiaatclean.

Dankzij het DF ben ik goed voorbereid, vele ervaringen van anderen maken duidelijk wat ik kan verwachten en wanneer. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Wanneer de klap straks komt zal deze iig niet onverwachts zijn.
Waarschijnlijk niet alleen lichamelijk, maar vooral ook geestelijk.
De antidepressieve werking van de buprenorfine is me niet ontgaan.
Ik zie alles weer een stuk zonniger in, maar wanneer ik straks ook stop met de bupe...
vandaar ook het plan voor de nazorg in vorm van een zieleknijper.
Dat in combi met het DF natuurlijk :)

Ik geniet er iig van en benut deze dagen van rust en goed slapen dan ook optimaal.
Zoals de beer zijn winterslaap voorbereidt idd Ra :wink:

Sarori

Bewuste gebruiker
Fijn man, dat je het zo goed doet op de bupe! Eindelijk na al die maanden eens een weekje waarbij je kunt bijtanken en de accu weer eens lekker kunt bijvullen.

Dan kun je de laatste klap, als je de bupe dadelijk ook tot het verleden hoort, des te beter doorstaan. En als je dan ook nog hulp hebt van een bekwame zieleknijper sta je er nog sterker voor. Dan ga je er zeker komen!

Geniet nog even van je zomerse winterslaap :)

Yoro

Bewuste gebruiker
zomerse winterslaap :grin: thx Sarori !!
Ik ben sinds ik op bupe sta, en natuurlijk vakantie heb al twee dagen urenlang door het bos gewandeld, en de andere dag een paar uurtjes door de stad gestruind.
Vooral de boswandelingen zijn erg rustgevend.

so far so good! :)

Bovenaan