van zaadje tot plant ?

ik heb een 5tal wietzaadjes die ik graag wil planten :grin:
alleen nu het probleem is dat ik geen idee heb hoe dat nou werkt
kan iemand mij een simpele maar wel een goede uitleg geven ??
het liefst met een aantal plaatjes erbij als dat mogelijk is , ik heb egt nul verstand van planten kweken dus graag een uitleg van het begin tot eind
( het zaaien, verzorgen , oogsten . etc )

Me~plantu~isme~moat

Bewuste gebruiker
heb 2 planten, volop in groei, kga eens zeggn hoe ik het gedaan heb in kkorte stappen:

naar de winkel vragen achter hun beste zaai-stekaarde voor delicate zaden.
vul een pot met die aarde maak een putje van 1 cm, wat water en hup zaad erin.
2 weken wachten, dan hupla ontkiemt, vanaf datie ontkiemt is, veel licht geven, zorg voor temperatuur tussen 16 - 26 graden, 24 graden is tbeste. ik gebruik lampen en bij mooi weer de zon.

zo krijg je mooie plantjes en een hele tijd later is het dan opeens tijd om te oogsten, knip takken af, knip bladuitsteeksels af, zodat je de knoppen overhoudt, laat die 2-3 weken drogen in het donker tot ze goed grijs zijn. en knipafval kan je gebruiken voor dessertjes mee klaar te maken.

kan zijn dame uitleg ni perfect is, maar met die informatie doe ik het.

ThunderBunny

Belezen gebruiker
ik doe het met een schoteltje daar wat vochtige watten op zaadjes er tussen laten kiemen en dan in jiffy omplanten dan kweek ik ze in een kweek bakje op tot kleine echte plantjes en dan ompotten in de uiteindelijke pot meestal zette ik ze meteen in de bloei maakt niet zoveel uit of je nu hoge planten hebt of lage je haalt er even veel wiet van af.
dan als het tijd is om te oogesten meteen knippen en goed laten drogen en smoken maar :stoned: afval kan je gebruiken om wietboter van te maken. :wave:

LeLo

Newbie
je kunt ze ontkiemen op watjes met water, maar niet te vochtige watjes, ander gaan ze rotten.

Legde ze eerste serie tussen watjes, van de 10 kwamen er 7 uit, en gingen snel, na weekje al in potje en na 2 weken 3 cm plantje.

Daarna had ik geen watjes meer, want hoef geen make-up van me gezichte te halen savonds. :grin: En geen zin weet watjes bij me buurmeidje te halen, dus dacht what de hell spot ze gelijk in een potje grond.

Na 2 weken paar kleine plantjes. dacht even kijken bij de rest. wel worteltje van cm. dus laten zitten. En na 3 weken 10 van de 10 waren uitgekomen. Gewoon normaal water geven, zeker niet te vochtig anders verzuipen ze. en wanneer er niet al teveel water is zal de wortel meeropzoek gaan naar water, en groeien de wortels sneller in het begin.

Echt een heleboel mensen denken veel water is goed. maar juist niet. de zaadjes zijn gemaakt voor gewone grond, gewone omstandigheden, zo vallen ze ternslotte ook in de natuur op de grond. Het zijn steke planten!!! en lekkere :stoned: .

Maar trek je conclusie. Ik heb erna weer gekozen voor direct in potje grond en ook nu weer 10 van de 10 kwamen uit. :grin:

Je ziet ze met de dag groeiten :wink:

succes

Bovenaan