Vanavond druk ik m'n laatste peuk uit

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Toen ik gisteren na een week vakantie naar m'n werk reed, vond ik het even spannend hoe ik dat ging doen zonder te roken. Gelukkig heb ik mezelf redelijk kunnen kalmeren. Ik bleef gisteren een beetje een gek gevoel houden, gelukkig was mijn collega heel supportive.
Vandaag ging het een stuk beter en heb ik best relaxed gewerkt. Met momenten wat met m'n pijpje gefrunnikt en dat was best rustgevend.
Op het werk ben ik een redelijk fanatiek koffiedrinker, ik denk dat ik nu iets meer koffie heb gedronken dan gewoonlijk, maar niet veel meer. Voor mijn gevoel werkt koffie wel dempend voor de cravings.
Ik zat zo ook wel te denken: zou het zo zijn bij een verslaafd brein dat veel lichamelijke ongemakken zoals honger, kou, pijn, zich al snel vertalen naar cravings?
Dus is het misschien goed om bij cravings te proberen onderzoeken of je lichaam iets nodig heeft in de vorm van eten, een fleece deken, een pleister?
Ik denk dat dit wel zo kan werken.
De eerste week zit erop, het valt me tot nu toe veel mee.
Ik heb het gevoel dat mijn bloedvaten wel lekker open staan, ik kan niet specifiek zeggen waaraan ik dit merk (van de week een keer een spontane boner gehad, dat is wel zeldzaam voor mij, odols niet meegeteld), maar ik voel me wel lekker in m'n vel zitten.
Ik vind het ook leuk om wat voor m'n lichaam te zorgen, zo ben ik een poosje geleden mijn suikergebruik flink gaan terugschroeven. Vanmorgen heb ik een keer koud afgedouched (niet ijskoud, maar voor mij koud genoeg om trots op te zijn). Verder wat gezonde kruiden besteld en thee van gezet. Ik let op m'n voeding, vooral zure zuivel zoals yoghurt en karnemelk trekt me aan.
Misschien volgende week weer eens beginnen sporten.
Edit: kleine reminder aan mezelf om kauwgom mee te nemen naar m'n werk. Vandaag wel kauw-en-zuigbehoefte gehad en bij gebrek aan beter af en toe maar op een dextro gezogen.

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Op het werk ben ik een redelijk fanatiek koffiedrinker, ik denk dat ik nu iets meer koffie heb gedronken dan gewoonlijk, maar niet veel meer. Voor mijn gevoel werkt koffie wel dempend voor de cravings.
Ik zat zo ook wel te denken: zou het zo zijn bij een verslaafd brein dat veel lichamelijke ongemakken zoals honger, kou, pijn, zich al snel vertalen naar cravings?
Dus is het misschien goed om bij cravings te proberen onderzoeken of je lichaam iets nodig heeft in de vorm van eten, een fleece deken, een pleister?
Ik denk dat dit wel zo kan werken.
Zou kunnen. Een verslaafd brein gaat sowieso op zoek naar iets vervangends. In jouw geval koffie vandaag.

Een bekende afkorting is HALT (Hungry, Angry, Lonely, Tired) - gevoelens die een verslaafde vatbaarder maken voor gebruik. Misschien hoort daar voor jou wel kou bij. Pijn hoort er denk ik sowieso wel bij.

Manu76

Badass junkie
Goed bezig jij!
Ik heb zelf nog niet door wat ik met koffie moet doen, maar na 16h30 probeer ik geen caffeine meer drinken, anders slaap ik wat later. Ik schat dat ik 6 tot 7 uren nodig heb om, na mijn laatste koffie in slaap te vallen, maar ik neem nu al 2 maanden geen wiet meer en is toch anders dan nicotine in dat opzichte.

Tabak was laatste keer dat ik stopte een pittige ontwikkeling, maar reuze blij dat het weer uit mijn systeem is. Laatste nicotine-shot was in Augustus 2021 voor mij.

Succes en ga zo door!

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Gisteren niet geblogd, was een vrije dag, is prima verlopen.
Ik merk dat als ik tv kijk, wel meer neig naar roken. gisteren 2 damiana's gerookt, op zich niet veel maar daar moet ik toch ook wat mee oppassen.
Vergeten kauwgom te kopen, daar ga ik vanmiddag na m'n werk nog even om.
Kauwgom vind ik een fijne manier om cravings op te vangen.
Ik merk dat af en toe het stemmetje van zich laat horen: "je bent nu een week gestopt, een sigaretje kan echt geen kwaad" ook echt zo dat ik vanuit m'n ooghoek sigaretten van m'n vrouw zie liggen en dan "pak maar " bijna onbewust, bijna zonder nadenken, gelukkig dat dat beetje bewustzijn maakt dat ik er afblijf.
Tot nu toe is dat stemmetje zacht en vrij prima te negeren maar, it's a f*cking sneaky bastard, dus waakzaamheid is geboden.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik merk dat als ik tv kijk, wel meer neig naar roken. gisteren 2 damiana's gerookt, op zich niet veel maar daar moet ik toch ook wat mee oppassen.
Ik merk dat af en toe het stemmetje van zich laat horen: "je bent nu een week gestopt, een sigaretje kan echt geen kwaad" ook echt zo dat ik vanuit m'n ooghoek sigaretten van m'n vrouw zie liggen en dan "pak maar " bijna onbewust, bijna zonder nadenken, gelukkig dat dat beetje bewustzijn maakt dat ik er afblijf.
Tot nu toe is dat stemmetje zacht en vrij prima te negeren maar, it's a f*cking sneaky bastard, dus waakzaamheid is geboden.
Kan zeer sneaky zijn, dat stemmetje...

En tja, als het je eigen gedachten zijn is het sowieso makkelijk om ook zulke gedachten te geloven. Goed dat je er scherp op bent.

51mMzoL1W6S._AC_UF894,1000_QL80_.jpg

Pietlul

Experimenterende gebruiker
met cigs rook ik een pakje of 5 per jaar kan er dan echt van genieten af en toe, er is nu echt zon aanval op.. smaakjes mogen niet meer etc..
betutteling is het

Immersive.

Experimenterende gebruiker
Trots op je!

En idd, zelfs dat 1 cigaretteje per week of maand, zorgt ervoor dat je longen zich biet beginnen te hersellen!

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Twee weken!
Poosje niet geblogd, druk op het thuisfront. Ook wel stressig soms, dan rook ik wel extra Damiana.
Mezelf getrakteerd op wat rubber friemelspullen van de Action. Helpt bij m'n cravings en ik vind het fijn.
Ik rook nog wel dagelijks Damiana, dus voor m'n longen is er nog wel werk aan de winkel maar goed, dat komt ook nog wel goed.
Toch nog wat focussen op andere coping voor stressituaties.
Op het werk gaat het best prima, gewoon regelmatig aan mn buisje lurken en ermee friemelen in m'n handen werkt goed.
Kauwgom valt een beetje tegen, die wordt zo snel slap in mijn mond.
Weet iemand een merk kauwgom die stevig blijft?

Don Draper

Badass junkie
Weet iemand een merk kauwgom die stevig blijft?
Ik gebruik Sportlife als ik aan het stoppen met roken ben.

Niet jezelf gek maken hoe "duur" het is of googlen naar horror verhalen over veel kauwgum kauwen. Je bent aan het stoppen met roken verdomme! Alles mag! (Als je snap wat ik bedoel)

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Ja, gaat eigenlijk best prima. Het wordt nu wel zaak om vervangende handelingen wat af te bouwen, volgens m'n collega blijf ik m'n verslaving ankeren als ik teveel vervanging zoek. Dus dat gaan we nu wat afbouwen.

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Zo, drie weken ruim voorbij, geen tabak of nicotine genuttigd.
Prima zo dus. Ik ga de vervangende handelingen nog verder afbouwen, dat ga ik op het gemakje doen.
Ik besef dat ik de rest van m'n leven waakzaam moet blijven om niet terug te vallen in tabaksverslaving maar voor nu kan ik concluderen:
Missie geslaagd!!
Goed zo, James, ik ben trots op je!

Ik wil iedereen die hier heeft bijgedragen en/of meegelezen bedanken voor de support, tips en interesse.

Hopelijk zijn misschien enkele verslaafden geïnspireerd geraakt om zich ook van hun verslaving te bevrijden.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zo, drie weken ruim voorbij, geen tabak of nicotine genuttigd.
Prima zo dus. Ik ga de vervangende handelingen nog verder afbouwen, dat ga ik op het gemakje doen.
Ik besef dat ik de rest van m'n leven waakzaam moet blijven om niet terug te vallen in tabaksverslaving maar voor nu kan ik concluderen:
Missie geslaagd!!
Goed zo, James, ik ben trots op je!

Ik wil iedereen die hier heeft bijgedragen en/of meegelezen bedanken voor de support, tips en interesse.

Hopelijk zijn misschien enkele verslaafden geïnspireerd geraakt om zich ook van hun verslaving te bevrijden.
Nu alweer drie weken voorbij!? Jezus wat gaat die tijd snel.

Respect man hartstikke goed bezig zo!

In de tussentijd nog wel van anderen IRL gehoord hoe erg zij worstelen met stoppen met roken. 1 vertelde me dat het moeilijker is dan stoppen met coke. Dus respect!

En ga zo door.

miles

Wijs gebruiker
Roken blijft naast alcohol een van mijn grootste valkuilen, dagen lang geen last en ineens sta ik toch weer te roken

Kordie

Badass junkie
Roken blijft naast alcohol een van mijn grootste valkuilen, dagen lang geen last en ineens sta ik toch weer te roken

Herkenbaar.
Maar gek genoeg kan ik er dan ook weer gelijk mee stoppen en denk: "smaakt vies". Denk dat dit de knop is

Don Draper

Badass junkie
@Innerscoop Misschien geeft dit je extra motivatie:

De Albert Heijn en Lidl zijn de supermarkten van mijn buurt. Die verkopen geen tabak meer. Dus qua tabak ben ik afhankelijk van het tankstation, een tabakszaak en een gemakszaak.

Tankstation is 24/7 open dus bij een terugval kan ik er op elk tijdstip naartoe. Bij een zwak moment s'nachts ben ik zo weer terug bij af.

Tabakszaak is tussen 10:00-17:30 open. Daar heb je als werkende niks aan of alleen in het weekend.

Gemakszaak is tussen 07:00 en 21:00 open. Dat is al wat aantrekkelijker.

Sinds de Albert Heijn niet meer verkoopt en de 1 januari stoppers langzaam allemaal in verval raken is de potten tabak niet meer aan te slepen. Ik kom heel vaak met een "we hebben het niet meer" of "we hebben de laatste die we hebben nu voor je". Soms dat beiden zaken het niet hebben. Dan toch lange wandeling maken naar het tankstation. Dit is dan niet in een dag aangevuld. Je zit makkelijk dagen zonder je favoriete merk tabak.

Verder is het fijne assortiment van Albert Heijn er niet meer. Vanaf 1 januari tot zeer recent was het drama. Gemakszaak had maar drie soorten merken potten tabak. Bij tabakszaak was het ook heel beperkt gek genoeg. Dus dan zit je toch maar te kloten dat je binnen de tabakszaak tijden je drug kan halen.

Maar nu wordt het gekker.

In heel mijn buurt is er maar 1 soort huls tabak te halen. Een vernieuwde milieuvriendelijke smerige Mascotte Rood huls. Ja, je kan er sigaretten van roken maar elke sigaret smaakt naar niks of kont.

Dus ik moet zometeen de bus pakken naar de stad om naar een fatsoenlijke tabakszaak te gaan, natuurlijk ook met 09:00 - 17:30 tijdstip om een andere merk huls te halen. Ben ik geld kwijt aan OV en half uur wachten op een reis terug voor fucking hulzen tabak! Ik werd al gek als ik moest reizen voor het OV voor een Coffeeshop maar nu ben ik zelfs met tabak gewoon 1+ uur kwijt! Als ik mijn favoriete West Silver zou willen blijven roken, wat ik niet in mijn buurt meer kan krijgen, zou ik dit zo'n beetje elke week moeten doen! VOOR TABAK!

2030 gaan tankstations stoppen met tabak. Volgens mij wat ervoor ook de gemakswinkels.

Zie je een beetje waar ik naartoe ga? Roken is een aflopende zaak en wordt een dagtaak, vooral als ik besluit om ook nog eens naar Duitsland te gaan om wat euro's (scheelt echt niet veel dan mensen beweren. Tenzij je de ultra goedkope merken rookt) te besparen. Als ik voorgoed af kon zijn van deze shit bespaar ik me dit allemaal. Gewoon junk gedrag dit van mezelf.

Mensen gaan wat meemaken als andere supermarkten moeten stoppen met tabak later dit jaar!

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Misschien heb ik in het forum weinig opgelet maar hoe gaat ie @Innerscoop ?
3 weken geleden op een dag met zomers weer zo stom geweest om een pakje shag te kopen, afgelopen maandag weer m'n laatste peuk uitgedrukt .
Tot nu toe gaat het goed, m'n oudste zoon is ook net gestopt dus we kunnen elkaar motiveren.

Ik had het hier eigenlijk moeten updaten, eigenlijk niet aan gedacht.

Matineus

Belezen gebruiker
Hi @Innerscoop ,
Even gespiekt hier en wat ben je goed op weg! 😊
Als ik zo vrij mag zijn, hoe gaat het nu met je?
Hopelijk zijn misschien enkele verslaafden geïnspireerd geraakt om zich ook van hun verslaving te bevrijden
Bijna een “teken” dat ik dit las, want ik struggle ook met een tabaksverslaving. De afgelopen dagen denk ik veel aan stoppen met die rotzooi.
Door mijn vrij jonge leeftijd, merk ik eigenlijk (nog) amper nadelige effecten, wat het natuurlijk niet makkelijker maakt.

Enfin, hoop dat je ons een update kunt geven.

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Hey @Matineus , wat leuk dat je geïnteresseerd bent in mijn proces.
Sinds mijn laatste bericht, rook ik kruidensigaretten (dus tabaksvervanger, niks psychoactiefs).
Van de nicotine af gaat bij mij vrij gemakkelijk, van de handeling is een grotere uitdaging. Daar wil ik maandag mee kappen.

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Door mijn vrij jonge leeftijd, merk ik eigenlijk (nog) amper nadelige effecten, wat het natuurlijk niet makkelijker maakt.
Wat mij erg geholpen heeft is om me te bedenken dat de innerscoop die over vijf jaar leeft, de innerscoop die vandaag stopt, heel dankbaar zal zijn.
De innerscoop over 10 jaar is de stoppende innerscoop van vandaag zo dankbaar voor zijn schone longen en energie en goed uiterlijk en gezonde vaten etc, etc.

Dus bedenk deze dingen in positieve zin, wat je wint als je stopt, dus niet wat je verliest als je niet stopt.

Matineus

Belezen gebruiker
Wat fijn om te horen. You go, Innerscoop.
Uit je eerdere updates, maak ik op dat je geestelijke en lichamelijke veranderingen doormaakt, en dat deze per moment ook best konden veranderen. Is dat nu misschien al stabieler?
Toch nog wat focussen op andere coping voor stressituaties.
Zijn die kruidensigaretten ook een onderdeel van jouw copingstrategie? Of heb je hier ook andere handvatten voor?
Ik vind het ook leuk om wat voor m'n lichaam te zorgen, zo ben ik een poosje geleden mijn suikergebruik flink gaan terugschroeven.
Fijn dat je denkt aan je algehele gezondheid, mijn complimenten.

Laatst bewerkt:

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Zojuist (weer) m'n laatste peuk uitgedrukt.
Na m'n heroïsche dosis was ik een paar dagen nog niet echt baseline: verstrooid en nog snel overprikkeld. Ik was bang dat ik niet ging functioneren op m'n werk en besloot tabak te roken om me te helpen aarden. En ja, dan ben je zo weer verslaafd.
Toch, ik heb van de trip goede inzichten gekregen. Tijdens de trip was ik echt klaar met alle drugs. Voor de meeste drugs is er wel nuance gekomen: ik wil nu max 10 keer per jaar "onder invloed" zijn. Maar met roken ben ik nog steeds klaar, het dient me niet en maakt veel meer kapot dan dat het oplevert. Het is een gevangenis en ik wil er nu echt uit.
Afgelopen dagen heb ik bij de meeste peuken er heel bewust bij stilgestaan dat ik mezelf voor de gek aan het houden ben.
Ook het de opmerkingen over roken in de topic https://drugsforum.nl/threads/omgaa...gevoelens-zonder-medicatie-en-therapie.76748/
Hebben mij geïnspireerd, dank daarvoor!
Ik ga voor waar geluk, niet voor de illusie van geluk in het korte dopamine stootje van nicotine.
Dag tabak, afscheid van je nemen is me een waar genoegen.

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Hier nog een, laatste tijd wel een record aantal stoppogingen gedaan.
Maar ik blijf ook geloven dat hèt moment snel komt.
Van 't weekend ontvang ik een voorraadje. 2c-b , wellicht ook maar eens een "stoptrip" gaan plannen, en dan volgens het boekje.
Maar ik weet ook niet of ik snel aan trippen toe ben, ergens heb ik het idee dat ik mijn laatste trip wel "verwerkt" heb, we gaan zien..
Ff update, ben er dus nog niet vanaf...

Paranoize.

Badass junkie
Ik heb nog iets minder dan 30 sloffen.

Daarna ga ik ook weer stoppen met roken, 30x10 pakjes 300 pakjes 1 per dag dus over 300 dagen stop ik met roken :grin:

Of ik ga ze verkopen maar wil wel graag weer stoppen met roken lol

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Iig een goed voornemen, @Paranoize.
Als je serieus wil stoppen zou ik adviseren om je stopmoment niet langer dan 30 dagen vooruit te plannen. Aan de andere kant hebben niet veel mensen zo'n voorraad. Dus mss is het zo gek nog niet om op die manier je stopmoment te plannen. Op een klein jaar tijd kan je jezelf wel herconditioneren.

Bovenaan