Javelin FGM-148F
Wijs gebruiker
Volgens mij is het 3 dagen ., want dat gaat gebeuren zodra de nicotine uit je lichaam is (10dagen)
Volgens mij is het 3 dagen ., want dat gaat gebeuren zodra de nicotine uit je lichaam is (10dagen)
Zou kunnen. Een verslaafd brein gaat sowieso op zoek naar iets vervangends. In jouw geval koffie vandaag.Op het werk ben ik een redelijk fanatiek koffiedrinker, ik denk dat ik nu iets meer koffie heb gedronken dan gewoonlijk, maar niet veel meer. Voor mijn gevoel werkt koffie wel dempend voor de cravings.
Ik zat zo ook wel te denken: zou het zo zijn bij een verslaafd brein dat veel lichamelijke ongemakken zoals honger, kou, pijn, zich al snel vertalen naar cravings?
Dus is het misschien goed om bij cravings te proberen onderzoeken of je lichaam iets nodig heeft in de vorm van eten, een fleece deken, een pleister?
Ik denk dat dit wel zo kan werken.
Kan zeer sneaky zijn, dat stemmetje...Gisteren niet geblogd, was een vrije dag, is prima verlopen.
Ik merk dat als ik tv kijk, wel meer neig naar roken. gisteren 2 damiana's gerookt, op zich niet veel maar daar moet ik toch ook wat mee oppassen.
Vergeten kauwgom te kopen, daar ga ik vanmiddag na m'n werk nog even om.
Kauwgom vind ik een fijne manier om cravings op te vangen.
Ik merk dat af en toe het stemmetje van zich laat horen: "je bent nu een week gestopt, een sigaretje kan echt geen kwaad" ook echt zo dat ik vanuit m'n ooghoek sigaretten van m'n vrouw zie liggen en dan "pak maar " bijna onbewust, bijna zonder nadenken, gelukkig dat dat beetje bewustzijn maakt dat ik er afblijf.
Tot nu toe is dat stemmetje zacht en vrij prima te negeren maar, it's a f*cking sneaky bastard, dus waakzaamheid is geboden.
Trots op je!Gisteren niet geblogd, was een vrije dag, is prima verlopen.
Ik merk dat als ik tv kijk, wel meer neig naar roken. gisteren 2 damiana's gerookt, op zich niet veel maar daar moet ik toch ook wat mee oppassen.
Vergeten kauwgom te kopen, daar ga ik vanmiddag na m'n werk nog even om.
Kauwgom vind ik een fijne manier om cravings op te vangen.
Ik merk dat af en toe het stemmetje van zich laat horen: "je bent nu een week gestopt, een sigaretje kan echt geen kwaad" ook echt zo dat ik vanuit m'n ooghoek sigaretten van m'n vrouw zie liggen en dan "pak maar " bijna onbewust, bijna zonder nadenken, gelukkig dat dat beetje bewustzijn maakt dat ik er afblijf.
Tot nu toe is dat stemmetje zacht en vrij prima te negeren maar, it's a f*cking sneaky bastard, dus waakzaamheid is geboden.
Dat is idd ook waar, daarbij weet ik van mezelf dat als ik weer tabak rook, ik wat stoppen betreft weer van voor af aan kan beginnen.idd, zelfs dat 1 cigaretteje per week of maand, zorgt ervoor dat je longen zich biet beginnen te hersellen!
Ik gebruik Sportlife als ik aan het stoppen met roken ben.Weet iemand een merk kauwgom die stevig blijft?
Kut. Had je gerapporteerd maar het is gewoon kauwgum wat je aanraad. Excuus (mods)!
Mastiekgom is echt fucking hard, totaal niet aangenaam naar mijn mening. Ook superduurIk snap je @Don Draper , alles heeft nadelen, maar meestal minder nadelen dan roken.
Ik ga zeker de sportlife proberen.
@Beyond Machine die mastiekgom klinkt ook goed, ga ik ook een potje van bestellen. Klinkt ook fijn bij middelen waar de kaakjes van gaan malen
Nicorette gewoon helpt beste vanalMastiekgom is echt fucking hard, totaal niet aangenaam naar mijn mening. Ook superduur
Valt reuze mee, paar keer kauwen en dan is het een stuk soepeler. Overigens is dat juist goed voor je kaakspieren!Mastiekgom is echt fucking hard, totaal niet aangenaam naar mijn mening. Ook superduur
Nu alweer drie weken voorbij!? Jezus wat gaat die tijd snel.Zo, drie weken ruim voorbij, geen tabak of nicotine genuttigd.
Prima zo dus. Ik ga de vervangende handelingen nog verder afbouwen, dat ga ik op het gemakje doen.
Ik besef dat ik de rest van m'n leven waakzaam moet blijven om niet terug te vallen in tabaksverslaving maar voor nu kan ik concluderen:
Missie geslaagd!!
Goed zo, James, ik ben trots op je!
Ik wil iedereen die hier heeft bijgedragen en/of meegelezen bedanken voor de support, tips en interesse.
Hopelijk zijn misschien enkele verslaafden geïnspireerd geraakt om zich ook van hun verslaving te bevrijden.
Zo, drie weken ruim voorbij, geen tabak of nicotine genuttigd
1 vertelde me dat het moeilijker is dan stoppen met coke
Roken blijft naast alcohol een van mijn grootste valkuilen, dagen lang geen last en ineens sta ik toch weer te roken
3 weken geleden op een dag met zomers weer zo stom geweest om een pakje shag te kopen, afgelopen maandag weer m'n laatste peuk uitgedrukt .Misschien heb ik in het forum weinig opgelet maar hoe gaat ie @Innerscoop ?
Bijna een “teken” dat ik dit las, want ik struggle ook met een tabaksverslaving. De afgelopen dagen denk ik veel aan stoppen met die rotzooi.Hopelijk zijn misschien enkele verslaafden geïnspireerd geraakt om zich ook van hun verslaving te bevrijden
Wat mij erg geholpen heeft is om me te bedenken dat de innerscoop die over vijf jaar leeft, de innerscoop die vandaag stopt, heel dankbaar zal zijn.Door mijn vrij jonge leeftijd, merk ik eigenlijk (nog) amper nadelige effecten, wat het natuurlijk niet makkelijker maakt.
Zijn die kruidensigaretten ook een onderdeel van jouw copingstrategie? Of heb je hier ook andere handvatten voor?Toch nog wat focussen op andere coping voor stressituaties.
Fijn dat je denkt aan je algehele gezondheid, mijn complimenten.Ik vind het ook leuk om wat voor m'n lichaam te zorgen, zo ben ik een poosje geleden mijn suikergebruik flink gaan terugschroeven.
Ook het de opmerkingen over roken in de topic https://drugsforum.nl/threads/omgaa...gevoelens-zonder-medicatie-en-therapie.76748/
Hebben mij geïnspireerd, dank daarvoor!
Ja, het win-win principe komt geregeld voor op dit forum, daarom vind ik dit ook zo'n fijn forum.Ik vind het leuk te lezen dat de opmerkingen in mijn thread je hebben geinspireerd! Dank je wel!
Ff update, ben er dus nog niet vanaf...Hier nog een, laatste tijd wel een record aantal stoppogingen gedaan.
Maar ik blijf ook geloven dat hèt moment snel komt.
Van 't weekend ontvang ik een voorraadje. 2c-b , wellicht ook maar eens een "stoptrip" gaan plannen, en dan volgens het boekje.
Maar ik weet ook niet of ik snel aan trippen toe ben, ergens heb ik het idee dat ik mijn laatste trip wel "verwerkt" heb, we gaan zien..