Vaporizer

paupie

Bewuste gebruiker
lijkt me echt wel beter zo'n vaporizer. Van weinig wiet, goed stoned en het tast je longen ook nog geen eens aan. Die dingen kosten alleen zo achterlijk veel :cry:

Loenatik

Experimenterende gebruiker
het is niet dat er geen teer en alles meer inzit
gewoon dat er iets minder inzit dan een gewone joint

Dinaatjuh

Belezen gebruiker
Meerdere vaporizers heb ik geprobeerd.
De kunst is om het apperaatje juist te bedienen.
De smaak is natuurlijk heel anders, de ervaring ook.
Maar stoned word je er zeker van, ook al heb je dat misschien niet meteen door.
Succes en vertel ons hoe het was als je het eens geprobeerd hebt.

Dinaatjuh

Belezen gebruiker
Loenatik zei:
het is niet dat er geen teer en alles meer inzit
gewoon dat er iets minder inzit dan een gewone joint

Ik weet niet wat voor wiet jij rookt maar in de mijne zit geen teer hoor.

MetaalKonijn zei:
teebo zei:
je zult ervan verschieten hoeveel minder leuk blowen is zonder tabak

je zult ervan verschieten hoeveel minder verslavend blowen is zonder tabak :wink:

Dat zeker!

ts

Bewuste gebruiker
Idee van een vaporizer is toch dat je de thc verdampt ipv verbrandt? En dat teer en nicotine minder snel verdampen dan thc, zodat je uiteindelijk (als je het goed doet) puur de thc binnenkrijgt. En dus idd geen zooi.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
teebo zei:

wat een onzin .. tabak is troep blowen zonder tabak is in meerdere opzichten velen malen minder schadelijk en een betere high.

Stonie

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Loenatik zei:
Ik had gelezen dat er gewoon minder rotzooi inzit, maar erzit nogal in

Nee de schadelijke stoffen verdampen niet op een temperatuur vaan 200 graden waardoor er dus geen schadelijke stoffen vrijkomen. THC is een neurotransmitter en doet dus geen (directe) schade aan je hersenen, vrij 'gezond' lijkt het mij. :)

Helaas heb ik hem nog niet ontvangen want azarius is erg druk staat er op de site :(

Adrenochroom

Wijs gebruiker
teebo zei:

Misschien, maar ik rook niet maar door al het blowen heb ik toch wel een paar honderd pakjes sigaretten indirect opgerookt. Dus ik ben wel erg benieuwd of ik echt iets erg mis. Ik denk eigelijk dat ik het wel goed trek, ik houd eigelijk als het kan toch wel m'n longen zo schoon mogelijk dus dit klinkt wel prima. :)

Nostic

Newbie
Eej Adrenochroom,

Ik was erg benieuwd of je hem al binnen had van Azarius.

Ik ben dan nu toch eindelijk gestopt met het roken van sigaretten en wil het liefst niet de stonedheid opgeven nu ik gestopt ben met roken. Vandaar dat ik vanavond onderzoek heb gedaan naar vaporizers en de werking daarvan.

Ik heb al een aantal sites waar je kunt bestellen maar vind zelf azarius wel betrouwbaar en vroeg me dus af hoe de bestelling bij jou is verlopen en of het bevalt heheh?

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Nostic zei:
Eej Adrenochroom,

Ik was erg benieuwd of je hem al binnen had van Azarius.

Ik ben dan nu toch eindelijk gestopt met het roken van sigaretten en wil het liefst niet de stonedheid opgeven nu ik gestopt ben met roken. Vandaar dat ik vanavond onderzoek heb gedaan naar vaporizers en de werking daarvan.

Ik heb al een aantal sites waar je kunt bestellen maar vind zelf azarius wel betrouwbaar en vroeg me dus af hoe de bestelling bij jou is verlopen en of het bevalt heheh?

Yo Nostic,

Gister nacht ben ik terug gekomen van mijn vakantie in belgie en toen ik thuis kwam lag er een pakketje voor me klaar. :grin: Helaas heb ik hem nog niet kunen gebruiken maar ik ben wel van plan dat zometeen te doen.

Voor jou is een vaporizer wel echt een dikke aanrader omdat de teer van wiet, tabak en de vloei niet in je longen komt en vooral omdat je dan geen tabak hoeft te roken. (eigelijk rook je helemaal niet) Veel mensen die stoppen met roken gaan meer blowen, dus ik zou er wel even naar gaan kijken.

Ik weet niet wanneer de bestelling aankwam maar in ieder geval langer dan een week en korter dan twee weken. Het is er nu nogal druk dus vandaar, ik heb wel 3 andere producten er nog bij besteld dus daar zou het ook aan kunnen liggen.

davie

Wijs gebruiker
Volgens mij is het zo dat de vloei het slechtste is voor je, daarna tabak en dan pas wiet. Eigenlijk is wiet helemaal niet zo schadelijk (tenzij je dagelijks blowd), het is volgens mij zelfs zo dat als je 1x per maand rookt waterpijp of vaporizer dan zuiverd dat je longen. Ik weet niet of het waar is, maar verbeter me anders maar.

Er komen dus een aantal schadelijke stoffen niet vrij zoals benzeen, tolueen of naftaleen en een grote vermindering van koolstofmonoxide en teer. Het gaat juist om THC, CBD en CBN.

Ik heb zelf de http://www.azarius.nl/headshop/vaporize ... ded_black/
en vind hem wel handig. Natuurlijk vind ik nog steeds een gewoon jointje lekkerder, maar de vaporizer bevalt me steeds beter.

Ik hang er meestal een zak aan en laat die vol lopen. Dan verspil je ook het minste. Bovendien hangt niet heel je kamer vol met rook.

En je kan er ook andere dingen mee roken. Plantjes uit de tuin. Ik heb dat zelf nog niet gedaan, maar sommige planten schijnen goed te zijn tegen hoofdpijn en andere kwalen. zoals Lavendel, Tijm of Eucalyptus.

Nostic

Newbie
Adrenochroom zei:
Voor jou is een vaporizer wel echt een dikke aanrader omdat de teer van wiet, tabak en de vloei niet in je longen komt en vooral omdat je dan geen tabak hoeft te roken. (eigelijk rook je helemaal niet) Veel mensen die stoppen met roken gaan meer blowen, dus ik zou er wel even naar gaan kijken.

Thnx voor je snelle reactie, ben ook erg benieuwd nu en wil het liefste hem nu meteen al hebben hahah. Inderdaad lijkt dit me een goede oplossing omdat ik gewoonweg geen tabak meer wil roken en de nicotine/ teer en andere stoffen in me lichaam wil hebben.

Ook ben ik erg benieuwd naar het verdampen van andere kruiden zoals Davie zegt.

Ik experimenteer graag met verschillende drugs en laatste 2 jaar meer met psychedelische drugs zoals paddo's en salvia.
Zou salvia divinorum ook te verdampen zijn met een vaporizer?
ow ik heb het antwoord hier al gevonden :mrgreen:

Vanavond ga ik dan met een maat naar m'n vertrouwde coffeeshop waar ik altijd haal en daar hebben ze er ook 1 staan zodat ik het meteen kan uit proberen.

Wel zit ik nu erg te twijfelen wat voor ik nou moet nemen aangezien er zo veel verschillende zijn en ook in prijsklasse..

Want zou zo'n digitale nou echt beter zijn en wat is verstandiger om dan iets meer te betalen of om gewoon voor de BC Vaporizer te gaan? Mij lijkt het ook een gekut om met ballonnen te werken eerlijk gezegt.

Ik heb vroeger wel vaak wiet gerookt maar rook al sinds een paar jaar alleen maar hasj, zit hier nog verschil tussen met verdampen of? Want ik lees alleen maar over wiet maar kan het ook met hasj?

Dissonant

Bewuste gebruiker
Met hash moet je oppassen. Sommige vaporisers raken verstopt als je er plakkerige nepalese hash insteekt.

Nostic

Newbie
Dissonant zei:
Met hash moet je oppassen. Sommige vaporisers raken verstopt als je er plakkerige nepalese hash insteekt.
Aha, jah nu was het wel zo dat ik graag zachte hasjies rookte maar dan ga ik is een wat poederigere hasj proberen.

De damp/rook die je in ademt behoud die heel erg de smaak/geur van het product wat je in de vaporizer stopt of valt dit mee?

davie

Wijs gebruiker
Of een digitale nu beter is weet ik niet, maar iig wel handig. Je kan makkelijk de temperatuur instellen. En dat met die balonnen valt wel mee. Je legt je apparaat neer met de zak eraan. Ff wachten en die is helemaal vol geblazen. Maar de BC lijkt me ook prima. Ik heb alleen die digitale geprobeerd.

Ik doe er geen hasj in, maar denk ook niet dat dat echt goed is net als Dissonant zegt.

Het smaakt wel anders, maar toch wel lekker. En je wordt wel anders stoned, meer high ofzo.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Gister heb ik hem geprobeert :grin: De smaak lijkt net op een spacecakeje. Eerst denk je dat je niet heel erg stoned word, maar daarna klapt het er ineens in en ben je helemaal van de kaart. Het is inderdaad wel jammer dat je er geen salvia in kan roken maar dat blijf ik dan wel in een pijpje doen. :smoke:

Succes Nostic :wave:

Nostic

Newbie
Cool, ben benieuwd. Ik was vandaag in de smart shop en daar hadden ze hem ook, beetje jammer dat ik hem nou net al gisternacht besteld had bij Azarius met nog wat andere dingen.

Had dit besteld:

Electrische grinder / BC Vaporizer / Salvia sage flavoured 5X extract, Aardbei / Palo santo

Wel vet al die kruiden ook, ben best geïntresseerd geraakt in die african dream root die je dromen intenser maken.

Heb vanavond me wiet maar met een pijpie gerookt want kon nou niet echt wachten totdat ik m'n bestelling binnen heb gehad :P

davie

Wijs gebruiker
Dan moet je eens GHB nemen zodat je nok out gaat en eens kijken wat voor vage dromen je dan krijgt. Ik heb al de gekste dingen meegemaakt.

Ik heb dan heel vaak het besef dat ik droom. Dat is wel mooi dan. 1x schrok ik me eigen kapot. Ik dacht namelijk dat ik in de auto zat terwijl ik gewoon wist dat ik aan het slapen was. Echt vaag. Ik zag de garage en de lichten van mijn auto daarop schijnen. Alleen leek het zo echt dat ik eraan twijfelde of ik wel sliep. Toen ik mijn ogen open deed dacht ik nog dat ik in de auto zat.

Ook momenten dat ik dacht dat ik dood zou gaan terwijl ik wist dat het een droom was. Daarna maakte ik me eigen ook geen zorgen en wist dat ik dadelijk wakker zou worden.

Nostic

Newbie
GHB heb ik vaak genoeg genomen en ook vele keren in slaap gevallen toen ik het thuis deed. Wel relaxt spul maar had toen iets teveel genomen op een feessie en heb toen 2 uur op de EHBO gelegen dus voor mij geen G meer. Het is wel herkenbaar wat je verteld want je denk dat je bij bewustzijn bent maar eigenlijk slaap je half :)

Nostic

Newbie
Eej Adrenochroom,

Ik heb m'n pakketje vandaag opgehaald van het postkantoor en zit momenteel nog op m'n werk waar ik de vaporizer heb uitgepakt en al heb proberen op te warmen aagezien je hem 20 min moet laten warm worden zodra je hem uit de doos haalt.

Al snel rook ik een verbrande plastic geur en tot mijn verbazing zag ik dat het plastic binnenin dus de ronde koker die om het mechanisme zit begon te smelten. Zo erg is het nou ook weer niet maar vroeg me af of jij dit ook had?

Het is toch juist de bovenkant die warm moet worden?

Nostic

Newbie
Adrenochroom zei:
Eerst denk je dat je niet heel erg stoned word, maar daarna klapt het er ineens in en ben je helemaal van de kaart.

Succes Nostic :wave:
Zo net naar de shop geweest voor 25 euries aan lekkere wiet gehaald en vaporisen maar heheh.

Ik deed de vermalen wiet er in snel het potje erop en een paar keer hijsen. Eerst dacht ik van nja is dit hèt? Toch nog een paar keer goed aan dat ding lopen lurken en toen was de wiet al bruin geworden en toen heb ik maar de stekker eruit gehaald.

Na een lekker ambient muziekie opgezet te hebben dacht ik nog steeds dat ik niet stoned was maar inderdaad sloeg het daarna ineens in. Niet superhard maar merk nu toch echt wel dat ik in een lekkere chille high zit :P

Misschien moet ik ook wat rustiger inhaleren en langer vasthouden, want ik had er evenveel als in een blow ingedaan..

Maar goed, weer een ervaring rijker en aangezien ik toch gestopt ben met roken is dit een ideale oplossing en nog gezonder ook :smoke:

jcp

Bewuste gebruiker
Ik heb zelf de vaporizer van evert (http://www.de-verdamper.nl)

De BC vaporizer heb ik ook gehad, maar dit werkt door het bakje te verhitten waarin je de wiet/hasj doet, nadeel is dat je hierdoor toch nog steeds veel wiet verbrand.

Met de "verdamper" :) stroomt de hete lucht (op precies de goede temp) langs je wiet heen, er is dus geen contact, waardoor je wiet perfect verdampt.

Het verschil tussen een goedkopere vaporizer (heb er 2 gehad) en de verdamper is echt mega groot, ik ben de eerste keer ZO verschrikkelijk high geworden van de verdamper, dat ik m'n zusje naar huis heb laten rijden, normaal heb ik echt nooit problemen om te rijden na een jointje oid.

Ik doe een hele avond met de wiet die ik normaal in 1 joint doe, als ik 2x op een avond deze pijp aanzet ben ik de hele avond knetter!
Je kan de wiet/hasj zeker 3 x opschudden en het verdampt zo weer!

Het kost een paar knaken, maar ik denk maar zo: na een maandje of wat niet roken heb ik dat er alweer uit :stoned:

Hier nog een linkje naar een review van de pijp die ik gekocht heb:
http://www.hempcity.nl/cannabisshops/indica/vaporhighzer/index.html

jasper

Wijs gebruiker
Armani7 zei:
barry zei:
Armani7 zei:
Dinaatjuh zei:
Ik weet niet wat voor wiet jij rookt maar in de mijne zit geen teer hoor.

in wiet zit wel teer

ik dacht zelf meer dan in sigaretten
idd :)

space scientist zei:
de rook van cannabis bevat drie keer meer teer en vijf keer meer koolmonoxide dan de rook van tabak; de rook die ontstaat bij de verbranding van cannabis is dus schadelijker dan de rook van tabak

te lezen op de site: http://www.unitydrugs.nl/index.php?page ... b=cannabis

zit zelfs meer teer in dan een gewone sigaret

thx die info was ik aan het zoeken

jcp

Bewuste gebruiker
Ik heb nog een vraagje, ik gebruik nu al een tijdje mijn vaporizer, en ik heb soms wiet erin, die te droog lijkt te zijn om te vaporizen.

Met de meeste wiet hijs ik 1 keer aan de pijp en vult hij zich meteen helemaal met witte damp, en ben ik na 3 of 4 hijsen helemaal wappie.
Met deze wiet kan ik ook zeker 10 flinke hijsen nemen, dan de wiet weer wat verkruimelen en dan weer 10 hijsen nemen.

Maar soms moet ik met een wietje (wat ook wat droger aanvoelt) heel lang hijsen, en krijg ik dan misschien 6 hijsen in totaal uit 1 vulling en vult hij zich lang zo vol niet met damp.

Is er ook een manier om wiet wat vochtiger te maken voordat ik het vaporize?

Ik heb wel eens gehoord dat je droge shag tussen de aardappelschillen kan gooien om het weer vochtig te maken, maar ik vraag me af wat dat met de smaak van mijn wiet gaat doen :wink:

Edit: ik heb discussie gevonden waar nogal wat dingen voorbijkomen, maar kan niet echt een antwoord erin vinden: http://www.channels.nl/knowledge/28084.html

Hier hebben ze het over sinaasappel, aardappel, witbrood enzovoorts :openmouth:

Hmm, sla zie ik soms wel genoemd worden, en schijnt een goede optie te zijn, omdat er geen suiker in zit. Ga ik vanavond eens proberen.

jcp

Bewuste gebruiker
Kheb gisteravond even een aantal dingen geprobeerd.

Ik had wat jack herer die bijna niet wou vaporizen omdat hij dus te droog was:

deze heb ik verdeeld in een aantal plukjes wiet.

1 in een uitgesneden aardappel met wat losse stukjes erbij in.

1 in wat sinaasappel schillen gevouwen

1 in wat sla blaadjes gevouwen

1 in een stoom apparaat gehangen

op wat zilverpapier met gaatjes en een handdoek er over. wel even goed schoongemaakt, anders zit er zo een dampo lucht aan m'n wiet :P

Dit heb ik 2 uurtjes zo laten staan

Met de aardappel merkte ik meteen al verschil, op een klein beetje wiet kon ik wel 4 keer zo lang vaporizen, en de smaak was gewoon goed!

De sinaasappel deed ook zijn werk wel, maar was toch wat minder, en er zat toch heel iets een raar smaakje aan.

De sla was veruit de beste, de wiet was behoorlijk vochtig (zeg maar nat) geworden, en was bijna niet te grinden, dus uit elkaar geplukt en in de vaporizer gedaan.
Echt enorm lang van gedampt en perfecte smaak!

De wiet die in het damp apparaat had gelegen voelde nog steeds droog aan, en deed het ook niet echt goed in de vaporizer.

Als ik nog eens te droge wiet heb die ik wil vaporizen, koop ik voor 80 cent een krop sla en vouw ik alles tussen de sla blaadjes en wacht gewoon 2 uurtjes, dan heb je de ideale wiet om te vaporizen!

Natuurlijk alleen met de wiet doen die je die avond gaat vaporizen, want anders gaat je wiet verrotten na een tijdje.

Was behoorlijk knetter samen met een vriend gister avond na zoveel keer die pijp aanslingeren om te proberen :stoned: :mrgreen:

Bovenaan