need^weed zei:
Het is misschien hard wat ik nu zeg, maar je moet haar lijkt mij simpelweg laten stikken en er niet meer naar omkijken ze, ze heeft toch een hekel aan jullie als jullie je er telkens mee bemoeien.... Ze moet het zelf willen het heeft geen zin om achter een verslaafde haar kont te lopen en te smeken of ze stopt, het moet helemaal uit haarzelf komen, miss als je er niet meer naar omkijkt(wat bijna onmogelijk is natuurlijk jullie zijn de ouders) maar toch, miss gaat ze dan nadenken en snapt ze dat het zo niet verder kan,,,, blijven zeiken aan der kop gaat haar echt niet helpen, ze zal zich nog ****** voelen en meteen weer het spuitje pakken....Ik zou zeggen laat met rust , meer kan je toch niet doen, het zijn haar eigen keuzes die ze maakt......
daar wil ik, haar beste vriend graag even op reageren,als het om een vreemde zou gaan zou ik hetzelfde reageren, ze heeft vorig jaar 11 maanden bij mij gewoond en had een goed leven.
Ze gebruikte toen minimaal en zag er gewoon gezond uit en was een vrolijke lieve griet.
Door lichamelijke en geestelijke omstandigheden is zij toen net oor kerst weg gegaan.
Ze had tot op die dag nog nooit een spuit aangeraakt, ze is daar waar ze nu is in contact gekomen met hele foute mensen die haar aan het shotten hebben geholpen.
Sindsdien is het alleen maar bergafwaarts met haar gegaan en heeft spijt dat ze ooit bij mij is weggegaan.
Maar na een half jaar giga veel gebruiken kon ze het hier niet volhouden.
Ze gebruikte nog wel maar zonder spuiten, maar om niet ziek te zijn moet je dan wel heel erg veel roken om hetzelfde resultaat te krijgen.
Aan de ene kant wil ze er wel vanaf maar is bang voor het ziek worden en voor alle gevoelens die dan weer terug komen.
Maar om simpelweg te zeggen shot jezelf maar dood, nee daarvoor hou ik veel te veel van haar en doe er alles aan wat in mijn vermogen ligt haar te helpen.
Al gaat het nu in eerste instantie niet uit vrije wil, ze zal over een jaar dankbaar zijn dat wij ( haar ouders en ik) onze nek voor haar hebben uitgestoken.
Immers, iemand met zelfmoord neigingen laten ze ook niet lopen, die krijgt ook hulp, waarom zij dan niet??
Oké, het lijkt een bodemloze put, maar de aanhouder wint.