Veel nood, weinig hulp

hallo allemaal die dit lezen ik ben een moeder van twee verslaafde dochters, ik heb er 1 bij met 6 kinderen die in een pleeggezin zitten. Twee ervan hebben mijn man en ik waarvan het meisje van 10jaar ook nog is mishandeld in dat pleeggezin. Maar nu over mijn jongste dochter die is verslaaft aan de heroine en cocaine en wij doen er alles aan om haar te helpen maar ze doen er niks aan(hulpverleners) we hebben de politie al in geschakelt. Ze heef met zelfmoord gedrijgd en we hebben hulpverlening in gelicht, maar ze doen er niets aan, er moet eerst wat gebeuren wie kan mij daar bij helpen, een hopelose vader en moeder.

caatje

Badass junkie
Tja, alleen als ze zelf willen afkicken is er hulp mogelijk. Het lijkt me heel verdrietig om machteloos te moeten toekijken hoe je gezin en dat van hun uit elkaar valt door drugs. Maar hulp is er alleen als ze zelf willen of als ze aantoonbaar een gevaar zijn voor de maatschappij.

Misschien is het handig om eens te gaan kijken bij een hulp groep voor ouders met verslaafde kinderen.

succes!!

bedank voor jullie reacie maar dat heb ik allemaal algedaan. ze heb ook eenvriend gehad.die heet het mannetje . die heef ook er alles aan gedaan. om haar te,helpen maar wat we het erste vinden. dat ze nog maar een nier heb. en dat ze gewoon doorgaat en dat.vinden we zou.erg.voorhaar.

caatje

Badass junkie
Als je dat allemaal al hebt gedaan, dan wist je ook het antwoord al op je vraag toch? Het enige wat wij hier kunnen doen is naar de verhalen "luisteren" en zeggen wat wij er van denken, of hoe we er tegenover staan. Dus brand gerust los als je je gal wilt spuwen over de hulpverlening :wave:

PharmaPhreeK

Belezen gebruiker
hoezo heeft ze maar een nier ??
Je moet zorgen dat ze zelf wil afkicken anders wordt het erg moeilijk. Je kan dr ook in rehab stoppen maar dan heb je grote kans dat ze weer gaat gebruiken als ze eruit komt. Maar als ze een gevaar voor zichzelf is, is dat mischien de enige uitweg.

mannetje

Newbie
PharmaPhreeK zei:
hoezo heeft ze maar een nier ??
Je moet zorgen dat ze zelf wil afkicken anders wordt het erg moeilijk. Je kan dr ook in rehab stoppen maar dan heb je grote kans dat ze weer gaat gebruiken als ze eruit komt. Maar als ze een gevaar voor zichzelf is, is dat mischien de enige uitweg.

Hallo, ze is een gevaar voor zichzelf,ze weegt amper 45 kilo haar armen vol bulten en donkere plekken van het shotten.
Maar zelf vind ze het allemaal nog wel meevallen,na iedere shot gaat ze out omdat ze er veel te veel in doet.
ik heb met heel veel liefde geprobeert tot haar te doordringen van het gevaar dat haar lichaam vandaag of morgen de strijd opgeeft.
Ik heb haar foto's laten zien van dode mensen door een o.d.,maar het helpt allemaal niet.
Ze zegt wel dat ze van mij houd en een betere toekomst wil, maar eenmaal terug in het millieu lijk ik niet meer te bestaan en kiest ze voor haar lotgenoten.

mannetje

Newbie
caatje zei:
Als je dat allemaal al hebt gedaan, dan wist je ook het antwoord al op je vraag toch? Het enige wat wij hier kunnen doen is naar de verhalen "luisteren" en zeggen wat wij er van denken, of hoe we er tegenover staan. Dus brand gerust los als je je gal wilt spuwen over de hulpverlening :wave:

Over het algemeen heb ik geen goed woord over voor die zogenaamde hulpverlening, ze zetten je aan de methadon en daarna moet je het maar uitzoeken.
Ik heb samen met mijn vriendin alles geprobeert om ergens goede en snelle hulp te krijgen omdat ze er toen zelf achter stond, maar alles werd op zijn beloop gelaten en resulteerde in een terugval waar ze nu niet meer uit lijkt te komen.

mannetje

Newbie
yellowmoon zei:
uw huisarts kan u helpen met behandeling denk ik

Helaas, die doet niets omdat ze het zichzelf aandoet.
Ben er een keer met mijn wijffie geweest toen ze buikklachten had, hij gaf haar medicijnen omdat haar maag wat van streek zou zijn,later heb ik haar meegenomen naar mijn huisarts die ons doorstuurde naar het ziekenhuis, ze bleek een ernstige urineweg infectie te hebben.
Hoezo toegewijde huisarts?

PharmaPhreeK zei:
Hoe oud is uw dochter ? Als ze onder de 18 is mag ze niet op eigen houtje de kliniek verlaten.
ze is 27jaar oudmaar misschien wordt ze van dag gepak ik heb de avocaat in geschakel .we moeten nu op de op de bugemeester wachten als die toe stemming.dan wordt ze van daag .nog opgehaald wij hopen het.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Het is misschien hard wat ik nu zeg, maar je moet haar lijkt mij simpelweg laten stikken en er niet meer naar omkijken ze, ze heeft toch een hekel aan jullie als jullie je er telkens mee bemoeien.... Ze moet het zelf willen het heeft geen zin om achter een verslaafde haar kont te lopen en te smeken of ze stopt, het moet helemaal uit haarzelf komen, miss als je er niet meer naar omkijkt(wat bijna onmogelijk is natuurlijk jullie zijn de ouders) maar toch, miss gaat ze dan nadenken en snapt ze dat het zo niet verder kan,,,, blijven zeiken aan der kop gaat haar echt niet helpen, ze zal zich nog ****** voelen en meteen weer het spuitje pakken....Ik zou zeggen laat met rust , meer kan je toch niet doen, het zijn haar eigen keuzes die ze maakt......

caatje

Badass junkie
Wat need weed zegt is waar, ga jezelf maar eens na. Als je gezegt wordt; dat mag niet, zul je het juist willen of doen. Los laten is het enigste denk ik wat je kunt doen. Ze trekt je mee de afgrond in. Niet met zin maar het gebeurd. En wat moet er dan van haar kids terecht komen? Als oma en opa er mentaal helemaal doorheen zitten?
Hulp heeft echt alleen zin als ze zelf willen. Laten zien dat ze het willen, dat ze er alles aan doen om hulp te krijgen.

mannetje

Newbie
need^weed zei:
Het is misschien hard wat ik nu zeg, maar je moet haar lijkt mij simpelweg laten stikken en er niet meer naar omkijken ze, ze heeft toch een hekel aan jullie als jullie je er telkens mee bemoeien.... Ze moet het zelf willen het heeft geen zin om achter een verslaafde haar kont te lopen en te smeken of ze stopt, het moet helemaal uit haarzelf komen, miss als je er niet meer naar omkijkt(wat bijna onmogelijk is natuurlijk jullie zijn de ouders) maar toch, miss gaat ze dan nadenken en snapt ze dat het zo niet verder kan,,,, blijven zeiken aan der kop gaat haar echt niet helpen, ze zal zich nog ****** voelen en meteen weer het spuitje pakken....Ik zou zeggen laat met rust , meer kan je toch niet doen, het zijn haar eigen keuzes die ze maakt......

daar wil ik, haar beste vriend graag even op reageren,als het om een vreemde zou gaan zou ik hetzelfde reageren, ze heeft vorig jaar 11 maanden bij mij gewoond en had een goed leven.
Ze gebruikte toen minimaal en zag er gewoon gezond uit en was een vrolijke lieve griet.
Door lichamelijke en geestelijke omstandigheden is zij toen net oor kerst weg gegaan.
Ze had tot op die dag nog nooit een spuit aangeraakt, ze is daar waar ze nu is in contact gekomen met hele foute mensen die haar aan het shotten hebben geholpen.
Sindsdien is het alleen maar bergafwaarts met haar gegaan en heeft spijt dat ze ooit bij mij is weggegaan.
Maar na een half jaar giga veel gebruiken kon ze het hier niet volhouden.
Ze gebruikte nog wel maar zonder spuiten, maar om niet ziek te zijn moet je dan wel heel erg veel roken om hetzelfde resultaat te krijgen.
Aan de ene kant wil ze er wel vanaf maar is bang voor het ziek worden en voor alle gevoelens die dan weer terug komen.
Maar om simpelweg te zeggen shot jezelf maar dood, nee daarvoor hou ik veel te veel van haar en doe er alles aan wat in mijn vermogen ligt haar te helpen.
Al gaat het nu in eerste instantie niet uit vrije wil, ze zal over een jaar dankbaar zijn dat wij ( haar ouders en ik) onze nek voor haar hebben uitgestoken.
Immers, iemand met zelfmoord neigingen laten ze ook niet lopen, die krijgt ook hulp, waarom zij dan niet??
Oké, het lijkt een bodemloze put, maar de aanhouder wint.

Dags

Bewuste gebruiker
Ik wens jullie heel veel sterkte hiermee, maar verslaving is als een ziekte, die je niet uit iemand kunt praten denk ik.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
@ mannentje, Het is idd waar wat je zegd, al zou het bij iemand gebeuren die mij ook erg dierbaar is, net zoals bij jullie zou ik natuurlijk ook blijven proberen en niet stoppen, Voor de rest ken ik geen van jullie of jullie verdere omstandigheden, dus het word moeilijk om te helpen gebaseerd alleen op dit topic, veel kunnen we toch niet doen hier achter ons pc'tje ... het enigge wat ik voor nu nog kan zeggen, is sterkte, ik hoop voor jullie dat het allemaal goed zal eindigge.....

flash kieke

Wijs gebruiker
mannetje zei:
need^weed zei:

daar wil ik, haar beste vriend graag even op reageren,als het om een vreemde zou gaan zou ik hetzelfde reageren, ze heeft vorig jaar 11 maanden bij mij gewoond en had een goed leven.
Ze gebruikte toen minimaal en zag er gewoon gezond uit en was een vrolijke lieve griet.
Door lichamelijke en geestelijke omstandigheden is zij toen net oor kerst weg gegaan.
Ze had tot op die dag nog nooit een spuit aangeraakt, ze is daar waar ze nu is in contact gekomen met hele foute mensen die haar aan het shotten hebben geholpen.
Sindsdien is het alleen maar bergafwaarts met haar gegaan en heeft spijt dat ze ooit bij mij is weggegaan.
Ze gebruikte nog wel maar zonder spuiten, maar om niet ziek te zijn moet je dan wel heel erg veel roken om hetzelfde resultaat te krijgen.
Aan de ene kant wil ze er wel vanaf maar is bang voor het ziek worden en voor alle gevoelens die dan weer terug komen.
Maar om simpelweg te zeggen shot jezelf maar dood, nee daarvoor hou ik veel te veel van haar en doe er alles aan wat in mijn vermogen ligt haar te helpen.
Al gaat het nu in eerste instantie niet uit vrije wil, ze zal over een jaar dankbaar zijn dat wij ( haar ouders en ik) onze nek voor haar hebben uitgestoken.
Immers, iemand met zelfmoord neigingen laten ze ook niet lopen, die krijgt ook hulp, waarom zij dan niet??

Laat ze terug bij jou wonen,zorg dat ze zich goed voelt en laat haar afbouwen.
En als ze begint af te bouwen ga je haar zo goed mogelijk verzorgen en zorg je dat ze goed in haar vel voelt,en dat ze niet te veel out gaat.
En jij zegt dat ze wel wilt stoppen maar dat ze bang is dat ze ziek zal worden,...zoals ik zei,laat ze minderen en zorg dat ze niet meer out gaan,en bij jou laten wonen of zo,ergens waar het gezellig is en waar ze zich goed voelt.
^^^^^^^^Dan hoeft ze toch geen bang te hebben om ziek te worden?En als het minderen lukt zonder ziek te worden kan ze daarna toch gewoon stoppen.(Gaat wel een tijdje duren natuurlijk.)

succes.

hallo ik wou even reageren opspeed^weed waar je het nu over heb is wel mijn dochter .heb jij er ook dan aan gezeten. en hebben ze dat tegen je dat gezegt.dat lijk me ook wel heel er moellijk maar als moeder blijf je toch altijdt hopen dat het weer goed komt. wij zijn al heel wat jaren met haar aan de gang maar ze krijg iederekeer een terug val .en als je dan tehoren krijg dat ze ook nog eens scot dan krijg je als moeder zijn wel heel er moelijk . en haar vriend die haar ook vaak heef geholpen.we weten niet meer wat we moeten doen .maar ik laad haar niet stikken

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
zorgomnaatje zei:
hallo ik wou even reageren opspeed^weed waar je het nu over heb is wel mijn dochter .heb jij er ook dan aan gezeten. en hebben ze dat tegen je dat gezegt.dat lijk me ook wel heel er moellijk maar als moeder blijf je toch altijdt hopen dat het weer goed komt. wij zijn al heel wat jaren met haar aan de gang maar ze krijg iederekeer een terug val .en als je dan tehoren krijg dat ze ook nog eens scot dan krijg je als moeder zijn wel heel er moelijk . en haar vriend die haar ook vaak heef geholpen.we weten niet meer wat we moeten doen .maar ik laad haar niet stikken

Zie post @ mannentje, ik zou haar ook niet laten stikken, wat ik al heb gezegd, maar een verslaafd persoon moet wel in gaan zien dat het niet zo verder kan, het is een mannier die niemand toe zal passen (iemand waar je om geeft en van houd laten stikken) dat begrijp ik ook (wie niet?!). Maar ik denk wel dat het voor de verslaafde een moment kan zijn om in te zien dat het zo niet verder kan gaan,,..... verder suc6 nog

mannetje

Newbie
flash kieke zei:
mannetje zei:
need^weed zei:

Laat ze terug bij jou wonen,zorg dat ze zich goed voelt en laat haar afbouwen.
En als ze begint af te bouwen ga je haar zo goed mogelijk verzorgen en zorg je dat ze goed in haar vel voelt,en dat ze niet te veel out gaat.
En jij zegt dat ze wel wilt stoppen maar dat ze bang is dat ze ziek zal worden,...zoals ik zei,laat ze minderen en zorg dat ze niet meer out gaan,en bij jou laten wonen of zo,ergens waar het gezellig is en waar ze zich goed voelt.
^^^^^^^^Dan hoeft ze toch geen bang te hebben om ziek te worden?En als het minderen lukt zonder ziek te worden kan ze daarna toch gewoon stoppen.(Gaat wel een tijdje duren natuurlijk.)

succes.

Ik heb haar in huis gehad, maar ik ben overdag veel weg en dus zit ze alleen.
Daar kan ze niet tegen, en wat doe je dan? je wil dan nog maar 1 ding en dat is gebruiken.
In de afgelopen 7 maanden dat ze met die kl..... dealer omging is ze helemaal naar de haaien gegaan, ze heeft in de afgelopen periode zoveel gebruikt dat zelfs minderen ziek zijn betekend.
Alles maar dan ook alles heb ik voor haar gedaan, gegeven en opgegeven
maar ze is nu zo ver dat het leven haar niet meer interesseerd en alleen nog maar wil gebruiken totdat ze er in blijft.
Met een mens in deze toestand kun je geen afspraken maken, ze zegt dan wel van "ja dat is goed, dat wil ik graag, zo gaan we het doen"maar haar hoofd heeft andere gedachte's.
Dat ze tegen mij liegt en geen belofte's nakomt kan ik haar in deze situatie niet eens kwalijk nemen, maar ik ben totaal verscheurd van verdriet dat het zover gekomen is, dat iemand waar je zoveel van houd zichzelf de dood in jaagt en er van overtuigt is dat dat voor haar de enige weg is.

HDA

Bewuste gebruiker
Het is mooi om om iemand te geven, maar als die persoon niet om zichzelf kan geven, dan heeft het niet veel zin. Het klinkt heel hard, maar het IS gewoon zo.
Met je eigen wil kun je enkel die dingen controleren die jij kùnt controleren. Iemand die echt wil gebruiken, die gaat om het even wat voor verzinsels aanwenden om dit te kunnen, zelfs al mocht je de godganse dag op haar blijven toekijken.

"Aan de ene kant wil ze er wel vanaf maar is bang voor het ziek worden en voor alle gevoelens die dan weer terug komen."

Het is het één óf het ander : er is géén "easy way out" uit een verslaving. En ik ben zeker dat als zij echt toont dat ze er van af wil, dat zo op jullie support kan rekenen, maar zij MOET een keuze maken. De dope, of het leven.

Rain

Bewuste gebruiker
Je hoort Vaker verhalen dat mensen aan de crack/heroine/cocaine zitten en dat kennissen/vrienden/familie dat persoon graag willen helpen, en zeggen dat het hulp nodig heeft. ( Dit is in feite ook wel zo ) Maar verslaving is een ziekte die in mijn ogen alleen door het persoon zelf genezen kan worden. De wil voor stoppen moet groter zijn dan de drang naar de drug. Als ze eenmaal een groot genoege wil heeft opgebouwd zijn de kansen een stuk groter. Als ze d'r zelf niet 100% achter staat zal de hulp van vrienden/familie weinig succes hebben. :(

Veel succes !!

JewCookie

Wijs gebruiker
het enige dat je eigenlijk kan doen is zorgen dat ze er zelf achter gaat staan, een gedwongen opname oid heeft geen zin, ze moet het zelf willen..

Rain

Bewuste gebruiker
Als ze genoeg wil heeft opgebouwd om te stoppen. Kan ze methadon en GHB gebruiken om de afkickverschijnselen tegen te gaan.

Rain

Bewuste gebruiker
Ga jij je ff lekker een partij ziek lope voelen als je het met andere, veel minder riskante drugs kan verhelpen. :wink:

A

Anonymous

Gast
Drugs gebruiken verrijkt in geen enkele mate mijn leven, waarom zou ik het zo ver laten komen dat ik ziek zou worden zonder?

Rain

Bewuste gebruiker
BobG zei:
Drugs gebruiken verrijkt in geen enkele mate mijn leven, waarom zou ik het zo ver laten komen dat ik ziek zou worden zonder?
Als men heroine gebruikt ( en daar gaat deze topic over ) en daar goed aan verslaaft ben heeft dit ook lichamelijke gevolgen, zoals doodziek worden. Het is namelijk ook LICHAMELIJK verslavend.

hallo allemaal die die lezen.ik ben de moeder van dat meisje van 27jaar. dat aan de heoine cocaine en doe shotten.ik hebjullie reaci gelezen .ik vindt dat jullie wel hard zijn.maar ik vecht toch voor haar door. maar ik heb van middag een brief gekregen ze gaan met spoed alles in werkingstellen om haar toch onderdwang op te laten nemen wij hopen dat het gaat lukken maar ik blijf toch voor haar vechten

A

Anonymous

Gast
Je wilt je dochter dus echt niet kwijt, wel mooi dat je zoveel van haar houd..
Ik hoop dat het goed afloopt.

BobG zei:
Je wilt je dochter dus echt niet kwijt, wel mooi dat je zoveel van haar houd..
Ik hoop dat het goed afloopt.
ik wil hier op wijze niemand wil zijn kinderen tocht kwijt en nog iets zij heef geen kinderen dat is mijn andere dochter van 36jaar oud die is ook verslaaf maar die heef 6 kinderen.waar de leef tijd tussen de 2 en 15 jaar oud zijn .daar heb.ik er twee van een van 15jaar en een van10jaar en de anderen kinderen zitten in een pleeg gezin wij kunnen ze niet allemaal verzorgen hoe graag wij dat ook willen.mijn man is er ziekelijk.die last van suiker .hernia.jicht.en is aan een oog nog eens.blind en ik zelf heb last van reuma en toch vechten we gewoon.door naar alles wat we meegemaak hebben ik hoop dat het gaat lukken met mijn jonste.dochter ik hoor van jullie

Solidius

Badass junkie
zorgomnaatje zei:
ik heb van middag een brief gekregen ze gaan met spoed alles in werkingstellen om haar toch onderdwang op te laten nemen wij hopen dat het gaat lukken maar ik blijf toch voor haar vechten

Als dat niet lukt is het zonder twijfel einde oefening.

caatje

Badass junkie
@intox, Ik denk dat Solidus dat ook bedoeld. Ze wil niet. Dat kun je in de eerdere post (en nog een ander topic van mannetje lezen) Die brief voor gedwongen opname is dus hun laatste redmiddel.

Bovenaan