Verboden liefde

Flameon

Badass junkie
Wat is jou mening over een verboden liefde? Ik bedoel dan: een relatie hebben met iemand die getrouwd (verkering heeft) is, of iemand die getrouwd (verkering heeft) is een relatie hebben met een vrijgezel?

Ik heb in het verleden een relatie gehad met een meid die getrouwd was en een tweeling heeft (relatie tussen haar en haar man is wel slecht). Zeer fout en ik praat dat ook niet goed, maargoed het zijn gevoelens die we beide niet zijn ontlopen maar naar elkaar hebben laten groeien.

Ik heb een maand of drie geleden de keuze gemaakt om hiermee te kappen, ondanks dat ik veel
voor die meid voel. Het was een moeilijke keuze en ik ben eigenlijk heel trots dat ik ze heb gemaakt. Nu hoor ik vaak dat mensen zeggen: "flameon, dommerik was gewoon door gegaan ... het was zo'n lieve meid bla bla".

Zelf ben ik nog steeds van mening dat ik de goeie keuze heb gemaakt en ik wil ook absoluut niet meer terug. Voor mij is het helemaal gedaan, maar ik vind het wel vervelend dat er nog steeds mensen over blijven doorzeuren hoe "dom" ik wel niet ben geweest.
Ik vraag me al een hele poos af hoe mensen over dit soort verboden relaties denken en of ze zelf wel eens in zo'n posititie hebben gestaan. Het is nl een taboe!

Play_bunny

Wijs gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Not done. Absolutely not. Alles dat niet van jou is blijf je van af.

Hier ben ik het volledig mee eens. Ook iemand die in een relatie zit, moet van een ander afblijven, vind ik. Of je gaat voor je relatie en blijft met je vingers van anderen af, of je gaat er niet voor, maar dan moet je eruit stappen, en niet in die relatie blijven en lopen te flikflooien (netjes gezegd) met een ander.
Voor mij draait het om het hebben van respect voor elkaar. Hoeveel respect heb je voor een ander op het moment dat je vreemd gaat in je relatie, of dat jij degene bent met wie iemand vreemd gaat?
Hoe zou je het zelf vinden als jouw partner vreemd gaat? Als je dat zelf niet wilt ervaren of als je weet hoe het voelt om bedrogen te worden, doe het dan ook niet bij een ander.

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Persoonlijk zou ik in zo'n geval naar de situatie kijken.
Zorgt de partner van deze persoon goed voor hem/haar?
Al is de persoon in kwestie hebberig en heeft diegene een gewoon een lieve partner, dan zou ik de verstandigste zijn.
Maar al is dat niet het geval: eigen schuld, moet je maar liever voor dit bijzondere persoon zijn. :)

Ik heb zelf 1 keer iemand geholpen met vreemdgaan en vond dat op dat moment juist wel een goede beslissing.
Als je een partner (man) hebt die naast jou (vrouw) nog 2 meiden heeft, maar van jou eist dat je monogaam bent omdat ie jaloers is, dan vraag je erom dat ze vreemd gaat. :wink:

Kortom: het ligt een beetje aan de situatie, ik stel wat rechtvaardig/eerlijk is altijd wel boven mijn eigen belangen, ik zou anders niet goed met mezelf kunnen leven denk ik.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Ik heb nog nooit een relatie met iemand gehad die al een relatie met iemand anders had, wel meerdere keren seksuele contacten met meiden die al bezet waren (in een monogame relatie). Dus het zou heel hypocriet zijn om het af te keuren. Ik zou het zelf niet doen als ik een relatie met iemand had, maar als iemand anders dat wel met mij doet is dat de verantwoordelijkheid van de persoon in kwestie en niet de mijne. Ik zou geen relatie nemen met iemand die al een relatie heeft, omdat er dan sprake zou zijn van dubbele belangen en er een grote kans is dat ik later zelf teleurgesteld wordt. Dan zou ik diegene een keuze laten maken.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Amaranth zei:
Ik zou het zelf niet doen als ik een relatie met iemand had, maar als iemand anders dat wel met mij doet is dat de verantwoordelijkheid van de persoon in kwestie en niet de mijne.
Onzin, waar 2 vechten hebben 2 schuld, dat geldt ook voor neuken. Ik wil niet de moraalridder uithangen, maar in dit geval heb ik geen keus. Jij wilt niet dat het jou overkomt, dus doe je dat ook niet bij iemand anders.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Dat is waar, maar om het een beetje te nuanceren was ik in het eerste geval smoorverliefd op dat meisje en in het tweede geval vertelde ze het me pas achteraf (hoewel ik het daarna wel weer heb gedaan, de schade was toch al gedaan).

Bovendien, als je het zelf niet doet verkleint dat niet de kans dat iemand anders dat bij jou doet, die blijft gelijk.

Wacky

Badass junkie
Pak Suiker zei:
Al is de persoon in kwestie hebberig en heeft diegene een gewoon een lieve partner, dan zou ik de verstandigste zijn.
Maar al is dat niet het geval: eigen schuld, moet je maar liever voor dit bijzondere persoon zijn. :)

Ik heb zelf 1 keer iemand geholpen met vreemdgaan en vond dat op dat moment juist wel een goede beslissing.
Als je een partner (man) hebt die naast jou (vrouw) nog 2 meiden heeft, maar van jou eist dat je monogaam bent omdat ie jaloers is, dan vraag je erom dat ze vreemd gaat. :wink:

Kortom: het ligt een beetje aan de situatie, ik stel wat rechtvaardig/eerlijk is altijd wel boven mijn eigen belangen, ik zou anders niet goed met mezelf kunnen leven denk ik.

Alsof je dat nog enigzinds objectief kan bepalen in die situatie. Het is voor mensen uberhaupt al heel moeilijk objectief te zijn, zeker wanneer er lust en liefde bij komen kijken. Dus het enige wat je hiermee doet is voor jezelf recht praten wat krom is.

tomz0r

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:

100% mee eens. In zulke gevallen moet je je gevoel in bedwang houden. Hoe moeilijk dat ook kan zijn.

azgaza

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:

Ik kan alleen dit quoten.

In het geval van een afgesproken open relatie is dat natuurlijk anders maar in een gewone monogame relatie is het absoluut not done, van beide kanten.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Amaranth zei:
Dat is waar, maar om het een beetje te nuanceren was ik in het eerste geval smoorverliefd op dat meisje en in het tweede geval vertelde ze het me pas achteraf (hoewel ik het daarna wel weer heb gedaan, de schade was toch al gedaan).
Zoals Wacky al tegen Pak Suiker zegt; Dit soort excuses zijn er alleen om recht te praten wat korm is. De eerste keer wist je het niet, de tweede keer had je beter moeten weten, vind ik.

Amaranth zei:
Bovendien, als je het zelf niet doet verkleint dat niet de kans dat iemand anders dat bij jou doet, die blijft gelijk.
Je lijkt me zó'n slim ventje hè en dan maak je opmerkingen als deze, dat vind ik jammer hoor. Dat is toch het punt helemaal niet? Je moet wel van gore huize komen wil je iemand zn vertrouwen op deze manier beschamen.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Jullie hebben wel gelijk, ik probeer gewoon voor mezelf recht te praten wat krom is. Maar, zoals Wacky al zegt, het is wel heel lastig om objectief te zijn. Vergeet m'n vorige posts maar.. :P

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Wacky zei:
Pak Suiker zei:

Alsof je dat nog enigzinds objectief kan bepalen in die situatie. Het is voor mensen uberhaupt al heel moeilijk objectief te zijn, zeker wanneer er lust en liefde bij komen kijken. Dus het enige wat je hiermee doet is voor jezelf recht praten wat krom is.

Natuurlijk is het "niet netjes" en stuff.
Maar ik vind het ook niet bepaald oké al eet jezelf van 3(!!) walletjes, maar je te jaloers bent om je vriendin ook wat extra aandacht van anderen te gunnen.
Beide gevallen zijn natuurlijk fout en zouden beide niet moeten gebeuren, maar in mijn ogen (de mijne, niet de jouwe dus) vind ik het wel terecht dat ik het gedaan heb.

Maar ik wil ook best gaan kibbelen of het hier gaat om "Wat ge wilt dat u niet geschied, doet ge ook een ander niet." of "Boontje komt om zijn loontje." hoor! :wave: :tearsofjoy:

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
In principe interesseert het me niet zo of een meisje een vriend heeft, als ik die vriend verder niet ken. Als zij vreemd wilt gaan en ik vind haar aantrekkelijk, dan ga ik haar niet afwijzen omdat ze een vriend heeft. Ik vind dat ik verder niks met haar relatie te maken heb, dat zijn allemaal haar zaken.

Didy

Belezen gebruiker
Hier zijn de meeste het toch wel eens zo te zien.
En terecht uiteraard, dit hoort gewoon niet.

Elfquest

Bewuste gebruiker
Nee niet mijn ding. Ik werd een keer versierd door een jongen die ik erg leuk vond, tot hij vertelde dat hij thuis een vrouw met 2 kinderen had zitten. Nou ik was gelijk afgeknapt. Als hij zo met haar gevoelens omgaat is het een niet te vertrouwen klootzak en met zo'n jongen wil ik niets te maken hebben. Ik ben ook niet iemand die er genoegen mee neemt om nr.2 te zijn en liefde hoort voor mij bij sex. Dus ik zag het al gebeuren dat ik knetterverliefd zou worden, hij me af en toe stiekem zou bellen om af te spreken, dan zou liegen tegen zijn vrouw en als hij bij mij was me zou beloven echt bij die vrouw weg te gaan. Drama dus. Nee dank je. Daar ben ik niet voor.

ImmortalTech zei:
In principe interesseert het me niet zo of een meisje een vriend heeft, als ik die vriend verder niet ken. Als zij vreemd wilt gaan en ik vind haar aantrekkelijk, dan ga ik haar niet afwijzen omdat ze een vriend heeft. Ik vind dat ik verder niks met haar relatie te maken heb, dat zijn allemaal haar zaken.

Dit.

Lenin

Belezen gebruiker
Anon zei:
ImmortalTech zei:

Dit.

denk er hetzelfde over, heb me daar nog door nooit laten tegenhouden om een nummertje te maken met een meid. Als zij mij wil gebruiken voor sex zit ik er niets met in om haar ook te gebruiken :tongueout:. Enigste wat ik wel nt meer doe is een relatie met zo iemand beginnen, ben nogal zeker dat iemand die bedriegt in een andere relatie je quasi zeker ook zal bedriegen als je er iets meer met begint dan juist sex.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Lenin zei:
Anon zei:
ImmortalTech zei:
Dit.
denk er hetzelfde over, heb me daar nog door nooit laten tegenhouden om een nummertje te maken met een meid. Als zij mij wil gebruiken voor sex zit ik er niets met in om haar ook te gebruiken :tongueout:. Enigste wat ik wel nt meer doe is een relatie met zo iemand beginnen, ben nogal zeker dat iemand die bedriegt in een andere relatie je quasi zeker ook zal bedriegen als je er iets meer met begint dan juist sex.
Gaat dit topic over verboden liefde of over verboden sex?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
over vruchtbare geile sex tussen twee mensen die vreselijk verliefd zijn .....

liefde kun je niet vermijden, het is er of niet !!

:wink:

Flameon

Badass junkie
Mijn eigen ervaring is dat je je niet moet ophouden aan iemand die getrouwd is of een relatie heeft (zeker niet als er kinderen in het spel zijn). Uiteindelijk trek je toch in de meeste gevallen aan het kortste eind is mijn ervaring. En dan zit je te kijken met gevoelens waar je niks mee kan. Ik zal nooit, maar dan ook nooit meer zover mee gaan in iemand die een relatie heeft.
Eerst uitmaken, de rest komt later :wink: :wink: :wink: :grin:

Gemini

Badass junkie
Nee, ik zou er niet voor gaan. In ieder geval niet als hij de relatie niet voor mij op korte termijn uitmaakt. Het kan gebeuren dat je op een ander verliefd word, maar van 2 walletjes eten, nee.. daar houd ik niet van.

Napster

Belezen gebruiker
Lenin zei:
Anon zei:
ImmortalTech zei:

Dit.

Precies net of ik ook gewoon maar iets met die meiden hun relatie te maken heb..Als zij vreemd willen gaan staat hun relatie sowieso al niet echt sterk lijkt me? Helemaal op vakantie ken geen 1 jongen die dan zegt OH je hebt een vriend thuis zitten neeh sorry dan ga hij er bij jou niet in. Maar inderdaad ik zou zo nooit me vriendin willen ontmoeten dat ze vreemd met mij gaat terwijl ze nog een vriend heeft..Want dan zou ik toch wel me twijfels hebben..

PositiveCreep

Experimenterende gebruiker
Pak Suiker zei:
Goed.. ik herken mijzelf in deze post klopt dat? If so, dan lul je hier aardig uit je nek, en kende je de situatie dus geenszins. Aangezien de vork wel even knap anders in de steel zat. Mocht je alsnog willen weten hoe het _wel_ zat, PM maar.

Monogamie was in ieder geval nooit ge-eist, far from. Er waren bepaalde afspraken, maar dat was van de vorm van relatie, een afspraak waar wij ons beiden aan te houden hadden, ik dus ook. (Wat ik dan ook al maanden deed..)

sensitive

PositiveCreep zei:
Pak Suiker zei:
Goed.. ik herken mijzelf in deze post klopt dat? If so, dan lul je hier aardig uit je nek, en kende je de situatie dus geenszins. Aangezien de vork wel even knap anders in de steel zat. Mocht je alsnog willen weten hoe het _wel_ zat, PM maar.

Monogamie was in ieder geval nooit ge-eist, far from. Er waren bepaalde afspraken, maar dat was van de vorm van relatie, een afspraak waar wij ons beiden aan te houden hadden, ik dus ook. (Wat ik dan ook al maanden deed..)

Na dit gelezen te hebben is het net of ik Dr. Phill kijk. :P

PositiveCreep

Hm iets ooit vergeten in mn eerdere post, qua herkenning, had het een heel aardig bewezen dienst geweest. En dus iets positiefs.

Qua ikzelf, zou 't (voor zover ik weet) niet kunnen, vreemdgaan, of ervoor zorgen dat iemand vreemdgaat. Toegegeven dat dat enorm aan de definitie van vreemdgaan ligt, ik heb zelf een vrij grote vrijheid qua doen en laten, al word het wel altijd besproken, en zou ik zelf nooit iets met iemand aanknopen waarvan ik weet dat dat mn partners niet zou bevallen. Maar, echt bewust, vreemd (laten) gaan, nee, not done.

Bovenaan