Verlaagde hartslag

Senseo

Experimenterende gebruiker
Normaal krijg je het warm en een verhoogde hartslag.

Bij mezelf en een makker verlaagd het onze hartslag. Gemiddeld 70. Gevoel van "waterig", "ruis/tintelingen bij hoofd" en lichtjes koud.

Ik voel mij gewoon beetje wakker.

Is het gewoon 99% cafeïne ofso? Heeft er iemand ervaring hiermee?

Alle inzichten en meningen zijn welkom.

Spyro

DF-koning
Ik heb ooit eens teveel cafeïne gesnoven en daar sloeg mijn hart juist van op hol. Iemand die ik ken krijgt ook een lagere hartslag op pep en de mijne schiet altijd omhoog, terwijl we dezelfde speed gebruiken.

Ik weet ook niet echt hoe dit precies zit, dus ik lees even mee!

Ooit je speed laten testen? Dan weet je sowieso wat je naar binnen werkt.

Aniet_Speed

Badass junkie
Ik denk dat het aan de hele setting ligt... Ik had t vroeger ook heel vaak, als ik in een huiskamer op een stoel zat, en zat dan weleens zo erop te focussen dat ik echt ervan overtuigd was dat ik geen hartslag voelde...🥴.. Maarja daarentegen als ik op een hardcore party stond nou dan maakte die juist overuren!🤪

Ik heb het eigenlijk nooit verder uitgezocht of dit klopt, hoe dit nu precies zit... dus ben eigenlijk ook wel benieuwd😁

Senseo

Ik heb ooit eens teveel cafeïne gesnoven en daar sloeg mijn hart juist van op hol. Iemand die ik ken krijgt ook een lagere hartslag op pep en de mijne schiet altijd omhoog, terwijl we dezelfde speed gebruiken.

Heel raar. Heb het ook nog nooit ergens gelezen. Bij het innemen heb ik steeds eerst voor enkele minuten een lagere hartslag en dan schiet dat omhoog. Het heeft ook een enorm branderig gevoel in de keel en mond wat dan snel weer weg gaat. Helaas ben ik van België. Hier kunnen we het niet laten testen.

Senseo

Zou het sowieso laten testen als het weer kan. Speed vernauwd de bloedvaten, daar krijg je het koud van iig.

Dat had ik nog niet eerder gelezen. Overal wordt vermeld dat je het warm krijgt en moet oppassen voor oververhitting. Wat gebeurd er met het lichaam als ik het warm krijg? Is dat gewoon omdat het hart sneller pompt?

benzzzy

Badass junkie

Heb een aantal nachten terug 400mg caffeine gehad en mijn hardslag was 58 lol.
Weird.
Mijn hart doet raar de afgelopen tijd.

Al een tijdje een verhoogde bloedruk met tachycardie in rust (BP130-145/88-105 - - hr 88-125 (range))

En dan uit het niets om 4 uur snachts met genoeg caffeine bradycardie hmmm.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Heel raar. Heb het ook nog nooit ergens gelezen. Bij het innemen heb ik steeds eerst voor enkele minuten een lagere hartslag en dan schiet dat omhoog. Het heeft ook een enorm branderig gevoel in de keel en mond wat dan snel weer weg gaat. Helaas ben ik van België. Hier kunnen we het niet laten testen.

Ik zou niet meer kunnen zeggen waar precies want het is al een hele tijd geleden, maar ik heb ooit in een onderzoeksartikel voorbij zien komen dat hartslag en bloeddruk na inname van amfetamine soms in eerste instantie juist tijdelijk wat kunnen dalen omdat er een soort compensatiereactie van het lichaam optreedt ten opzichte van de stressor.

Zelf heb ik in de come-up van speed - bommetje - wel eens vaker een bepaalde sufheid/slaperigheid gemerkt die dan wat later pas overging in de typische stimulatie. Ik heb in die momenten nooit mijn maten gemeten (lag dan vaak even een mini-dutje te doen op bed of bank) maar het zou me niet verbazen als die dan verlaagd waren. Sowieso weet ik dat mijn hartslag en vooral bloeddruk meestal op hun hoogst zijn in de nawerking, als het piekeffect van de speed eigenlijk al een hele tijd weg is. Bijna alsof je lichaam het steeds wat minder goed kan bijbenen en uiteindelijk pas vermoeid en dus volledig overgestimuleerd raakt.

Ik vind het dus niet eens zo gek klinken wat je hier beschrijft. Althans, als je dit alleen hebt kort na inname. Als je hartslag blijvend lager dan normaal is onder invloed van speed gaat het misschien niet op.

Overigens stond in datzelfde artikel (dacht ik toch) ook beschreven dat uit een bepaald onderzoek was gebleken dat bij ernstige speedverslaafden een omgekeerd beeld kan worden gezien als het gaat om slaap: zij bleken meer slapeloosheid te ervaren als ze niet gebruikt hadden, en veel minder als ze wel hun gebruikelijke speedportie namen. Beetje off-topic hier, maar wel interessant.

Kan me helaas niet meer details herinneren dus neem het niet al te serieus, maar dit is me vaag bijgebleven. Het is niet altijd even straightforward, het werkingsmechanisme van ons lichaam. :)

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik zou niet meer kunnen zeggen waar precies want het is al een hele tijd geleden, maar ik heb ooit in een onderzoeksartikel voorbij zien komen dat hartslag en bloeddruk na inname van amfetamine soms in eerste instantie juist tijdelijk wat kunnen dalen omdat er een soort compensatiereactie van het lichaam optreedt ten opzichte van de stressor.

Zelf heb ik in de come-up van speed - bommetje - wel eens vaker een bepaalde sufheid/slaperigheid gemerkt die dan wat later pas overging in de typische stimulatie. Ik heb in die momenten nooit mijn maten gemeten (lag dan vaak even een mini-dutje te doen op bed of bank) maar het zou me niet verbazen als die dan verlaagd waren. Sowieso weet ik dat mijn hartslag en vooral bloeddruk meestal op hun hoogst zijn in de nawerking, als het piekeffect van de speed eigenlijk al een hele tijd weg is. Bijna alsof je lichaam het steeds wat minder goed kan bijbenen en uiteindelijk pas vermoeid en dus volledig overgestimuleerd raakt.

Ik vind het dus niet eens zo gek klinken wat je hier beschrijft. Althans, als je dit alleen hebt kort na inname. Als je hartslag blijvend lager dan normaal is onder invloed van speed gaat het misschien niet op.

Overigens stond in datzelfde artikel (dacht ik toch) ook beschreven dat uit een bepaald onderzoek was gebleken dat bij ernstige speedverslaafden een omgekeerd beeld kan worden gezien als het gaat om slaap: zij bleken meer slapeloosheid te ervaren als ze niet gebruikt hadden, en veel minder als ze wel hun gebruikelijke speedportie namen. Beetje off-topic hier, maar wel interessant.

Kan me helaas niet meer details herinneren dus neem het niet al te serieus, maar dit is me vaag bijgebleven. Het is niet altijd even straightforward, het werkingsmechanisme van ons lichaam. :)
Een speed dutje haha, klinkt erg tegenstrijdig.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ja, gaat dan ook alleen maar om het eerste uur na inname hoor. :wink: Ik heb het ook niet altijd, maar is me wel al eens vaker opgevallen. Eenmaal werkende ben ik drie dagen wakker van speed, helaas. :’)
Ik ben eens enkele uren na mdma in slaap gepleurd. Vond ik zo weird. Echt gapen als een malle en viel als een blok in slaap. Met speed nog nooit ervaren.

Snelle peppie

Erg frappant inderdaad, van pep hoor je een hoogeveen bloeddruk te krijgen en je hebt het gewoon warm als je aan het bewegen bent. Maar mensen met pep op die ik op de hardcore feestjes tegenkom voelen altijd koud aan bij handen en armen.

Bovenaan