verschil in effecten paddo's

sky

Belezen gebruiker
Wat ik me zo afvroeg. Er zijn diverse paddosoorten cubensis bijv, die onderling toch verschillen qua uitwerking. De een geeft meer visuele effecten, de andere een hogere bodyload en zo voorts.

Er van uitgaande dat al deze paddo's psylocibe en psylocibine bevatten die de hallicunerende werkingen veroorzaken. Waarom dan toch die verschillen? Het kan volgens mij niet aan de dosis liggen. Die kun je aanpassen.
Wie o wie weet hier meer van af?

:wave:

Mindgamer

Badass junkie
sky zei:
Er van uitgaande dat al deze paddo's psylocibe en psylocibine bevatten die de hallicunerende werkingen veroorzaken. Waarom dan toch die verschillen? Het kan volgens mij niet aan de dosis liggen. Die kun je aanpassen.
Wie o wie weet hier meer van af?

:wave:

Oh nee? Je hebt een rij met bakjes paddenstoelen, van allemaal verschillende soorten, maar wel met dezelfde hoeveelheden. Het lijkt mij nogal logisch, dat als de dosissen per soorten verschillen; dat de ene bakje, sterker is dan de andere. Toch?

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Denk, denk. Bedoel je dat als een hawaiaanse bv 10% werkzame stof bevat en de mexicaanse
5 %, en je eet 1 gram hawaiaanse of 2 gram mexicaanse dat dan het effect gelijk zou moeten zijn? Omdat je in beide gevallen dezelfde hoeveelheid werkzame stof binnenkrijgt.

Op zich is het zo bekeken idd wonderlijk dat er verschillen in effect zijn. Dus de oorzaak moet ergens anders liggen, zoals jezelf al aangeeft.
Hmm, misschien dat dan toch de opbouw van de psilocybine per soort verschilt. Afhankelijk van de genetische opbouw en de omgevingsinvloeden(maar dat zal in een kas niet opgaan.) Dus dat b.v. de structuur van de psilocybine in de hawaiaanse stabieler is dan in de mexicaanse. (of zeg ik nu hele rare dingen - ik was de slechtste scheikunde leerling uit de geschiedenis van de mensheid :P )

Wat overigens nu precies het verschil tussen psilocine en psilocybine is, dat weet ik eigenlijk niet. Ik meen wel dat de hawaiaanse bovengemiddeld veel psilocine bevat.

sky

Belezen gebruiker
Mindgamer zei:
Oh nee? Je hebt een rij met bakjes paddenstoelen, van allemaal verschillende soorten, maar wel met dezelfde hoeveelheden. Het lijkt mij nogal logisch, dat als de dosissen per soorten verschillen; dat de ene bakje, sterker is dan de andere. Toch?

Ja dat snap ik dat de ene soort sterker is dan de andere. Maar dat bedoel ik niet. Want dat zou betekenen dat je van een zwakkere soort meer zou moeten gebruiken dan van een sterke, om tot het zelfde effect te komen.
Maar zo simpel ligt het niet. Waarom heeft de ene soort andere kenmerken dan de andere?
Neem als voorbeeld dat mooie plaatje: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=10511
Ik bedoel, waarom zijn de verhoudingen tussen visuals, energy, body high en brain high verschillend? Waardoor wordt dit veroorzaakt?

Hey kapitein, juist, in die richting probeer ik ook te denken. Jij snapt wat ik met mijn vraag bedoel :)

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het moet denk ik toch iets met de verhouding tussen de verschillende werkzame stoffen te maken hebben. Quote van azarius:"De voornaamste actieve stoffen van de paddestoel zijn psilocybine en psilocine, en in mindere mate baeocystine en norbaeocystine."

Een mexicaanse bevat bijna alleen maar psilocybine. Terwijl een hawaiaanse ook veel psilocyne bevat (wat op zich krachtiger is, maar wel makkelijker afbreekt bij drogen/koken.) En zo zal iedere soort zijn eigen verhouding hebben tussen werkzame stoffen.

(Ik leer weer van alles, zo lees ik hier( http://www.net.info.nl/paddo/hfdst15.htm ), dat de werkzame stoffen in paddo's een bepaalde variant van dmt bevatten. Nu snap ik pas waarom het dus effectief is om een mao-remmer te nemen icm paddo's.)

phy

Bewuste gebruiker
Erg interessant. Maar om het geheel nu 'nog' interessanter te maken: Waarom reageren mensen verschillend op paddo soorten?

Een voorbeeld: Truffels worden geschetst als een totaal niet visuele paddo soort. Maar als ik het gebruik, heb ik altijd een enorme visuele traktatie van patronen op mijn netvlies gebrand staan. Zoveel eye-candy krijg ik met de hawaians nog niet!!! Overigens vind ik hawaians minder visueel (eerder filosofisch). En zo zijn er meer mensen die truffels of totaal niet of juist wel als visueel ervaren.

Dat valt niet te verklaren door verschillende stofjes die in de paddo's zitten.

Ik begrijp wat je bedoelt.

Ik heb onlangs paddo's gegeten, samen met enkele vrienden. Ik en nog een maat van me aten amazonian xtc, de rest truffels. We zaten allemaal op hetzelfde aangename rustige niveau zonder veel hallucinaties te ervaren. Een week daarna eet ik truffels en 2 vriendinnen mexicaanse paddestoelen. Opnieuw zaten we op hetzelfde niveau, maar deze keer was het een van de sterkste visuele trips die ik ooit ervaren heb. We stonden psychisch met beide voeten op de grond, maar wat we allemaal gezien hebben... Niet te verwoorden.

Ik zie paddestoelen als een hoger iets, iets paranormaals en mystiek.
Niet alleen de soort paddestoelen die je eet of de hoeveelheid ervan speelt een rol. Het gaat verder dan dat.

De geheimen van de paddestoel zijn lang niet doorgrond... Gelukkig maar.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dimethyltriptamine (DMT) is de werkzame stof op een iets dieper chemisch niveau. In zowel psilocine als psilocybine komt een variant van DMT voor, namelijk in psilocybine het 4-phosphoryloxy N,N-dimethyltriptamine en in psilocine het 4-hydroxy-N,N-dimethyltriptamine.

Leuk om dit te weten. ik dacht dat de mao-remmers de paddo trip sterker maakte in kracht. Maar het laat dus de werking van de stoffen die in het rood staan toe.

TrippyShit

Badass junkie
Way psychonaut7 zegt klopt ook wel. Ik heb bijvoorbeeld veel hardere trips gehad op mexicaanse dan op hawaiiaanse. Het licht niet alleen aan de paddo maar aan alle omstandigheden. Verder zal k niet precies weten waarom elke paddosoort verschilt in uitwerking. Maar ik vind het wel logisch. Het zijn allemaal verschillende soorten die hun oorsprong in andere landen vinden en dus groeide onder andere omstandigheden. ach weet ik veel... :P

L

Lid 6909

Gast
Petrovic zei:
Dimethyltriptamine (DMT) is de werkzame stof op een iets dieper chemisch niveau. In zowel psilocine als psilocybine komt een variant van DMT voor, namelijk in psilocybine het 4-phosphoryloxy N,N-dimethyltriptamine en in psilocine het 4-hydroxy-N,N-dimethyltriptamine.

Leuk om dit te weten. ik dacht dat de mao-remmers de paddo trip sterker maakte in kracht. Maar het laat dus de werking van de stoffen die in het rood staan toe.

Dus als je een maar mao-remmers neemt voor je paddotrip ga je harder?

aiit

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat harder, langer en het maakt je trip iets anders dan een normale paddo-trip omdat die dmt variant dan gaat werken.

Mindgamer

Badass junkie
De sterkte van de tip, is imo afhankelijk van de soort omgeving waarin je verkeerd en hoe je met je geest/lichaam bent omgegaan, deze dag..

Je spuit toch ook zaad als je klaarkomt :confused:
Of; je pis is toch ook nog bruiner dan slootwater, als je net wakker bent?
Je voelt je toch ook kut, als je dagen lang niet hebt geslapen?
Je bent toch ook angstig, als je net een pistool op je voorhoofd heb gehad?

Dit is niet grappig :(

Bovenaan