Hallo allemaal,
Ik ben zelf iemand die zo afentoe een temazepammetje neemt om te kunnen slapen.
Ik krijg dit trouwens niet op voorschrift maar via andere kanalen.
Nou ben ik zelf echt keihard tegen rijden onder invloed van wat dan ook dus vroeg ik me het volgende af:
Volgens rijveiligmetmidicijnen mag je na 8 uur weer in de auto stappen, na gebruik van deze kortwerkende benzo.
Ik zelf hou meestal een uurtje of 15 aan trouwens.
Maar volgens de halfwaardetijd is deze benzo pas tussen de 10 en 40 uur gehalveerd.
Dus om een lang verhaal kort te maken:
Hoe kan het dat een tema die toch echt na 6 tot 8 uur niets meer doet een halfwaardetijd heeft van 10 tot 40 uur, dit zou betekenen dat bij het nemen van een 20 mg pil er nog na die tijd 10 mg in je systeem zit.
Weet iemand het antwoord hierop?!
Ik ben zelf iemand die zo afentoe een temazepammetje neemt om te kunnen slapen.
Ik krijg dit trouwens niet op voorschrift maar via andere kanalen.
Nou ben ik zelf echt keihard tegen rijden onder invloed van wat dan ook dus vroeg ik me het volgende af:
Volgens rijveiligmetmidicijnen mag je na 8 uur weer in de auto stappen, na gebruik van deze kortwerkende benzo.
Ik zelf hou meestal een uurtje of 15 aan trouwens.
Maar volgens de halfwaardetijd is deze benzo pas tussen de 10 en 40 uur gehalveerd.
Dus om een lang verhaal kort te maken:
Hoe kan het dat een tema die toch echt na 6 tot 8 uur niets meer doet een halfwaardetijd heeft van 10 tot 40 uur, dit zou betekenen dat bij het nemen van een 20 mg pil er nog na die tijd 10 mg in je systeem zit.
Weet iemand het antwoord hierop?!