ILoveRCs
Wijs gebruiker
Rilmazolam is een actief metabolitiet van Rilmazafone, een door Japan ontwikkelde water oplosbare prodrugs die zich omzet in meerdere benzo's. Maar Rilmazolam specifiek wil ik dus belichten omdat het een soort vrij verkrijgbare Midazolam is. Een van de de weinige benzo's die geschikt is voor het assissteren van anesthetica.
Wat info specifiek voor het metaboliet Rilmazolam uit ChatGPT voor specifiek de RoA oraal, ipv IV wat het gebruikelijke is, net als bji Midazolam:
Ben benieuwd of iemand deze "inslaper" al geprobeerd heeft, heb 4mg pellets gehaald, en het lijkt me een beter alternatief dan Flunitrazolam gezien die halfwaardetijd tot 20 uur kan duren en daarnaast voor epiletische aanvallen kan zorgen. Heb het nog niet geprobeerd maar heb 4mg pellets liggen.
Zal zsm mijn bevindingen laten horen over deze "inslaper". Bewust niet onder cateogrie RC's geplaatst omdat dit simpelweg geen RC is, ook geen gebruikelijke pharmaceutische benzo maar echt een
Wat info specifiek voor het metaboliet Rilmazolam uit ChatGPT voor specifiek de RoA oraal, ipv IV wat het gebruikelijke is, net als bji Midazolam:
Rilmazolam is een benzodiazepinederivaat dat voornamelijk wordt gebruikt als kortwerkend kalmerend middel in klinische settings. Hier volgt een samenvatting van de orale toedieningsroute (ROA), duur, effecten en halfwaardetijd:
Toedieningsweg (ROA)
Oraal: Rilmazolam kan oraal worden toegediend, hoewel de farmacokinetiek en het klinische gebruik meestal via intraveneuze toediening worden bestudeerd. Bij orale inname worden de absorptie, het begin en de effecten beïnvloed door factoren zoals maaglediging en metabolisme.
Duur van de effecten
Begin: Ongeveer 15-30 minuten na orale toediening.
Piekeffecten: Meestal bereikt binnen 1-2 uur.
Duur: 4-6 uur therapeutische effecten. Sedatieve en hypnotische effecten zijn kortwerkend vanwege het snelle metabolisme.
Effecten
Primaire effecten: Sedatie, anxiolyse (angstreductie), spierontspanning en amnesie. Net als andere benzodiazepinen versterkt het de werking van GABA op GABA-A-receptoren, wat leidt tot depressie van het centrale zenuwstelsel.
Bijwerkingen: Slaperigheid, duizeligheid, kans op ademhalingsdepressie (vooral bij hogere doses of in combinatie met andere CNS-depressiva) en cognitieve stoornissen.
Recreatief potentieel: Net als bij andere benzodiazepinen bestaat er een risico op misbruik vanwege de kalmerende en euforische effecten bij hogere doseringen.
Halfwaardetijd
De halfwaardetijd van rilmazolam is ongeveer 1,5-2,5 uur, afhankelijk van het metabolisme van de persoon. Het werkt korter in vergelijking met veel andere benzodiazepinen, wat bijdraagt aan
Ben benieuwd of iemand deze "inslaper" al geprobeerd heeft, heb 4mg pellets gehaald, en het lijkt me een beter alternatief dan Flunitrazolam gezien die halfwaardetijd tot 20 uur kan duren en daarnaast voor epiletische aanvallen kan zorgen. Heb het nog niet geprobeerd maar heb 4mg pellets liggen.
Zal zsm mijn bevindingen laten horen over deze "inslaper". Bewust niet onder cateogrie RC's geplaatst omdat dit simpelweg geen RC is, ook geen gebruikelijke pharmaceutische benzo maar echt een