1. Hey Bezoeker! Wil jij kans maken op €100 shoptegoed in de webwinkel van Azarius? Lees in dit topic hoe je met een foto mee kunt met de actie! Deze actie loopt tot en met 30 april, doe vandaag nog mee!
    Ontzet Notitie

Anti-Depressants in combo met recreationale Drugs

Discussie in 'Drugs' gestart door Tijdloos, 11 mrt 2011.

1. Ik slik citelopram en ik neem rustig pillen en soms snuifjes, ik merk niks

2. leipebaviaan

leipebaviaan Wijs gebruiker

Je combineert pillen en anti-depressiva? Dat ten eerste niet slim en ten tweede zou het ook niet moeten werken, vaag.

3. Fool

Fool Badass junkie

Afhankelijk van het type anti-depressiva zou je eerder een vertekend beeld(niet serotonerg) of iets geminderde effecten moeten merken. :wink:

4. ikmik

ikmik Experimenterende gebruiker

Hallo.er staat dat bupropion samen kan met opiaten.Maar na wat gegoogel kom ik ook weer tegen dat het een major risk is. tramadol met bupropion is gevaarlijk ivm de seizure risk,maar hoe zit dat met bijvoorbeeld diamorphine. Of oxycodon.

5. ikmik

Degene die citalopram combineert met mdma is riskant bezig.citalopram is een ssri. ssri 's kunnen wel veilig gebruikt worden met coke,speed en heroine.
    Ssri's zijn trouwens geen slimme keuze qua antidepressiva.na het stoppen kun je blijvende bijwerkingen houden.pas er mee op dus

6. Fool

Fool Badass junkie

Het bijzondere risico dat tramadol met bupropion introduceert hebben de meeste andere opiaten( zoals dus diacetylmorphine(heroine) en oxycodon) niet. Hier is het enige risico dat je altijd lijkt te krijgen van een stimulant gecombineerd met een downer.

7. ikmik

Hallo Fool,bedankt voor je reactie.bupropion metaboliseert via hetCYP2B6-enzym.Wat betekent dat? En doet heroine dat ook niet? Zit elkaar dat niet in de weg? bupropion is een soort amfetamineachtige toch.werkt op dopamine en dat andere.dus ook ik dacht al, dat kan makkelijk samen met heroine of oxycodon.alleen dat enzym zat me dwars.en.het feit dat er via een bepaalde Amerikaanse medicatie interactie website, de combinatie oxycodon en bupropion MAJOR risk uitkwam,maakte me toch bang.

8. MeejheM

MeejheM Badass junkie

lang niet elke combinatie is grondig onderzocht. er zijn er teveel.

metaboliseren is de afbraak van stoffen zodat je lichaam ze kan verwerken. sommige stoffen werken op zich, andere moeten eerst afgebroken worden voordat de werkzame stof zijn werk doet. in grote lijnen heb je stoffen die je gewoon uitscheid via de normale wegen, stoffen die gemetaboliseerd worden door de nieren en de lever(en alle mogelijke combinaties daarvan).

of stoffen gevaarlijke interacties hebben word vooral bepaald door wat de stoffen doen in je lichaam. sommige stoffen zijn daarnaast extra potent of juist niet in combinatie.

specifieke middelen kun je via google meestal wel achterhalen. als je het mechanisme niet kan achterhalen zijn er altijd wel ervaringen van mensen te vinden.

niet elke ssri is hetzelfde, de groep vervult dezelfde functie, maar de exacte effecten varieren.
    ik ken buproprion niet, maar het klinkt niet als een amfetamine. heroine zou ik trouwens gewoon achterwege laten. je hoeft niet alles geprobeerd te hebben voor je sterft, dat geld alleen voor soorten bier.

9. Fool

Fool Badass junkie

Is 't wel, een cathinone zelfs, merknaam Wellbutrin. :smile:

Verder is je post trouwens wel een mooie toevoeging aan dit topic, iets wat iedereen die klooit met drugs en anti-depressiva zich moet realiseren. :smile:

10. autysd

autysd Bewuste gebruiker

ik gebruik relax-en-hypno benzo's op AD dagen
    -ik begin steeds met de AD en dan laat ik 6 uur tussen
    -ik mag dit van mijn dokter btw

11. Benzoboss

Benzoboss Bewuste gebruiker

Dan zou ik afbouwen als ik jou was.
    Een benzo verslaving is niet niks.

12. autysd

autysd Bewuste gebruiker

dank je voor dit advies, maar ik ben niet verslaafd aan benzo's
    (ik neem niet alle dagen benzo's en neem al jaren dezelvde dosis, die lager is dan velen op dit forum)
    ik gebruik benzo's om, met de AD, mee te helpen mijn depressie de baas te blijven, wat ook lukt

ik gaf wel al toe dat ik 'onveranwoord' mix, omdat ik wss snoepverslaafd ben :beer:

13. Liefhebbertje

Liefhebbertje Bewuste gebruiker

@ discussie benzo

Een gebruik op dagelijkse basis geeft helaas een snelle tolerantie.
    En de meeste huisartsen doen daar wat luchtig over.
    En geven een hogere dosis of een ander pammetje

Als ik autysd lees maak ik eruit op:
    Hij gebruikt het :
    Niet dagelijks
    Geen zware dosis
    En alleen als het toppunt bereikt is

Dit noemen ze op zo nodige basis.
    Dus enkel als iets echt niet meer gaat
    Het risico vol word
    Of er reden tot directe demping is vereist

Dus er treed dan geen tolerantie op
    En kan niet als verslaving bestepeld worden
    Ik zie op de nu gegeven info ook geen reden voor zorgen

14. autysd

autysd Bewuste gebruiker

ik doe dat al bijna 2 jaar
    nog nooit last gehad

15. Benzoboss

Benzoboss Bewuste gebruiker

Tot je het serotonine syndroom krijgt.

16. autysd

autysd Bewuste gebruiker

dat kun je ten allen tijde krijgen, als er teveel serotonine in je brein vrij is
    dit kun je eigenlijk dus ook altijd voorkomen

Deel Deze Pagina