Verschillen dexamphetamine (van de apotheek) en speed

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Klopt. Het verschil tussen ritalin (Methylfenidaat) en dextro is dat methylfenidaat de heropname van dopamine en noradrenaline remt, en dex de aanmaak stimuleert (net als gewone speed).

Mij vriend heeft dexo's voor zijn ADD en hij moet er 12 op een dag nemen op recept van de arts. Soms neem ik er een paar van hem voor een feestje of te leren. Ik vind de het gevoel echt super. Lekker actief, vrolijk en geconcentreerd. Ik neem er dan zo'n 5-7 in één keer dan voel ik binnen een half uur een 'inslag' en ga in voor een uurtje of 3 onwijs lekker. Hierna blijft het actieve gevoel en heb ik nog geen eetlust. Maar ik wordt niet zuur en dit maakt het voor mij een stuk relaxter dan bijvoorbeeld sos. Ik heb verder nog nooit speed gebruikt, maar ben juist door het recreatieve gebruik van dex erg nieuwschierig geworden.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dex is fijner dan pep. Vind ik zelf dan. Vooral wanneer je echt functioneel wilt blijven om bijv. te leren.

Voor op een feestje doet speed het beter, hoewel je dan imo beter MDMA pakt.

n8wachT

Bewuste gebruiker
Na een lange weg van experimenteren zit ik momenteel redelijk stabiel op de volgende dosering (tabletten van 5mg). Eerst 2 stuks in de ochtend, met een bescheiden ontbijt. Rond 12.00 neem ik met de lunch 3 stuks in, om 16.00 nogmaals 3. Dan 's avonds, uurtje of 19.00 nogmaals 2 tabletten, naar gevoel. Heel soms sla ik de laatste dosering over, puur om even wat extra rust te nemen.

De komende tijd zal de dosering nog iets verder omhoog gaan. Maar op dit moment zijn het zo'n 10 tabletten per dag, verstrekt in potjes van 30 stuks. Je wil niet weten hoeveel potjes er inmiddels op de plank staan. Ergens ervaar ik dat wel als prettig.. Er zijn ook langwerkende varianten, maar het telkens wat 'kunnen nemen' voelt fijner dan wanneer 1 tablet genoeg is voor een 24-uurs effect (ongetwijfeld een gevolg van jarenlange verslaving, psychologisch effect).

Slechts heel af en toe ga ik nog eens voor de straat-pep. Maar kwalitatief is deze steeds vaker niet naar m'en zin. Bovendien was overgaan op dex-amfetamine wat minder schadelijk voor mijn levenswijze. Naast de dex eet ik dagelijks (desnoods geforceerd) yoghurt met een berg fruit en slik ik nog wat aanvullende supplementen. Belangrijkste daarvan is wat mij betreft magnesium- heeft ondersteunende werking t.o.v. tolerantie.

Bovenaan