Verschillende soorten coke?

Sinati

Newbie
Hey, zijn er bij coke ook verschillende soorten zoals bij weed? (Lees: purple haze, golden buddha?)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Nee coke is coke. Kwaliteit en waarmee het versneden is kan wel verschillen. Laten testen en je weet het.

• Like
Waarderingen: Fool

SneeuwSnuiver

Bewuste gebruiker
Ik vraag me af of het land van herkomst misschien verschil zou kunnen geven in het effect:thinking:

Ik merk zelf soms wel verschil in effect. Heb verschillende dealers gehad en de coke bijna altijd laten testen.
Ik vind de coke van mijn huidige dealer toch wel het fijnste effect hebben.

Fool

Badass junkie
Ik vraag me af of het land van herkomst misschien verschil zou kunnen geven in het effect
Enkel in hoe goed de boeren/chemisten opgeleid worden, misschien de beschikbare versnijdmiddelen, en hoe simpel ze coke het land uit kunnen verschepen.
Dat zijn namelijk allemaal factoren die de vervuiling kunnen beïnvloeden.

Je hebt wel degelijk verschillende soorten cocaine.
Zo verschillen ze namelijk per land van herkomst:
Colombiaanse , Peruaanse & Boliviaanse.

De colombiaanse smaakt meestal behoorlijk bitter. Dit kan door het type cocablad zijn of aan de gewassen die eraan zijn voorafgegaan.

Peruaanse en boliviaanse zijn eerder zoeter van smaak.

Ook volgens mijn ervaring is de boliviaanse zo goed als geurloos vergeleken met de colombiaanse die dan weer een sterkere geur geeft. Deze geur komt nog meer vrij als je flakes hebt en die plet voor een lijntje te maken.

Mijn voorkeur voor te snuiven gaat naar boliviaanse vanwege de zoetere smaak en het zachtere gevoel in de neus.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter

Het verschil tussen 'verschillende soorten' is echter verwaarloosbaar vergeleken met het verschil dat versnijden van het product maakt wat toch wel zeker 90% van de coke bedraagt, de meeste mensen zullen nooit in contact komen met zuivere coke. Het hoofdbestandsdeel blijft lijkt mij ook hetzelfde. Voor het overgrote deel van de mensen is dit niet relevant en het kan ook wel een vertekend beeld schetsen denk ik.

Ik vraag me hierbij ook af in hoeverre actieve alkaloïden die gelijk zijn aan de cocaïne molecuulstructuur er uit gezuiverd worden en hoeverre een test hier onderscheid in maakt.

Laatst bewerkt:
Bovenaan