Ja hier ook.
Ik heb een dik jaar lorametazepam 2mg voorgeschreven gekregen om af te rekenen met mijn slaapprobleem waar ik al 10j mee worstel (niet gerelateerd aan gebruik).
Dat ging zo'n 3-4maand goed, tot het precies niet meer werkte, dan begon ik er 3-4 keer per week zo'n 3 a 4 stuks van te nemen. Omdat ik nog thuis woonde kreeg mijn vader dat plots in de gaten.
Het verdict van de psychiater was: onmiddelijk stopzetten en 2 weken zonder enig middel. Na die 2 weken heb ik dominal forte 80mg voorgeschreven gekregen. Mijn vader houdt nu ook bij of ik er niet teveel neem ofzo.
Dat heb ik wel eens geprobeerd, maar sliep er niet bepaald beter van en de volledige dag erna een duf gevoel dus ik heb er ook geen behoefte aan.
Aan m'n 18 kreeg ik trazolan 100mg een AD, maar met kalmerende werking. Daar ben ik zo één jaar en half zeer goed mee geholpen geweest zowel qua inslapen, doorslapen en wakker 's morgens, tot het plots niets meer deed
Daarna vanalles gehad: xanax 1mg, temesta 1mg en 2,5mg, maar 1mg deed niets en 2,5mg was ik suf van 's morgens en nog niet top qua slaap. Zolpidem, seroquel 50mg werkte ook niet top en ook suf 's morgens. Lorametazepam 2mg (zie hierboven).
Nu dus dominal forte 80mg, ik vind online er niet zoveel info over, maar het werkt. Ik blijf erg slechte nachten hebben tussendoor, maar heb ook wekelijks een paar hele goede nachten. Ik geraak wel aan de slaap die ik nodig heb en daar ben ik tevreden mee.. Er was een tijd dat ik +-5 nachten praktisch niet sliep 1-2u in totaal per nacht en toen ging ik echt kapot en ik ging toen naar school, dat heeft mijn schoolprestaties zeker geen goed gedaan.
Om terug over de verslaving te beginnen: ik ben dus een jaar "verslaafd" geweest aan 2mg lorametazepam, 3 maanden 1 per dag en daarna 1-4, ik sliep altijd "goed" en precies niet suf 's morgens door de korte werkingsduur. Maar op het einde was 2-4 meestal al niet genoeg en sliep ik ook maar 3-4u aan en stuk omdat mijn tolerantie al zo hoog was waarschijnlijk.
Die 2 weken niets gebruiken waren echt wel afzien, bijna geen oog dicht doen als je dan slaapt wakker worden volledig in koud zweet..

Het is best zo, je kan altijd uw dosis blijven opvoeren, maar het brengt geen zoden aan de dijk, ooit moet je stoppen. Heb ooit iemand gehoord die verslaafd was en ze waren op vakantie met vrienden en konden een paar dagen langer op bestemming blijven. Iedereen had daar zin in, ook zijzelf, tot ze plots dacht dat ze geen pillen genoeg had.. Blijf uit de greep van benzo's, hoe hoger je tolerantie hoe moeilijker om te stoppen.
Praat erover met uw arts, die kan wel iets voorschrijven die helpt bij het slapen. Tijdens de ergste 2 weken zal dat geen wonderen verrichten, maar je hebt toch de hoogst nodige slaap.