Verslaafd aan benzodiazepines

DirtyP

Experimenterende gebruiker
Zijn er mensen die net als ik verslaafd zijn aan benzodiazepines, of gebruikt iedereen hier z'n spul enkel als recreatieve drug.
Van de dokter moet ik 2mg xanax per dag nemen, mijn vader geeft me die elke dag, want deze zit in een kluis zodat ik er niet ingeraak, ik heb de kluis uit wanhoopsdaad al enkele keren gekraakt en er een voorschrift uitgenomen. 2mg is voor mij te weinig, ik wil steeds in een roes zijn.
Ik ben in behandeling hoewel ik niet zo goed weet of ik echter wel wil stoppen.

Nog iemand met dergelijke "problemen"

Jadi

Bewuste gebruiker
*meld zich

zit hier al een jaar zwaar aan de diazepam 50 mg per dag ongeveer...

DirtyP

toch weer eens naar de dokter geweest met een smoes, ik zei dat ik van de psychiater 2mg xanax moest hebben wat overigens waar is (maar dan retard traag werkende dus) deze zijn de lekker pure en 50 tabletjes ineens
beter dan 50 van 0,5mg he.

Kvoel me weer erxtra schuldig, dus zal er maar snel een paar innemen :flushed:

Yuppie 2 Waste

Misschien stom om te zeggen hoor.

Maar ik vind het best krom dat artsen dingen voorschrijven aan mensen waaraan ze verslaafd raken. Ik wil niemand afzeiken hoor, want het is al klote genoeg als je het voorgeschreven moet krijgen, maar toch is het raar. Aan de andere kant is het fijn dat die middelen bestaan om mensen minder ellendig te laten voelen.

pepito

Bewuste gebruiker
Misschien nog stommer om te zeggen: net als bij alcohol (ook erg eenvoudig te verkrijgen zonder recept) kun je ook van onthouding van benzo's een onthoudingsinsult krijgen.....en dat is niet fijn :mrgreen:

Dr. Tommy

Badass junkie
ik dacht:ik hou dit in de hand...en wat heb ik gedaan..recept van mijn psych vervalst :flushed:
de dosis diazepam verhoogd..

delilah

Newbie
Phoei, ik kom wel in aanmerking verslaafde te zijn.
Slikte op het gegeven moment een nitrazepam of 4/5 gecombineerd met een rivotril of 6-8.
Ik kreeg ook eigenlijk steeds meer van het Riagg, was zo lekker rustig dan. De rivotril was van oorsprong voor overdag maar als redelijk rap gebruikt om op te slapen natuurlijk.
Inmiddels (een jaar of 3 verder) zit ik op 1 stilnoct per dag. Maar zelfstandig afbouwen mocht ik niet in het begin.
Denk dat het ook wel scheelt dat ik op de dexies ben gezet. werd ik nl ook rustig van :wink:

frapannn

Bewuste gebruiker
ik heb zo'n voorschrift voor rilatine met streepjescode

als ik nu die rilatine zou wissen en er xanax op zou schrijven,
zou ik dit bij de apotheker kunnen halen die xanax ofniet?

weet iemand hier iets meer over

thx :wave:

rich29

Newbie
meestal verifieert de apotheek het recept eerst bij de arts In delft staat alles op 1 systeem en dan gaan ze dat eerst na of het wel klopt.
Maarja ik krijg via de psych 2 zopl/dag en 1.5mgxanax en mijn pa krijgt via de huisrarts 2zopl/dag dus die gingen ook vaak naar mij, zodat ik alles bij elkaar toch altijd wel min 3 zopl/dag slikte en die xanax had ik er meestal binnen 3 dagen doorheen, voel je weinig van. Sta nu op 2/dag,maar ik vind het niet opschieten qua afbouwen...duurt zo lang. Volgens mij kun je beter je jezelf 2 weken opsluiten en door een hel heen gaan dan dat megatrage gedoe. De afkickverschijnselen blijven toch nog wel maanden duren.

getitd0n3

Belezen gebruiker
Mja, hoe langer het duurt voordat je lichaam niet meer hunkert naar benzo net zo lang is het geestelijk ook heel zwaar. Maar echt een crashstop kan ik persoonlijk niemand aanraden.
Heb indertijd in een centrum voor verslaafden gezeten, hun politiek was enkel medicatie wanneer het echt niet anders kan. Maw : als je bijna in shock ging door de ontwenningsverschijnselen dan kreeg je een beetje Tranxene. Voor mij was dat de lelijkste terugslag van drugs die ik ooit gehad heb. Na een 14 tal dagen hadden zij natuurlijk een proper blad om aan te werken. Eerst kraken/breken ze je helemaal af om dan opnieuw op te bouwen. Herprogrammering van je ingesteldheid. Toen was ik liever dood geweest achteraf ben ik nog terug geweest om de verzorgers te bedanken.
Is niet voor iedereen weggelegd. Maar als je er gewassen uitkomt denk je 20 keer na voor je een Xanax, Valium, Rohyp, Mogadon…….. of wat dan ook neemt.

jasper

Wijs gebruiker
mijn moeder is "verslaafd".
maar dan wel zo dat ze niet kan slapen zonder (dus niet gebruiken voor de leut)

Hallo,

Voor mijn masteropleiding journalistiek werk ik aan een onderwerp over benzodiazepine-verslaving. Ik stuitte al snel op dit forum en volg met veel interesse jullie discussies en verhalen.
Ik ga een filmpje maken over de werking van benzodiazepine en over de verslavende werking hiervan. Nu ben ik heel hard op zoek naar iemand die hier ervaring mee heeft.
Ik zou het enorm waarderen als iemand mij zijn ervaringen wil vertellen!
Je kan mij mailen op [email protected]

Bedankt!

Petra

jaap1234

Newbie
Zo'n onderzoek/interview als hierboven zou ik wel willen doen, maar wel geheel anoniem.

Na een alcoholverslaving al vanaf mijn late jeugd (16+), stopte ik met alcohol op mijn 23e (waarna nog honderden kleine terugvallen tot mijn 30e) en kreeg ik voor het afkicken eerst librium (chloordiazepoxide) voorgeschreven en later tranxene. Aan dat laatste ben ik verslaafd geraakt en heb een keer een paar blaadjes uit een receptenboek gescheurd, zodat ik mijzelf voor een jaar voor heb kunnen schrijven en zogenaamd langzaam de behandeling afbouwde.

Ik heb de afbouw van dit medicijn erg onderschat en 2-3 weken verwacht, ondanks dat ik een boek had gelezen waarin verhalen van wel een jaar afkickverschijnselen stonden. 2-3 weken werd het ook niet, omdat ik te lang doorging, dus het werd maar een week. Ik heb toen wel 3 jaar ontwenningsverschijnselen gehad, waarvan het eerste jaar een hel was en de 2 jaar daarna waren ook niet prettig. Ook heb ik na het stoppen met de alcohol dit verwisseld voor cola en energy drinks. Gevolg was dat ik de kick daarvan (en de stress) dempte met de tranxene. Ik ben ongeveer 2 maanden voor het stoppen met tranxene gestopt met die troep, wat veel moeite kostte.

Toen leek ik het licht te zien, ik stopte zelfs met roken en dacht (na 3 jaar geen benzo's en suikerdrankjes meer) dat het roken het laatste punt was. Maar nee, ik had nog steeds symptomen. Het roken viel mee, op 1 week na, vooral door de Carr-methode en ik zou nooit meer een sigaret willen. Wat me wel opviel is dat ik "stiekem" weer wat dingen ging proberen. Zoals een "light-bier (2,5%)" in de zomer en af en toe frisdrank. Mijn hele lichaam ging tintelen na dat glas frisdrank.

Nu gaat het verhaal pas beginnen en ik wil dit bericht niet te lang maken, dus ik kort het af: ik hoorde over diazepam en kreeg toen ADSL en ging speuren op internet (mijn huisarts stond niet open voor een kleine dosis). Ik bestelde een doosje van 5 mg en nam 4 tot 6 mg per dag, om de symptomen wat te verlichten. Gek genoeg verdwenen niet alle symptomen en ik kreeg na een uur al een hongergevoel. En ik hoopte eigenlijk van die 5 mg heel langzaam af te bouwen en op die manier die symptomen (nog van die suiker en tranxene) kwijt te raken. Maar helaas werd het steeds meer en meer, steeds andere verkopers en hogere doseringen, tot wel meer dan 100mg diaz. per dag. En de trek in suiker kwam ook terug, met wel 10-20 energy drinks per dag waardoor ik diabetes kreeg (en ik was wel 20-30 kg aangekomen in een paar jaar). Nu zit ik al 8 jaar vast aan die diazepam, al bijna 9. Ik begon met 4-5 mg en nu zit ik op 60-70 mg en drink nog steeds energy drinks, maar ik beperk het tot 6-8 (4 halve liters). Is nog veels te veel. Ik wordt elke dag wakker alsof ik doodga, zo slecht voel ik me en ben totaal uitgedroogd. Mijn bloedsuiker is al meer dan een jaar veels te hoog, gevaarlijk hoog, maar de kracht die ik toen met die tranxene had, lijkt ik niet meer te hebben. (ik ben nu wat ouder). Het lukt met niet eens die energy drinks af te bouwen. En het is niet goedkoop ook, zo'n 200e per maand en ik ben intussen al arbeidsongeschikt geworden. En toch weten de mensen het niet, ze denken dat ik iets psychisch heb en gewoon te veel eet en drink en daardoor wat dikker ben dan voorheen. Ik wil uit deze hel, maar hoe?? Duizenden afbouwschema's werkten niet, ik maakte ze gewoon niet af. Ik kon een paar maanden met iemand mee naar het buitenland (wel Europa) en kocht een grote voorraad in. Dat was de ideale kans dacht ik, om af te bouwen. Ik heb in die tijd veel minder energy drinks gebruikt en iets minder diazepam (-50 mg), maar kwam helaas toch nog verslaafd thuis... Gebedsgenezing.. bidden, etc.. hielp allemaal niet. Gek genoeg maakte ik ooit een versie van Allen Carr (roken) maar dan voor de pillen. En ik had daadwerkelijk enkele dagen geen symptomen meer, maar wel een enorme druk in mijn benen. Ik was heel blij, maar die druk in die benen werd zo sterk dat ik begon te twijfelen en toen kreeg ik dus ontwenningsverschijnselen en moest ik heel snel een grote dosis nemen. Deels is het inderdaad psychisch. Het enige voordeel dat ik heb ten opzichte van die tranxene is dat ik het kan afbouwen. Maar dat lijkt me zo'n lange rotweg... Heeft iemand dit gered en zo ja, hoe? (iemand die ook ongeveer zo lang die rommel gebruikt heeft>? (sorry voor het lange bericht en hoop dat het op de goede plek is geplaatst. Mvg. Jaap :(

Ganja-man

Ik ben ook,al zeg ik het van m'n eigen ja:verslaafd aan meerdere benzodiazepinen ,van kleins af aan al,moest ik dat al innemen+daarvoren 3 jaar relatinne,en omdat niet werkte ben ik terug gegaan naar jah:Benzodiazepinen moet ik nemen er,en heb ze dan ook echt nodig verscheidene benzo's zelf,en is niet gelogen! Wel niet zoveel
En nu al jaren,+- tussen de 13 a 14 jaar verder,...! En nu nog steeds .Had ik het hele jaren,iets anders gedaan of rapper gestopt
Was maar neen,is nu 1x nodig en behoort tot in mijn ogen ,spijtig genoeg in m'n dag dagelijkse gewoonte,echt meen dat! Maar blijf ze tog nemen,dat staat zo goed als vasts,wat onderhoudsdosis betreft heb ik me ook er bijgenomen e geaccepteerd .

Ga binnenkort iets zetten bij mijn Slaapprobleem,welke medicatie al mag nemen en welke medicatie dat al geprobeerd heb.maar dat gaat over dat slapen. Mvg,

Groetjes Ganja-man :smoke:

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Ja hier ook.
Ik heb een dik jaar lorametazepam 2mg voorgeschreven gekregen om af te rekenen met mijn slaapprobleem waar ik al 10j mee worstel (niet gerelateerd aan gebruik).
Dat ging zo'n 3-4maand goed, tot het precies niet meer werkte, dan begon ik er 3-4 keer per week zo'n 3 a 4 stuks van te nemen. Omdat ik nog thuis woonde kreeg mijn vader dat plots in de gaten.
Het verdict van de psychiater was: onmiddelijk stopzetten en 2 weken zonder enig middel. Na die 2 weken heb ik dominal forte 80mg voorgeschreven gekregen. Mijn vader houdt nu ook bij of ik er niet teveel neem ofzo.
Dat heb ik wel eens geprobeerd, maar sliep er niet bepaald beter van en de volledige dag erna een duf gevoel dus ik heb er ook geen behoefte aan.

Aan m'n 18 kreeg ik trazolan 100mg een AD, maar met kalmerende werking. Daar ben ik zo één jaar en half zeer goed mee geholpen geweest zowel qua inslapen, doorslapen en wakker 's morgens, tot het plots niets meer deed :(
Daarna vanalles gehad: xanax 1mg, temesta 1mg en 2,5mg, maar 1mg deed niets en 2,5mg was ik suf van 's morgens en nog niet top qua slaap. Zolpidem, seroquel 50mg werkte ook niet top en ook suf 's morgens. Lorametazepam 2mg (zie hierboven).
Nu dus dominal forte 80mg, ik vind online er niet zoveel info over, maar het werkt. Ik blijf erg slechte nachten hebben tussendoor, maar heb ook wekelijks een paar hele goede nachten. Ik geraak wel aan de slaap die ik nodig heb en daar ben ik tevreden mee.. Er was een tijd dat ik +-5 nachten praktisch niet sliep 1-2u in totaal per nacht en toen ging ik echt kapot en ik ging toen naar school, dat heeft mijn schoolprestaties zeker geen goed gedaan.

Om terug over de verslaving te beginnen: ik ben dus een jaar "verslaafd" geweest aan 2mg lorametazepam, 3 maanden 1 per dag en daarna 1-4, ik sliep altijd "goed" en precies niet suf 's morgens door de korte werkingsduur. Maar op het einde was 2-4 meestal al niet genoeg en sliep ik ook maar 3-4u aan en stuk omdat mijn tolerantie al zo hoog was waarschijnlijk.
Die 2 weken niets gebruiken waren echt wel afzien, bijna geen oog dicht doen als je dan slaapt wakker worden volledig in koud zweet.. :( Het is best zo, je kan altijd uw dosis blijven opvoeren, maar het brengt geen zoden aan de dijk, ooit moet je stoppen. Heb ooit iemand gehoord die verslaafd was en ze waren op vakantie met vrienden en konden een paar dagen langer op bestemming blijven. Iedereen had daar zin in, ook zijzelf, tot ze plots dacht dat ze geen pillen genoeg had.. Blijf uit de greep van benzo's, hoe hoger je tolerantie hoe moeilijker om te stoppen.
Praat erover met uw arts, die kan wel iets voorschrijven die helpt bij het slapen. Tijdens de ergste 2 weken zal dat geen wonderen verrichten, maar je hebt toch de hoogst nodige slaap. :wave:

Qimma

Newbie
Ben ook terug aan de benzo's en wil voor de tweede keer stoppen. Eerste keer "cold turkey" gedaan.. Dit keer wil ik eventuele toevallen e.d. Proberen te vermijden door af te bouwen met diazepam.. Mede omdat ik vorige keer volledige steun van mn moeder had en daar tijdelijk kon blijven. Op dit moment weet mijn omgeving van nix en vind ik cold turkey gevaarlijk..

MeejheM

Badass junkie
Qimma zei:
Ben ook terug aan de benzo's en wil voor de tweede keer stoppen. Eerste keer "cold turkey" gedaan.. Dit keer wil ik eventuele toevallen e.d. Proberen te vermijden door af te bouwen met diazepam.. Mede omdat ik vorige keer volledige steun van mn moeder had en daar tijdelijk kon blijven. Op dit moment weet mijn omgeving van nix en vind ik cold turkey gevaarlijk..

na een tijdje ben je pilletjes aan het breken, pak die 1x daags, dan zit je na pak em beet 2 weken op zo'n lage dosis dat je zou kunnen stoppen. het is wel zo handig als er erlke dag iemand langskomt om te kijken hoe het met je gaat.

Bovenaan