Verslaafd of niet?

Saab

Newbie
Ik gebruik zo een keer in de twee weken RC s. Soms vind ik het leven geeneens leuk meer zonder dat oppeppertje . Ik ben een vrouw met een psychische achtergrond. Kan je me dan verslaafd noemen of niet?
 

Saab

Newbie
Ok ik gebruik 4 fma meestal en eerder 3 mmc. Ja je hebt gelijk ik moet mijn gebruik in de hand zien te houden of helemaal ermee stoppen voordat het van kwaad tot erger wordt
 

Druktemaker

DF-koningin
Ben je er afhankelijk van? In de zin van; heb je het alleen maar leuk met rc, leef je er naar toe en zet je er al je zinnen op, overdrijf je met het middel?

Laten we ‘soms vind ik het leven zonder geeneens leuk meer’ niet verwarren met een depressie oid die gewoon even onderdrukt wordt door een rc. Psychische achtergrond benoemd ze namelijk ook.
 

Snoozerboy🐱

Badass junkie
Ben je er afhankelijk van? In de zin van; heb je het alleen maar leuk met rc, leef je er naar toe en zet je er al je zinnen op, overdrijf je met het middel?

Laten we ‘soms vind ik het leven zonder geeneens leuk meer’ niet verwarren met een depressie oid die gewoon even onderdrukt wordt door een rc. Psychische achtergrond benoemd ze namelijk ook.
Goeie vraag groot verschil inderdaad
 

Saab

Newbie
Ja die zijn er wel maar ik heb nergens zin in zonder RC. Ik doe het dan meestal op de automatische piloot. Zonder gevoel zeg maar
 

Snoozerboy🐱

Badass junkie
Nou he nu je weet dat je een stomme junk bent gewoon even jellinek bellen he!!

Nee grapje maar euh hulp zoeken praat groepen kunnen helemaal geen kwaad als je je er zorgen over maakt
 

MaddMonkey

Badass junkie
Oeh, lekker tongen?

Maar alle gekheid op een stokje, in feite is iedereen wel een junk. De een haalt zijn geluks stofjes uit oppervlakkig shoppen, aan de piemel sjorren of de liefde. De ander neemt een middel tot zich. Onze hersenen hebben in feite nooit genoeg en willen altijd meer.

Zolang je de baas over je brein en leven blijft, is er wat mij betreft geen probleem. Dat je eerder dood gaat of lichamelijke/psychische klachten krijgt zijn duidelijk, maar dat kan je ook zeggen van bepaalde beroepen of andere leefstijlen.
 

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Ik gebruik zo een keer in de twee weken RC s. Soms vind ik het leven geeneens leuk meer zonder dat oppeppertje . Ik ben een vrouw met een psychische achtergrond. Kan je me dan verslaafd noemen of niet?
Wat wil je nu eigenlijk echt weten?
Welke vraag beantwoord jij voor jezelf door te weten of je verslaafd bent of niet?

Wanneer ik je bericht zo lees heb je een ergens een probleem mee, je verteld alleen niet wat het echte probleem is.
Als je een antwoord wil op wat je echt wil weten dan kan je beter de juiste vraag stellen.

Reageren via DM of PB of hoe dat ook heet mag ook
 

Ape

Badass junkie
Ja ik weet dat ik verslaafd ben nu. Ik heb al contact opgenomen met brijder.
Heel goed! Laat dit het begin zijn van een mooi leven verder. En vergeet niet, de mensen om je heen willen je helpen, dus probeer het te accepteren.

goed bezig!
 
Bovenaan