Verslaafd.....

Anneke

Newbie
Dag allemaal

Ik ben sinds 4 jaar verslaafd aan cocaine. Ik wil er je graag bij vertellen dat ik voorheen geen drugs aanraakte. Als men met de spiegel waarop de coke lag voorbij kwam en men vroeg me of ik ook wou zei ik steeds NEEN.

Tja, zal je je afvragen waarom heb je het dan wel gedaan? Een slecht vriendje, laat ons het daarmaar op houden en een beste vriendin die heb super leuk vond dat ik nu ook ging snuiven ipv op hen te zitten zagen over hun gebruik.

Het ging van kwaad naar erger. De kilo's vlogen eraf.. Had geen zin meer in iets.. Heb daardoor ook twee jobs verloren.

Nu vier jaar later bevind ik mij in een omgeving waar het zich overal voordoet.

Ik neem nog steeds vaak en ik voel dat ik er iets aan moet doen.

Want niet alleen mijn gemoedstoestand en mijn lichaam lijdt er onder,ook mijn aangezicht (mijn neus).

Bijkomend is dat ik praktisch niet meer buitenkom en vele vrienden erdoor verloren heb...

Frisko

Badass junkie
tja wat wil je dat wij hier op zeggen???
je geeft zelf alle redenen aan om te stoppen!!
nu ligt het bij jou of je er iets mee doet of niet :)

bartje_v

Experimenterende gebruiker
Ja heel bekend verhaal ... Ik ken er nog een paar honderd met een vergelijkbaar verhaal...

Voor de meeste afgestudeerden hier http://www.ca-holland.org geldt dit verhaal wel. De laatste jaren moederziel alleen achter de gesloten gordijnen zitten gebruiken tot veelal uiteindelijk er geen gordijnen meer waren door huis uitzetting wegens gebreke huur betalen...

De meesten blijken er niet alleen vanaf te komen maar met hulp van degenen die eraf zijn gaat het vaak wel...

Sterkte met alles ...

Flameon

Badass junkie
Goed dat je inziet dat je een verslavings probleem hebt. Dat is al de eerste stap in de goede richting. Nu nog de stap nemen om uit die kring te stappen waar je je nu in begeeft.
Denk je dat je dat zelf lukt?
als je er hulp nodig bij hebt dan kun je bij een verslavingskliniek aankloppen, welke je als het goed is ook kunnen begeleiden en helpen.

Sterkte en succes

Gemini

Badass junkie
Zoals je zelf al aangeeft en Flameon ook, is het idd slim om zoveel mogelijk uit de omgeving te blijven waar je vaak gebruikte. De plekken & de mensen te mijden waar en waarmee je gebruikte. Ik heb eens ergens gelezen dat als je bijv. in de kroeg vaak cocaine gebruikt, je hersenen een link gaan leggen dat steeds als je dan in de kroeg bent, je zin krijgt om cocaine te gebruiken.

Als je denkt dat je het niet alleen kunt, kun je misschien iemand in vertrouwen nemen die zelf geen gebruiker is en die je vertrouwd. Een familielid waarbij je je prettig voelt of een goede vriend/vriendin?
Ook kun je aan hun je geld in handen geven, als je dat zou willen. Geen geld = geen cocaine.
Aankloppen bij een kliniek is natuurlijk ook een oplossing, maar ook dat werd hierboven al aangegeven.

Ik weet verder eigenlijk weinig om je verder te helpen.
Dat je zelf inziet dat je een probleem met cocaine hebt is al een stap in de goede richting.
Ik wens je veel succes en ik hoop dat je eruit komt.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ook van mij succes wanneer je besluit te stoppen, als je al 4 jaar bezig bent lijkt het me verstandig om in ieder geval uit de situatie te stappen waarin je nu zit, verhuizen kan bv ook meehelpen. Of een kliniek.

Ik raad je ook aan om alle verantwoordelijkheid over je gebruik zelf op je te nemen. Dit is een belangrijke stap als je wilt afkicken. Als je schrijft dat je gebruikt door een vriendin, en een 'slecht vriendje', dan is dat dus niet zelf je verantwoordelijkheid nemen. Ik geloof zelf niet zo in dat soort verhalen, iedereen besluit zelf om wel of niet te gebruiken, of stopte hij de coke soms stiekem 's nachts in je neus?

anyway. er is geen betere dag te bedenken om te stoppen dan vandaag, en zorg ervoor dat je je buffers klaar hebt.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
TechNora zei:
Ik raad je ook aan om alle verantwoordelijkheid over je gebruik zelf op je te nemen. Dit is een belangrijke stap als je wilt afkicken. Als je schrijft dat je gebruikt door een vriendin, en een 'slecht vriendje', dan is dat dus niet zelf je verantwoordelijkheid nemen. Ik geloof zelf niet zo in dat soort verhalen, iedereen besluit zelf om wel of niet te gebruiken, of stopte hij de coke soms stiekem 's nachts in je neus?

Hier sluit ik me helemaal bij aan! Verder wens ik je ook veel succes bij het stoppen! Het feit dat je zelf erkent dat je een probleem hebt, is de eerste stap in de goede richting. Je bent er echter nog lang niet en ik vrees dat je (tijdelijk) moet breken met je vrienden. In iedergeval totdat je helemaal clean bent en er ook echt geen behoefte meer aan hebt. Ook niet als het in jouw bijzijn gebruikt wordt....
Ik ben zelf ook een tijdje (ongeveer een jaar) verslingerd geweest aan de coke. Ik ben er wel op eigen houtje uit gekomen, omdat ik gewoon zo erg walgde van die nare uitwerking. Het was voor mij gewoon geen 50 euro meer waard en ben van de ene op de andere dag gestopt. Ik begrijp dat het voor veel mensen niet zo makkelijk is, als het je zelf niet lukt, schaam je dan niet om hulp te zoeken. Deze mensen zijn er niet voor niets om jou te helpen, je bent namelijk echt niet de enige die verslaafd is geraakt!
Succes!!

Windhoos

Experimenterende gebruiker
Dat je het overal om je heen ziet is niet meer dan logisch wanneer je éénmaal in het wereldje zit. Ik ben er al tijden mee gestopt, al was het in mijn actieve periode met zo'n 2 gram per week (somswat meer=meesteal 100 tot zelf 200€) voor mijn doen zelfs al aardig gek. Voor mij was het overigens meer het geldbesef (of juist niet) waardoor ik besloot te stoppen, maar voor jou zijn er duidelijk veel meer problemen. Als je geen vriend heb (in my case een vriendin) dan kan ik je alleen maar adviseren om er ééntje op afstand te zoeken, wellicht wat gemakkelik gezegt aangezien ik nog net niet echt verslaafd was, maar wanneer je daar ook veel tijd doorbrengt dan helpt het echt :wink:

dollegekske

Bewuste gebruiker
Frisko zei:
tja wat wil je dat wij hier op zeggen???
je geeft zelf alle redenen aan om te stoppen!!
nu ligt het bij jou of je er iets mee doet of niet :)

sluit ik me bij aan. als je er echt voor wilt gaan stap je nu nog (okee niet om kwart over 2 snachts) naar de novadic. Succes ermee!

bella1979

Newbie
Verslaafd zijn is echt kut, maakt niet uit wat..maar coke is zo verradelijk...ik zit in hetzelfde schuitje, en ben ergens 'blij" niet alleen te zijn. ik wens jou sterkte maar denk dat we er goed aan doen om er eerlijk over te gaan praten al is het maar met vreemden...komt wel goed toch?

Anneke

Newbie
dank je voor jullie reacties

en ik weet wat jullie willen zeggen, echt waar

eerste stap is toegeven
niet in omgeving vertoefen waar je er snel aankan
enz enz

maar het blijft gewoon f*** moeilijk

Bovenaan