verslaafd?

sinji

Newbie
Beste allemaal,

Afgelopen weekend heb ik voor de eerste keer coke gesnoven,
Nu is het woensdag en zit ik er al sinds dien mee ik me hoofd,
Heb erg veel spijt dat ik het gedaan heb maar toch blijf ik er steeds aan denken en heb ik een soort paniek aanvallen,
Mijn vraag ik ben ik verslaafd nu of zit het tussen me ooren?

Gr Sinji

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Nee hoor je bent er meestal niet na één keer aan verslaafd. Ik denk dat je voor jezelf een grote grens hebt overschreden door het toch een keer te proberen en daar zit je nu mee. Probeer het van je af te gooien, gebeurd is gebeurd. Je doet er nu niks meer aan.

Als je last blijft houden van paniekaanvallen, ga dan even langs de huisarts. Ik denk dat je het beter niet weer kunt gebruiken want zo te horen is het niet jouw drug.

Sterkte! :)

sinji

Newbie
Dit lucht wel op,
Ik lees horror verhaalen op internet van dat je zwaar depresief kan worden na een keer gebruiken enso, een ding weet ik wel wat een klote zooi is dat spul zeg! Dit weekend ga ik lekker een weekendje naar centerparcs in belgie mischien lucht dat op en kan ik me zinnen even ergens anders op zetten!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Precies, gewoon ff rustig aan :) Als je niet een continue drang hebt om meer te nemen is er niks aan de hand! Sowieso nooit op internet klachten op zoeken, dan denk je dat je veel ergere dingen hebt :wink:

Geniet van je weekendje Centre Parcs!

sinji

Newbie
Ik heb niet de drang om te nemen maar denk er wel constant aan en heb echt een ogneloofelijk spijt gevoel dat ik het gedaan heb echt een lichtelijk depri gevoel, ik wil me gewoon zo voelen als voor die avond... man wat heb ik een spijt zeg.. hoop echt dat dit gevoel over een weekje ofso wel verdwenen is!

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Verslaafd ben je niet na 1x gebruik, omdat 1x gebruik een incident is. Depressief wordt je er ook niet van, want een depressie duurt langere tijd. Het down gevoel na coke gebruik is slechts kort.

Coke-gedachten blijven wel in je kop zitten, dat is typisch iets van coke, ik heb dat ook en anderen die ik ken ook. Ik vind het ook wel een beetje eng dat effect, maar om er nou paniekaanvallen van te krijgen lijkt me niet nodig. Ik zou je paniekaanvallen daarom ook niet zo in eerste instantie wijten aan coke gebruik denk ik, maar ik ben geen dokter, dus ik sluit me verder aan bij SmartieAndMe en als ik wel een dokter was dan waarschijnlijk ook.

Coke-gedachten verdwijnen vanzelf weer uit je kop als je het niet meer gebruikt, kan soms wel een paar maanden duren is mijn ervaring, het ebt langzaam weg.

Het lijkt me sowieso een goed idee om even te relaxen, veel plezier!

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Coke-gedachten blijven wel in je kop zitten, dat is typisch iets van coke, ik heb dat ook en anderen die ik ken ook

Exact dit ja, ik heb onlangs behoorlijk wat cocaine gebruikt en eigenlijk spookte het de hele week door me hoofd heen, iets wat ik praktisch nooit met pep het. Ook het welbekende down gevoel de zondag erna komt me bekend voor. Natuurlijk is de TS nog niet verslaafd aan cocaine, dat is na 1x incidenteel gebruikt praktisch onmogelijk. Toch blijft het een gevaarlijk goedje. :openmouth:

aXXis

Experimenterende gebruiker
Ach je was allang en breed verslaafd aan coke voordat je het uberhaupt gebruikt had. Je was er waarschijnlijk al jaren door gefascineerd. Nu eindelijk gebruikt en je wil meer. Succes ermee man! Het zit allemaal tussen je oren. Die coke zorgt er echt niet voor dat jij er zin in hebt hoor, jij hebt zin in coke en daardoor denk je eraan.

SirErick

Wijs gebruiker
sinji zei:
Afgelopen weekend heb ik voor de eerste keer coke gesnoven,
Nu is het woensdag en zit ik er al sinds dien mee ik me hoofd,
Heb erg veel spijt dat ik het gedaan heb maar toch blijf ik er steeds aan denken en heb ik een soort paniek aanvallen,
Mijn vraag ik ben ik verslaafd nu of zit het tussen me ooren?
Verslaafd ben je echt niet niet één keer, dus maak je geen zorgen.

aXXis zei:
Ach je was allang en breed verslaafd aan coke voordat je het uberhaupt gebruikt had. Je was er waarschijnlijk al jaren door gefascineerd. Nu eindelijk gebruikt en je wil meer. Succes ermee man! Het zit allemaal tussen je oren. Die coke zorgt er echt niet voor dat jij er zin in hebt hoor, jij hebt zin in coke en daardoor denk je eraan.
Frist of all, als iemand een keer iets probeert dan heeft dat niks met verslaving te maken. Coke is een link goedje en zeker voor mensen die verslavingsgevoelig zijn, maar zolang je je daar bewust van bent dan kun je het prima gebruiken en er plezier aan beleven.

sinji

Newbie
Even een update het is nu bijna een maand geleden en denk er nog steeds elke dag aan niet zozeer drang om te nemen maar ik denk wel aan coke en wat voor spijt ik er van heb ben echt half depressief en verdrietig is dit na een maand normaal? En is het verstandig om bv naar mijn huis arts te gaan met dit probleem? Ik wil het ook heel graag aan mijn moeder vertellen maar ik durf dat niet omdat ik haar daar ontzettend pijn mee zal doen omdat ik een vader heb die lang coke heeft gebruikt, heb ik voor de rest van me leven dit gevoel? Ik word er echt niet goed van asjeblieft wie heeft een goede tip?!

sinji

Newbie
Ik heb na dit bericht een intense huilbui gehad door spijt en onbegrip tegen over me zelf ik heb zo intense spijt en ben zo boos op me zelf en heb zo een angst dat ik het toch ooit weer ga gebruiken terwijl ik dat absoluut niet wil

Missyy23

Bewuste gebruiker
sinji zei:
Even een update het is nu bijna een maand geleden en denk er nog steeds elke dag aan niet zozeer drang om te nemen maar ik denk wel aan coke en wat voor spijt ik er van heb ben echt half depressief en verdrietig is dit na een maand normaal? En is het verstandig om bv naar mijn huis arts te gaan met dit probleem? Ik wil het ook heel graag aan mijn moeder vertellen maar ik durf dat niet omdat ik haar daar ontzettend pijn mee zal doen omdat ik een vader heb die lang coke heeft gebruikt, heb ik voor de rest van me leven dit gevoel? Ik word er echt niet goed van asjeblieft wie heeft een goede tip?!

Denk dat je er zo erg mee zit omdat je schrijft dat je vader coke-verslaafd was (is?) en dat dat je moeder pijn heeft gedaan.
Je voelt je denk ik fucking schuldig tegenover haar erover, maar omdat je dat niet kan uiten uit angst voor haar reactie, blijft het maar malen...
Je moet hier echt met iemand over gaan praten hoor, en ik zou je eigenlijk aanraden om het lef op te sparen om het toch tegen je moeder te zeggen. Want volgens mij hoe je schrijft over je ervaring ermee ga ik er best van uit dat je coke niet meer wil, denk dat het meer in je kop zit vanwege de schuldgevoelens tegenover haar.
Desnoods schrijf je haar een brief, kan je alles in kwijt wat je voelt, en word je niet onderbroken of van je stuk gebracht. Denk en hoop dat als zij ziet hoe jij hier eigenlijk half aan onderdoor gaat, en hoeveel spijt je hebt, ze je heus zal 'vergeven' of je er niet op aan zal rekenen iig.
Weet van mezelf dat dingen van me afschrijven in een brief al heel veel rust brengt in mn hoofd.
Denk dat dat enorm op zal luchten en je zal merken dat je dan opeens veel minder met coke bezig bent in je hoofd.
Sterkte verder ! :)

sinji

Newbie
Bedankt voor je reactie, ik ben inderdaad gewoon angstig om het te zeggen en ben gewoon bang dat het me leven over gaat nemen die zooi ik heb het sinds toen ook niet meer gedaan en ben het ook niet van plan, toch denk ik er wel constant aan ik ben gewoon bang heel bang, ik ben hier geen persoon voor en ben boos op me zelf dat ik met me dronken kop gebruik heb, ik moet er wel bij zeggen dat ik het eerder heb gedaan snuiven en dat is echt 4 jaar geleden ofzo en toen heb ik me nog nooit zo gevoeld als nu ik ben zo verdrietig en bang het is gewoon de angst en het schuldgevoel ik lees ook verhalen dat als je het een keer heb gebruikt dat het voor de rest van je leven aan je vast zit gekleefd ik wil dit niet ik ben niet zo ik wil niet ik ben gewoon bang heel bang en heb een zwaar schuldgevoel ik hoop dat het binnenkort me hoofd uit is want dit is echt niet tof, ik ga binnenkort ook maar even na de huisarts en hem advies vragen, ik heb ook besloten dat ik niet meer met de mensen om ga die het doen en gebruiken want vroeg of laat ga ik het dan weer doen ben ik bang, ik ben gewoon onzeker en wil dit niet, sorry voor dit drama verhaal maar moet dit ook gewoon kwijt, en ik wil er niet meer aan denken dit moet gewoon uit mijn hoofd

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Ik denk dat je in ieder geval op de goede weg bent om je probleem op te lossen, gewoon aanpakken die handel. Sterkte er mee!

drooley

Newbie
ik snap nooit waarom gebruikers niet mixen ..
iedereen heeft er altijd zo een antipathie tegen maar denk na
van 80% afbouwen naar 60.. 60 naar 40
40% naar 20% en dan betaal je ineens maar 50-60€ voor 4 gram en je weet wat je snuift.
20% moet je nog ff testen maar daarnaast kan je vitamine b erbij gooien

SirErick

Wijs gebruiker
drooley zei:
40% naar 20% en dan betaal je ineens maar 50-60€ voor 4 gram en je weet wat je snuift.
Serieus, waarom zou je dat willen? Coke moet zo puur mogelijk zijn, als je wilt gaan mixen dan kun je beter speed gaan mixen in plaats van je coke op die manier te vergallen.

Missyy23

Bewuste gebruiker
SirErick zei:
drooley zei:
Serieus, waarom zou je dat willen? Coke moet zo puur mogelijk zijn, als je wilt gaan mixen dan kun je beter speed gaan mixen in plaats van je coke op die manier te vergallen.

Ja precies, snap ook niet waarom iemand vrijwillig en bewust 50 à 60 euro zou betalen voor 4 gr aan baggerspul, en vraagje dan nog @Drooley, als je 20% coke hebt, wat is de resterende 80% dan wat in je lijf komt ?
Gebruik dan helemaal nix joh :-/ Alles of nix lijkt me, als je het doet doe het dan iig goed.

Bovenaan