Verslag GOA, nighttime lullabies

matthijs

Badass junkie
Hoewel ik deze avond LSD had genomen wil ik hier geen tripreport van maken. Dat is het namelijk niet. Het is een aanklacht tegen GOA's.
Gisteravond dus mijn eerst goa. Wanneer ik binnenkom slaat mijn blottertje in en het belooft weer vet te worden. Niet dus.
Iedereen op de GOA was, stuk voor stuk, zó ongelofelijk high van de pillen. Dat sloeg nergens meer op. Ik heb weinig recht van spreken omdat ik zelf ook wel eens wat gebruik maar dit was ook mij te extreem.
Van het hele feest waren waarschijnlijk 10 mensen niet aan de harddrugs en de mensen die er we aan waren konden geen zinnig woord meer uitbrengen. Ik snap niet wat the fuck je dan op zo'n feest doet want ik weet zeker dat die mensen net zo hard zouden gaan trippen van britney spears.
Dit heeft niets met psychonautisme te maken of "jezelf expressen" want dat is het gewoon niet...Als een schim van het leven door een goa-feest waggelen geeft absoluut geen meerwaarde aan je bestaan. Je krijg niets mee van de geweldige muziek.
Daarbij kwam ook nog eens dat een vriend van mij veel te veel XTC had geslikt, dit hij had gekregen van maten van hem van achter in de 20 die hem constant meer pillen en meer bier zaten te voeren. Uiteindelijk had hij 6 slechte kwaliteit pillen gehad. Hij is 17, erg licht en erg dronken... Dan moet je, hoe high je ook bent, toch de verantwoordelijkheid hebben om die kerel water te voeren in plaats van meer bier :confused:
En niet alleen de bezoekers, ook de vrijwilligers achter de bar, de garderobe en de security waren totaal naar de klere. Ik zou graag willen voordoen hoe een barmeisje mij probeerde te versieren door de glazen water die ik voor die vriend vroeg exact even ver te vullen en mij ondertussen aankeek met 2 doppen van ogen.
Sorry als ik mensen beledig die graag als zombies door een feest waggelen maar ik moest dit kwijt.
Ik raak van mijn leven geen pil meer aan.

minn

Badass junkie
Hmm. Komt deze conclusie van jou misschien niet ook door de lsd? De inzichten die je krijgt, en anders tegen dingen gaat aankijken.
Ik was er niet bij, dus kan er verder niks over zeggen, maar ik ben benieuwd of jij dit nog steeds denkt over 2 weken á een maand.

matthijs

Badass junkie
Ja. Zeker wel. Vriend van me was nuchter en kon het ook niet aanzien. Het is wel zo dat ik mensen aan de pillen erger vind aan de LSD maar iedereen was heirvan geschrokken. Ik ook...ik had mensen hoger ingeschat dan dat.

minn

Badass junkie
Mm okay. Als die vriend van jou het ook niet kon aanzien.
Vind 't jammer. Mij lijken die feesten wel onwijs gaaf, maar als het echt zo is als jij zegt, hoef ik er ook niet echt meer heen.

Jeller

Badass junkie
haha heel herkenbaar wat je zegt!
khad dit ook een paar maand geleden op een goafeestje
-ik op lsd
-een vriend veel te veel pillen en bier binnen
-iedereen op de pillen

resultaat: dégout aan mdma.. maar in principe trek ik mij daar verder weinig van aan en moet je het niet te veel veralgemenen.. ik heb niet echt iets tegen mdma, maar wel iets tegen mensne die er in overdrijven..

en op de meeste goafeestjes valt het nog mee hoor van gortigheid.. gisteren ben ik ook naar een krakersgoafeestje geweest op de lsd en toen viel het nog goed mee qua zombies
Je meot ook wel beseffen dat het door de lsd wel allemaal erger lijkt dan dat het is hé.. iemand die er vuil uitziet van de xtc ziet er in jouw ogen dan als een figurant uit Dawn of the Dead uit :grin:

maar ksnap je punt wel volledig hoor, en ik ga ook deels akkoord, maar goafeestjes blijven toch de beste voor mij :)

matthijs

Badass junkie
Nou kijk. Ik heb ook geen enkel probleem met mensen die het houden bij 2 pilletjes en misschien een paar uur later een 3e als het echt echt moet. Maar ik vind het, vooral voor die mensen, ronduit triest.

Jeller

Badass junkie
ja ik ook hoor.. pillen heeft mij zelf om de één of andere reden ook nooit kunnen boeien.. heb het wel 8 keer gedaan, maar altijd bij 1 dosis gehouden (wil dus zeggen nooit bijgepakt, wel al 200 mg in 1 keer ofzo, dit even terzijde)

maar kdenk dat die dégout echt wel ook door de acid komt hoor, omdat dat gewoon veel leuker is en mdma op alle vlakken "uitlacht" (bij mij toch)

maar tis idd wel triest om te zien, die zombies... of je nu zelf nuchter bent of niet

maar tschijnt dat dit op technofeesten, hardcorefeesten, en eigenlijk alles dat min of meer hard en/of underground is juist hetzeflde is

matthijs

Badass junkie
Tsja...misschien wel hoor. Maar als je er even helder naar kijkt zie je toch ook wel dat het waanzin is.

matthijs

Badass junkie
Ja maar, vooral bij hardcore feesten, vind ik dat dat vertiefte uiterlijk goed past bij de muziekstijl. Agressief, opgefokt en hersenloos (niet negatief maar het is geen intellectuele muziek).
Goa vind ik altijd erg lievelijk, en ook de mensen die er naartoe gaan zijn dat . Alleen wordt dit helemaal verneukt door die pillen.

jasper

Wijs gebruiker
matthijs zei:
Daarbij kwam ook nog eens dat een vriend van mij veel te veel XTC had geslikt, dit hij had gekregen van maten van hem van achter in de 20 die hem constant meer pillen en meer bier zaten te voeren. Uiteindelijk had hij 6 slechte kwaliteit pillen gehad. Hij is 17, erg licht en erg dronken... Dan moet je, hoe high je ook bent, toch de verantwoordelijkheid hebben om die kerel water te voeren in plaats van meer bier :confused:
En niet alleen de bezoekers, ook de vrijwilligers achter de bar, de garderobe en de security waren totaal naar de klere. Ik zou graag willen voordoen hoe een barmeisje mij probeerde te versieren door de glazen water die ik voor die vriend vroeg exact even ver te vullen en mij ondertussen aankeek met 2 doppen van ogen.
Sorry als ik mensen beledig die graag als zombies door een feest waggelen maar ik moest dit kwijt.
Ik raak van mijn leven geen pil meer aan.

dat ze je vriend pillen en bier bleven geven is idd gewoon belachelijk en stom
maar dat iedereen er aan de pillen zat, daar zie ik het probleem niet van in, is toch hun keuze niet??

Jeller

Badass junkie
je kan aan de pillen zitten en het beperken tot 1-3 pillen, om het euforische te voelen en wat meer energie te krijgen
en je kan aan de pillen zitten en er 5-10 nemen om nog maar een schim van jezelf te worden..

het eerste vidn ik nog kunnen als je het maar niet te veel doet, maar het tweede is er echt wel over en nutteloos, want na je eerste pil komt de euforie van het 1ste uur toch niet terug..

het is dan idd hun keuze, maar ze verpesten er de sfeer wel een beetje mee.. langs de andere kant ook weer niet, want dan heb ik wel genoeg volk om mee te lachen!
kga hier verder niet te veel meer over zeggen, want het zo toch maar mijn eigen interpretatie worden en niet meer objectief zijn

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ik begrijp je maar ik denk ook dat het toch voor een groot deel door de lsd komt...
mensen op lsd hebben meestal een degou van mensen op de mdma, ze vinden ze vies, het is "niet natuurlijk", veel te chemisch en je begrijpt niet hoe ze dat zo ver kunnen laten komen.
goa is ook bekend om z'n druggebruik
en JIJ zat ook op de drugs, mensen die op de mdma zitten zouden hetzelfde kunnen gedacht hebben over jou....begrijp je een beetje wat ik bedoel?

heb genoeg ervaring met goa-feestjes en er zijn idd altijd feestjes waar er meer gebruikt word. er zijn feestjes waar er vooral mdma word gebruikt, feestjes waar er vooral word gedronken maar ook feestjes waar er veel lsd word gebruikt.
jij bent wss op een "mdma-feestje" terecht gekomen en het is je niet bevallen.
je zou wss veel gelukkiger geweest zijn als iedereen daar op den lsd had gezeten
maar is dat dan zoveel beter?
:)

matthijs

Badass junkie
Ja opzich is dat wel beter. Mensen aan de LSD lopen niet rond als een schim van zichzelf.
De LSD heeft natuurlijk wel bijgedragen dat ik ze kut en erg lelijk vond, maar
dat waren ze ook wel :tongueout:
@ barry: Begrijp me niet verkeerd. Als mensen dat willen doen vind ik het allemaal prima maar ik wil er niet bij zijn.

Jeller

Badass junkie
Mr.jiho zei:
ik begrijp je maar ik denk ook dat het toch voor een groot deel door de lsd komt...
mensen op lsd hebben meestal een degou van mensen op de mdma, ze vinden ze vies, het is "niet natuurlijk", veel te chemisch en je begrijpt niet hoe ze dat zo ver kunnen laten komen.
goa is ook bekend om z'n druggebruik
en JIJ zat ook op de drugs, mensen die op de mdma zitten zouden hetzelfde kunnen gedacht hebben over jou....begrijp je een beetje wat ik bedoel?

heb genoeg ervaring met goa-feestjes en er zijn idd altijd feestjes waar er meer gebruikt word. er zijn feestjes waar er vooral mdma word gebruikt, feestjes waar er vooral word gedronken maar ook feestjes waar er veel lsd word gebruikt.
jij bent wss op een "mdma-feestje" terecht gekomen en het is je niet bevallen.
je zou wss veel gelukkiger geweest zijn als iedereen daar op den lsd had gezeten
maar is dat dan zoveel beter?
:)
met jouw standpunt ga ik eigenlijk ook nog akkoord, maar kvidn persoonlijk mdma-gebruik erger dan lsd-gebruik, gewoonweg omdat het ongezonder en verslavender is..

maar als je gebruikt om eens goed van de wereld te zijn, dan is het in principe even erg

matthijs

Badass junkie
"Let's get fucked up!!!" vind ik sowieso een foute instelling.
Ik gebruik LSD omdat ik het een hele vette drug vind en ik me er goed op voel op feestjes. Heb het nu 3 keer gebruikt en ben een beetje aan het uitzoeken hoe ik het het beste kan doen. Weet nu in ieder geval dat, dat niet een GOA is.

Jeller

Badass junkie
voor mij wel hoor!

trouwens zoals mr jiho zegt, je hebt goafeestjes waar er veel gedronken wordt, waar er veel gesnoven word, waar er veel getript wordt enzovoort..

je zult op elke goa wel iemand onder de pillen zien, maar denk nu niet dat alle goafeestjes zou zijn hoor.. je kan trouwens toch ook gewoon feesten en die zombies negeren?

matthijs

Badass junkie
Nah. Het probleem was een beetje dat ik in de chill-out moest zitten omdat die maat dus veel en veel te hard ging. Het enige wat hij nog kon uitbrengen was: ""Beszolijjjjjpppp....Peeeeeaace"

Lana

Wijs gebruiker
Ik vind dat juist leuk als iedereen naar de klote is. Vind ik zo mooi, die sfeer gewoon. Dat het je niet heftig genoeg kan zijn. In combinatie met de muziek en die koppen van iedereen.
Mensen die dansen alsof ze al niet meer op deze wereld zijn. Ja te gek vind ik dat.

Maar ik kan me best voorstellen dat het op lsd heel rottig overkomt.

Jeller

Badass junkie
bij ons was die gast door de ruit in een andere maat zijn auto gekropen en hij werd zo'n beetje de plaatselijke attractie :grin: ma we waren daar zeker met een stuk of 20 dus er was altijd iemand die een oogje in het zeil hield

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ik zou gewoon zeggen: probeer nog eens een ander goa feestje en dan maak je een goede kans om een betere indruk te krijgen...was wss gewoon puur toeval
maar dat een lsd-gebruiker zich "beter" voeld dan een mdma gebruiker had ik al ondervonden...(maar da is een andere kwestie)
gewoon nog eens proberen

Mindless1985

Badass junkie
Ik heb er dan totaal geen problemen mee gehad, ik vond het allemaal wel best. Gewoon niet op letten en lekker in jezelf trippen. Heb me van 0:00-8:00 prima vermaakt.. daarna nog bij een van die gasten in groningen blijven natrippen en toen rond 12:00 een keer richting zwolle, was echt amazing! En als zoveel mensen aan de pillen zitten, moet je dat gewoon zien van: Zij hebben ook een leuke tijd en zijn lekker aan het dansen, gewoon niks ervan aan trekken.

Deze goa was voor mij een 10+, misschien ook door de LSD :P

matthijs

Badass junkie
Whahahaha ja dat jij je vermaakte had ik al wel door ja xD!
Waarschijnlijk kwam het ook doordat die vriend van mij zo slecht ging van die 6 pillen. (Heb je hem nog gezien trouwens? Wrak of niet...)
Maar ik vind "Zover mogelijk van de wereld raken en ervoor gaan." een slechte instelling. Die lui kregen echt niets mee van de muziek. Zoals ik al zei...ze zouden zelfs op britney spears losgaan.

spacekonijn

Badass junkie
matthijs dat is gewoon een beetje de verknipte instelling van een groot gedeelte van de jongeren tegenwoordig.

goa is ook gewoon een plek voor strakstaanden die de weg kwijt zijn , er zullen uiteraard ook wel leuke happenings zijn hoor.

Mr.jiho

Wijs gebruiker
Jeller zei:
eigenlijk vind ik dat er op alle grote feestjes beetje te veel drugs wordt gepakt
iedereen heeft het gevoel: waw dat word een zot feest, genoeg drugs meenemen zodat ik me extra kan amuzeren! :grin:

LiquidFantasy

Belezen gebruiker
ik goa ook veel.
ze zijn vertript, maar het zijn geen schimmen van zichzelf.
ga maar eens kijken in die kraakpanden wat daar rond loopt, dat zijn meer schimmen van zichzelf.

matthijs

Badass junkie
Nahja...ik ben het ook niet gewend was mijn eerste goa en hij zal wel aardig ruig zin geweest met drugs enz. En ja er zullen wel ergere mensen rondlopen maar ik vond dit al erg genoeg.

Burningred

Experimenterende gebruiker
Ik was daar zaterdag ook, en heb me de eerste helft van de nacht best vermaakt, todat ik wat teveel op had en gek werd van al die drukte... maar dat was mn eigen schuld. T was mn eerste Goa en t beviel me best wel, zeker voor herhaling vatbaar.

Mindless1985

Badass junkie
Burningred zei:
Ik was daar zaterdag ook, en heb me de eerste helft van de nacht best vermaakt, todat ik wat teveel op had en gek werd van al die drukte... maar dat was mn eigen schuld. T was mn eerste Goa en t beviel me best wel, zeker voor herhaling vatbaar.

Heb je een foto? :sunglasses:

Ellesdee

Badass junkie
ik ga vaker naar goafeestjes...
en idd, als ik lsd op heb, dan vallen de mensen die mdma hebben gebruikt veel meer op...
ik heb dan vaak ook zoiets van, hoe kan je er zo bij lopen...

maar goed...
ik ben zelf ook gek op pillen, dus ben zelf net zo schuldig...
maar ik snap wel wat je bedoelt...

De jongen

Bewuste gebruiker
Ik heb ook zoiets ervaren op een GOA. Had zelf mdma genomen. Heb wel zowat met iedereen gepraat. Was wel gezellig maar ja....Idd zombies gewoon. Maar echte Goa moet gewoon buite vind ik. Anders voel ik me zo opgesloten. Vaak zijn er mensen die wel echt GOA zijn en dus ook Goa leven. Zo kwam ik een kerel tegen die een week een fruit fieet had aangegaan om op de goa op zen ultieme kracht te zijn zonder drugs. Hij vermaakte zich kostelijk en danste zijn ding :P
Maar idd ...soms vind ik goa teveel 60's...Beetje hersenloos drug gebruik. Echt goa zou eigelijk niets met de drugs te doen moete hebben.
Heb al eens vaker dat love gevoel zelf geproduceert zonder drugs. Het is gewoon veel leuker om jezelf te kunnen openenen zonde mdma ofzo...
Op die ene goa voelde ik me op laatst zo chemisch :( Pfff....er zat echt geen zin in het hele gebeuren. Leek me eerder of de mensen daar hun ogen wouden sluiten voor de realiteit en weg wouden vluchten in hun eigen wereldje....
Maarja....wie ben ik :)

Bovenaan