Even voor alle aanstellers en propagandaslikkers in dit topic, Hero valt best mee. Ik ken genoeg mensen die zich tot "weekendwarriors hebben kunnen beperken", en niet vaker zijn gebruiken dan een of twee keer per maand een weekendje. Dat "een keer Heroïne gebruiken en je bent meteen verslaafd voor de rest van je leven" is dikke bullshit. Sommige mensen hebben een genetische aanleg voor verslaving aan opioïden, net zoals sommige mensen dat hebben voor benzo's, wiet, alcohol, coke of speed, die zijn na de eerste keer inderdaad meteen mentaal verslaafd. Maar dat is slechts een zeer klein percentage, het aantal normale mensen dat Heroïne probeert en daar na af en toe nog gebruikt en uiteindelijk toch verslaafd raakt is ongeveer 10%. De overige 90% weet het af en toe te gebruiken zonder er verslaafd aan te raken. Bij mij duurde het een maand van meerdere keren per dag roken voor ik pas lichamelijk afhankelijk was geworden, ik ben toen cold turkey gestopt omdat ik het wel genoeg vond, en de ontwenning viel best mee, alleen slapeloosheid, maar voor de rest geen ernstige craving naar meer bruin, aangezien ik het na een maand er wel mee had gehad. Als je vrouw er van door gaat, je je baan en alle bezittingen of gewoon je huis kwijt raakt, dan ben je inderdaad een stuk gevoeliger om verslaafd te raken (mits je er uberhaupt al aan kan komen, vrijwel altijd zijn het mensen die al eerdere ervaringen hadden met Heroine maar er verder nooit meer door zijn gegaan, en er toen aan verslaafd raakten toen zoiets gebeurde als dat ze hun huis verloren. Maar als je kijkt naar het aantal mensen dat naar de fles grijpt, tot lichamelijke verslavingen en delirium tremens aan toe, valt Heroine in het niets.
Dus praat niet over iets dat je helemaal niet kent, alleen maar omdat je vooroordelen hebt of een of ander artikel in de Telegraaf gelezen hebt. Als je op andere, grotere fora komt en mensen in de opiaten forums spreekt zitten er heel vaak mensen tussen die gewoon zo nu en dan Hero of vergelijkbare farmaceutische opioïden gebruiken, zoals Fentanyl of Oxycodon, en het allemaal behoorlijk meevalt wat verslavingsfactor betreft. Ook de bullshit dat Heroïne zulk gif zou zijn en versneden is met van alles en nog wat valt ontzettend mee. In sommige anderen, sclecht gestelde landen zoals Amerika of Australië is het soms wel zo gesteld, maar echt niet in België en al helemaal niet in Nederland, waar ze waarschijnlijk de beste en zuiverste Heroïne uit de geindustraliseerde wereld hebben. Er zijn mensen die 80 of 90 zijn geworden terwijl ze dagelijks heroine spuitte, behalve dat ze niet zo veel aderen meer over hadden waren ze fysiek nog goed in orde. Dus, lees voortaan de feiten voor je ergens een conclusie over trekt ...