Verslag herione

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Beste leden,

ik was erg benieuwd naar een trip-report van heroine. Dus kunnen de gebruikers mij hierover inlichten? wat je voelt en ziet. Ga je hallucineren?

Ik hoop op wat reachties :mrgreen:
Thx Wromtrax

Winterkou

Newbie
Ik denk dat ik geen nonsens verkoop door te zeggen dat heroïne niet echt een drug is die zich leent tot trippen of halucinaties. Eerder voel je een veilig, warm gevoel en zo.

Maar ja, ik heb het ook maar van hier te lezen, de echte (ex-)gebruikers zullen je beter kunnen helpen. :)

speeseend

Wijs gebruiker
Herione... Dit moet een nieuw soort drug zijn :wink:

Qua rapport, misschien is de Naaldenman dé aangewezen persoon voor deze task! Hij is op dit moment bezig met 'the real stuff'.

Voor mij is het ietwat lang geleden. Daarvoor zou ik echt moeten graven in de diepste kochten van mijn geheugen. De na-gevoelens zijn hier en daar al reeds geplaatst, binnen het Opiaten-forum.

Groet,

Eend

Complicity

Belezen gebruiker
flipkonijn zei:
Volgens mij is het gevoel zo zalig, dat je alles wilt doen om het altijd te hebben.
Dat heeft niet alleen te maken met hoe lekker het is. Heroine heeft namelijk (net als bijvoorbeeld cocaine) een sterke werking op het beloningssysteem in je hersenen. Dat wil zeggen dat het willen hebben van de stof niet perse meer in verhouding staat met hoe lekker het is. Goed voorbeeld is denk ik ook roken, er zijn momenten dat je zin hebt in een peuk maar er niet echt van geniet. Het geeft een lekker gevoel omat het het gevoel 'ik heb trek in een peuk' sust.

Ik heb het hier dus over (beginnende) verslavingen uiteraard.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
subtiele euforie kun je het noemen .. euforie die eigenlijk nogal afstompt en enorm downd, als je het zou vergelijken met de euforie van xtc bijvoorbeeld, das echt enorme tegenovergestelden :)

pas als het echt is uitgewerkt merk je pas hoe die euforie was, omdat het er dan niet meer is en daar ben je je al vrij snel na eerste gebruik best erg goed van gewaar :)

:wave:

J0rrit

Badass junkie
Ik vond juist dat ( ervanuitgaande dat het daadwerkelijk heroine was ) dat het me echt een super rustig gevoel gaf in me hoofd, de vogeltjes fluiten, het zonnetje, echt opeens alle dingen waar je normaal op stuit in het dagelijks leven, waren opeens helemaal weg, totale rust.

speeseend

Wijs gebruiker
Dat doet het ook...tot de Mrs. Tol Erantie de kop op steekt. Zolang je dit kunt controleren, blijft het feest :wink:

Gr.,

Eend

Mindgamer

Badass junkie
Van wat ik heb gehoord van vrienden, is dat je enorm gaat ijlen van heroïne. Ik heb me rot gelachen toen ze dat na gingen doen :tearsofjoy:

Angramar Temenos

Badass junkie
Een vriendin van mij heeft het een keer gedaan (chinezen), zo'n 3 jaar geleden. Ze voelde zich alleen stonedachtig, en moest heel erg kotsen.

L

Lid 6909

Gast
aiit, at's vriendengroep is gewoon hardcore

ik heb de verleiding wel kunnen weerstaan, om niet mee te chinezen bij een stelletje.

pees

Angramar Temenos

Badass junkie
gNuxx zei:
aiit, at's vriendengroep is gewoon hardcore

ik heb de verleiding wel kunnen weerstaan, om niet mee te chinezen bij een stelletje.

pees
Ja, heroine gebruiken is zwaar hardcore, wat een onzin.. Door mensen als jij beginnen mensen aan dit vreselijke, levensverkankerende gif. Mischien zou je wel anders piepen als je wist wat dit spul met mensen doet...

:kots: :kots: :kots: :kots: :kots:

Pikachu

Wijs gebruiker
Even off topic. gNuxx ik heb niks tegen jou, je posts dragen meestal bij aan een leuke discussie over drugs. Wat me echter wel ergert is dat telkens als AT iets post jij hem gaat afzeiken, ik snap dat je z'n posts irritant vindt (ik erger me er zelf ook wel eens aan) maar zou je a.u.b. willen ophouden met hem iedere post te flamen?

Live and let live.

Gemini

Badass junkie
speeseend zei:
pies brothers

En Wromtrax, anders zou je misschien het boek Christiane F. eens moeten lezen.

Gemini

Badass junkie
Er is maar 1 boek over haar, dus die zal niet moeilijk te vinden moeten zijn. De titel van het boek is gewoon Christiane F. en het is geschreven door Kai Hermann & Horst Rieck.

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Ik wil wel een verslagje voor je schrijven maar dan moet je eerst wel wat naar mij toesturen met weegschaal, en iemand paraat voor als het foutgaat

Pikachu

Wijs gebruiker
Als je het zo graag wilt loop dan gewoon de stad in en spreek een willekeurige zwerver/junk aan. Ik zal er geen minuut minder om slapen hoor :confused: Je bent iig al gewaarschuwd.

Gemini zei:
Er is maar 1 boek over haar, dus die zal niet moeilijk te vinden moeten zijn. De titel van het boek is gewoon Christiane F. en het is geschreven door Kai Hermann & Horst Rieck.

Dit boek is ook verfilmd geweest. Zelf heb ik em nog niet gezien, maar het moet wel een aangrijpende prent zijn is me verteld.

Gemini

Badass junkie
Ik vind de film 3 keer niks in vergelijking tot het boek.
Het boek is veel aangrijpender en gaat er veel dieper op in dan de film, wat je vaker ziet bij verfilmingen van boeken. Bij deze is het cruciaal voor het verhaal, vind ik. Er worden hele stukken over geslagen en dat is zonde.

Vanadesse

Wijs gebruiker
Heb boek is inderdaad stukken stukken mooier dan de film. Daarbij heb je bij het boek ook je hele eigen beeldvorming en bij een film worden die beelden voor je gemaakt. In in de film worden inderdaad heel veel stukken overgeslagen die in het boek juist zo mooi staan beschreven.

Even voor alle aanstellers en propagandaslikkers in dit topic, Hero valt best mee. Ik ken genoeg mensen die zich tot "weekendwarriors hebben kunnen beperken", en niet vaker zijn gebruiken dan een of twee keer per maand een weekendje. Dat "een keer Heroïne gebruiken en je bent meteen verslaafd voor de rest van je leven" is dikke bullshit. Sommige mensen hebben een genetische aanleg voor verslaving aan opioïden, net zoals sommige mensen dat hebben voor benzo's, wiet, alcohol, coke of speed, die zijn na de eerste keer inderdaad meteen mentaal verslaafd. Maar dat is slechts een zeer klein percentage, het aantal normale mensen dat Heroïne probeert en daar na af en toe nog gebruikt en uiteindelijk toch verslaafd raakt is ongeveer 10%. De overige 90% weet het af en toe te gebruiken zonder er verslaafd aan te raken. Bij mij duurde het een maand van meerdere keren per dag roken voor ik pas lichamelijk afhankelijk was geworden, ik ben toen cold turkey gestopt omdat ik het wel genoeg vond, en de ontwenning viel best mee, alleen slapeloosheid, maar voor de rest geen ernstige craving naar meer bruin, aangezien ik het na een maand er wel mee had gehad. Als je vrouw er van door gaat, je je baan en alle bezittingen of gewoon je huis kwijt raakt, dan ben je inderdaad een stuk gevoeliger om verslaafd te raken (mits je er uberhaupt al aan kan komen, vrijwel altijd zijn het mensen die al eerdere ervaringen hadden met Heroine maar er verder nooit meer door zijn gegaan, en er toen aan verslaafd raakten toen zoiets gebeurde als dat ze hun huis verloren. Maar als je kijkt naar het aantal mensen dat naar de fles grijpt, tot lichamelijke verslavingen en delirium tremens aan toe, valt Heroine in het niets.

Dus praat niet over iets dat je helemaal niet kent, alleen maar omdat je vooroordelen hebt of een of ander artikel in de Telegraaf gelezen hebt. Als je op andere, grotere fora komt en mensen in de opiaten forums spreekt zitten er heel vaak mensen tussen die gewoon zo nu en dan Hero of vergelijkbare farmaceutische opioïden gebruiken, zoals Fentanyl of Oxycodon, en het allemaal behoorlijk meevalt wat verslavingsfactor betreft. Ook de bullshit dat Heroïne zulk gif zou zijn en versneden is met van alles en nog wat valt ontzettend mee. In sommige anderen, sclecht gestelde landen zoals Amerika of Australië is het soms wel zo gesteld, maar echt niet in België en al helemaal niet in Nederland, waar ze waarschijnlijk de beste en zuiverste Heroïne uit de geindustraliseerde wereld hebben. Er zijn mensen die 80 of 90 zijn geworden terwijl ze dagelijks heroine spuitte, behalve dat ze niet zo veel aderen meer over hadden waren ze fysiek nog goed in orde. Dus, lees voortaan de feiten voor je ergens een conclusie over trekt ...

Opium&Rum

Newbie
^ Deze man slaat (bijna een jaar na dato) wel even de spijker op zijn kop. Niet gaan lopen mekkeren en oordelen over wat je nog nooit geproefd hebt. Het is sowieso een ontzettend kansloos verschijnsel bij drugsgebruikers om een soort die ze zelf niet aan durven te raken als Duivels te bestempelen om dan iets te hebben om zich nog enigszins goed over te voelen. Met alcohol bijvoorbeeld.

De vraag was een 'verslag' over heroïne. Het is inderdaad niet echt een trip, maar de ervaring valt zeker te beschrijven. Zelf heb ik het alleen gerookt en gesnoven. Bij het roken, chinezen, heb ik de meest positieve ervaring. Het eerste wat ik voel is een soort van lichamelijke en geestelijke verlichting, ontspanning. Er komt een algehele rust en warmte over je heen. Vooral de eerste paar keren wordt het lichamelijk daarna wat minder prettig, je wordt misselijk en krijgt overal jeuk. Het is lastig om je ergens op te concentreren en je kan het beste gaan liggen, dan zak je lekker weg in een soort van halve droom/roes waarin het leven simpel en aangenaam is. Maar dit is bij iedereen anders.

Voor mij is het (tot nu toe) zo geweest dat ik het elke keer niet lang genoeg achter elkaar doe om echt lichamelijk afhankelijk te worden. Meestal krijg ik er na een tijd weer genoeg van omdat ik er uiteindelijk niks mee kan. Ik word niet creatiever, meer geconcentreerd of echt vrolijker. Integendeel, mijn concentratie is slecht, ik speel geen mooiere stukken muziek en ik ga me snel irriteren aan mijn sociale omgeving. Het is gewoon lekker ontspannen.

speeseend

Wijs gebruiker
Check ook eens dat 'trip report' van Berbatov genaamd 'morfine/heroïne' als ik mij niet vergis. Dat is voor mij het beste verslag tot nu toe over deze drug, op deze site.

speeseend

Wijs gebruiker
@ psychonaut

Denk je niet dat het misschien verstandiger is om een potentieel gevaar te mijden?

Even de feiten zoals ik die heb gevonden: Geen genetische aanleg voor verslavende producten en ook niet binnen een keer gebruiken verslaafd geraakt. Toch heb ik er jaren aan gehangen.

Het kan zo zijn dat je onbewust kiest voor een leven zonder zorgen of pijn. Wanneer je weet hoe dit te bereiken valt, is de ratio vaak ver te zoeken, lijkt mij. Een ieder heeft zo nu en dan wel eens last van een mentaal instabiele periode, toch?

Nou, genoeg gekwaakt. Groeten,

Eend

Opium&Rum

Newbie
Wat ik ook weleens heb, is het volgende. Na een avondje flink roken lig ik in bed om te gaan slapen, als ik dan mijn ogen dicht doe en probeer te ontspannen komen er allerlei chaotische en zeer sterk aanwezige gedachtes door mijn hoofd. Met name keiharde gesprekken. Dan moet ik echt even bewegen of diep ademhalen omdat ik anders het idee krijg dat ik psychotisch aan het worden ben. Het stomme is dat ik het niet meer precies kan terughalen.

Wie kan hier wat in herkennen? Mijn 'probleem' is dat ik op eigen initiatief, alleen ben gaan gebruiken en dat bewust ook zo heb gehouden. Mijn ervaringen heb ik dus nooit met iemand kunnen delen.

Bovenaan