Re: Heroine is niet zo verslavend als men beweert
Ik heb zelf nog nooit in mijn leven heroine gesnoven.
Leek mij altijd erg zonde om het op die manier te doen omdat het minder effectief is.
Nu zullen de shotters hetzelfde denken van het chinezen, maar goed
Het zal dan waarschijnlijk ook langer duren om verslaafd te raken aan bruin wanneer je het enkel snuift. Het gaat denk ik wat vlugger als je het chineest, en nóg vlugger wanneer je het rechtsreeks je bloedbaan in spuit.
Dan is ook nog eens strerk individueel afhankelijk hoe je lichaam er op reageert.
Afhankelijk van leeftijd, gewicht, geslacht, etc.
En de een heeft nu eenmaal meer of minder nodig dan de ander voor hetzelfde effect,
en zal de een dus vlugger onthoudingsverschijnselen krijgen dan de ander.
Ik zou dus in dit geval niet alles over één kam scheren.
Voor mij persoonlijk heeft het trouwens de eerste keer zo'n 2 weken geduurd van dagelijks gebruik voordat ik langzaam onthoudingsverschijnselen kreeg.
Toch ben ik het niet helemaal eens met je stelling:
dat Heroine na 1 keer hooked maakt: volkomen lariekoek.
hooked is in mijn ogen namelijk niet alleen lichamelijk!
Als je zou zeggen dat je van 1x heroine roken niet lichamelijk verslaafd kan raken, mee eens!
Maar Geestelijk vind ik het een heel ander verhaal.
Als je eenmaal dat gevoel ervaren hebt dat heroine gebruik teweegbrengt, al is het maar 1x
Dan vergeet je dat nooit meer.
De een kan dan makkelijk zeggen, ja was wel lekker, ik heb het een keer geprobeerd, en nu doe ik het niet meer. Prima. Maar.....
Er zijn er ook (waaronder ikzelf) die na die eeste keer dus wel meteen Hooked zijn!
Het was gewoon zo f*cking lekker... en zo zijn er denk ik velen met mij.
Ik ben het dus half met je eens.
Lichamelijk is het BS, maar geestelijk is het wel degelijk mogelijk om na 1x hooked te raken.
Gr, Yoro