Verslavend

r@r@

Wijs gebruiker
Re: Heroine is niet zo verslavend als men beweert

@ pkw:
Je hebt gelijk, dat is ook larie, ik heb 3 jaar lang geshot (1-2x p.w.) en werd pas lichamelijk verslaafd toen ik het na 3 jaar ineens 1 maand achtereen elke dag deed. Toen werd ik op een morgen ziek wakker en d8 met mijn stomme kop dat ik griep had...
Ben bij mijn ouders "uitgeziekt" en heb niet 'één keer naar bruin verlangd omdat ik dacht dat ik een ordinair griepje te pakken had gekregen :grin:

Maar daar gaat het niet om. Ik begon met heroïne uit nieuwsgierigheid en ik ging het niet elke dag doen, omdat ik gewoon een erg leuk leventje als student had.

Maar je brein/geheugen vergeet nooit hoe het voelt en hoe makkelijk het is om klote-dingen even te kunnen vergeten (met nadruk op "even"...).

Toen een vriendje van toen het met mij uitmaakte, was de hero mijn oplossing, BAM: verslaafd.

Wat ik alleen maar wil zeggen: zorg dat je niet blijft gebruiken als je je ergens kut over voelt, want dan is het snel gebeurd. Ik spreek helaas uit eigen ervaring...

Heroïne is zeer verslavend als je het gebruikt om problemen te vergeten. Het gaat dan razend snel. En eraf komen kost veel, heel veel, tijd. In mijn geval alles bij elkaar (incl. vaak clean worden en terugvallen, soms langer clean, soms maar een paar dagen) 12,5 jaar...

Suc6, ik wens je veel wijsheid en kracht toe...
R@r@ :wave:

r@r@

Wijs gebruiker

pkw zei:
Hoop dan ook dat je definitief uit deze poel van ellende bent.

Zeker weten! En hoop dat jij er nooit in zal komen... Er zijn zoveel andere dingen in het leven die jou net zo tevreden zullen maken, maar dan zónder alle risico's van heroïne...

(Voel me oud wijf, maar kan niet anders dan je toch proberen te waarschuwen, is goed bedoeld hoor, doe ermee wat je wilt...)

Groetjes, R@r@ :wave:

r@r@

Wijs gebruiker

Weet je ook waarom het niet lukt te stoppen met cannabis?

(Dit lijkt op chatten, was wel handiger geweest nu, maar ik het het programma gedownload, lukt echter niet het opgestart te krijgen, WIE KAN DAARBIJ HELPEN?)

Yoro

Bewuste gebruiker

Ik heb zelf nog nooit in mijn leven heroine gesnoven.
Leek mij altijd erg zonde om het op die manier te doen omdat het minder effectief is.

Nu zullen de shotters hetzelfde denken van het chinezen, maar goed :wink:
Het zal dan waarschijnlijk ook langer duren om verslaafd te raken aan bruin wanneer je het enkel snuift. Het gaat denk ik wat vlugger als je het chineest, en nóg vlugger wanneer je het rechtsreeks je bloedbaan in spuit.

Dan is ook nog eens strerk individueel afhankelijk hoe je lichaam er op reageert.
Afhankelijk van leeftijd, gewicht, geslacht, etc.
En de een heeft nu eenmaal meer of minder nodig dan de ander voor hetzelfde effect,
en zal de een dus vlugger onthoudingsverschijnselen krijgen dan de ander.

Ik zou dus in dit geval niet alles over één kam scheren.

Voor mij persoonlijk heeft het trouwens de eerste keer zo'n 2 weken geduurd van dagelijks gebruik voordat ik langzaam onthoudingsverschijnselen kreeg.

Toch ben ik het niet helemaal eens met je stelling:

dat Heroine na 1 keer hooked maakt: volkomen lariekoek.

hooked is in mijn ogen namelijk niet alleen lichamelijk!
Als je zou zeggen dat je van 1x heroine roken niet lichamelijk verslaafd kan raken, mee eens!
Maar Geestelijk vind ik het een heel ander verhaal.

Als je eenmaal dat gevoel ervaren hebt dat heroine gebruik teweegbrengt, al is het maar 1x
Dan vergeet je dat nooit meer.
De een kan dan makkelijk zeggen, ja was wel lekker, ik heb het een keer geprobeerd, en nu doe ik het niet meer. Prima. Maar.....

Er zijn er ook (waaronder ikzelf) die na die eeste keer dus wel meteen Hooked zijn!
Het was gewoon zo f*cking lekker... en zo zijn er denk ik velen met mij.

Ik ben het dus half met je eens.
Lichamelijk is het BS, maar geestelijk is het wel degelijk mogelijk om na 1x hooked te raken.

Gr, Yoro :wave:

Soma

Bewuste gebruiker

Bij heroïne is het ook niet echt de lichamelijke verslaving waar ik zo schrik voor heb, maar echt de geestelijke verslaving. Ik heb nu al moeite om van de keta te blijven..

Yoro

Bewuste gebruiker

Soma zei:
Bij heroïne is het ook niet echt de lichamelijke verslaving waar ik zo schrik voor heb, maar echt de geestelijke verslaving. Ik heb nu al moeite om van de keta te blijven..

Da´s precies wa´k bedoel :wink:

Je verslaving begint geestelijk, en het verradelijke van heroine is dat het daarna óók nog eens lichamelijk verslavend wordt!! Da´s dubbelop, en zie er dan nog maar eens vanaf te komen.....

speeseend

Wijs gebruiker

Als het ware de ''Yin en yang'' van de verslaving. Zodra je door hebt dat je geestelijk verslaafd bent, komt de lichamelijke verslaving zich melden.

Bij pogen tot stoppen houden deze je verslaving in stand. Die lichamelijke verslaving blijkt vaak een obstakel op clean te worden. Dit terwijl je geestelijk wel kan denken dat je er nu écht eens mee te moeten kappen. Wanneer je er lichamelijk aan toe denkt te zijn, kan die geestelijke verslaving je weer eens terugfluiten.

Tezamen maakt dit een wurggreep waar je niet zo eenvoudig meer van los kan komen. Omdat ze elkaar de meeste tijd dus in balans proberen te houden..

Yoro

Bewuste gebruiker

Zo had ik het nog niet bekeken Eend, maar je slaat zo wel de spijker op zijn kop!

labradoor

Belezen gebruiker

met heroine kan je oud worden.kijk maar naar de chinezen met hun opiumkits.

Angramar Temenos

Badass junkie

Vraagje trouwens, lijkt heroineverslaving lichamelijk op een benzodiazepineverslaving? Ik ben best benieuwd hoe het ziek worden van oxazepam is vergeleken met hero afkick..

speeseend

Wijs gebruiker

beiden is nasty. Maar Hero zorgt voor een algeheel kutgevoel wat door die geestelijke verslaving alleen maar bevestigd word. Met Benzo's voel ik niet zo'n geestelijke afhankelijkheid als met Hero.

Berbatov

Bewuste gebruiker

r@r@77 zei:
@ pkw:
Je hebt gelijk, dat is ook larie, ik heb 3 jaar lang geshot (1-2x p.w.) en werd pas lichamelijk verslaafd toen ik het na 3 jaar ineens 1 maand achtereen elke dag deed. Toen werd ik op een morgen ziek wakker en d8 met mijn stomme kop dat ik griep had...
Ben bij mijn ouders "uitgeziekt" en heb niet 'één keer naar bruin verlangd omdat ik dacht dat ik een ordinair griepje te pakken had gekregen :grin:

Maar daar gaat het niet om. Ik begon met heroïne uit nieuwsgierigheid en ik ging het niet elke dag doen, omdat ik gewoon een erg leuk leventje als student had.

Maar je brein/geheugen vergeet nooit hoe het voelt en hoe makkelijk het is om klote-dingen even te kunnen vergeten (met nadruk op "even"...).

Toen een vriendje van toen het met mij uitmaakte, was de hero mijn oplossing, BAM: verslaafd.

Wat ik alleen maar wil zeggen: zorg dat je niet blijft gebruiken als je je ergens kut over voelt, want dan is het snel gebeurd. Ik spreek helaas uit eigen ervaring...

Heroïne is zeer verslavend als je het gebruikt om problemen te vergeten. Het gaat dan razend snel. En eraf komen kost veel, heel veel, tijd. In mijn geval alles bij elkaar (incl. vaak clean worden en terugvallen, soms langer clean, soms maar een paar dagen) 12,5 jaar...

Suc6, ik wens je veel wijsheid en kracht toe...
R@r@ :wave:

Dit is precies hoe ik het ervaar tot nu toe.

Judas

Wijs gebruiker

pkw zei:
Dat Heroine na 1 keer hooked maakt: volkomen lariekoek.
Goed nieuws, ga meteen wat scoren om relaxed te worden na een 3 daagse SOS-orgie :rolleyes:

Sarori

Bewuste gebruiker

^
ik hoop dat je het zoals wel vaker sarcatisch bedoeld yeti :)

Angramar Temenos

Badass junkie

speeseend zei:
beiden is nasty. Maar Hero zorgt voor een algeheel kutgevoel wat door die geestelijke verslaving alleen maar bevestigd word. Met Benzo's voel ik niet zo'n geestelijke afhankelijkheid als met Hero.

Ahh ok, duidelijk, lichamelijk is het ergens wel te vergelijken dus, maar bij hero schreeuwt je geest er ook nog eens om, terwijl bij pammetjes het meer fucking ziek worden is, maar enigsinds wel opgelucht zijn dat je er mee aan het stoppen bent? Dan heb ik weer vergelijkingsmateriaal, en nog een extra reden om geen hero te gebruiken (niet dat ik dat ooit van plan was).

r@r@

Wijs gebruiker

labradoor zei:
maar methadon is veel erger hoor.

Een waarheid als een koe, wat mij betreft.

Maar nu ik als helemaal-clean-meiske terugkijk op al die jaren opiaten (jojo-en alsof mijn leven ervan afhing, wat feitelijk óók een waarheid als een koe was, maar dat terzijde :wink: ) denk ik toch: alle opiaten, wat zeg ik: alle drugs!, zijn zwaar kut.
Ik heb er geen andere woorden voor.

En nu maakt het voor mij niet meer uit wat erger is, of minder erg.

Hoihoi! :wave:

labradoor

Belezen gebruiker

kei goed van je.nu ook volhouden hoor.je heb helemaal gelijk.

Kalinka

Newbie

Aan heroïne ben ik pas verslaafd geraakt nadat ik het de 5de x gebruikte.
Allej de eerste maande ontkende ik dat ik daar verslaafd aan was, tot mijn zus tegen me was uitgevlogen daarover, en me duidelijk maakte dat ik al lang verslaafd was.. en toen kwam de harde klap van realiteidsbesef .. zucht..

Bovenaan