Verslaving Alprazalom

Arizona

Bewuste gebruiker
eerst ff een vraag: je weet dat Alprazalom en Xanax hetzelfde is? Tips voor het afbouwen kan je het best met een arts bespreken. Dit kan je huisarts zijn of een verslavingsarts (lijkt me in dit geval de juiste persoon)

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ga naar een verslavingsarts, dus eerst naar de huisarts want die kan je doorverwijzen. Daarnaast lijkt het me niet slecht als je naar een psycholoog gaat om je leven goed op de rails krijgt waardoor je geen eens aan een enkele drugs denkt.

Winehouse

Badass junkie
Petrovic zei:
Ga naar een verslavingsarts, dus eerst naar de huisarts want die kan je doorverwijzen. Daarnaast lijkt het me niet slecht als je naar een psycholoog gaat om je leven goed op de rails krijgt waardoor je geen eens aan een enkele drugs denkt.

Die ^ is beter dan mijn tip jah.

Arizona

Bewuste gebruiker
Petrovic zei:
r een psycholoog gaat om je leven goed op de rails krijgt waardoor je geen eens aan een enkele drugs denkt.

zo'n psycholoog wil ik ook wel, helaas werkt het niet zo Petrovic :wink:

Flameon

Badass junkie
Veel goeie tips hier boven beschreven. Met zo'n lange verslavingsperiode kom je er zelf niet meer vanaf ... ga naar je huisarts, dan kom je via hem bij een verslavingsarts en dan gaat het afbouwen beginnen

Flameon

Badass junkie
Roel1985 zei:
Flameon zei:
Veel goeie tips hier boven beschreven. Met zo'n lange verslavingsperiode kom je er zelf niet meer vanaf ... ga naar je huisarts, dan kom je via hem bij een verslavingsarts en dan gaat het afbouwen beginnen

ik ben zelf van alles afgeraaakt dus waarom ook niet van dit nu.

Het is gevaarlijk om af te kicken met benzo's op eigen iniatief.
Je hebt een afbouwschema nodig... van een arts!
of moeten moeten, dat is aan te raden om zo weinig mogelijk last te krijgen

Arizona

Bewuste gebruiker
Dat lijkt niet alleen zo, dat is ook zo, alleen neem je steeds minder. Er komt een moment dat je helemaal niks meer neemt.

Kom ga naar je huisarts voor een verwijzing naar een verslavingsarts, wat heb je te verliezen.. :wink:

it'sme

Belezen gebruiker
Denk dat het inderdaad niet verkeerd is om naar een verslavingsarts te gaan. Stoppen met de benzo's zal je ook op eigen houtje wel lukken, maar daar is het hoofdprobleem niet mee verholpen. Kennelijk ben je gigantisch verslavingsgevoelig (dit haal ik dan uit je eigen verhaal en verslavingsverleden) en is de kans groot dat je na het stoppen met benzo's uiteindelijk weer wat anders gaat vinden waar je verslaafd aan raakt/ kunt raken.

Ik denk dat het zinvol is om te werken aan het verslavingsprobleem............

Succes ermee!

Roel1985

Newbie
Carlitos zei:
Kreeg je een aanval ?
Hoe vergaat het nu en waarom,verwijderd ?

Op een week eigenlijk afgebouwd, kzit nu nog aan 0.125 mg per dag,
mijn maag doet raar en ik voel me nog niet steeds top.

probleem is ik heb nog een voorraad liggen :)

tijd om dat buiten te gooien denkik

verwijderd om diverse redenen :)

marbas

Newbie
Wie kan mij helpen? Ik heb 3 weken lang Xanax rectard 0,5 mg gelikt en ben er daarna radicaal mee gestopt omdat ik dacht dat dat nodig was de EMDR. Nu ben ik er 8 dagen vanaf geweest, maar zag het niet meer zitten. Ik kreeg een rebound effect. De paniekaanvallen bleven maar doorgaan, ik had last van hard kloppingen, misselijkheid, spier verkramping, angst om de deur uit te gaan. Ik heb dus een paniekstoornis (angst voor angst). Nu ben ik bij de huisarts geweest en ik moest meteen weer beginnen met de Xanax 0,5 mg. Dit gelijk vanmorgen gedaan, maar voelde geen verandering. Daarna moest ik er nog 1 innemen. Maar het is nu wel iets minder geworden, maar nog lang niet weg. Door de angst in mijn buik kan ik ook niet eten.

Weet iemand of je immuum kunt worden voor Xanax of dit ook meegemaakt en wat heb je toen gedaan. En gaat het als ik het gewoon doorneem na een paar dagen beter?

Bovenaan