Verslaving wiet

Yaizer

Bewuste gebruiker
Beste DF'ers,

Wiet, blowen...ik zie dat veel mensen op dit forum ervan houden. Of het nou een slaaplekker jointje is of lekker stomen overdag. Het is lekker.
Al sinds mijn 14de wel is aan het blowen. Dit verschilde van één keer per week tot één keer per 3 maanden. Dit totdat ik 18 was (afgelopen jaar). Toen ging ik het veel meer gebruiken en begon het toen ook echt heel lekker te vinden.

Sinds eind januari echt goed gaan blowen, soort van dagelijks dus. Ook was ik vaak stoned tijdens school (middelbare school). Van de 5 dagen school zeker 3. Heb 2 mensen hier goed mee ingetrokken maarja gelukkig hoef ik het niet alleen te doen. Van de 3 maanden heb ik misschien 7 dagen niet geblowd. Sommige dagen één jointje, de andere dag goed doorgestoomd.

Toch ben ik na 6 maanden wat steviger blowen en 3 maanden echt goed blowen 10 dagen op vakantie geweest. Eigenlijk niet bij mijzelf nagedacht "oh shit ik kan niet blowen". Ging op vakantie, kwam terug en ben nu hier.

Heb ook totaal geen behoefte aan een joint alleen natuurlijk ben ik wel meegevraagd om zometeen te blowen en ik zeg nooit nee. Jammer genoeg wordt ik elke dag mee gevraagd of ik vraag de ander.

Ben ik nou gewoon niet heel verslavings-gevoelig of moest ik langer blowen om verslaafd te raken? Want ik dacht onderhand na een lange intensieve periode bang te zijn dat ik wel wat ontwenningsverschijnselen zal krijgen maar echt nergens last van...

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
De ontwenningsverschijnselen vallen ook wel mee bij wiet, het is vooral de geestelijke verslaving die je elke keer weer lastig valt. Daarnaast kun je ook echt wel wat klachten krijgen van het blowen maar dat merk je vaak pas na lange termijn. Ik heb een paar jaar dagelijks elke avond geblowd en dit heb ik achteraf zeker wel gemerkt. Je ontwikkelt meestal veel minder als je dagelijks stoned bent en uiteindelijk krijgen veel mensen ook paranoide klachten en nog allerlei andere dingen. Je rust niet goed uit en je stapelt emoties op en men die vergeetachtigheid...

Beter blijf je gewoon max 1x per week blowen en niet meer. Dan blijft het leuk en zul je in de toekomst waarschijnlijk geen problemen krijgen ermee.

Wacky

Badass junkie
Bij mij was het pas echt een verslaving na 10 jaar dagelijks blowen. (eerst 5 jaar nog niet dagelijks blowen, toen 10 jaar dagelijks geblowed, daarna 5 jaar van mislukte pogingen tot stoppen, nu sinds anderhalf jaar gelukkig wel succesvol gestopt)

En verder sluit ik me helemaal aan bij alles wat smartie zegt.
Maar onderschat geestelijke verslaving niet, voor mij en vele anderen was het na zon lange tijd blowen behoorlijk moeilijk om ervanaf te komen, voor sommigen is daar echt hulp bij nodig.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik zelf heb ook wel een verleden met blowen, heb ruim 6 jaar dagelijks geblowd. Inmiddels al ruim 1,5 jaar gestopt met dagelijks blowen en nu houd ik het bij 1 of 2 keer in het weekend en soms ook weken niet.

In die periode dat ik dagelijks blowde was ik wel echt verslaafd. Ik nam me dan regelmatig voor om te stoppen of te gaan minderen, haalde dan ook bewust niks in huis. Maar naar mate de avond dan vorderde werd de drang steeds groter en ging ik toch elke keer weer naar de coffeeshop om toch maar weer wat wiet te halen. Maar wanneer ik op vakantie ging kon ik met gemak weken zonder. Eenmaal weer terug thuis dan viel ik vaak weer snel terug in mijn dagelijkse blow verslaving.

Hoewel blowen heel licht lichamelijk verslavend kan zijn, is het vooral geestelijk verslavend. En wat er nu bij jou is gebeurd en ook bij mij velen malen is dat je op vakantie in een hele andere omgeving komt die je niet met blowen associeert. Daarbij heb je op vakantie ook vaak nog eens veel meer afleiding. Gek genoeg had ik op vakantie cravings maar kon ook altijd prima slapen zonder. Als ik thuis was dan waren de cravings echt erg soms en sliep ook direct slecht als ik toch een keer een avondje niet blowde.

Kortom, onderschat het niet. Een lichamelijke verslaving kan afzien zijn maar als je daar eenmaal doorheen bent is dat wel klaar. Een geestelijke verslaving is echt veel lastiger van af te komen. Ik zelf heb trouwens de eerste 2 jaar dat ik dagelijks blowde ook echt naar mezelf ontkend dat ik verslaafd was, pas toen ik een keer probeerde te stoppen merkte ik dat dit niet zo gemakkelijk ging als dat ik altijd dacht.

Bovenaan