Verslaving

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Sinds een aantal maanden zit ik nu hier op het forum en ben inmiddels moderator geworden. Hier heb ik veel van opgestoken en ben inmiddels veel wijzer geworden mede door de vragen en antwoorden die ik heb gelezen. Niettemin heb ik nu ook doorzien dat behalve dat ik andere verslavingen redelijk goed kan herkennen en analyseren het eigenlijk des te moeilijker is om die van je zelf te zien. Ik zei laatst nog tegen iemand hoe makkelijk het is om het probleem van een ander te zien, maar totaal blind te zijn voor hetzelfde probleem wat je zelf ook hebt. Nu ben ik inmiddels zo ver dat mijn eigen probleem niet meer een probleem is maar een bedreiging voor mijn leven. Vanaf 12 jaar oud heb ik geprobeerd om met middelen een soort van geruststelling te bereiken om van mijn problemen af te komen en daardoor een soort van begrip te kweken tegenover mensen die mijn problemen niet snapte. En daar bedoel ik iedereen mee. Onderhand heb ik begrepen dat het niet zo werkt en dat je eigen problemen iets zijn waar je zelf wat mee aan zal moeten, en dat er niks is wat of wie dat voor je op zal lossen.

Mijn verslaving is momenteel dermate ernstig dat het levensbedreigend is en ik ben in die tijd gelukkig wel tot het besef gekomen dat het niet verder kan. Inmiddels een bezoek gebracht aan een psycholoog, een ervaringsdeskundige, verslavingsarts en de huisarts. Unanieme beslissing is een ontgiftingskliniek om de ergste afkickverschijnslen door te komen en een maand interne opname om weer iets van mens te worden. En om weer een leven op te kunnen bouwen. Ik heb mezelf altijd wel gezien als iemand die veel weet van verslavingen, en met mijn achtergrond weet ik dat het ook zo is, ik heb het vaak zat meegemaakt in de privé sfeer. Maar om het probleem te herkennen heb je dat niet nodig, hoe slim/intelligent je ook bent. Als je verslaafd bent vind je juist altijd een manier om wel te gebruiken hoe dan ook.

Mijn dagelijks gebruik zit rond de 3-5 halve liters bier, een fles wijn en twee flessen port of (ipv de port) een halve tot hele fles vodka. Daarna een joint om in slaap te vallen. Om hier van af te komen zal ik een week in detox moeten om de afkickverschijnselen te overleven en daarna een maand interne opname om alle bijkomende ellende zoals sociale storingen e.d. op te lossen, Het gaat zo ver als dat je kunt bedenken. Daarbij heb ik ook een speedverslaving die periodiek optreedt en het niet makkelijker maakt. Ik kan zo maanden lang een gram speed per dag gebruiken samen met mijn drankverslaving en dat maakt het alleen maar gevaarlijker.

Verder gaan als dit kan niet en ook al zit ik niet in het eindtraject, waar ik wel veel mensen heb zien zitten, wil ik voorkomen daar te eindigen..Ik ben verslaafd en hoop dat anderen hier iets aan hebben.

darkbull

Bewuste gebruiker
Svali, goed bezig!
vind het een heel dappere volwassen beslissing van je, mooi dat je die stap genomen hebt; heft in eigen hand, regie terugnemen over je lijf en leden, petje af!
succes he!!

Paperplane.

Wijs gebruiker
Je had het mij al laten weten, maar een hele goede stap man. Hoop dat de detox lukt.
Heel veel sterkte, hou je taai. En mijn Pm-box staat altijd voor je open!

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Goed dat je inziet dat het fout gaat. Ik weet eigenlijk weinig van verslavingen, ik ben verslaafd aan wiet (en goed ook) en ben nu 8 dagen gestopt. Maargoed, wat is wiet? Dan heb ik waarschijnlijk nog geluk dat het niet een zwaardere drug is.

En wat alcohol betreft. Ik heb het allemaal meegemaakt wat alcohol met mensen kan doen. mijn vader is alcoholist geweest, en heeft het leven van mijn moeder, en mij en mijn broer aardig verziekt. Het is zo'n gemeen spul, het kan mensen zo verstoren dat ze gewoon zichzelf niet meer zijn.

Hoe dan ook succes, ik ken je niet, maar ik wens je heel veel succes! Een verslaving wens ik niemand toe.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
eerlijke beschrijving van je, sterkte man!
hoop dat je het allemaal onder controle krijgt, na regen komt zonneschijn.

Anton

Experimenterende gebruiker
Beste Svali,

Hartstikke goed dat je einde wil maken aan de hel die verslaving heet. Maar is het niet ontzettend moeilijk om na een kliniek opname aan de slag te gaan als drugsforum moderator? Zet dat je gedachten niet op de een of andere manier naar drank of drugs?

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ontzettend bedankt voor alle reacties! Erg fijn om te lezen... :)

artwork zei:
Weet je al wanneer je terecht kan?

Vanaf 8 februari een week in de detox, daarna een maand interne opname.

Hoe dan ook succes, ik ken je niet, maar ik wens je heel veel succes! Een verslaving wens ik niemand toe.

Ik ken je ook niet en heb je hier verder ook nooit gezien. Maar altijd leuk om te lezen dat je meeleeft. Erg prettig.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Extra bedankt voor de vaste posters Mandragora en PaperPlane voor jullie reactie. Ik ben toch best veel bezig hier en het is altijd leuk mensen die dat ook zijn te horen dat ze meeleven. Thx guys!

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Anton zei:
Maar is het niet ontzettend moeilijk om na een kliniek opname aan de slag te gaan als drugsforum moderator? Zet dat je gedachten niet op de een of andere manier naar drank of drugs?

Dat moet ik dus nog gaan ondervinden. Wat ik hoop is dat ik er vandaan kom met meer kennis om mensen op weg te helpen op wat voor manier dan ook. Mocht dat niet zo zijn dan zal ik afscheid nemen van het forum. Maar dat zien we dan wel. :wink:

Anton

Svali zei:
Anton zei:
Maar is het niet ontzettend moeilijk om na een kliniek opname aan de slag te gaan als drugsforum moderator? Zet dat je gedachten niet op de een of andere manier naar drank of drugs?

Dat moet ik dus nog gaan ondervinden. Wat ik hoop is dat ik er vandaan kom met meer kennis om mensen op weg te helpen op wat voor manier dan ook. Mocht dat niet zo zijn dan zal ik afscheid nemen van het forum. Maar dat zien we dan wel. :wink:
Dat kan ook inderdaad. Ik heb wel eens gelezen volgens mij dat er klinieken zijn die verslaafden die gestopt zijn de kans bieden na een x aantal jaar om vrijwilligerswerk te doen.

En er zijn meer verslaafden die gestopt zijn en die anderen willen helpen. Keith Bakker, Niels S. (Van BNN, Afkicken of zo heette dat programma..)

Niels S. is in middels geen directeur meer van het bedrijf dat hij had... maar hij heeft het wel geprobeerd en wilde mensen wel helpen.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Svali zei:
Extra bedankt voor de vaste posters Mandragora en PaperPlane voor jullie reactie. Ik ben toch best veel bezig hier en het is altijd leuk mensen die dat ook zijn te horen dat ze meeleven. Thx guys!

geen dank, is vanzelfsprekend om je een hart onder de riem te steken.
spijtig dat we je een tijdje gaan moeten missen hier.
grts

Paperplane.

Wijs gebruiker
mandragora zei:
Svali zei:

grts
Ook namens mij ofcourse.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Paperplane. zei:
mandragora zei:
Svali zei:

grts
Ook namens mij ofcourse.

En namens mij!
Ben benieuwd hoe het zal gaan daar, al het beste toegewenst natuurlijk!
Zoals Mandragora ook al zegt:

na regen komt zonneschijn.

Het beste!

boenkeng

Bewuste gebruiker
Ik kijk niet zo vaak in dit forum dus vandaar mijn late reactie. Maar succes ermee Svali en duimen dat je er zonder al te veel moeite van af kan komen!

mattskovic

Wijs gebruiker
dit sub-forum heeft me altijd wat afgeschrikt door me eigen ontkenning, maar Svali veel succes toegewenst in deze donkere tijden voor je.

“What seems to us now as bitter trials are often blessings in disguise”

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Woensdagochtend naar de kliniek. Laatste twee dagen dat ik nog ga drinken, al zal ik de heenreis ook niet onbenut laten. :beer:

Niet verstandig, dat weet ik, maar vergelijk het met iemand waar je niet zonder kan. Klinkt stom, maar ik heb echt het gevoel dat ik mijn beste maatje verlies. Maar ik wil het nu echt, het is goed geweest zo.

zjimiz

Bewuste gebruiker
Hoi Svali

Ik lees je post, en wil je op de valreep alle kracht en succes wensen, met deze ongelooflijke goede stap.

Als ik je verhaal lees, denk ik dat je enorm gemotiveerd bent, en het je zeker gaat lukken.

Uiteraard ben ik erg benieuwd hoe het verder verloopt.

Grtn :wave:

darkbull

Bewuste gebruiker
heel veel sterkte!
ik hoop echt dat je de motivatie houdt en alleen nog maar de voordelen gaat inzien van het niet drinken.
proost he!
(dubbel zeg)

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dank je Zjimiz,

Goed om te horen van iemand die zich het wel in kan leven denk ik zo. :wink:

Als ik terugkom zal ik zeker nog feedback gaan geven hier.

darkbull zei:
proost he!
(dubbel zeg)

Ha ha, nu gaat het nog wel even op hoor!

Enorm veel succes, ik steun je voor de volle 100% en weet dat het je zeker en vast ..al dan niet moeiteloos.. gaat lukken. Maar door vallen en opstaan wordt een mens nu eenmaal sterker.

Svali zei:
Anton zei:

Het is net een uitdaging om je onder verslaafde mensen te begeven als je zelf gestopt bent.. als iedereen om je heen gebruikt en over gebruiken praat.. als je dan alles compleet kunt ontzien, dan wordt je ijzersterk en nog minder beïnvloedbaar dan "de nuchtere mensen".. geloof me vrij

SUCCES ^_^

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Bedankt Kevin,

Leuk om weer van je te horen. Komt goed allemaal.

Paperplane.

Wijs gebruiker
Svali,
Veel success, ik hoop dat het allemaal een beetje goedkomt. Ik hoop dat je er snel weer bovenop komt, en je hier snel weer bent op DF!

Hou je taai,
Paperplane

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Nogmaals het allerbeste toegewenst! Veel plezier en geluk met je 'nieuwe' leven!
Succes daar en sterkte!

Peace!

Skippy

Wijs gebruiker
Hey Svali,

Je zal nu in je 'detox week ' zitten, sterkte daarmee.
Ik wens je alle moed en rust , dat het allemaal vlekkeloos zal verlopen zonder moeite dat zal wel vies tegenvallen.
Het heeft z'n ups en downs maar omdat je het zelf graag wilt zal het je zeker gaan lukken!

Zelf ben ik nog steeds coke vrij :)
Heb er nog geen moment aan gedacht om het te gebruiken.
Dus ik zou zeggen : Keep your head up !
Alles komt goed :wink:

Groetjes Skippy

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Hey Svali,

Je zit nu dus in de detox. Wens je heel veel succes. En ja, je hebt mij in elk geval veel geholpen. Dus bedankt daarvoor. Maar dat even terzijde, heel veel succes in deze zware weken. Ik denk dat het je gaat lukken. Respect dat je deze stap neemt :wink:

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wederom bedankt mensen. Zit nu dus in detox, eerste dagen waren echt zwaar. Zwaar trillen, veel zweten, niet kunnen slapen, veel te hoge bloeddruk, extra artsen erbij, meubilair gooien enz. Je kent het wel :rolleyes:

Moet het even kort houden, want en forum als dit mag ik absoluut niet op. Ook geen telefoon of ook maar koffie met caffeïne. Maar goed ik ben nog steeds hier en voel me al beter.

:wave:

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Je gaat ook niet naar de detox om een feestje te bouwen, dat gaat eenmaal zwaar kut worden.
Veel succes verder, fijn om te horen dat het alweer ietsje beter gaat.

Skippy

Wijs gebruiker
Svali zei:
Wederom bedankt mensen. Zit nu dus in detox, eerste dagen waren echt zwaar. Zwaar trillen, veel zweten, niet kunnen slapen, veel te hoge bloeddruk, extra artsen erbij, meubilair gooien enz. Je kent het wel :rolleyes:

Moet het even kort houden, want en forum als dit mag ik absoluut niet op. Ook geen telefoon of ook maar koffie met caffeïne. Maar goed ik ben nog steeds hier en voel me al beter.

Jup , ook ik ben even van het forum af geweest maar dat wist je al . :)
Veel sterkte en hou je taai !

Anton

Svali zei:

Heel veel succes nog! Ik kon een tijdje niet inloggen maar heb wel aan je gedacht!

Odille

Newbie
Mensen kunnen weldegelijk het iniatief nemen om uit de put te geraken. Mijn put lijkt opeens zo diep niet meer :) Dit subforum is een echte steun.
Bedankt voor de inspiratie.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Laatste dag detox zit erop. Ik heb me sinds jaren niet meer zo goed gevoeld, echt fijn om nuchter te zijn. Ik heb nog steeds cravings, maar het is te doen. Morgen naar de kliniek en dat wordt nog wel even pittig, maar opgeven ga ik zeker niet doen. Ben blij deze stap gemaakt te hebben.

Paperplane.

Wijs gebruiker
Svali zei:
Laatste dag detox zit erop. Ik heb me sinds jaren niet meer zo goed gevoeld, echt fijn om nuchter te zijn. Ik heb nog steeds cravings, maar het is te doen. Morgen naar de kliniek en dat wordt nog wel even pittig, maar opgeven ga ik zeker niet doen. Ben blij deze stap gemaakt te hebben.
Wauw, goed om te horen man! Echt gefeliciteerd! Nu heb je een tijdje interne opname toch?

Bovenaan