Verslaving

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Helemaal top dat je er klaar voor bent!

Al heb ik geen idee wat jij nu meemaken moet, heb zelf een speedverslaving overwonnen en kon toen niet indenken dat ik nog een 'positief' leven zou kunnen leiden zonder speed.
Kijk nu, ben helemaal van de speed en andere chemische troep af en ben perfect gelukkig nu zonder nog de nood te hebben tot het nemen van die chemische troep, krijg er eerder een afkeer van als ik er aan denk dan zin om het te gebruiken.

Hoogstwaarschijnlijk zal dit jou ook treffen, al weet ik niet geheel goed wat een alcohol-afkick met je doet. maar denk dat je het miss wel een beetje kan vergelijken.

Keep up the good work, hat zal zowiezo z'n vruchten afwerpen.

sterke groeten! mandragora

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Bedankt man. De vergelijking gaat zeker wel op. Een verslaving is immers een verslaving, dus ik snap je helemaal. Tot over een maandje of zo!

:wave:

Anton

Experimenterende gebruiker
Svali zei:
Bedankt man. De vergelijking gaat zeker wel op. Een verslaving is immers een verslaving, dus ik snap je helemaal. Tot over een maandje of zo!

Maar alcohol zal denk ik vele malen moeilijker worden, dus des te knapper als iemand kan stoppen.... Hoevaak worden we in het dagelijks leven wel niet geconfronteerd met alcohol? Ik hoop echt dat je eraf komt en dat je maar goed de positieve kanten mag zien van het nuchter zijn!

zjimiz

Bewuste gebruiker
Hoi Svali,

Mooi dat het goed met je gaat, en je de eerste hobbels succesvol genomen hebt.

Met de rest gaat het zeker ook goedkomen!

Succes en we horen wel weer van je.

Grtn

zjimiz

Bewuste gebruiker
zjimiz zei:
Hoi Svali,

Mooi dat het goed met je gaat, en je de eerste hobbels succesvol genomen hebt.

Met de rest gaat het zeker ook goedkomen!

Succes en we horen wel weer van je.

Grtn

Hoi Svali

Al een tijdje niets meer vernomen van je; geen nieuws is goed nieuws in dit geval hoop ik iig.

Zodra je er klaar voor bent om te posten, zijn we natuurlijk allemaal erg benieuwd hoe het gaat.

Grtn en het beste

K-rbo

Experimenterende gebruiker
hey svali, hopelijk ben je nog aan het doorbijten, ik ben zelf verleden jaar gestopt met heroine en onlangs van methadon, ben 3 weken doodziek geweest maar heb me kunnen focussen op wat daarna komt, wat niet altijd gemakkelijk was, heb in die 3 weken ook serieus wa wodka zitten drinken om toch beetje de afkickverschijnselen tegen te gaan, was bang dat ik aan de drank zou geraken maar de laatste week drink ik niet meer of toch niet veel af en toe pintje, maar dan niet thuis,ben nu aant afbouwen van zopiclone die ik tijdens mijn afkick nam om te kunnen slapen, lukt redelijk goed om te slapen met minder.kzou zeggen blijven volhouden, een afkick is niet voor eeuwig, als je kan volhouden betert het met de dag.focussen op wat daarna komt en niet in de valkuil trappen door met ander middel te compenseren zou ik zeggen.Je zult zien, nuchter kan je ook momenten hebben van natural high of roes,dat is het leven nuchtere mensen hebben ook slechte dagen, dat moet je erbij nemen.is het leven, maar t'is vo de leuke en goede momenten in het leven dat we het doen.volhouden makker:)

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Hallo allemaal,

Vandaag een dagje thuis van de kliniek. Het gaat steeds beter maar het blijft lastig allemaal, de drang om te gebruiken met dit mooie weer hakt er weer in alsof het nooit weggeweest is. Volle terrasjes, blije mensen, vogeltjes die fluiten enz. Ik kan er wel van genieten hoor en ik voel me ook beter en sterker dan ooit, maar als je dan een dagje weg bent uit de veilige kliniek merk je toch al snel dat de echte uitdaging pas komt als je het alleen moet gaan doen. Maar ik heb er vertrouwen in. Ik ben volop bezig met het twaalf stappen plan, meetings bezoeken, traumaverwerking (EMDR), contact met anderen die al langer clean zijn, schuldverwerking en noem maar op.

Ik moet nu nog drie weken weken in de kliniek blijven. Lijkt wel lang, maar je wordt ook niet in één dag verslaafd natuurlijk. Verder zal ik ook niet meer in andere topics op het forum posten, gewoonweg om elke vorm van triggers te vermijden omdat de verslaving altijd op de loer blijft liggen en natuurlijk ook nooit weg zal gaan. Ook zal ik voorlopig alle gelegenheden vermijden waar alcohol of drugs kan worden gebruikt, evenals alle mensen die mij daar aan herinneren. Zelfs familieleden die nog verslaafd zo min mogelijk en dan alleen onder de voorwaarde dat er niks gedronken wordt.

Klinkt misschien deprimerend, maar het is de enige mogelijkheid om niet terug te vallen in mijn oude gedrag. Het percentage verslaafden dat terugvalt is echt schrikbarend en anders kwijnen ze vaak weg in cross-adictions zoals eten, seks en elke andere vorm van obsessief gedrag. Maar als ik zie wat ik er al voor heb terug gekregen tot nu toe is het mij dat wel waard. Mezelf gezond en fit voelen, weer enig gevoel van eigenwaarde, niet meer constant depressief en suïcidaal zijn maar soms zelfs gevoelens van geluk kunnen ervaren. Contact met nuchtere mensen, kunnen genieten van kleine dingen enz. Nooit gedacht dat ik dat ooit weer zou kunnen.

K-rbo, bedankt voor je reactie en alle anderen natuurlijk ook op dit forum.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Heey, goed om nog eens van je te horen!

Je bent de goede weg op zie ik zo, volhouden!
Je gaat je zooo goed voelen zonder die drank...

Blijf in jezelf geloven, grts mandragora :wave:

zjimiz

Bewuste gebruiker
He Svali

Je bent goed bezig! Keep up the good work.

Ik snap dat je jezelf in acht neemt, en de prikkels minimaliseert.

Ik hoop dat je het zo volhoudt.

Hou ons op de hoogte!

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
Goed zo! Ik ben heel erg blij te lezen hoe het nu met je gaat!

Daarnaast vind ik het erg dapper van je dat je zo eerlijk bent, zowel tegenover ons als tegenover jezelf!

Keep up the good work! Sterkte!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Goed bezig! Al het beste toegewenst het is je absoluut gegund!
Maar als ik zie wat ik er al voor heb terug gekregen tot nu toe is het mij dat wel waard. Mezelf gezond en fit voelen, weer enig gevoel van eigenwaarde, niet meer constant depressief en suïcidaal zijn maar soms zelfs gevoelens van geluk kunnen ervaren. Contact met nuchtere mensen, kunnen genieten van kleine dingen enz. Nooit gedacht dat ik dat ooit weer zou kunnen.

Fijn te horen dat je al merkbaar er profijt van krijgt!

Sterkte & erg veel plezier met je 'nieuwe' leven!

Paperplane.

Wijs gebruiker
25tolife zei:
Goed bezig! Al het beste toegewenst het is je absoluut gegund!
Maar als ik zie wat ik er al voor heb terug gekregen tot nu toe is het mij dat wel waard. Mezelf gezond en fit voelen, weer enig gevoel van eigenwaarde, niet meer constant depressief en suïcidaal zijn maar soms zelfs gevoelens van geluk kunnen ervaren. Contact met nuchtere mensen, kunnen genieten van kleine dingen enz. Nooit gedacht dat ik dat ooit weer zou kunnen.

Fijn te horen dat je al merkbaar er profijt van krijgt!

Sterkte & erg veel plezier met je 'nieuwe' leven!
Ook namens mij natuurlijk!

Drache20

Newbie
Re: Verslaving Detox D.M.V Diazepam

Hallo iedereen ik heb een abstracte detox gehad.
waar bij ik gewoon thuis mogt blijven tijdens mijn ontgifing
ik ben op zaterdag begonnen met het slikken van diazepam werd er de eerste dag lekker rustig van de 2 de dag werd ik er heel er lam van net of ik een dikke haze joint had gerookt.
toen ben ik benede op de bank voor de tv inslaapgevallen savonds.
word ik rond een uur of 5 wakkersta ik oog in oog met een grote schimmige man.
hij bewooog zijn hooft ligtelijk en ik lag verstijft op de bank. pas na enkele minuten durfde ik opte staan en er heen te lopen toen ik net voor hem was verdween hij ik heb die dag heel veel schimmen gezien dinge die bewogen stofjes wolk die heel rustig naar mij toe kwamen gekropen.

Conclusie: Detox is niet altijd de oplossing.... gewoon gedult brengt je ook een eind ik heb daar integen wel veel last van ontwenningverschijnselen maar ik heb goede ouders en vrienden die slaan mij door het emotionele gedeelte en het lichamelijke het enige wat ik nog ondervindt is de slaap ik bevat hem moeilijk niet vast of juist te reeel. heb ook al meerdere keren gehad dat mijn lichaam sliep maar mijn hooft niet ik wilde mijn moeder roepen en dat ging niet pas na 5 min.. ps. Ik ben een jongen van 20 met 4 jaar Verslaving aan wiet en bijna 1 Jaar heel flink aan de cocaine gezeten

Tufnut

Badass junkie
Svali, ik heb dit hele verhaal gemist door sterk verminderde activiteit hier, sorry daarvoor; had je graag eerder sterkte toegewenst. Hoop dat het goed met je gaat en blijft gaan.

Bovenaan